حمله پهپادی اربیل

تا امروز ۸ مورد ثبت شده و قطعی از حملات پهپادی مقاومت به اشغالگران در مناطق مختلف عراق صورت گرفته است که همین تعداد کم نتایج بسیار درخشان و جالبی بر جای گذاشته است.

سرویس جهان مشرق _ دراواخر شب ۲۵ ژوئن میلادی، ۲ حمله پهپادی مجزا به مناطقی در استان اربیل عراق صورت گرفت.

زوایای پنهان حمله پهپادی به مقر مخفی رژیم صهیونیستی در اربیل/ پاسخ سنگین موشکی مقاومت در شرق فرات و عقب‌نشینی امریکا +فیلم و تصاویر

۵ پرتابه در مناطقی از شمال شرق اربیل، پایتخت منطقه اقلیم کردستان عراق (اطراف روستاهای پیرمام و گوماسپان، که اطراف روستای پیرمام محل اقامت کارکنان سفارت های خارجی و ساختمان در دست احداث کنسولگری جدید آمریکا در اربیل است) فرود که بر اساس تصاویر منتشر شده خساراتی را به این محل وارد کرده و بقایای برخی از این پهپادهای انتحاری در محل حمله قابل مشاهده بودند.

زوایای پنهان حمله پهپادی به مقر مخفی رژیم صهیونیستی در اربیل/ پاسخ سنگین موشکی مقاومت در شرق فرات و عقب‌نشینی امریکا +فیلم و تصاویر

سابقه حملات پهپادی به اشغالگران در خاک عراق

حملات گروه‌های مختلف مقاومت با راکت‌های توپخانه‌ای و تله انفجاری جاده‌ای به پایگاه‌های نظامی اشغالگران امریکایی یا کاروان‌های تجهیزاتی آنها بخش اعظم حملات سالهای اخیر را شامل می‌شود اما استفاده از پهپادهای انتحاری هدایت شونده چند ماهی است که آغاز شده و توان متفاوتی را به مقاومت اهدا کرده است، زیرا دقت هدفگیری و اصابت پهپاد انتحاری و همچنین برد نامحدود آنها که تقریبا تمام خاک عراق را پوشش می‌دهد قابل قیاس با راکت توپخانه‌ای که برد محدود و دقت پایینی دارد نیست.

زوایای پنهان حمله پهپادی به مقر مخفی رژیم صهیونیستی در اربیل/ پاسخ سنگین موشکی مقاومت در شرق فرات و عقب‌نشینی امریکا +فیلم و تصاویر

تا امروز ۸ مورد ثبت شده و قطعی از حملات پهپادی مقاومت به اشغالگران در مناطق مختلف عراق صورت گرفته است که همین تعداد کم نتایج بسیار درخشان و جالبی بر جای گذاشته است.

از این ۸ حمله پهپادی، ۳ مورد در استان اربیل، ۲ مورد در استان الانبار (پایگاه هوایی عین الاسد) و ۳ مورد در محدوده بغداد بوده است.

نخستین بار در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۲۱ یک ساختمان متعلق به سازمان جاسوسی CIA در فرودگاه اربیل هدف حمله یک فروند پهپاد انتحاری قرار می‌گیرد. بنا به ادعای مقامات امریکایی این حمله تلفات انسانی برای آنها به همراه نداشته است اما تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از این مقر نشان دهنده اصابت دقیق پهپاد مورد نظر به هدف بوده است.

زوایای پنهان حمله پهپادی به مقر مخفی رژیم صهیونیستی در اربیل/ پاسخ سنگین موشکی مقاومت در شرق فرات و عقب‌نشینی امریکا +فیلم و تصاویر
آسیب وارد شده به ساختمان متعلق به سازمان سیا در اربیل

صبح روز ۸ می ۲۰۲۱ نیز ۱ فروند پهپاد انتحاری به یک آشیانه پروازی در پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار اصابت کرده و منجر به خساراتی می‌شود که از سوی فرماندهان ارتش امریکا نیز تایید شد.

سه روز بعد در ۱۱ می ۲۰۲۱ اینبار یک فروند پهپاد انتحاری به یک ساختمان مرکز عملیات ویژه ارتش امریکا در پایگاه حریر در شمال شرق اربیل اصابت می‌کند و آسیب جدی به این ساختمان وارد می‌کند اما مقامات امریکایی از تلفات این حمله خبری منتشر نکردند.

روز ۶ ژوئن ۲ فروند پهپاد به پایگاه عین الاسد حمله می‌کنند که برخی منابع از رهگیری آنها خبر دادند و اطلاع خاصی از خسارات احتمالی وارده در دست نیست.

در شبهای ۱۰ و ۱۳ و ۲۲ ژوئن نیز ۳ مورد حملات پهپادی به کمپ ویکتوری در فرودگاه بغداد انجام شده است که اطلاعات خاصی از آنها منتشر نشده است.

هشتمین و آخرین مورد از حملات پهپادی فوق نیز در شب ۲۵ ژوئن میلادی به دو ساختمان در اطراف شهر اربیل انجام شد که یکی محل کنسولگری جدید امریکا در عراق و دیگری یک ساختمان ناشناخته و مرموز بوده است.

زوایای پنهان حمله پهپادی به مقر مخفی رژیم صهیونیستی در اربیل/ پاسخ سنگین موشکی مقاومت در شرق فرات و عقب‌نشینی امریکا +فیلم و تصاویر

علت عصبانیت و اقدام تلافی جویانه امریکا چه بود؟

همانگونه که عنوان شد تا کنون ۸ مورد حمله پهپادی ثبت شده و مستند به مقرهای ارتش امریکا در مناطق مختلف عراق انجام شده است که در ۷ مورد نخست امریکایی‌ها مدعی شدند که هیچ کونه تلفات انسانی به نیروهای آنها وارد نشده است.

میخواهیم فرض را بر صحت ادعای امریکایی‌ها بگذاریم؛ آنچه که رسانه‌ها و کارشناسان وابسته به غرب همگی در آن اشتراک نظر دارند این است که ارتش امریکا تنها در مواردی که حملات راکتی یا پهپادی مقاومت عراق منجر به وقوع تلفات انسانی برای آنها شود اقدام به حمله متقابل می‌کند.

در ۷ مورد حمله نخست امریکایی‌ها مدعی شدند که تلفات انسانی نداشتند و شاهد حمله هوایی این کشور به مقرهای نظامی متعلق به نیروهای مقاومت عراق نبودیم.

در خصوص هشتمین حمله در استان اربیل نیز باز هم ارتش امریکا مدعی بود که هیچ نیروی امریکایی در این حمله آسیب ندیده است؛ اما به فاصله ۲ روز از حادثه مربوطه، نیروی هوایی امریکا به دستور جو بایدن رییس جمهور این کشور اقدام به بمباران چند پایگاه متعلق به گروه کتائب سیدالشهدا در خاک سوریه می‌کند.

زوایای پنهان حمله پهپادی به مقر مخفی رژیم صهیونیستی در اربیل/ پاسخ سنگین موشکی مقاومت در شرق فرات و عقب‌نشینی امریکا +فیلم و تصاویر
تصاویر شهدای گروه کتائب سید الشهدا در حمله هوایی امریکا

مشخصا حمله پهپادی به کنسولگری امریکا در اربیل با موارد گذشته تفاوتی داشته است که منجر به عصبانیت آنها و حمله تلافی جویانه شد؛ اما احتمالا مقامات امریکایی در خصوص اینکه این حمله تلفات امریکایی نداشته است دروغی نگفته‌اند، زیرا در روزهای اخیر منابع بسیاری از کشته شدن چندین نیروی امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی در حمله فوق خبر دادند.

زوایای پنهان حمله پهپادی به مقر مخفی رژیم صهیونیستی در اربیل/ پاسخ سنگین موشکی مقاومت در شرق فرات و عقب‌نشینی امریکا +فیلم و تصاویر

در واقع گروه‌های مقاومت عراقی به خوبی اقدام به شناسایی محل حضور اتباع اسرائیلی و زمان بندی مناسب برای اجرای عملیات خود کرده و موجب شدند تا ارتش امریکا بر خلاف رویه همیشگی خود در حمله‌ای که تلفات انسانی برای آنها در بر نداشت (و البته برای فرزند نامشروعشان، اسرائیل داشت) اقدام به حمله هوایی به مقرهای مقاومت در خاک سوریه کنند.

وحشت یانکی‌ها از پاسخ سنگین موشکی مقاومت در سوریه

کمتر از ۲۴ ساعت پس از حمله هوایی امریکا به مقر گروه کتائب سیدالشهدا که منجر به شهادت ۴ نیروی عضو این گروه شده بود، گروه‌های مقاومت اقدام به طراحی یک عملیات انتقام جویانه علیه اشغالگران امریکایی در شرق سوریه کردند.

یگان توپخانه‌ای مقاومت مستقر در اطراف شهر المیادین در حاشیه رود فرات، اقدام به شلیک ۳۴ تیر راکت توپخانه‌ای ۱۲۲ میلیمتری به مرکز عملیات ویژه ارتش امریکا در منطقه Green Village در میدان نفتی العمر در شرق استان دیرالزور می‌کند.

تصاویر ماهواره‌ای که از نتایج برخورد این پرتابه‌ها به مقر مذکور منتشر شده است نشان می‌دهد این حمله با دقت فوق العاده‌ای اجرا شده و ساختمان اصلی این پایگاه را دچار آسیب و خسارات شدید کرده است و قطع به یقین ده‌ها نفر از نیروهای ویژه ارتش امریکا و شبه نظامیان جدایی طلب SDF در این حمله کشته و زخمی شده‌اند، اما ارتش امریکا که انتظار چنین پاسخ سنگینی را نداشت نه تنها در خصوص تلفات این حمله اظهار نظری نکرد بلکه از انجام حمله انتقامی متقابل نیز صرف نظر کرده و سیاست سکوت را در پیش گرفت.


تصویر ماهواره‌ای از خسارات وارد شده به پایگاه ارتش امریکا در میدان نفتی العمر سوریه بر اثر حمله راکتی مقاومت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • US ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    17 41
    موشک های مقاومت چرا سربازان امریکای رو نمی کشه تا الان یه سرباز امریکایی هم کشته نشده
    • رامین US ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      17 3
      خطاب به 00:08، این ادعای خود امریکایی هاست، شما هم راحت باور می کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • CZ ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      15 3
      آخه اگه بگن کشته و انتقامی نگریدند از طرف کشور خودشون شدیدا بازخواست میشن . اگه هم انتقام بگیرند که مقاومت بدتر جواب میده . کسی که این وسط ضربه شدید میخوره آمریکاست .
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    23 3
    امیدواریم اخطار کتائب سیدالشهدا در مورد پرواز هر گونه پرنده آمریکائی نیز شاهد اقدام موثر و موفق آنان نیز باشیم . تا جلوی تهاجمات پر روگرانه آمریکا به مقرهای مقاومت گرفته شود . که بسیار با اهمیت است . با آرزوی پیروزی نهائی مقاومت در اخراج اشغالگران از سوریه و عراق
  • رضا IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    7 24
    فقط اميدوارم اِن دفعه محاسبات تون مثل سابق غلط از آب درنياد كه داغ حاج قاسم ديگرى روى دل ملت بذاريد ! بدونيد يانكى ها اولاً با درخواست رسمى دولت نورى المالكى وارد عراق شدند ثانياً گيريم كه اين مزاحمت هاى كوچولو كه حكم پارازيت را دارند يانكى ها را مجبور به واگذارى ميدان به ما كند براى بعد از آن چه فكرى كرده ايد ؟! نه اعراب دل خوشى از ما دارند و نه عراقى هاى عزيز ! پس تقريباً محاله بتونيم جاى خالى امريكا رو پر كنيم ! از اينها گذشته اوضاع خزانه مملكتى خيلى خرابه و عقل سالم حكم ميكنه سياستگذاران خارجى حواس شون جمع باشه ! 
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      12 1
      حضور 12 ساله امریکا در افغانستان برای مردم اون کشور چه نتیجه ای درستی داشت؟ همون طالبان داره برمیگرده؟ لطفا حضور نیروهای امریکایی در عراق توجیه نکنید امریکا اگه نیت خیر داره و دنبال منابع متقابله میتونه به طرق متفاوت عراق رو بدون حضور نظامی تقویت کنه بهانه تراشی نکنید
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    9 2
    الله اکبر، زنده و پاینده باد مقاومت اسلامی عراق، زخمی کردن هواپیماهای دشمن در مقرهاشون در دستور کار باشد. بازنگری فوری در چیدمان و نحوه استقرار پابگاههای مقاومت کاملا ضروریست، موازنه تلفات باید راهبرد جدید محور مقاومت باشد. خدا حافطتون باشه.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      3 3
      زخمی کردن هواپیما رو خوب اومدی!!!
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    12 0
    تنها زبانی که آمریکایی ها و رژیم جعلی و غصبی اسرائیل به خوبی متوجه می‌شود همین زبان زور و قدرت ... باید هزینه بدهند باید تلفات بدهند ... غربی ها اشغالگران و خصوصا جهودهای تروریست در شمال عراق نباید در امنیت باشند باید سایه مرگ رو هر لحظه احساس کنند ...
  • ابن یامین بهادری IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    4 4
    ده‌ها کجا بود؟ میلیونها نفر کشته شدند بابا!
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    6 10
    تلفات؟! تقریبا نه مطمئنا صفر بوده. این نشد تهدید. شما از ترس تلافی آمریکا جرات گرفتن تلفات ندارید. فقط در جواب راکت پرونی و پهپاد پرونی تون ده نفر کشته میدید وای به حال روزی که خون از دماغشون بیاد
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      9 4
      حرف مفت نزن آمریکایی پرست بیشرف چرا اربابت حرفی از تلفات نمیزنه ؟؟؟ هان ؟؟؟ اینهمه راکت پرانی و پهپاد پرانی انجام شده چرا در انهایی که بی تلفات بودن پاسخ نداده (( حمله پهپادی هشتم تلفات داشته که اربابت بهم ریخته بعدم 4 کشته نه ده ها کشته (( از اثرات لقمه حرام ))
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      3 3
      حرف مفت رو توی روسیه پرست داری میزنی .آره حمله هشتم ده ها نه صدها کشته داشته!!! آمریکا جسدهاشونو با اسید حل کرده کسی نفهمه ولی تو زرنگ بودی فهمیدی!! بوی سوختگی میاد. از تاثیرات لقمه و نطفه حرام کند ذهنی مفرط هم هست.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    14 5
    اربیل پایتخت فلان نیست مرکز یک استان شمالی عراق است. کسانی که مایل به تجزیه عراق هستند به آن پایتخت می گویند.
    • مجتبی از زنجان IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      8 1
      اصلا چرا خودمختاری داد که مگه عقل نداشت نمی دونست اینجوری میشه
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      9 2
      بعد از سقوط صدام و اشغال عراق آمریکایی ها مخصوصا" شرایط خودمختاری اکراد رو در شمال عراق فراهم کردند چون آمریکا طرح ها و نقشه های شوم رژیم شرور و جعلی اسرائیل رو در منطقه اجرا می‌کند در راستای تجزیه منطقه برای طرح یهود حکومت تخیلی نیل تا فرات یهود در منطقه !!! ٠خودمختاری یا فدرالیسم قدم های اولیه برای تجزیه یک کشور خاورمیانه ای هستند دولت مرکزی عراق دولت ضعیف و دست نشانده آمریکاست و قادر به تامین منافع و حفظ یکپارچگی عراق نیست .. قطعا" به این منوال پیش برود در آینده دوباره اقلیم کردی شمال عراق ساز جدایی و رفراندوم و اعلام استقلال از عراق خواهد کرد ،حضور آمریکا در عراق نهایتا باعث از هم پاشیدگی عراق خواهد بود
    • ساسان IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      2 5
      تقسیمات عراق غیر منطقی هستش الان هند28ایالت اسپانیا17منطقه خودمختار فیلیپین17ناحیه و.........این تقسیمات هم غیر منطقی است تقسیمات داری ایران هم غیر منطقی هستش تقسیمات افغانستان ترکیه و.....عالی هستش
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 1
    متاسفانه اقدامات ما بازدارنده نیست.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 2
    آمریکاییها فقط زبان زور را می فهمند.مذاکره با آنها فقط نشانه ضعف ترچمه می شود و بس
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    6 0
    واقعیت همینه...موشک جواب موشک... یکی زدن شما ده تا بزنی...بخدا خوب جواب میده در مقابل آمریکا
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 2
    مرگ بر اسرائیل ومرگ برآمریکا ومزدوران بارزانی صهیونیست
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    9 1
    من نمی دونم چرا تو منطقه فقط ما باید با آمریکا بجنگیم ؟ چرا ترکیه نمی جنگه ... نکنه ما نقش لولو رو داریم بازی می کنیم ؟......
    • CZ ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      4 4
      جوابش مشخصه. ترکیه به نظرت نظامی مبنی بر اسلام و احکام قرآن هست یا خیر ؟؟؟ جوابش رو حتی یه بچه هم می‌دونه
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      5 1
      جوابش را در کتاب قلعه حیوانات جستجو کن جامعه ای که در انجا است مشابه جامعه و اوضاع ایران میباشد
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      8 6
      اشتباه اومدی یانکی، قلعه حیوانات دقيقأ تفسیر جوامع غربیه که خود تو هم جیره خور یکی از همونهایی هستی که فکر میکنن از بقیه برابر ترن!!
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      3 0
      بس چرا منع چاپ شده بود
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      6 0
      از این کتاب بد جوری میترسند
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    5 1
    خخخخ چفدر سنگین بود یک کیلو دو کیلو یا یک گرم
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 2
      یاوه نگو ۳۴ موشک زدن تو هم دهنتو ببند
  • سادات DE ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    5 2
    بسم الله الرحمن الرحیم نهاد محترم بیت رهبرمعظم انقلاب ریاست محترم جمهوری وزارت محترم اطلاعات اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هوا و فضا سپاه پاسداران ستادکل نیروهای مسلح مجلس شورای اسلامی انقلاب همه نیروهای انقلابی،حزب اللهی،درسراسرایران اسلامی توجه داشته باشید،به جهان صفرها و یکها،یعنی جهان دیجیتالی اعتماد نکنیم!! لطفا،فورا،دستورمسدودنمودن تمام سیستمهای ارزی دیجیتالی و رمزی را درکل ایران اسلامی اعلام نمائید! این سیستم،می تواند،روی تمام سیستمهای الکترونیکی کشوروزیرساختهای کلی،سراسری، مانند،برق،آب،پالایشگاهها،فرودگاهها،کشتیرانی ها،تاسیسات امنیتی و حفاظتی،نیروگاههای هسته ای،پتروشیمی ها، موشکها،پهبادها و دیگر مسائل امنیتی کشور،نفوذ نماید! ارزهای دیجیتالی،رمزارزها،همه کدهائی هستند که شما پوسته آن،یعنی خرید و فروش وسودهای بانکی راروی زمین می بینید! اما،باواردکردن هررمز،شماباعث دسترسی آسان،به سیستمهای جاسوسی و خرابکارانه راصادرمی نمائیدکه می توانند، به کل کشور و ملت ضربات بزرگی راواردنمایند! لطفاپیام راجدی بگیرید و اطلاع رسانی نمائید!!!
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      2 4
      نهار زیاد خوردی هذیان میگه
    • US ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      4 2
      به کسی که قابلیت تفکر ندارد،هرچه بگویی،بازهم کم است! جهل مرکب می دانی چیست؟! همان است که اینطور پاسخ به دیگران می دهی و توهین میکنی!!! مغزت رابه کارانداز و تفکر کن برایت خوب است!!!
    • محسن IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      2 0
      در پاسخ به سادات از کمپ آلبانی مستقر در آلمان اول خودت از سیستم دیجیتال که با صفر و یک کار میکنه استفاده نکن بعد از اون برای دیگران نسخه بپیچ
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    1 0
    یک زمانی بدهید به آمریکا که سه تا کار انحام بدهند-۱-ظرف یکماه تمام پایگاهایشان ونیروهای اژانس وجاسوسش را ازمتطقه جمع کنند بروند-۲-سریعا بدون هرگونه تله برجانی تمام تحریمهای منطقه را بردارد-۳-انواع حمایت تروریستی را از به اصطلاح دوستانشان (عربستان واسرائیل و...)بردارد-والا تایکماه دیگر تمام پایگاه ها،نیروهای آژانس،جاسوس،تروریستهاوافسادطلبانش ...نابود میشوند(فقط یکماه نه بیشتر فقط کمتر)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس