مغلطه حجاریان با «کلیدِ روحانی»

با مشارکت گسترده مردم در انتخابات ۱۴۰۰ و شکست "تحریم خاموش انتخابات" به نظر می‌رسد "کمیته‌های مجازات" هسته سخت اصلاحات علیه شرکت‌کنندگان در انتخابات فعال شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نقش کارامدی مجلس یازدهم در افزایش مشارکت مردم چیست؟

افزایش مشارکت نسبت به انتخابات مجلس و سکوت چپ‌ها

پیشنهاد یک اصلاح‌طلب به رئیسی/ افزایش مشارکت نسبت به انتخابات مجلس و سکوت چپ‌ها

به‌رغم اینکه مشارکت نزدیک به ۵۰ درصدی مردم در انتخابات ۱۴۰۰ به نحو محسوسی بیشتر از مشارکت ۴۲ درصدی در انتخابات مجلس یازدهم است اما اصلاح‌طلبان در این باره سکوت کرده‌اند و حتی رو به خلاف‌گویی آورده‌اند!

حسین نورانی‌نژاد، سخنگوی حزب اتحاد که از احزاب چپ تحریم‌کننده انتخابات بوده طی اظهاراتی گفته است: به‌رغم اینکه تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا این انتخابات شکل انتخابات رقابتی به خود بگیرد، جمعیت زیادی نیامدند. ‌.. نتایج انتخابات با ما حرف می‌زند. این نتایج به اصولگرایان نشان می‌دهد که سیدابراهیم رییسی با همه تبلیغات گسترده که طی ۴ سال انجام داد اما به همان رای ۴ سال پیش دست پیدا کرد. همچنین این نتایج به ما اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد جامعه‌ دنبال نیرویی برای نمایندگی سیاسی خود می‌گردد و مقداری نسبت به ایفای این نقش ازسوی اصلاح‌طلبان دچار مساله شده و راه دیگری هم ندارد و این را در قالب آرای باطله و عدم شرکت نشان می‌دهد. [۱]

مصطفی تاجزاده، دیگر تحریم‌کننده انتخابات هم در قالب یک توییت در اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ نوشته است: در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ ریاست جمهوری ۷۳درصد و امسال ۴۸درصد واجدان شرایط رای دادند. مهندسان انتخابات مسئول کاهش مشارکت ۱۵ میلیون نفر (۲۵درصد) و ۴میلیونی (۶درصد) آرای باطله هستند. جمع این دو گروه از آرای ۱۷ میلیونی رئیسی بیشتر است.

*این اظهارات در حالی است که طبق اعلام وزارت کشور، مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک به ۵۰ درصد و بیشتر از مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم بوده است [۲] و این به معنی شکست پروژه تحریم خاموش انتخابات از جانب اصلاح‌طلبان بود که قصد داشتند با عدم معرفی نامزد در اعتراض به نظام اسلامی اقدام به مشارکت‌زدایی کنند.

تحریم خاموش انتخابات البته اهداف سنگین دیگری هم داشت که به مدد همکاری مردم و نظام اسلامی در نطفه خفه شدند.

برخی معتقدند کارآمدی و مصوبات معیشتی مطلوب مجلس یازدهم، عامل اصلی افزایش مشارکت مردم نسبت به انتخابات مجلس یازدهم بوده است.

انتخابات مجلس یازدهم نیز از سوی جریان سیاسی خاص دچار تحریم خاموش شده بود.

***

پیشنهاد یک اصلاح‌طلب به رئیسی

پیشنهاد یک اصلاح‌طلب به رئیسی/ افزایش مشارکت نسبت به انتخابات مجلس و سکوت چپ‌ها

غلامعلی رجایی، از فعالان اصلاح‌طلب طی یادداشتی در شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی با تبریک به پیروز انتخابات ۱۴۰۰ نوشته است:

"پیشنهاد من به ایشان این است که قول مدت دار، همچون آقای روحانی که وعده‌های صد روزه می‌داد، ایشان ندهد، چراکه آقای رئیسی محدودیت‌هایی دارند و میان قوه قضائیه و قوه مجریه تفاوت مدیریتی زیاد است. علی القائده کادری که ایشان به کار می‌گیرند باید کادری باشد که بتواند وعده‌های خود را عملی کند و امید را به جامعه بازگردانند."[۳]

*پیشنهاد آقای رجایی یک پیشنهاد عقلانی و نجیبانه ارزیابی می‌شود زیرا مردم ایران در یکی از اصلی‌ترین مطالبات خود امیدوارند رئیس‌جمهور جدید اشتباهات رئیس‌جمهور سابق را تکرار نکند و مسیر گذشته را اصلاح نماید.

***

"کمیته مجازات" ستاد اصلاحات علیه نافرمانان از تحریم انتخابات!

پیشنهاد یک اصلاح‌طلب به رئیسی/ افزایش مشارکت نسبت به انتخابات مجلس و سکوت چپ‌ها

روزنامه شرق (از حامیان تحریم خاموش انتخابات) طی گزارشی در شماره یکشنبه گذشته خود که با عنوان "بازگشت به مردم تنها راه باقیمانده اصلاحات" منتشر شد در کنایه به احزاب و گروه‌هایی از اصلاح‌طلبان که با تحریم انتخابات همراهی نکردند، نوشته است:

"همه تصور می‌کردند که حتما خاتمی و دیگر شخصیت‌های مطرح اصلاح‌طلب از همتی حمایت نکنند تا دستِ‌کم در بازی یک‌طرفه مغلوب میدان نشوند، اما در نهایت خاتمی هم به‌نوعی از همتی حمایت کرد و شد آنچه مورد پیش‌بینی بود. همتی رأی نیاورد، سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان راضی به حضور در انتخابات نشدند و حتی آرای باطله از رأی همتی فزونی یافت تا اصلاح‌طلبانِ قدرت‌محور بار دیگر زخمی عمیق بر پیکره جریان اصلاحات وارد کرده باشند."[۴]

*درباره این جملات گزارش روزنامه شرق پیرامون انتخابات گفتنی‌های مهمی برای ثبت در تاریخ وجود دارد.

اولا خاتمی و عمده رجال ستادی اصلاحات هرگز از هیچ نامزدی حمایت نکردند و اشاره شرق به اینکه "خاتمی هم به نوعی از همتی حمایت کرد" یک دروغ تاریخی شبیه به دروغ بزرگ اصلاح‌طلبان در سال ۸۸ است!

ثانیا بایستی متوجه طعنه‌های روزنامه شرق بعنوان یکی از تریبون‌های اصلی "اصحاب تحریم انتخابات" علیه اصلاح‌طلبان نجیب و دموکرات بود.

طعنه‌هایی که آنها را با عنوان "اصلاح‌طلبان قدرت‌محور" خطاب قرار می‌دهد و قصد دارد چپ‌های معتقد به دموکراسی و اعضای "ائتلاف جمهور" (احزاب و طیف‌های اصلاح‌طلبی که در روزهای منتهی به انتخابات ۱۴۰۰ با حمایت از همتی رسما اعلام حضور کردند) را به جرم عدم تبعیت از ستاد اصلاحات به مسلخ بکشاند و سر ببرّد.

چپ‌های ستادی در حالی می‌گویند آرای باطله از آرای همتی فزونی یافته و این رخداد زخمی بوده که اصلاح‌طلبان دموکرات بر پیکره اصلاح‌طلبی وارد کرده‌اند! که این حرف صحیح نیست و آنها بایستی محبوبیت نداشتن و شکست گفتمانشان را در حمایت خاتمی از دولت ناکارآمد روحانی، در فتنه ۸۸ و در ناکارآمدی شورای شهرشان بجویند.

مردم با هیچ شخص و جریانی عقد اخوّت نخوانده‌اند که کورکورانه رأی خود را نذر آنها کنند.

مردم به نمره و معدل کارآمدی رأی می‌دهند.

مثال واضح این قضیه نیز عملکرد جهادی مجلس یازدهم است که توانسته مشارکت پایین انتخابات مجلس یازدهم را به مرز اکثریت بکشاند.

ضمن اینکه پیشنهاد همتی از سوی ائتلاف جمهور به مردم نیز جدای از نتیجه انتخاباتی این اقدام که صراحتا به عملکرد و کارنامه اصلاح‌طلبان مربوط است؛ یک رفتار معقول سیاسی و منطبق بر عقلانیت بود که نخواست مثل جبهه اصلاحات و ستاد هسته سخت جریان چپ با فرایند "خروج از دموکراسی" همراهی کند.

این رفتار مستوجب تقدیر و ستایش است نه تهدید و سرزنش و مجازات!

***

1_ https://etemadonline.com/content/497187

2_ https://moi.ir/fa/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/154060

3_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/316530

4_ https://sharghdaily.ir/fa/main/print/284002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    37 3
    یک سوال ریاضی دارم لطفا کمکم کنید! چطور میشه تا ظهر با شمارش 90 درصد صندوق ها مشارکت 48 و رای آقای رییسی 17 میلیون و هشتصد باشه و بعد از چندین ساعت و اتمام شمارش، مشارکت 48 درصد و رای آقای رییسی 17میلیون و نهصد! در صورتی که تمام سایت ها حتی اصلاح طلب ظهر همون روز اعتراف کردند که مشارکت مرز 50 درصد رو رد کرده؟ آ
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      9 1
      مشارکت بالای 50 درصد بوده قطعا. فقط میخواستن با اعداد بازی کنن برای جنگ رسانه ای. لعنت بر نفوذ
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      7 1
      این سوال منم هست نمیدونم چرا هیچکس جواب نمیده
    • سید جواد IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      2 4
      این سوال شما بیشتر مربوط به مکانیک کوانتوم هست، نه ریاضیات!!
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      17 1
      بذار یه نکته ای بگم شاید جواب سوالتو یافتی . تابلو وزارت کشور ارا رئیسیو بیست میلیونو و خورده ای نشون میده بعد مانیتور چند دقیقه خاموش میشه و روشن میشه میشه هفده میلیون !! نیوتن هم بیاد نمیتونه حلش کنه چون قبل از حل کردنش یهو دیدی مانیتور خاموش شد و روشن شد نیوتن سینه قبرستونه !!
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      0 0
      آقای تعطیلات......بیدارشو.....ای خفته.....
  • سید IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    42 3
    خدا اصلاح طلبان تهوع آور را بر زمین زد! همچنان که بنی صدر را بر زمین زد و همچنان که حامی بزرگ این نحله یعنی نتانیاهو را بر زمین زد! کارخدا ناکام کاشتن کدخداپرستان است!
  • علیرضا ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    29 0
    اصلاح طلبان یک مشکل اساسی دارند . در بین مردم نیستند . درد مردم را نمی دانند . دیدگاهشان نسبت به مردم کوچه و بازار مانند دیدگاه اشراف زادگان است که خود را تافته جدا بافته می بینند . خود را ژن برتر وخوب می بینند . برای جلب حمایت مردم رو به قشر متوسط به بالا دارند نظیر دانشجو ، معلم ، سرمایه داران و.... شگردشان هم نشان دادن یک تصویر مبهم و سراب گونه از آنچه در غرب می گذرد به همین گرو هها است که اگر به ما رو بیا ورید درب های این بهشت جهان توسعه یافته را به روی شما می گشاییم . بلی می گشایند اما چگونه ؟ کاری می کنند که بهترین جوانان و نخبه های ما راهی غرب شوند . دم از جوانان و دانشجویان می زنند اما همین جوانان را پشت درب ادارات و سازمان ها معطل نگاه داشته و به کار نمی گیرند (چرا باید یک فردی که سی سال در یک دستگاهی کار کرده به صرف داشتن فوق لیسانس و یا بالاتر پنج سال دیگر هم بتواند در سیستم بماند و کار کند ) . این یعنی خط بطلان بر اشتغال نیرو های جوان . به همین علت بسیاری از کارکنان دولت در زمان اشتغال و کار دنبال اخذ مدرک بالاتر هستند تا چند سالی بیشتر مشغول به کار بمانند . همه هم می دانند که این ارتقاء مدرک تاثیری بر کار آیی سیستم نداشته و صرفا یک امتیاز برای فردی است که آن را اخذ کرده . فکر نکنید که این ها تصادفی است . پشت ان برنامه است که جوان بی کار بماند . والسلام
  • DE ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    15 1
    مصطفی تا جر زاده، دیگر تحریم‌کننده انتخابات : در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ ریاست جمهوری ۷۳درصد و امسال ۴۸درصد واجدان شرایط رای دادند. مهندسان انتخابات یعنی امریکا صهیونیست اصلاحات غربگدایان حزب اشرافی ستون پنجم دشمنان ایران مسئول کاهش مشارکت ۱۵ میلیون نفر (۲۵درصد) و ۴میلیونی (۶درصد) آرای باطله هستند. جمع این دو گروه از آرای ۱۷ میلیونی رئیسی بیشتر است پس امریکا بایستی بیشتر روی ستون پنجم یعنی اصلاحات حساب باز کند و حسابها را باز پر کند که رییسی اومد‌ مافیای مالی اصلاحات را کتف بسته تحویل خواهد داد.
  • سرباز IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    2 2
    اصل کارآمدی هست. شما برو بین مردم بگو بین حق رای و نون شب کدوم رو انتخاب میکنی؟ مردم زندگی میخوان نه این شوآف ها رو
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    14 1
    49 درصد انتخابات در کرونا و نوع برگزاری انتخابات در این دولت همان معادل 70 درصد دوره های قبل است اگر دلسوزی بود و دغدغه زیاد برای مشارکت زیاد بود این اتفاق مشارکت زیاد رخ می داد
  • داود IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    16 1
    اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح نمایند.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    33 0
    اصلاح طلبان در وضعیت اقتصادی مردم فاجعه آفریدند بعد میخوان بندازن گردن نگه شورای نگهبان، پس اون موقع هم که مشارکت بالا بود طبق استدلال شما دلیلش شورای نگهبان بود
  • نوكر مردم IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    9 1
    اين آقاي نوراني نژاد اولين بارش نيست كه حرف بي ربط و بي منطق مي زنه //آخه يكي نيست بهش بگه كه اين آراي باطله كه مردم داخل صندوق انداختند از نارضايتي دولت تدبير و اميد بوده نه نظام يا اصول گرايان // و يا از دروغ گويي و ناكار آمدي جبهه اصلاح طلبان بوده // همين 18 ميليون راي كه مردم به رئيسي دادند در اين شرايط بدي كه بوجود آوريد خودش جاي اميد واري هست و مردم عملكرد خوب قوه قضائيه رو ديدن كه به ايشون راي دادند مطمئن باش از سر دلسوزي نبوده بلكه از كار آمدي ايشان بوده است. كافي هست كارخانه هايي كه ايشون احيا كردند و صدها كارگر را به عرصه كار برگرداندن رو مرور كني بعد نطق بفرماييد. /
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    12 1
    پیشنهاد خودتون را برای خودتون نگه دارید اگه خوب بود چرا به روحانی از این پیشنهاد ها نکردی
  • DE ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    15 0
    حجاریان وتاجزاده شیطان صفت با سلطنت طلب ها و منافقین اوباش همدست با سرویسهای اسرائیلی و سعودی ها تو یک صف علیه مردم ایران ایستادند. مردم ایران توطئه های عبری - عربی را بی جواب نخواهند گذاشت.
  • سوخته IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    21 0
    ا ص ل ا ح ا ت هیچ غلطی نمی تواند بکند . البته یک کار از دستش بر می آید آن هم خیانت است
  • صمصام IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    1 6
    همه اصلاحطلبان رو در یک سبد نگذارید . قطعا سید محمد خاتمی و مهدی کروبی و بهزاد نبوی اصلاح طلب با مصطفی تاجزاده و سعید حجاریان اصلاح طلب فرق دارند همانطور که محمود احمدینژاد اصوگرا با علی نیکزاد اصولگرا فرق دارند به جای توجه به این چرندیات تندروهای اصلاحطلب، دعا کنیم آقای رییسی دولتی برامده از همه تفکرات و آدکهای عاشق میهن و دلسوز برای مردم تشکیل بدهند
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    9 0
    باید به این دونفر اصلاح طلب تند رو وبهتر بگویم ضد انقلاب گفت که این تفاوت آرای سالهای 92و96و1400ناشی از عمل کرد منتخبان شماست اگر دولت منتخب شما درست عمل کرده بود امروز شاهد بی تفاوتی بعضی از مردم نبودیم
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    13 2
    اصلاحات مرده است والسلام مردم دیگر فریب شمار نمی خورند برید بمیرید
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    6 3
    رای بالای سی میلیونه آقایون وزارت کشور لطف کردن نتیجه رو مهندسی کردن.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    3 0
    اقای تاجزاده الان قشنگ حالت اون قماربازه روداری
  • ارش IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    5 0
    مردم دلسوزان خودشان را میشناسند تشییع سردار سلیمانی ودیگر رجال رو با هم مقایسه کنید
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    1 1
    دوستان عزیز من از اصلاح طلب ها نفرت دارم همون طوری که به اصول گراها هم اعتقادی ندارم ولی واقعیت اینه که اونایی که آرا باطله انداختن اگر به خاطر اعتراض به روحانی بوده باید به رییسی رای میدادن بنابراین رای باطله یعنی اینها فرد لایق و صالحی پیدانکردن از طرفی هم مجبور بودن رای بدن
  • DE ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    8 0
    شکار خرگوش بسیار سخت تر است از مبارزه با اصلاحات چون خرگوش زیکزاکی میره بایست دایم شلیک کنی در زیک و در زاک تا بالاخره بهش بخورده بیافته زمین .ولی برای زمین انداختن اصلاحات فقط باید جلوی غارتشون را گرفت. واین با وجود جناب رییسی در راس دولت آسونه چون ایشون کلا نترس شجاع بدون تعارف و متخصص اینکار است شکارچی حرامخواران و حامی فقرا
  • رامین NL ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    10 0
    یک نفر به این طبل طلبان بگوید: آنهایی که مشارکت نکردند از طرفداران شما نبودند چطور به خود اجازه می دهید بگویید طرفدار شما بودند؟ اینها برخی طرفداران احمدی نژاد و بیشتر مردم ناراضی از اوضاع اقتصادی هستند که طبل طلب و اصول گرا نمی شناسند
  • امیرو IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    9 0
    مفسد طلبها به هرزه گویی افتاده اند.
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    3 0
    کسانی که رأی ندادند بیشترشان از وضع اقتصاد ناراضی بودند اما طرفداران اصلاح طلبان به همتی رأی دادند پس اصلاحظلبان لطفا نظر کسانی را که (به سبب شما) مشارکت نکردند را به نفع خود مصادره نکنید
  • فرهاد RU ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    4 0
    در رامهرمز در ساعت 12 شب جمعیت زیادی برای رأی دادن آمدن ودرها را به رویشان بستند تصاویر هم در خبرگزاری های محلی منتشر شد خبرگزاری مشرق هم می تواتند تحقیق کند
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 0
    گندت بزنه مشرق که تا فرصت پیدا میکنی عکس این یارو حجاریان‌رو میزاری حالمونو بهم میزنی! چیه فامیل‌تونه؟
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    6 0
    همه ارائیکه بروحانی دادند شرعا باطله بود چون روحانی وغزبگدایان سر مردم کلاه گذاشتند ومثل ارباباشون دروغ وعده دادند وبعازینکه خرشون ازپل گذشت زیرش زدند ودقیقا مثل ارباب افسادطلبان =فراعنه معاصر =نظام سلطه
  • شيوا گريز پا IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 0
    پول چاپ ميكنند چه جور ! روزنامه آسيا چه كسى بايد پيگر قانونى بشود مدير روزنامه يا رئيس دولت ؟ بورس قلك مردم است رئيسى جه كسى از قلك مردم پول بر ميدارد بمردم يارانه ميپردازد؟ مجلس با همه گرفتارى ها اضطرا دلار را ٤٢٠٠ تومان پذيرفت كدام دست است كه دلار هايشان خودش ميفروشد خودش ميخرد تدريجا به ٣٠ هزار نومان و بالاتر ميرساند كه مستمرى هاى بازنشستگان را از محل فروش دلار هايش در اخرين روز هر ماه بپردازد؟ و و و و آيا ترامپ نبايد محاكمه شود ؟
  • FR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    3 0
    حالا لیست شورای شهر خاتمی که امضا کرد چرا باخت ؟ تازه مردم همت کنید از همان نوع تکرار خاتمی حیله گر است روش ترسو ها که در دنیا سابقه ندارد جناح و حزبی موضع مبهم بگیرد که اگر برد استفاده کند اگر باخت انکار !
  • محمد IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    2 0
    تعاونوا علی البر واتقوی ایا ارزوی اتحاد ایرانیان برای بنیان بک جامعه جهانی ارمانی با رییس جمهور منتخب اتفاق می افتد انشاالله
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 0
    اگر بحران بورس نبود بیشتر از این هم شرکت می کردند
  • سارا۳۵ IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    امید همه ی مردم مستضعف، آیت الله رئیسی است. ما تنها با امید ریشه کنی فساد به ایشان رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.
  • یک ایرانی DE ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام بر ابراهیم
  • نیایش BN ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    دولت جوان انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی باید تشکیل شود تا امید به مردم ایران بازگردد.
  • یکی از همه SG ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    تجربه نشان داده اصلاحات اگر بر سر کار نباشد، با روشهای مختلف و به صورت زیر زمینی در روند امور کارشکنی میکند. حواس جبهه انقلاب و آقای رییسی باید به این مسئله باشد.
  • US ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    چهل روز دیگر، اعضای این دولت بالمره از قدرت ساقط میشوند و انشالله راه نفوذ بالمره بسته خواهد شد
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    به روحانی هم اینقدر پیشنهاد میدادید؟
  • یاور IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    به روحانی برا ۴۵ روز دیگه پیشنهادی نداری؟
  • شبتاب BY ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    اصلاحات سالها به استحاله ی نظام پرداخته است. برای بازگشت روح انقلابی به جامعه واقعا کار جهادی لازم است و در کنار کار جهادی تزریق روحیه ی جهادی نیز ضرورت دارد. با روحیه ای که از آقای رییسی انتظار داریم امیدواریم این مهم انجام شود.
  • یکی از همه MX ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    از اعلام احتضار ظاهری اصلاحات به وسیله خودشان باید احتیاط کرد. قومی که به این راحتی دست از قدرت نمی کشند. جبهه ی انقلاب حواسها لطفا جمع باشد.
  • سرافراز GB ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    نباید خام کسانی شد که میگویند دولت باید شامل ظریف و از این دست آدمها باشد. دولت برای اینکه بتواند چهار سال دیگر پاسخگو باشد بایستی از نفرات سازشکار دوری کند تا کارها به یک نتیجه ی مشخص برسد.
  • صمصام CA ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    اگه پیشنهادات شما مفید بود، به درد روحانی میخورد... پس لطفا سکوت کنید.
  • US ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    دولت تدبیر، قاتل امید مردم بود که ۸ سال ذره ذره ی امید مردم را از آنها گرفت. جوانی جوانان را سوزاند و کشور را به حالت احتضار رساند. حالا دولت جهادی در آخرین نفسهای جامعه، از راه رسیده است. امیدوارم این دولت بتواند جامعه ی در حال مرگ را اندکی احیا کند.
  • CA ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    اصلاحطلبان اختاپوس صفت در این چهل روز باقیمانده بارها رنگ عوض خواهند کرد. یک روز تخریب میکنند،روز دیگر دم از انتقال تجربه میزنند ، یک روز میگویند رییس جمهور حد اقلی و روز دیگر ادعا و تمنای تشکیل دولت وفاق ملی دارند.دولت انقلابی باید بی توجه به این حرفها تیمی قوی بچیند تا مملکت را از پرتگاهی که اصلاحات تدارک دیده اند نجات دهد.
  • AM ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    اتّحاد ملّی را حفظ کنید. کشور ما احتیاج به اتّحاد دارد؛ اتّحاد ملّت ایران. ملّت ایران در خیلی از امور صدایشان صدای واحد است، خواستشان خواست واحد است، [امّا] مسئولان میتوانند این را از بین ببرند. هنر مسئولان ما این است که این اتّحاد را، این همصدایی را تکّه‌تکّه نکنند، ملّت را تکّه‌ِتکّه نکنند، اینها را از بین نبرند. مسئولین کشور مراقب باشند که این اتّحاد را زیاد کنند.
  • US ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    پیشنهاد داشتی به روحانی میدادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس