یکی از بزرگترین نگرانی امروزه صنعتگران و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان حوزه شیمی و مواد شیمیایی و آزمایشگاهی نبود یک مرجع معتبر علمی و کاربردی دارای تجربه کافی و قابل اعتماد میباشد. مدیران نشریه جهان شیمی فیزیک با داشتن دکترا شیمی از معتبرترین دانشگاه ها و پس از سالها تدریس دانشگاهی و کار همزمان عملی در صنایع و کارخانه های تولیدی کشور و ارائه مشاوره به تولیدکنندگان جهت بهبود تولیدات اقدام به تاسیس نشریه علمی جهان شیمی فیزیک نمودند ((WWW.JAHANESHIMI.COM تا به رایگان با کمک مجموعه ای از اساتید این حوزه بتوانند در پیشرفت صنایع قدمی بزرگ بردارند.

چرا خریداران و فروشندگان مواد شیمیایی نشریه جهان شیمی فیزیک را به عنوان مرجع مواد شیمیایی قبول دارند؟

تولید جهانی مواد شیمیایی از 1 میلیون تن در سال 1930 امروز به چند صد میلیون تن افزایش یافته است. صنایع شیمیایی اکنون مواد اولیه ای مانند نفت ، گاز طبیعی ، فلزات و مواد معدنی را به هزاران محصول مختلف تبدیل می کنند.

تعداد دقیق مواد شیمیایی موجود در بازار هنوز مشخص نیست و هر ساله مواد شیمیایی جدیدی معرفی می شوند. در حال حاضر همه افراد از کاربرد گسترده ترکیبات شیمیایی کاملاً آگاه هستند و آنها را در رفاه اجتماعی بیشتر در صورت استفاده صحیح دخیل می دانند.

کاربرد گسترده مواد شیمیایی در صنایع مختلف این روزها بر کسی پوشیده نیست و می توان به جرات گفت عدم دسترسی به ترکیبات شیمیایی مختلف برای صنایع می تواند ضربه بزرگی به اقتصاد یک کشور وارد کند.

کاربرد گسترده این ترکیبات باعث شده بازار مواد شیمیایی در سراسر دنیا بسیار پر رونق باشد و البته کاربرد روز افزون این ترکیبات در بخش های مختلف صنعتی به وسعت این بازار بیش از پیش دامن می زند.

واقعیت این است که مواد شیمیایی بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی ماست زیرا در همه جنبه های اساسی زندگی روزمره ما وجود دارند. تنوع و کیفیت محصولات مراقبت شخصی ، غذاهای کنسروی ، مدارهای رایانه ای ، صفحه تلویزیون ، رنگ خانه ها ، سرمای یخچال و زیبایی چهره ما به لطف ترکیبات شیمیایی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بر این اساس بازار مواد شیمیایی دائماً در حال رشد است و وجود مرجعی قابل اطمینان برای خرید و فروش ترکیبات شیمیایی کاملاً ضروری است.

بازار مواد شیمیایی

با گسترش کاربرد ترکیبات شیمیایی در زمینه های مختلف بازار مواد شیمیایی نیز در سراسر جهان گسترده تر شده است. تجارت مواد شیمیایی یکی از بازارهای اصلی سراسر دنیا است و کشورهای تولید کننده مواد شیمیایی خام سود هنگفتی از این طریق به دست می آورند.

برخی از کشورها حتی با تولید یک ترکیب شیمیایی اولیه در سطح جهانی مطرح هستند و بازار آن را در دست دارند.

به عنوان مثال  اتیلن یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی در سراسر جهان است. تقاضا برای اتیلن اساساً به دلیل رشد مواد مصرفی مبتنی بر پلی اتیلن است. بطری ها و بسته بندی های مختلف و تقاضا برای PVC که در ساخت و ساز و لوله استفاده می شود نیاز روزافزون به این ماده را نشان می دهد که بازار آن در سراسر دنیا متعلق به چین و امریکا است. البته بازار مواد شیمیایی همواره با چالش هایی مواجه است و تحت تأثیر فاکتورهای مختلف دچار تلاطم می شود.

کسب اطلاعات جامع و کامل در رابطه با مواد شیمیایی و نحوه استفاده از آنها در این راستا نیازمند یک منبع معتبر است. نشریه جهان شیمی یکی از معتبرترین منابع با دارا بودن اطلاعات جدید و به روز در رابطه مواد شیمیایی است.

شما در این نشریه می توانید در رابطه با انواع ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در صنایع مختلف به راحتی جدیدترین و کامل ترین اطلاعات را کسب کنید. نشریه جهان شیمی فیزیک نیاز خریداران و فروشندگان به منابع خارجی برای کسب اطلاعات را بطور کامل برطرف کرده است.

به دلیل اطلاعات کامل موجود خریداران و فروشندگان مواد شیمیایی نشریه جهان شیمی فیزیک را به عنوان مرجع مواد شیمیایی قبول دارند. کارکنان این نشریه همواره در تلاش هستند که این جایگاه را حفظ  کرده و با جمع آوری اطلاعات از منابع معتبر مرجعی عالی برای کسب اطلاعات در رابطه با ترکیبات شیمیایی نه تنها برای خریداران و فروشندگان بلکه برای جامعه علمی کشور باشند.

اهمیت مواد شیمیایی در پزشکی

اکثر داروها از مواد شیمیایی ساخته می شوند بنابراین تهیه ترکیبات شیمیایی با گرید دارویی ارتباط تنگاتنگی با سلامتی و جان انسان ها دارد. آنتی بیوتیک ها ، داروهای سرطان ، داروهای ضد درد و بیهوشی فقط برخی از داروهایی هستند که از مواد شیمیایی ساخته می شوند.

عوامل ضدعفونی کننده مانند فنل و فرمالدئید و بسیاری از ترکیبات ضد عفونی کننده ای که امروزه  به دلیلی شیوع بیماری کرونا استفاده از آنها دو برابر شده است همگی نیازمند مواد شیمیایی اولیه ای هستند که باید از منابع معتبر تهیه شود. این مواد ضدعفونی کننده اکثراً بر پایه کربن هستند و برای از بین بردن باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های مضر مورد استفاده قرار می گیرند.

اهمیت مواد شیمیایی بر اقتصاد جامعه

بسیاری از ترکیبات کربن مانند الماس ، گرافیت و نفت از ارزش بالایی برخوردارند. الماس و گرافیت کربن خالص هستند و حاوی هیچ عنصر دیگری نیستند. از طرف دیگر نفت یک ماده شیمیایی اولیه و یکی از با ارزش ترین منابع در جهان است و از نظر اقتصادی یکی از تأثیرگذارترین منابع شیمیایی می باشد.

نفت از طریق فرآیندهای شیمیایی مختلف برای تولید ترکیبات دیگری که انسان به آنها نیاز دارد مانند بنزین ، لاستیک و غیره استفاده می شود.

اهمیت مواد شیمیایی در کشاورزی

کودها مواد شیمیایی آلی یا معدنی هستند که به خاک اضافه می شوند تا مواد مغذی لازم برای رشد گیاهان را فراهم کنند. برخی مطالعات انجام شده در زمینه کشاورزی نشان می دهد که استفاده از کودهای تجاری می تواند تولید محصولات کشاورزی را تا 60٪ افزایش دهد.

به همین دلیل است که در حال حاضر  کشاورزی به پیشرفت های علمی ، عمدتاً در زمینه شیمی  بستگی دارد ، زیرا به تولید بهینه محصولات کمک می کند. کودهای آلی و غیر آلی اگر در مقادیر مناسب استفاده شوند ، تولیدات کشاورزی را به حداکثر می رسانند. جالب است بدانید که محصولات ارگانیک به مواد شیمیایی بیشتری برای رشد نیاز دارند، محصولاتی که ما فکر می کنیم در تولید آنها از مواد شیمیایی استفاده نمی شود!

اهمیت مواد شیمیایی در بیوتکنولوژی

هدف بیوتکنولوژی توسعه فناوری های جدید از طریق مطالعه فرایندهای بیولوژیکی و شیمیایی ، ارگانیسم ها و سلول ها و اجزای آنها است. محصولات بیوتکنولوژی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی ، صنعت و دارو مفید هستند. بیوتکنولوژی برای پیشرفت و تولیدات ارزشمند به شدت نیازمند تأمین مواد شیمیایی است و بدون وجود این ترکیبات عملاً کاری از پیش نخواهد برد.

ترکیبات شیمیایی برای پیشرفت مداوم تکنولوژی مورد نیاز هستند. پلاستیک ترکیبی حاصل از مواد شیمیایی است که اکنون در تمام زمینه ها استفاده می شود. این ترکیب در صنعت مسکن ، صنعت حمل و نقل (اتومبیل ، قطار و غیره) ، صنعت برق ، صنایع تولیدی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر بیشتر اشیا پلاستیکی رایج ، از لوله های آب گرفته تا بسته بندی مواد غذایی و مواد سخت از انواع پلی اتیلن هستند. 80 میلیون تن از این ترکیبات هر ساله در ساخت مواد مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است