یورو ۲۰۲۰| واکنش‌ها به حادثه شوک‌آور اریکسن در مصاف دانمارک - فنلاند

اتفاق ناگواری که برای ستاره خط میانی تیم فوتبال دانمارک در اولین بازی این تیم در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ رخ داد واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت.

به گزارش مشرق، تنها یک روز از برگزاری جشن افتتاحیه یورو ۲۰۲۰ می‌گذشت که لبخند اهالی فوتبال در قاره سبز به خاطر پیروزی بر ویروس کرونا به گریه تبدیل شد. دلیل آن هم تا آستانه مرگ پیش رفتن کریستین اریکسن در سومین بازی جام بود.

تنها سه دقیقه به پایان نیمه نخست بازی تیم‌های ملی دانمارک و فنلاند در اولین بازی گروه B مانده بود که کریستیان اریکسن، هافبک تیم ملی دانمارک پیش چشم هموطنانش که او را از روی سکوهای ورزشگاه پارکن شهر کپنهاگ تشویق می‌کردند بدون برخورد با هیچ کسی ناگهان نقش بر زمین شد. بازیکنان و داور مسابقه بلافاصله متوجه اتفاق رخ داده شدند و کادر پزشکی را به زمین بازی فراخواندند. به این ترتیب تلاش چندین دقیقه پزشکان برای نجات جان ستاره اینتر که به ایست قلبی دچار شده بود آغاز شد و همه افراد حاضر در ورزشگاه در سکوتی مرگبار منتظر مشخص شدن وضعیت سلامت اریکسن بودند.

تلاش پزشکان برای نجات جان اریکسن با تنفس دهان به دهان و استفاده از دستگاه شوک الکتریکی حکایت از آن داشت که اتفاق رخ داده خیلی بدتر از چیزی بود که در ابتدا به نظر می‌رسید. در نهایت اما همه نفس راحتی کشیدند زمانی که اریکسن با چشمانی بازی و ماسک اکسیژن روی دهانش زمین بازی را سوار بر برانکارد ترک کرد.

خبری که فدراسیون فوتبال دانمارک لحظاتی بعد منتشر کرد هم بیش از پیش نگرانی‌ها را درباره سلامت اریکسن برطرف کرد. این فدراسیون در یک توئیت نوشت: کریستین اریکسن هوشیار است و تحت معاینات تکمیلی قرار دارد. او فعلاً در بیمارستان بستری می‌ماند اما شرایطش پایدار است. این موضوع به اطلاع بازیکنان تیم هم رسانده شده و پس از این در جلسه‌ای با حضور اعضای دو تیم برگزار شد، مقرر شد که بازی از سر گرفته شود.

با این حال این اتفاق شوک بزرگی به دنیای فوتبال وارد کرد و واکنش‌هایی را به همراه داشت.

باشگاه اینتر ایتالیا که اریکسن در آن توپ می‌زند هم جزو اولین نهادهایی بود که به این حادیه واکنش نشان داد و برای بازیکنش آروزی سلامتی کرد.

اینتر در صفحه تویئتر خود نوشت: زنده باد کریس، همه ما به یادت هستیم.

رحیم استرلینگ، ستاره انگلیسی تیم منچسترسیتی هم نوشت: همه ما به یاد کریستین اریکسن و خانواده‌اش هستیم و برای سلامتی‌اش دعا می‌کنیم.

دکلان رایس بازیکن تیم وستهام هم جک گریلیش بازیکن تیم استون‌ویلا، باشگاه تاتنهام (تیم سابق اریکسن)، کریستیانو رونالدو، جسی لینگارد، دیگر افراد و نهادهایی بودند که به این حادثه واکنش نشان دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    2 0
    :/
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    2 1
    مگه ورزش سلامتی نمیاره؟
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      ورزشکارا رو با ادمای عملی مقایسه کن میفهمی
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    2 3
    اگه در دوران خرافات به نفر تو این سن و سال یهویی میفتاد میمرد مردم میگفتن اجلش رسیده بوده ولی الان دستگاه های پزشکی و علم پرشگی شخصو نجات دادن پس ربطی به اجل نداره به پزشکی ربط داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس