ویژه ها

عبدی و همفکران وی همان جماعتی هستند که در سال ۹۶ تاکید داشتند که با روحانی به عقب برنمی گردیم و اگر آقایان رئیسی و قالیباف به ریاست جمهوری برسند، دلار ۵ هزارتومان شده و شرایط کشور بحرانی می شود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

**منتجب نیا: روحانی «ویرانه» تحویل گرفت و تحول ایجاد کرد

«رسول منتجب نیا» فعال سیاسی اصلاح طلب و دبیرکل حزب جمهوریت در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «هر دولتی قدم‌های مثبتی برداشته و برمی‌دارد و نقاط ضعف و کاستی‌هایی نیز دارد. نمی‌شود گفت که یک دولت کاملا ناقص و منفی است و یک دولت کاملا مثبت است و هیچ نقطه ضعفی ندارد. آقای دکتر روحانی انصافا زمانی که دولت را تحویل گرفت مملکت خیلی بهم ریخته بود و هیچ چیز در جای خود نبود. من نمی‌خواهم تمام مشکلات را به دولت گذشته برگردانم ولی نمی‌شود انکار کرد که روحانی در دوره اول وارث ویرانی‌های مختلف در همه زمینه‌ها بود».

منتجب نیا در ادامه گفت: «دولت قبل از آقای روحانی انصافا هیچ چیز را سالم نگذاشته بودند و همه چیز را مانند اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مسائل بین‌الملل را از مسیر خود خارج کرده بودند. حتی به باورها و اعتقادات دینی مردم و رواج خرافات به جای مفاهیم متقن دینی دست درازی کرده بودند. این مسائل به عنوان میراث به آقای روحانی منتقل شد.در نتیجه به طور طبیعی بخشی از انرژی، وقت و نیروهای مختلف دولت صرف حل آن مسائل و ساماندهی کشور شد که تا حد زیادی هم توفیق یافتند و تحول زیادی ایجاد کردند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «روحانی شخصیتی است کــه در قـالب اصلاح‌طلبی نمی‌گنجید و نمی‌گنجد. ایشان همیشه در حکومت بوده، خدماتی کرده است، در پست‌های حساس و ۸ سال هم رئیس قوه مجریه بوده و الان روزهای آخر را می‌گذراند. بالاخره باید از ایشان قدردانی بشود».

عبدی: در دولت رئیسی به عقب برمی‌گردیم/ منتجب‌نیا: روحانی «ویرانه» تحویل گرفت و تحول ایجاد کرد

این فعال سیاسی اصلاح طلب مدعی شده که روحانی ویرانه تحویل گرفته و تحول ایجاد کرده است. شاهد از نگاه آقای منتجب نیا، اینکه دلار ۳ هزارتومانی تحویل بگیری و دلار ۲۴ هزارتومانی تحویل بدهی،  مصداق ایجاد تحول است!؟

یا شاید اقدام دولت روحانی در افزایش حجم نقدینگی از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ به  ۳۶۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰، نشان دهنده ایجاد تحول عظیم است!؟

این در حالی است که یکی از مهمترین عوامل ایجاد تورم در اقتصاد ایران که به کاهش قدرت خرید مردم و فقر معیشتی منجر شده است، افزایش بی‌ضابطه نقدینگی است که به‌دلیل عدم هدایت آن به‌سمت تولید، از بازارهای سفته‌بازی سر در می‌آورد و منجر به رشد سطح عمومی قیمتها می شود.

در حال حاضر دولت روحانی تورم ۴۳ درصدی را به عنوان میراث به دولت بعدی تحویل می دهد. این میزان تورم یک رکورد قابل تأمل در ۴۰ سال اخیر است. پیش از این تنها در دولت هاشمی رفسنجانی شاهد رکوردزنی در تورم بودیم.

علاوه بر این، دولت روحانی با ریخت‌وپاش در نهاد ریاست جمهوری سبب افزایش ۹ برابری هزینه‌های جاری آن نسبت به سال ۹۲ شد. در بودجه سال ۹۲ که دولت دهم تدوین کرده بود، هزینه‌های جاری نهاد ریاست جمهوری حدود ۵۰ میلیارد تومان تعیین شد اما در دولت روحانی با ریخت‌وپاش‌های گسترده، هزینه‌های جاری نهاد ریاست جمهوری سال به سال بیشتر شد به طوری که برای امسال ۴۶۹ میلیارد تومان هزینه جاری برای نهاد ریاست جمهوری تصویب شده است که بیش از ۹ برابر آخرین مصوبه دولت دهم برای هزینه‌های جاری نهاد ریاست جمهوری است.

از سوی دیگر در پایان دولت دهم میزان بدهی دولت به بانک‌ها ۶۲، ۹ هزار میلیارد تومان بود که در دوره روحانی با افزایش بیش از ۶ برابری به ۳۹۶، ۹ هزار میلیارد تومان در پایان سال گذشته رسیده است.

همچنین گزارش ها حاکی از آن است که دولت دهم در سال ۹۲ حدود ۲۴۴۶ میلیارد تومان بازپرداخت اصل اوراق مشارکت را برای دولت یازدهم به جای گذاشته بود. این در حالی است که دولت دوازدهم در بودجه سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه بابت بازپرداخت اصل اوراق مالی برای دولت آینده به جای گذاشته است. بنابراین از این لحاظ میراث بدهی دولت روحانی نسبت به دولت احمدی‌نژاد، ۳۳ برابر افزایش یافته است.

طبق آمارها، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، اقتصاد کشور چهار بار با رشد منفی مواجه شده و درمجموع رشد اقتصادی را در هشت‌سال اخیر به حدود صفر رسانده است. این برای اولین‌بار است که در سه‌دهه اخیر چنین دوران طولانی رشد منفی اقتصادی در کشورمان به‌وقوع پیوسته است.

به نظر شما، موارد مذکور نشان دهنده تحول مثبت است و باید از دولت تدبیر و امید تقدیر شود!؟

** عبدی: در دولت رئیسی به عقب برمی گردیم

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این الگوی پیشرفت ایران را خیالی نامیده بود، در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «اولین و شاید مهم‌ترین موضوع در دستور کار دولت جدید، حتی از الان و پیش از ورود به پاستور، مساله برجام و گفت‌وگوی وین است...احتمالا دولت جدید هیچ تصور درستی از ماجرا ندارد که با این وضع مدیریت کشور غیرقابل تصور است. هیچ کدام از شعارهای داده شده را نه تنها نمی‌توانند محقق کنند، بلکه عقب‌گرد هم خواهند کرد».

عبدی در ادامه نوشت: «از ابتدا باید به این مساله توجه می‌شد. برجام ذیل یک مساله منطقه‌ای قابل توافق بود، اگر به نتیجه رسید، باید گام‌های بعدی آن نیز برداشته می‌شد که توافقات برای ترتیبات منطقه‌ای است. اگر این گام برداشته نشد، به‌طور طبیعی تداوم برجام با اختلال مواجه می‌شد که شد. اگر ترامپ هم نیامده بود و خانم کلینتون انتخاب می‌شد، باز هم برجام سرنوشتی بهتر از اینکه هست، نداشت. دولت ایران نیز فاقد ابزارهای کافی برای اجرایی شدن برجام بدون توافقات منطقه‌ای است».

عبدی: در دولت رئیسی به عقب برمی‌گردیم/ منتجب‌نیا: روحانی «ویرانه» تحویل گرفت و تحول ایجاد کرد

عباس عبدی در این یادداشت به پیشگویی روی آورده و مدعی شده که با دولت رئیسی شاهد عقب گرد بوده و به عبارتی با دولت جدید به عقب برمی گردیم.

جالب اینجاست که عبدی و همفکران وی همان جماعتی هستند که در سال ۹۶ تاکید داشتند که با روحانی به عقب برنمی گردیم و اگر آقایان رئیسی و قالیباف به ریاست جمهوری برسند، دلار ۵ هزارتومان شده و شرایط کشور بحرانی می شود.

همین طیف وقتی دلار در دولت دوم روحانی تا آستانه ۳۲ هزارتومان افزایش یافت، از قیمت دلار دفاع کرده و مدعی شدند که اگر روحانی نبود، دلار ۴۰ هزارتومان می شد!

افراطیون اصلاح طلب در پی آن هستند تا سیاستگذاری غلط دولت روحانی در سیاست خارجی را به دولت بعد نیز تعمیم دهند. دولت روحانی همه ظرفیت های کشور را به پای برجام ذبح کرد و این رویکرد خسارت بار، علاوه بر کوچک کردن سفره مردم، ایران را در سیاست خارجی به بازیگری منفعل و ضعیف بدل کرد.

آقای رئیسی در روزهای گذشته در نشست خبری تاکید کرد: «با همه دنیا و همه کشورهای دنیا به‌عنوان یک اصل، تعاملی گسترده و متوازن را در سیاست خارجی دنبال خواهیم کرد، ان‌شاءالله و در مذاکرات، هر مذاکره‌ای که منافع ملی در آن تضمین شود، این مذاکره حتما مورد حمایت خواهد بود».

رئیس جمهور منتخب در این نشست تاکید کرد: «وضعیت اقتصادی و شرایط مردم را به این مذاکرات گره نخواهیم زد و اجازه نخواهیم داد به نحوی مذاکره برای مذاکره باشد، اجازه نخواهیم داد مذاکرات فرسایشی شکل بگیرد. بلکه هر نشستی باید همراه با نتیجه باشد...دنیا باید بداند که سیاست خارجی دولت ما از برجام شروع نمی‌شود، به برجام هم محدود نخواهد شد».

طیف تندرو اصلاح طلب به دفعات مدعی شده است که مشکل اصلی برجام این بود که «ناقص» بود. البته ترامپ و پمپئو و نتانیاهو هم همین را می گفتند. افراطیون اصلاح طلب همصدا با دشمنان ملت ایران مدعی است که برجام باید با الحاق توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران به متن توافق، تکمیل شود.

سردار حاج قاسم سلیمانی، پیش از این پاسخ این جماعت را داده بود. وی گفته بود: «برای دشمن، این برجام، سه ضلعی است نه یک ضلعی. اوباما فکر می کرد به مرور زمان به دو ضلع دیگر می رسد، اما آدم عجولی که آمده(ترامپ)، اصرار دارد به سرعت برسد و تصورش این بود که می رسد. اینکه اصرار می کنند بر برجام ۲ در منطقه، برای این است که می خواهند این تحرکی را که از ایران اسلامی به جهان اسلام روح و جان داده، این خونی را که در عالم اسلامی جریان پیدا کرده، بخشکانند. اگر العیاذبالله ما رفتیم و در برجام ۲ شرکت کردیم، به همین تمام می شود؟ نه، برجام اصلی در داخل ایران است. تلاش آنها به اینجا منتهی نخواهد شد و برجام ۳ هم خواهند داشت، چون دشمنان معتقدند که چشمه باید خشکانده شود و این چشمه، ایران است».

لازم به ذکر است که آقای رئیسی در نشست خبری اخیر تاکید کرد: «ما تأکید می‌کنیم دولت آمریکا نسبت به تعهدش در این قرارداد عمل کند و به آن پایبند باشد. مسائل منطقه‌ای و مسائل موشکی قابل مذاکره نیست مسئله‌ای بر روی آن مذاکره و توافق شده و قرارداد آن منعقد شده و آنها به آن متعهد شده‌اند، اما بدان عمل نکرده‌اند چگونه می‌خواهند وارد مباحث جدید و نو شوند؟ ».

** افزایش ۷۰ درصدی قیمت مسکن در یکسال!

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «براساس اعلام بانک مرکزی، در اردیبهشت سال جاری متوسط قیمت یک مترمربع مسکن در شهر تهران ۲۸‌میلیون‌و ۸۰۰ هزار تومان بوده است که نسبت‌به ماه قبل ۱.۸ درصد کاهش و معادل ۶۹.۷ درصد افزایش را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد...در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران، بیشترین قیمت هر متر خانه ۶۰‌ میلیون ‌و ۲۱۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۱۱‌میلیون‌و ۹۷۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است که هریک از آنها با افزایش ۷۷.۶‌درصدی در منطقه یک و ۵۲.۶‌ درصدی در منطقه ۱۸ مواجه شده‌اند».

عبدی: در دولت رئیسی به عقب برمی‌گردیم/ منتجب‌نیا: روحانی «ویرانه» تحویل گرفت و تحول ایجاد کرد

براساس آمار منتشر شده، مسکن در دولت روحانی تورم ۶۹۰ درصدی (تقریبا هفت برابری) را تجربه کرد.

این افزایش حدود ۷۰۰ درصدی زمینه کاهش ۵۰ درصدی آمار ازدواج در طول سال‌های گذشته را به وجود آورد. از سوی دیگر سهم هزینه مسکن در سبد خانوارهای کم درآمد در حال حاضر به ۷۰ درصد رسیده و همین مسئله، این قشر را با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه کرده است.

در دولت روحانی، بی عملی در تصویب مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان یک ابزار خارج کننده سوداگری از بازار و ممانعت از راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان به عنوان زیربنای تحقق مالیات بر خانه‌های خالی زمینه جولان سوداگران بر بازار مسکن را فراهم کرد.

پیشرفت بسیار کند پروژه های مسکن مهر و بی عملی دولت در اجرای طرح مسکن اجتماعی نیز به افزایش سرسام آور قیمت مسکن دامن زد.

لازم به ذکر است که بخش قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر با پیشرفت ۷۰ درصدی به دولت روحانی تحویل داده شد، اما دولت تدبیر و امید در تکمیل این واحدها دچار قصور و تقصیرهای فراوان شد.

دولت روحانی در تکمیل مسکن مهر، اجرای طرح مسکن اجتماعی، مسکن روستایی، مالیات بر واحدهای خالی، مالیات بر عایدی سرمایه، تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین، مدیریت بازار رهن و اجاره و...به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    33 2
    به عقب برگردیم ... یعنی دلار سه هزار تومانی ...
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      4 48
      خدا کنه ظریف در دولت آقای رئیسی هم وزیر خارجه بشه
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      42 4
      ظریف تنها جایی که باید بره ...است به جرم داشتن نقش بسیار مؤثر در تحمیل ننگنامه برجام به ملت ایران
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      12 0
      شما تمام تلاشتان را بکنید که کشور رو به سمت دره ببرید آقای عبدی، خواهید دید که وقتی اراده و اعتماد به نفس و دست یاری خدا با ما باشه، چه اتفاقاتی میافته. حسبناالله و نعم الوکیل
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      9 3
      اونموقع که قدرت دست اصلاحطلب ها بود ، اولا دولت فراجناحی اصلا مطرح نبود و دوما فقط لیبرالیسم برای توسعه آمده بود ! اما حالا اصلاحطلبای ویرانگر با این تیتر زدناشون میخوان سهم کسب کنند در دولت آینده. آقای رئیسی انشائ الله گرفتار دام این خناثان روزگار که ۴سال پیش و حتی امسال بدترین حرفا رو به سید ما زدن نخواهد شد. و در ضمن اگر انقلابیا فکر کردن میشه با بها دادن به لیبرالها و تفکرات فاسدشون، بهانه از دست لیبرال ها گرفت یا مثلا با تعامل با اونها خودمون رو روشنفکر یا مثلا امروزی جلوه بدیم نزد جامعه رای لیبرال، زهی خیال خام زهی خیال باطل. مشرق لطفا انتشار
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      5 10
      برجام ننگنامست پس چرا اینهمه دارید زور میزنید دوباره بهش برگردید؟ مجلس جهادی چرا اتیشش نزد؟ رئیسی چرا تو مناظره هیچ حرفی علیهش نزد؟ اینکه برجام ننگنامه هست مال دوره روحای بود تو دوره رئیسی قراره بشه دستاورد دولت رئیسی همین ننگنامه
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      6 3
      کدوم سه هزار تومن؟ چی رو میخوای تحزیف کنی؟ محمود دلار رو تا 4000تومن برد بالا.شما که قراره به عقب برگردید چرا برش نمیگردونید به همون 700 تومن قبل از دولت اصولگرا؟
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      3 0
      یک اپسیلون اعتماد به لیبرال جماعت از نتیجه ای جز نابودی کشور نداره. مشرق لطفا انتشار
    • يحيا IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      2 3
      خدا پدرتو بيامرزه کاش به عقب برگرديم. اما حيف انقدر در دولت روحاني برگشتي که ديگه راهي نداره
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      3 0
      آمار ها بیان میکنه که ما موج تحریما رو پشت سر گذاشتیم و دیوار تحریما در حال فروپاشیه. رشد اقتصادی امسال پیشبینی شده مثبت ۲.۵ باشه و نفت میفروشیم و صادرات غیر نفتی افزایش پیدا کرده و پروانه های صنعتی صادره ۲ برابر شده نسبت به ۹۸ و میزان تقاضا در صنعت لوازم ۵۸ درصد نسبت به سال پیش رشد داشته. مثل ۹۲ به قول ریچارد نفیو دیوار تحریما در حال فروپاشیه. ممکنه طمع کنید و برای بهبود اوضاع برید به سمت سراب غرب ، اما نتیجه همان گرد مرگی خواهد بود که روحانی در این ۸ سال بر کشور پاشید.
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      4 0
      برجام قرار بود با قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها به آتش کشیده بشه اما دولت متبوع شما اجازه نداد. شما ها عقل دارید؟ شما خودتون میدونید در برجام چه گندی زدید که حالا دارید با پررویی نجومی میگین ازش خارج شید. تمام تحریمای آمریکا و قطعنامه ها رو نه تنها قانونا ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ به رسمیت شناختید ، بلکه برچسب جدید برای تحریمها تعریف کردید. بعدم اگر قرار بر برگشتنه آمریکا باید برگرده. ایران از اولش بوده و هیچ منفعتی هم از برجام نبرده. دولت با بالا بردن سود سپرده و رکود بر بازار در دوره اولش قیمتا رو سرکوب کرد. کور نباشید و واقعیت های اقتصادی رو ببینید . اوباما کدوم بخش برجام رو اجرا کرد؟!!!! بعد مگر گرانی ها قبل از خروج ترامپ از برجام نبود؟! یعنی دی ماه ۹۶.
    • حجت MD ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      1 1
      اقای منتجب نیا اقای رو... چرا دروغ برای دنیای دیگران چرا دروغ چرا جهنم را می خری
    • حجت MD ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      1 1
      دولت اگر فراجناحی است یا نیست اصلا به شما ربطی نداره
    • حجت MD ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      1 1
      اقای عبدی؛ کدام حرف تو درست درامده که حالا این حرف درست باشه
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      0 6
      تست بگیرند همشمون از عبدی و دارو دستش ، هم عقب ماندگی ذهنی دارند هم سادیسم.خونه خودشون رو هم نمی تونن اداره کنن و هی برای مملکت نسخه می پیچن
  • SE ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    16 4
    اصحالات جماعت کلا در توهم و خود شیفتگی هستند و با وارونه گویی دوپینگ میکنند
    • ایرانی GB ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      10 2
      برای اینکه غم عظیم عاشقان شیخ حسن که از فراق یار در سوز و گداز هستند کمی تسکین پیدا بکنه چطوره یک مجسمه ای ازش بسازیم و بذاریم وسط شهر تهران تا عاشقان و جان نثاران این مرد بزرگ تاریخ ایران !! از صبح تا شب عبادتش بکنند تا بلکه از فراق دوریش کمی به آرامش روحی برسند !
  • SE ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    6 1
    شما همین الانش عقبید
  • مهدی مختاری IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    13 1
    اصلاحطلبها بله. برمیگردند تا از گندی که زده اند درس عبرت و یادداشت برداری کند
  • میثم IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    7 0
    آقای منتجب نیا خجالت بکش! رای مردم به نامزد ریاست جمهوری مورد حمایت شما پاسخ دندانشکن به این اراجیف تو و هم پالکی های توست. واقعا خیلی پوست کلفت هستید که از رو نمی روید. دولت در پی راضی کردن کد خدا بود که کشور را به این روز در آورد. آقای رئیسی دل به خدا دارد و انشاالله به لطف الهی و حمایت مردمی و به کوری چشم افرادی مانند عبدی و دیگر واداده گان ، نظام را بجایی خواهد رساند که در انتخابات بعدی 80درصد مردم پای صندوق خواهند آمد.
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    13 1
    خیلی وقیح اند.
  • محمدایوب IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 2
    آقای عبدی شما اصلاح طلبها به عقب برگشتین به همین خاطر پرروی نجومی هستید.
  • محمدایوب IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    4 0
    ای درود برشرف ایت الله جوادی آملی فرمودند ... سیاسی. واقعا چه دیدی داشتند چندسال پیش این رو دیدند.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    4 0
    این عبدی... هرچی ازدهنش میاد میگه!؟
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    6 0
    وقتی عبدی گفت در آن دوره مغزهای گنجشک هم می‌توانست با پول های افسانه ای نفت، امور را بگذراند، یاد آن لطیفه افتادم که از نصرالدین پرسیدند آفتاب مفید تر است یا ماه؟ گفت این واضح است ماه مفیدتر است که شبهای تاریک را بیرون می آید و روشن می کند. اما خورشید در روز روشن می آید که وجودش نفع چندانی ندارد!! آره آقای عبدی. کسی که نمی فهمد دلیل قیمت بالای نفت آن دوره سیاست خارجی تهاجمی احمدی نژاد بود، مثل همین نصرالدین است.
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    4 0
    این 8 سال روزنامه های شرق و ایران که با بودجه نفت از بیت المال اداره می شوند، حال خیلی بدی داشتند. "امضای کری تضمین است". چند صباح دیگر از دست افساد طلبان آزاد می شوند. کاش آن زمان منصفانه بنویسند.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    11 3
    صدردصد دولت رئیسی بهتر خواهد بود
  • عبدالله IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    17 1
    عبدی حرف مفت اکیدا ممنوع ! دیگه هیچ گونه حرف مزخرفی ازتون پذیرفته نیست.
  • سید محسن IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    10 1
    این حرف ها باد هواست. این ها خمیشه منزوی بوده اند و همیشه خواهند بود
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    3 0
    آقایون اصلاح طلب که پای همه گندکاریهای روحانی موندید و مملکت رو به بدبختی کشوندید لطفا ساکت بشید و بزارید دولت جدید بیاد و کارش رو بکنه
  • ناصر IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    4 0
    اصلاح طلبان خدای تناقضند؛ مثلا همین دوجمله آقای منتجب نیا را ببینید: 1) «هر دولتی قدم‌های مثبتی برداشته و برمی‌دارد و نقاط ضعف و کاستی‌هایی نیز دارد. نمی‌شود گفت که یک دولت کاملا ناقص و منفی است و یک دولت کاملا مثبت است و هیچ نقطه ضعفی ندارد.» 2) «دولت قبل از آقای روحانی انصافا هیچ چیز را سالم نگذاشته بودند و همه چیز را مانند اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مسائل بین‌الملل را از مسیر خود خارج کرده بودند. حتی به باورها و اعتقادات دینی مردم و رواج خرافات به جای مفاهیم متقن دینی دست درازی کرده بودند». باورتان شد؟!
  • سید IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    11 1
    آری! درست است جناب عبدی! قرار است در دولت آقای رئیسی به عقب برگردیم! زیرا برگشت از دوران اموی به دوران علوی هرجند بازگشت به عقب است اما بسیار بهتر از آن پیش روی است!!!
  • انرژی هسته ای IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    12 1
    نه به اندازه ای که در دوران دولت بی تدبیر عقب رفتیم
  • سید محسن IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    14 1
    از راهی که شما ها به سوی حقارت و بدبختی شروع کرده اید عقب بر می گردیم.
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    8 1
    آن کس که خود را به خواب زده نمی توان بیدار کرد.این آقایون (عبدی و دوستان) واقعا نمیخوان بفهمند یا کلا....
  • امیرو IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    14 1
    اگر دنیای پینوکیو واقعی بود الان عبدی و منتجب نیا چه دماغهای بزرگی که نداشتند! که یعنی داشتند و خوبش هم داشتند. دروغگویی که مالیات ندارد.
  • DE ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    12 1
    عبدی: در دولت رئیسی به عقب برمی‌گردیم , زیرا تمام پست های موروثی و اموال غارت شده و دوستان و مدیران نجومی بگیر مان و تمام گردنه های پول و مال و ثروت را که طی این 32 سال اصلاحات و حزب اشرافی جمع کرده بودیم ویا اشغال کرده بودیم از دست میدهیم. تصور کردنی نیست که در دولت رییسی ما بتوانیم به پادشاهی و موروثی خود ادامه دهیم. / منتجب‌نیا: روحانی «ویرانه» تحویل گرفت و تهوع ایجاد کرد
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 0
    عبدی تو که( نه تخصصت اقتصادیا سیاست یا رسانه یا تاریخ یا روانشناسی یا جامعه شناسی یا بین الملل یا حقوق یا قانون یا پزشکی...)نیست ویک مهندسی دودوتا خواندی،چرا باطاهری دلسوزانه خودتو نخود هرآشی میکنی(مرد حسابی برو حداقل تاریخ این کشورهای استکبارشرق وغرب راخیلی دوستشان داری را مطالعه کن وببین چگونه وبا وجودچه کسانی میشود مثل این ابرقدرتهای(روسیه،چین،امریکا واروپا)شده اند(آیا تلاش،جهاد وجنگ کردنند یا با التماس،خنده وعادی کردن روابط برای عارتشون وقراردادهای ننگین ترکمنچای،ژاپنی،عربستانی،ترکیه ای،کره جنوبی ...ابرقدرت شدند!؟اصلا وقتی کوروش ویا پیامبر رفتند درسرزمینهای کفر(ابرقدرتهای فعلی)بحزاینکه مقاومت وجنگ کردنندکه با پیروز شدن واگر هم شکست خوردنند بازهم باعث پیروزی دراینده شان شد وامدنند برعلیه کوروش پیامبر وپیامبر اسلام جنگیدنند
  • habib IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    خيلي سادس توافق با امريكا اخ و پيفه ديگه راه نجاتم اقتصاد مقاوتيه شیخ حسن كه با چهل سال سابقه ي انقلابي گري و رسيدن از سمنان به ولنجك از صدقه سره حكومت بدون طبقه داره بساط شو جمع مي كنه مي ره ! تا ادامه ي خدمت بده خب ... بحث سره چيه اين حكومت دنياي عجايبه!!!!!!!!!!!!!! فقط مي مونه خجالت كه كلمه ي بي معنيه
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 0
    اقایون ایران تشریف دارن؟؟؟؟!!!!
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    3 0
    برای پایان دادن به این یاوه گوییهایک راه بیشترنیست،بازخواست خائنین .مسامحه کنن باعث دلسردی مردم میشن.قاطعیت،قاطعیت بازهم قاطعیت.ببینیدچطوربساط این یاوه گوییهاجمع آوری میشه.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    3 1
    بله روحانی تحول ایجاد کرد . دلار سه هزار تومان را سی هزار تومان کرد.
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      3 0
      بله دقیقا
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 0
    هرکشوری که (مقاومت،جهاد وجنگ کرد ودر کشورش نگذاشته بی عدالتی وفساد وبادند بازی وامتیاز دهی ژنهای برتر اقازاده ها واقاها وبرادران قاجاقچی خاین جنایتکار...)باشد-چه شکست کرون وچه بعدا پیروز شدنند،حالا ابرقدرتهای جهان(مثل روسیه،چین،امریکا وغرب)سرور دنیا شدنند
  • مجید IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 0
    اقای عبد ی شک نداریم شما را به عقب بر می گردید البته در این ۸سال اینقدر .......ولی مردم از وضعیت بد بختی اگر شما بگذارید تجات پیدا می کنند
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    4 0
    جالب اینجاست که عبدی و همفکران وی همان جماعتی هستند که در سال ۹۶ تاکید داشتند که با روحانی به عقب برنمی گردیم و اگر آقایان رئیسی و قالیباف به ریاست جمهوری برسند، دلار ۵ هزارتومان شده و شرایط کشور بحرانی می شود. همین طیف وقتی دلار در دولت دوم روحانی تا آستانه ۳۲ هزارتومان افزایش یافت، از قیمت دلار دفاع کرده و مدعی شدند که اگر روحانی نبود، دلار ۴۰ هزارتومان می شد!/// این جملات عبدی مصداق بارز "پدرسوختگی نجومی" است.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 0
    خدا کنه من که راضیم به عقب برگردیم یعنی میشه خدااااایا
  • حامد IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    3 0
    خدایا شکرت که اصلاح طلبان را از احمق ها آفریدی. باعث و بانی تمام بدبختی مردم هستند بعد طلب کارانه هم حرف میزنند.
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 0
    غریبی نکنین مجلس تشخیص مصلحت جا زیاده
  • مهران JP ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 0
    با اسلام آقای منتخب نیا ، من فقط یک جمله کوتاه برای شما دارم و آن اینست: منافق مزدور غرب
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 0
    اصلاح طلبا بدجوری آچمز شدن
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 0
    پرروی نجومی که میگن اینه. 8 سال کشور را ویرانه کردند
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 0
    یک مشت موجود مفتخوار و وقیح ابلیس پیش شما زانو زده و شاگردی تونو می‌کنه ۸سال خیانت...
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 1
    آقای منتجب نیا شما نمی توانید یک کلمه حرف راست بزنید مرد حسابی چرا دروغ می گویی برو سخنرانیهای مقام معظم رهبری در خصوص دولتها را یا گوش کن یا نوشته های آنرا بخوان کدام دولت به اندازه دولت احمدی نژاد از مقام معظم رهبری حمایت شدند مگر نشنیدی که مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانیهایش فرمودند در یکصد سال اخیر دولتی محبوب تر از این دولت (دولت دهم) وچود نداشته است اما احمدی نژاد نامردی کرد و دو سال [ر را خراب کرد اما برو در بین مردم از مردم عادی بپرس آیا از دولت روحانی راضی هستی مطمئن باش مسخره ات می کنند چون هیچ محبوبیتی در بین مردم ندارد شما هم که خودت را بهدولت ایشان وصل کردی مطمئن باشید با اینها هم حذف از تاریخ خواهید شد اصلا اصلاحات مرده شما فکر می کنید که زنده اید احتمالا روح سرگردانتان دارد بر روی جنازه اتان می چرخد و می بیند که دیگران برایات گریه می کنند و عده زیادی هم می خندند و پایکوبی می کنند
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    1 1
    همه اینجا امیدوارن ایران به عقب برگرده خیلی عقب
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    4 0
    مرگ بر منافقین و کفار
  • ایلیا IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 0
    این همه کرونا گرفتن مردن چرا این عبدی کرونا نمی گیره شاید خفه شه. این از زمان خاتمی فقط .... می بافه همین جور داره ادامه می ده و بسه دیگه کمی از امید به مردم بدید این شیخ حسن
  • جبارسینک ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    3 0
    اتفاقا در دولت آقای رییسی پیشرفت میکنیم
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    4 0
    عبدی واقعا راست گفته، در دولت رئیسی غربگراها به عقب برخواهند گشت و هرچه برای ارباب خود رشته بودند پنبه خواهد شد، وقتیی عبدی این را میگوید یعنی واقعا دارد به واقعیت درونی ماجرا اشاره میکند در حالیکه با کلمات بازی میکند تا عامه فکر کنند که از نظر منفعت ملی به عقب برمیگردیم.
  • حسین IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    3 0
    خدا وکیلی اگر به عقب وبه سال 92 برگردیم بهترین خبر و اوضاع را خواهیم داشت ان شاالله حداقل یک حرف آقای عبدی درست از آب دربیاید دلار 3 هزار تومان پراید 5 میلیون تومان نان 200 ریال خانه متری 300 هزارتومان پنیر 8هزار تومان شیر 200 تومان بنزین 400 تومان و....
  • علیپور IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    1 0
    چه غلط ها؟
  • رضا IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    2 0
    نه اینکه تو دوره اصلاحات خیلی جلو رفتیم آره والا از پشت بوم افتادیم
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    1 0
    شماها بودید که بلقور میفرمودید اگه فلانی بیاد دیوار میکشه .ودلار به 5 هزارتومن میرسونه .الحق که نوکر باید مشابه اربابش باشه .=شیطان طلبان.=امریکا پرستان ویا نوکران پیاده نظامهای صهیونیست درایران . اما من میگم اینها همون منفجرکنندهای دفتر حزب ودفتر نخست وزیری در سال 60 هستند وشخصا هزاران بار قسم جلاله میخورم که دستاتون تا استین الوده بخون شهدای بیشماره.
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    4 0
    خدارا شکر که عوامل شیطان بزرگ راه اقای رییسی را نشان دادند از راه خیانت وکدخدا پرستی وویرانی به عقب برمیگردیم ازشیطان رو به خدا میرویم گاهی نجاسات انسان را رو به پاکی هدایت می کند گاهی از بی ادب ادب میاموزیم وسر سه راهی.از شیطان راه درست را پیدا میکنیم
  • حجت MD ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    2 0
    دولت فراجناحی یا جناحی به شما ربطی نداره
  • حجت MD ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    2 0
    دولت فراجناحی یا جناحی به شما ربطی نداره
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 4
    روحانی مرد بزرگی بود که تاریخ از او به نیکی یاد خواهد کرد
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      0 0
      تاریخ میگوئد تنبل تر دروعگوتر مفتخورتر نجومیبگیرتر،خاندان وبرادران اقازاده وداماد دزدتر از ....نبوده-وفقط ۸سال دنبال پرونده های دزدی خاندانش بود که یکوقت شکنجه اعترافگیری؛اعدام وحبس نشوند وفرستادشون یا هتل زندان ومرهصی دائمی ویا استخدام شرکت نفتشون کرد
  • حجت MD ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    بعضی ها سخنانشان رختخوابی است و اصلا جامعه را نیم شناسند گرجه اسمشان جامعه شناس باشد
  • totonchyan IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    یعنی یک نفر نیست ایناروخفه کند تابا روح وران مردم بازی نکنند
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    عبدی انگار از زمان گل سفیدی دایناسورها اومده با این نظراتش .خداوکیلی خودشون را اتاق فکر وتئورسین اصلاحات هم میدونن!!! فاجعه است
  • a IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    1 0
    در کنار پررویی نجومی باید نفهمی و درئغ گویی نجومی رو هم برا اینا ثبت کرد
  • DE ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    2 0
    اقای عبدی خائن اینقدر ساز نمی شود ، نمی شود ننواز! از طایفه ای مثل شما فقط نمیشود می ریزه !زیرا از مغزهای فسیل ومرده الزایمری شما هیچی جز نکبت تراوش نمی کنه! اصلاحاتچی های امثال شما چنین برجامی خوب یا بد! در کاسه ملت گذاشتند حالا که اینهمه خرابکاری کردید حداقل خفه ! بذارید دیگران خرابکارتون رو درست کنن! اقای عبدی بی عرضگی خودتون رو برای خودتون نگه دارید! در دولت انقلابی اقای رئیسی با اتکاء به ملت وتوانمندی داخلی و تجارت با همه جهان تولید داخلی جهش خواهد یافت .
  • رضا IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    عبدی باز تو حرف زدی مگه بهت نگفتم تو اگه حرف نزنی ترشی هم نخوری روزی نیم کیلو نخودچی بخوری یه چیز میشی
  • علی حیدری IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 1
    نفراتی چون عبدی با وسیله قرار دادن آرای گروهای بدون کاندید وبه گروکان گرفتن انقلاب اسلامی به همیاری مجموعه ضد انقلاب عقب ماندگی برای نعمت و منت است ، چنین کسانی در زیر پای انقلاب اسلامی می بایست << له >> شوند.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    1 1
    بااین وارونه حرف زدن میخوان جلب توجه کنند،قوم همیشه معترض و پررو...
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 1
    صد رحمت به دولت مردمی احمدی نژاددولت روحانی آبادانی های دولت قبل را هم ویران و دولتی ویرانه تر را تحویل رییسی می دهد
  • علیرضا IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 1
    اقای عبدی یکی از منطقی های جریان بیرونی است . راست میگوید ایت ا....دکتر رِییسی می بایست حداقل 8سال به عقب برگردد
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 1
    دولت احمدی و سپاه کل ایران رو اباد کرد روحانی یه وجب اسفالت کف خیابون نریخ یدونه مدرسه نساخت شیر مدرسه رو قطع کرد اشتغال رو صفر کرد و تورم رو ده برابر تورم دوره احمدی هم از دوره خاتمی شیطان اومده بود...
  • Arya IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    آقای منتجب نااهلان خبرندارد دولت روحانی چه بلایی به سرمملکت ومردم آورده چون جیب خودش و۷بعدنسلش پرشده،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس