رئیسی نمایه

دیاکو حسینی، مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در اشاره به مصاحبه مطبوعاتی حجت‌الاسلام رئیسی گفته است: او نشان داد یک رئیس‌جمهور تندرو نیست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دیاکو حسینی: رئیسی نشان داد تندرو نیست

آغاز طوفانی چمران/ رانت‌خوارهایی که مدیریت ایران‌خودرو را می‌خواستند!

دیاکو حسینی، مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در بخشی از یک مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی در اشاره به نشست مطبوعاتی حجت‌الاسلام رئیسی گفته است:

"سیدابراهیم رئیسی در خصوص تیم سیاست خارجی عنوان کرد با همین تیم به مذاکرات ادامه خواهد داد اما این به آن معنا نیست که تیم فعلی مذاکره‌کننده در دولت بعد نیز سمت داشته باشد یا دقیقا همین تیم به مذاکرات ادامه دهند اما ترکیب کلی حفظ خواهد شد و مشخصا خط‌مشی فعلی در خصوص برجام در دولت بعد نیز حفظ خواهد شد. سیاست خارجی ما در نهادهای بالادستی تصویب و دولت مجری آن است و به همین دلیل برخلاف بسیاری از پیش‌فرض‌ها اتفاق خاصی در دولت سیزدهم رخ نمی‌دهد. سیدابراهیم رئیسی برخلاف صحبت برخی‌ها نشان داد یک رئیس‌جمهور تندرو نیست و تمام کسانی که منتظر بودند یک رئیس‌جمهور تندرو در ایران روی کار بیاید، امروز ناکام مانده و از خواسته خود دور هستند."[۱]

*ما در بخش‌هایی از این اظهارات مثل حفظ شدن خط مشی فعلی در خصوص برجام به اظهارات آقای حسینی نقد داریم و یا همینطور صحبت‌های وی مبنی بر تصویب سیاست‌های خارجی در نهادهای بالادستی نیز عملا یک نوع توجیه‌تراشی برای اشتباهات مصرّح دولت آقای روحانی ارزیابی می‌شود.

مع‌الوصف تأکید وی بر تندرو نبودن حجت‌الاسلام رئیسی و تمجید از مواضع اعتدالی رئیس‌جمهور منتخب نشان می‌دهد صحبت‌های حجت‌الاسلام رئیسی در مصاحبه کاملا بصورت حساب شده و با برنامه‌ریزی مطرح شده‌اند.

***

رانت‌خوارهایی که مدیریت ایران‌خودرو را می‌خواستند!

آغاز طوفانی چمران/ رانت‌خوارهایی که مدیریت ایران‌خودرو را می‌خواستند!

علی صوفی، از رجال ستادی اصلاح‌طلب و عضو تشکیلات ناسا در بخشی از یک مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی درباره نتایج انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرده است: به باور من علت قهر مردم با صندوق‌های رای ریشه‌اش به مشکلات و فشارهای اقتصادی باز می‌گردد. البته از نظر من، اصلاح‌طلبان مقصر این وضعیت نبودند بلکه روی کار آمدن ترامپ و خروجش از برجام مسبب این شرایط است. اگر ترامپ از برجام خارج نمی‌شد، شاید اصلاحات هنوز زنده بود.

او همچنین می‌گوید:‌ البته نباید از عملکردهای مثبت اصلاح‌طلبان غافل شد چراکه در زمینه خارجی، تفاهم نامه‌ها، برجام و در اینکه اعتقاد دارند که کشور نباید منزوی باشد، طرز تفکراشان خوب است ولی متاسفانه در میان اصلاح‌طلبان رانت بازی و اینکه کدام وزارتخانه را بگیرند، ایران خودرو و سایپا را چه کسی بگیرد متاسفانه بسیار زیاد است.

صوفی درباره تحریم خاموش انتخابات و حمایت نکردن اصلاح‌طلبان از هیچ نامزدی در انتخابات نیز تأکید کرده است: به باور من حتی اگر همه اصلاحات هم حمایتش را از آقای همتی اعلام می‌کرد، بازهم ایشان رای نمی‌آورد. علت آن هم همان مشکلات اقتصادی است که عنوان کردم. کما اینکه اگر در انتخابات قبلی هم اصولگرایان روی کار می‌آمدند و چنین اتفاقی می‌افتاد، علت وضع موجود برگردن اصولگرایان بود. اصلاح‌طلبان زحمت کشیدند، مذاکره کردند و برجام را هم حسابی به طرف مقابل خوراندن اما بد شانسی آوردند و ترامپ کار را خراب کرد.[۲]

*خوانش اظهارات صوفی به‌وضوح نشان می‌دهد کسانی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند آیا با صندوق‌های رأی قهر کرده‌اند یا بواسطه شیوع رانت‌خواری، ناکارآمدی و شکست وعده‌های پوشالی برجام از اصلاح‌طلبان ناامید شده‌اند!؟

ما همچنین به آقای صوفی عرض می‌کنیم اصلاحات "بدشانسی"! نیاورده بلکه چوب ناکارآمدی و رانت‌خواری و وعده‌بازی‌های خودش را خورده است.

در بحث اظهارات صوفی همچنین باید دانست که میزان مشارکت نسبت به انتخابات گذشته (انتخابات مجلس یازدهم) افزایش یافته که این مسئله نشانه امیدوار شدن بیشتر مردم به رقبای اصلاح‌طلبان است.

***

"شهرفروشی" یک شعار است

آغاز طوفانی چمران

آغاز طوفانی چمران/ رانت‌خوارهایی که مدیریت ایران‌خودرو را می‌خواستند!

مهدی چمران، منتخب نخست انتخابات شورای شهر در تهران طی سخنانی مدعای "شهر فروشی" یا شهر نفروشی اصلاح‌طلبان را فقط یک‌ شعار عنوان کرد و گفت: شهر فروشی با نساختن شهر و نبود ساخت و ساز متفاوت است.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: ما در دور چهارم شورا تلاش داشتیم در بافت فرسوده ساخت و ساز شود چرا که تهران بافت فرسوده زیادی دارد و این موضوع به ویژه در زمان زلزله خطرناک است.

چمران با اشاره به مشوق‌های ساخت و ساز گفت: در دوره‌های گذشته برای تشویق شهروندان در ساخت و ساز به ویژه در بافت فرسوده تشویق‌هایی در نظر گرفتیم که از جمله آنها عوارض رایگان شد.

منتخب اول مردم تهران برای شورای شهر ششم همچنین گفت: در حال حاضر از تمام ساخت و سازها جلوگیری کرده اند، سال ۹۹ حتی یک پروانه باغات هم صادر نشد و در سال ۹۸ تنها یک پروانه صادر شد؛ اینگونه نمی‌شود.[۳]

*صحبت‌های مهندس چمران درباره ادعای شهر فروشی، در واقع پاسخ به شبهه چندین ساله اصلاح‌طلبان شورای پنجم است که بصورت علی‌الدوام مدعی بودند شورای شهر در دوره‌های سابق اقدام به شهرفروشی در تهران کرده است.

مدعایی که بر اساس صحبت‌های چمران مشخص می‌شود جز یک توجیه پوچ برای ناکارآمدی اصلاح‌طلبان بیشتر نبوده است.

باید دانست که اصلاح‌طلبان شورای پنجم غیر از تمام ناکارآمدی‌ها و حواشی بزرگی که در دوران استیلای خود برای شورای تهران بوجود آوردند؛ عملا ۲ نمایه بیشتر نداشتند! تأکید بر وجود فساد در کارنامه جهادی شهردار سابق و اصرار بر اینکه جلوی چیزی به نام "شهر فروشی" را گرفته‌اند.

۲ گزاره‌ای که برای اولی حتی یک برگ سند هم به اثبات نرسید و مدعیان نیز یا به دلیل دروغگویی به حبس و شلاق محکوم شدند و یا اینکه حرف خود را پس گرفتند. [۴]

در بحث گزاره دوم نیز صحبت‌های چمران نشان داد مردم تهران عملا با یک نمایش بی‌محتوا برای پوشاندن ناکارآمدی و کم‌توانی مدیریتی آقایان در اداره تهران بزرگ مواجه بوده‌اند.

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/316720

2_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/316732

3_ www.irna.ir/news/84378275/

4_ mshrgh.ir/1180731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 74
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    47 4
    بعضاً دیده می شود اصلاح طلبان تهوع آور برای آن که خود را تسلا و تسکین دهند همچون دیااُکو حسینی، سخنان آیت اللّه رئیسی را مصادره به مطلوب می کنند طوری که گویی دولتی در امتداد دولت شیخ حسن قرار است توسط ایشان بر سر کار آید!
    • GB ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      3 6
      آقای چمران چه خبر ؟!!!!!!!!!!؟!!!!!!
    • فاطمه IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      2 3
      چمران یادآور چمران
    • ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      1 0
      چون اصلاحطلبان دارای بیماری پررویی نجومی هستن
  • سید IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    42 2
    جناب صوفی؛! آسمان ریسمان نباف! اصلاح طلبان تهوع آور عین فساد هستند و آن چه که ملت را از شما دلزده و منزجر و متنفر کرد همین موضوع بود و این که عملاً از فساد مثل دریافت های نجومی و اختلاس های کهکشانی و ویژه خواری ها و واگذاری ها و خصوصی بازی های رندانه و دزدانه حمایت می کردید!!!
    • بهنام IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      5 14
      باش تا صبح دولتت بدمد آینده نیز در مورد شما قضاوت خواهد کرد پس مواظب عملکرد تان باشید
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      2 8
      از محمودتان چه خبر؟؟
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      5 0
      محمودشدطلحه دیگری درتاریخ.امایادمون نمیادتوتاریخ نوشته باشن مخالفان پیامبروامیرالمومنین دمادم به پیامبر(ص) وعلی( ع )گفته باشن ازطلحه وزبیرچه خبر؟شمانزول یافتگان مخالفان زمان پیامبریدکه اینومیگید
    • شسم IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      0 2
      شك ندارم تو ( سيد ) بچه محل ادمين مشرقى
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    25 2
    سلام.بنظر من که رئیسی با این تیم مذاکره کننده ادامه نمیده.منتها رئیسی یک تفاوتی با دیگران داره! که اهل کارهای هیجانی و لحظه نیست.با صبر(و کمی با سرعت) کار مد نظر درست تر انجام میدهد.قطعا تیم مذاکره کننده تعویض خواهند شد منتها نه با جار جنجال،یا خودنمایی! . من تا به امروز از شخصیت رئیسی این رو فهمیدم.در حالی که خیلی ها دوست دارن،طوری حرف بزن!که شخصیت خودشون برجسته بشه! رئیسی اهل نیست و کارش رو انجام میده. و انشالله تیم مذاکره تعویض میشه و همه مجریم در دولت هم به سازی عملشون میرسن.که خواسته اصلی مردم ایران و خیلی ها دیگر است!
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    12 44
    چمران هم نون به نرخ روز خوری است که داعیه قدرت و ثروت کورش کرده وگرنه مردم اصلا برای این جماعت ارزشی ندارند
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      17 5
      برو دوغت رو بنوش
    • واو IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      4 0
      شورای نامگذاری تموم شد خدا رو شکر
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      11 0
      لیاقتت نجفی قاتله
    • داوود IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      2 1
      اگه بود که مثل بعضی ها ، همون شورای اول بار خودشو می بست، بترس از ناله مظلوم که خداوند بهترین شنونده هست،
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    30 3
    تندرو دقیقا روحانی بود با فهرستی از انواع و اقسام توهین ها به مخالفان و منتقدانش
  • الیاس IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    12 0
    آقای رئیسی انتظار ما از شما این است که از این توافق خسارت محض فورا خارج شوید. مگر ندیدید که این تیم چه خسارت هایی برای کشور آوردند؟ باید این تیم مذاکره را هم عوض کنید
    • بهنام IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      2 9
      اگر از این برجام خارج و fatfرا تصویب نکردید و کشور را اداره کردید میگوییم مرد میدان هستید و صادق والا در شعار دادن همه استادند
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 1
    ماشالله اینقدر اسلام انعطاف دارد که براحتی رئیسی بخش(صلح،صلح دوستی ومدینه ای)پیامبر رادرداخل کشور وبا مردم درنطر دارندکه هردو سیستم را رئیسی درداخل وخارج میتواند اجرا کند
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      0 2
      مشرق جان ......
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      1 0
      منطورت دو بخش (مدنی،صلح،صبر،مقاومت)و (اقتدار،استقلال،خودکفایی،ازادی،جهاد،توسعه،گسترش وپیشرفت مکی)پیامبرهست؟
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 10
    چمران فقط باعث شدسالها( جلوی ساخت وساز تعاونی مسکنها وزمینهای لم یزرع گروهی مردم را به اسم محیط زیست بگیره ومردم به لحاظ مسکن واجاره مسکن وانواع ناهنجاریها نابود کرد)ازاون طرف مجوزساخت فراهم شدبرای نابودی( تمام فصاهای سبز،زمینهای کشاورزی،سواحل رودخانه ودریا،کوه وجنگلها...)درشهرها... اونهم برای عده ای خاص،دلالان وخودیها
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      15 1
      چیه ناراحتی از دستش چون بهت مجوز نداد باغت رو بکوبی خونه بسازی؟!
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      2 0
      خداشاهده نه باغ دارم ونه خونه تقریبا۱۵ساله مستاجرم-ولی باهمین چشمهای خودم دیدم زمینهای زیادکشاورزی،باغ،جنگل،ساحل،فضای سبز...را باارتشا،روابط،نفوذ.‌.به اشخاص وافرادخاض مجوز ساخت دادندولی زمینهای تعاونی مسکن وزمینهای لم یزرع که خیلی ازمردم سالها منتظرند که مجوز بدهندتا از اجاره نشینی راحت بشوند،هزاران بهانه ...میاورندوبین ادارات.‌.مردم را میدوانند-ضمنا وقتی اینطوری مردم با مشکل روبرو میشوند یک تعداد سواستفاده میکنندواین نابودیهاوویرانیها را بوجود میآورند(حاضرم به هزینه خودت هرجا خواستی باهم برویم وتمام تخلفاتی که گفتم رو ومثل روز روشن هست بهت نشون بدهم که چطوری تعدادی درکوچکترین فضاهای باز وسبز...مجوزساخت گرفتند و...به نابودی محیط زیست والودگی هوا وآبهای زیر زمینی،خشکسالی،بی آبی،آتش،سیل،زلزله،نابودی مردم وکشور..دامن زدنند)
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      0 0
      ما سالها مستاجریم وحالا بیکاروبی درامد حتی رئیسی هم حریفشون نمیشه(اینها درد جامعه هست اگر بازهم متوجه نشوید دیگه برای همیشه دیر میشه بتوانید کاری کنید هرچند که حالا هم دیره
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      0 0
      برای یک قانون وچیز مهم ومفید جلوی کاارهای خطا وغیر قاندنی را گرفتن خیلی حوبه ولی نه اینکه ۱-جلوی کار قانونی دیگرمردمی،همگانی،عام المنفع را بگیرید وباعث بشودکارهای خلاف قانون ازطریق (باندبازی،فساد،ارتشا،تبانی،اختلاس،نفوذ،روابط...‌)برای افراد خاص،دلال،ویژهخوار وفاسد...باز،سواستفاده وخرابکاریهای جبران ناپدیری بوجود بیاید(قانون را دقیق،باجزییات،الویتبندی وبدون اغماض،طراحی،تصویب و احرا کنیدوخلاف قوانین را هم بااشد محازات برخورد کنید)
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    10 0
    اصلاح طلبان جز چرت پرت چیزی نمیگن و بیشتر طرفدلراشون انهایی هستند که دنبال سقوط نظامند
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      0 9
      آقای خاتمی اصلاح طلب 27 میلیون رای آورد.دولت پاک و نخبه داشت. آقای رئیسی 7 میلون رای آورده اندريال نفر دوم آراء باطله 4 میلیون کی چرت و پرت میگوید ؟ریز مغز !!؟؟
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      3 0
      جناب 11:06 ـــ اولاً چرند نوشته ای هنوز هیچ رئیس جمهوری در ایران بیش از احمدی نژاد رأی نیاورده است و تازه رأی او هم به بیست و پنج میلیون نرسید! در ثانی رأی آیت اللّه رئیسی و متحدانش حداقل بیست و چند میلیون است! ضمناً بسیاری از کسانی که به خاتمی رأی دادند منحرفین غرب پرستی بودند که گمان داشتند خانمی می تواند کشور را تسلیم یانکی ها کند و به همین سبب پس از ناامیدی از خاتمی و جناح تهوع آورش مملکت را رها کردند و برای دریوزگی و عیاشی چهار روز زندگی ....به کشورهای حامی شان کوچ کردند! افتاد؟!؟!؟!
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      11 0
      خاتمی 27 م رای آورد؟ مدوم خاتمی رو میگی؟ تو کدوم انتخابات؟ بابا اینقدر خارجی نزنین
  • احسان IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    8 0
    جوانان کی قراره وارد میدان بشن؟
  • DE ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    7 0
    علی صوفی، اصلاح‌طلب ناسائی : به باور من علت قهر مردم با صندوق‌های رای ریشه‌اش به مشکلات و فشارهای اقتصادی که 32 سال اصلاح طلبان ایجاد کردند باز می‌گردد. که صد البته اصلاح‌طلبان مقصر این وضعیت بودند زیرا پس از 32 سال بخور بخور موقعی که دیگر چیزی نمانده بود و مستقیم دست در جیب و سفره مردم کردند ملت بر علیه غربگدایان با رای خود و با قهر خود خاتمی و ایده هایش را به ذباله دان تاریخ فرستادند. روی کار آمدن ترامپ و خروجش از برجام ضربه دیگری بود که ما اصلاح طلبها کل هستی خودمان را به برجام بسته بودیم تا بترکونیم خودمون ترکیدیم .اگر ترامپ از برجام خارج نمی‌شد، شاید اصلاحات هنوز زنده بود.خاک بر سر تعدادی بیشعور که حیات و مماتشان دست خارجی هاست .بروید بمیرید تا گونی ارزونه .بدبخت های علاف کل وجود و هستی شما غربگدایان به یک اشاره ارباب بسته است. بیچاره های وابسته حقیر
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    5 0
    چنان اتفتق خاصی رخ بده که انشگت به دهن بمونید مفلوکهای دزد سرگردنه!
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    6 7
    اقای چمران با ۸۰ سال سن برای این شهر چه دارد
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      8 2
      2 کلمه تاریخ می خوندی و از نقش خردمندان و پیرانه سران در سیاست و اجرا باخبر بودی این سوال ابلهانه رو نمیپرسیدی
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      2 1
      پس چرا برای ریاست جمهوری حداکثرسن۷۵ساله!؟
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 8
    چمران كه مجددا سرليست شد فاتحه را خواندم.
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      6 1
      منظورت فاتحه ناکارامدی است؟!
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 4
    جناب چمران دوره قبل چیکار میکرد پس؟؟
  • سارا۳۵ IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    4 0
    امید همه ی مردم مستضعف، آیت الله رئیسی است. ما تنها با امید ریشه کنی فساد به ایشان رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 1
    چهار درصد واجدین شرایط در تهران به چمران رای دادن و این پشتوانه خوبی برای یک شروع طوفانیه. در ضمن رای چمران از آرای باطله بیشتر بود اما آن بیست نفر کمتر از آرای باطله رای داشتند
  • ebi IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 3
    جالبه همین برجام که به گفته شماها خسارت محض بود رو دو دستی چسبیدید و می چسبید چون میدونید راه خروج از بحران جاری برجام هست ...
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 2
    خوب فاتحه معدود باغات باقي مانده در تهران هم به لطف حضرات و رفقا خوانده مي شود
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      4 2
      مگه باغی هم تو تهران مونده؟ مگه کرباسچی گذاشت باغی بمونه؟ اصلا میدونی تهران کجاست؟ تا حالا از 500 کیلومتری تهران رد شدی؟؟
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      2 0
      چندسال وقت داشتن خب میکاشتن.بی خاصیت ترین شورای شهروشهرداری داره میره معلومه کیابایدناراضی باشن
  • FR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    5 0
    خودشون صفت تند رو را به رقیب چسباندند حالا میگن بر خلاف میل برخی رییسی تند رو نیست ! این جماعت واقعا جوک هستند خود بخود !
  • نیایش BN ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 0
    دولت جوان انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی باید تشکیل شود تا امید به مردم ایران بازگردد.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    چمران فقط باعث شدسالها( جلوی ساخت وساز تعاونی مسکنها وزمینهای لم یزرع گروهی مردم را به اسم محیط زیست بگیره ومردم به لحاظ مسکن واجاره مسکن وانواع ناهنجاریها نابود کرد)ازاون طرف مجوزساخت فراهم شدبرای نابودی( تمام فصاهای سبز،زمینهای کشاورزی،باغات،سواحل رودخانه ودریا،کوه وجنگلها...)درشهرها... اونهم برای عده ای خاص،دلالان وخودیها
  • یکی از همه SG ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    4 0
    تجربه نشان داده اصلاحات اگر بر سر کار نباشد، با روشهای مختلف و به صورت زیر زمینی در روند امور کارشکنی میکند. حواس جبهه انقلاب و آقای رییسی باید به این مسئله باشد.
  • NP ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 2
    چند نکته در مورد انتخابات و رای آقای رئیسی ۱ اینکه میگن ۵۲ درصد شرکت نکردند غلطه، در انتخابات ریاست جمهوری قبلی با کلی دروغ و دغل و پای کار آوردن منافقا و ...۷۰ درصد شرکت کردن.و الان با وجود تحریم اصلاحاتی ها و دشمنان خارجی و...۴۸ درصد.پس فقط ۲۲ درصد کمتر شده.اونم با این عملکرد افتضاح و ناامیدکننده ی دولت ۲ آقای رئیسی ۶۲ درصد رای شرکت کننده ها و ۳۱ درصد از کل واجدین شرایط را کسب کرده اند.این در حالی است که خود روحانی در اولین دور انتخابش ۵۰/۳ درصد ارا را کسب کرد و از نمونه های خارجی که جز قبله های اصلاحات محسوب میشه اوباما بود که ۲۶ درصد آرای مردمی را کسب کرد. در این حالت اولا درصد کسب آرای رئیسی قابل قبول و حتی باعث افتخار است و دوما باید منتظر بود و بعد از چهار سال دید که رای ایشان چقدر است و بعد گفت موفق بوده یا نه. چرا که رای دهی الان مردم به شدت تحت تاثیر عملکرد افتضاح دولت بی تدبیر و امیدسوز بود. باتشکر، اشرف سادات
  • بینام US ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    4 0
    چهل روز دیگر، اعضای این دولت بالمره از قدرت ساقط میشوند و انشالله راه نفوذ بالمره بسته خواهد شد
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      2 0
      چرا اینقدر لین دولت فشل روحانی تمومی نداره!هرروزش شده یکسال)انگار اینقدز این چندروز برلی سالها میخواهند عارت کنند وبارشونو ببنندند برای مردم داره میشه سالها
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    11 1
    ان شالله بزودی ریشه فساد در دستگاه های دولتی خشک خواهد شد.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 1
    آقای چمران وقتی جوان بودی بخاری از شما بلند نمی شد حالا با نشستن پشت میز چه جور میشه با رانت مبارزه کرد نمیدانم‌، شورای شهر کنونی نان بی لیاقتی و سیاست بازی و... شورای شهر قبلی رو میخوره، اگر باور ندارید کمی صبر کنید تا شورای بیحال تهران رو مشاهده کنید.
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    چه کسانی اصلاح طلبند ؟! ضد فسادند ؟! اهل بخور بخور نیستند ؟! و صد البته مرشدشان هاشمی و خاتمی و روحانیست !
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    من که طوفان ندیدم
  • فاطمه IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    امیدوارم آبروی لیست جبهه انقلاب حفظ شود
  • ح ر IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 1
    من به عنوان یک اصولگرا می گویم گور پدر اصلاح طلب ها ولی این چمران در زمان ایشان کلی باغ ها را تبدیل به برج های مسکونی وو کردند کلی پروانه های خارج از مد نظر طرح تفصیلی صادر کردند وو
  • یاور IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    4 0
    درود بر آیت الله رییسی
  • شبتاب BY ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    اصلاحات سالها به استحاله ی نظام پرداخته است. برای بازگشت روح انقلابی به جامعه واقعا کار جهادی لازم است و در کنار کار جهادی تزریق روحیه ی جهادی نیز ضرورت دارد. با روحیه ای که از آقای رییسی انتظار داریم امیدواریم این مهم انجام شود.
  • انقلابی MX ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    پیش به سوی آرمان های انقلاب
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    چمران برای شورای شهر کار نمی کند می رود شورای استان ها لطفا یک کارنامه از عملکرد ایشان اعلام نمایید
  • یکی از همه MX ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    از اعلام احتضار ظاهری اصلاحات به وسیله خودشان باید احتیاط کرد. قومی که به این راحتی دست از قدرت نمی کشند. جبهه ی انقلاب حواسها لطفا جمع باشد.
  • سرافراز GB ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    نباید خام کسانی شد که میگویند دولت باید شامل ظریف و از این دست آدمها باشد. دولت برای اینکه بتواند چهار سال دیگر پاسخگو باشد بایستی از نفرات سازشکار دوری کند تا کارها به یک نتیجه ی مشخص برسد.
  • صمصام CA ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    به نظر ما سلاح اصلی آمریکا هم در این منطقه که ما در جمهوری اسلامی مراقب این معانی هستیم، نفوذ است -نفوذ در مراکز حسّاس و تصمیم‌گیر- ایجاد تفرقه است، ایجاد تزلزل در عزم ملّی ملّتها است، ایجاد بی‌اعتمادی میان ملّتها، میان ملّتها و دولتها، دستکاری در محاسبات تصمیم‌گیران و وانمود کردن اینکه حلّال مشکلات این است که زیر پرچم آمریکا بروید و تسلیم آمریکا بشوید.. بیانات رهبر معظم انقلاب .۱۳۹۸/۰۸/۲۴
  • ح ر IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    من به عنوان یک اصولگرا می گویم ای چمران که تو هم احتمالا نان اسم بردار شهیدت را می خوری . شهر فروشی شعار نیست حقیقت است که به غلط اتفاق افتاده است و برای همین مجلس صدور پروانه خارج از ضوابط طرح تفضیلی را تصویب کرد .
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    ساخت وساز در بافتهای فرسوده،برای تسهیل ترددو افزایش عرض گذرهاخوبه،ولی۱- آنچنان رقمی به مسکن اصافه نمیکند-۲-باعث تمرکززایی،ترافیک،گرانی بیشتر مسکن وحتی آثار وبناهای تاریخی وباستانی نابود میشوند-۳-ضمنا گره ای از حجم عظیم متقاصیان مسکن،مستاجران باز نمیکند
  • یک دردمند US ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 1
    آفرین به دکتر چمران
  • بیدارشده ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    در پررویی جماعت اصلاحطلب همین بس که ۸سال از رئیس جمهور مملکت مطالبه گری نکردند و حالا از آقای رییسی که هنوز مسئولیت را تحویل هم نگرفته اند، شروع به مطالبه گری و حتی تخریب میکنن.
  • CA ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    اصلاحطلبان اختاپوس صفت در این چهل روز باقیمانده بارها رنگ عوض خواهند کرد. یک روز تخریب میکنند،روز دیگر دم از انتقال تجربه میزنند ، یک روز میگویند رییس جمهور حد اقلی و روز دیگر ادعا و تمنای تشکیل دولت وفاق ملی دارند.دولت انقلابی باید بی توجه به این حرفها تیمی قوی بچیند تا مملکت را از پرتگاهی که اصلاحات تدارک دیده اند نجات دهد.
  • AM ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    آمریکا هم زورگو و تحمیل‌کننده است؛ بنابراین پیشنهادهایی هم که میکنند، غالباً پیشنهادهای متکبّرانه و تحقیرآمیزی است که حتّی قابل نگاه کردن نیست. امیدواریم ان‌شاء‌الله مسئولین کشور در این زمینه هم کاملاً با چشم باز، با دل محکم، با توکّل به خدا، با ذکر «حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل» ان‌شاءالله جلو بروند و توفیقات الهی شامل حالشان بشود و ملّت را خرسند و خوشحال کنند.
  • AM ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    اتّحاد ملّی را حفظ کنید. کشور ما احتیاج به اتّحاد دارد؛ اتّحاد ملّت ایران. ملّت ایران در خیلی از امور صدایشان صدای واحد است، خواستشان خواست واحد است، [امّا] مسئولان میتوانند این را از بین ببرند. هنر مسئولان ما این است که این اتّحاد را، این همصدایی را تکّه‌تکّه نکنند، ملّت را تکّه‌ِتکّه نکنند، اینها را از بین نبرند. مسئولین کشور مراقب باشند که این اتّحاد را زیاد کنند.
  • جواد US ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 0
    خدا خیرخواهان و دلسوزان رو برای این نظام حفظ کنه
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    این روزها توضیح یک روند ضروری به نظر میرسه. معمولا اصلاح طلبها هر 8 سال یک بار میان روی کار و گند میزنن به اعتماد عمومی. بعد اصولگراها میان روی کار، که به جهت گندکاری اصلاحاتی ها مشارکت کنه، دور دوم انقلابی ها هم مشارکت عالی میشه، بعد که روحیه مردم شارژ شد دور سوم بلز مردم هوس اصلاح‌طلب‌ی به سرشون میزنه از خوشی، و بعد دوباره روز از نو روزی از نو. گندکاری شروع میشه. دور دوم به اوج می سه و بعد دوباره انقلابی ها میان که درست کنند اوضاع رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس