به گزارش مشرق کانال تلگرامی نورنیوز نوشت: مردمی که مخاطب صفحات سلبریتی‌ها هستند در سطوح مختلف اقتصادی اجتماعی و با ویژگی‌های متنوع شخصیتی و فیزیکی در جامعه زندگی می‌کنند.

سلبریتی چون می‌خواهد بهترین باشد سعی می‌کند از انواع ترفندها استفاده کند تا این خاص بودن را اثابت کند. این رفتار سودجویانه خواه‌ناخواه مخاطب را درگیر یک خودانتقادی منفعلانه کرده و موجب ایجاد نارضایتی از «آنچه هست» می‌شود.

در نروژ قانونی وضع شده که همه سلبریتی‌ها باید عکس‌هایشان را بدون ویرایش و بصورت طبیعی بارگذاری کنند، در غیر این‌صورت با جریمه نقدی و حتی زندان مواجه می‌شوند.

ذائقه‌سازی کاذب بیشترین تاثیر خود را بر  نوجوانان می‌گذارد که به‌دنبال الگو هستند. نوجوان با دیدن چهره‌های مصنوعی و زندگی‌ لاکچری سلبریتی‌ها با مقایسه موقعیت خود با آن‌ها، افسرده شده یا به شبیه‌سازی با آنچه دیده‌اند می‌پردازد.

مدیریت فضای مجازی لزوما نیازمند صرف بودجه‌های کلان نیست بلکه با تنظیم مقررات حقوقی همراه بالابردن هزینه تخلف از قوانین، می‌تواند تا حد زیادی جلوی آسیب‌ها را بگیرد.

منطق سلبریتی‌های مجازی؛ لاکچری بازی برای اثبات برتری!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    17 2
    میکرو سلبریتی ها یه سیفون نیاز دارن. دیگه پاشون بیش از حد از گلیمشون درازتر شده.
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    شاید برخی نوجوانان و جوانان که به الگوی مناسب زندگی شان نرسیدن و ارزشهایشان رو پیدا نکردن در مقاطعی از این افراد الگو برداری کنند ولی خب مردم خوب درک میکنند این رفتارها هیچ تجانسی با هنر و هنرمند بودن ندارد . این فقط شهرت است . صرفا سلبریتی شدن است
  • دالوند IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 0
    گمان می کنم کلمه ملاء درقران معادل خوبی برای سلبریتی از باب انطباق مصداق باشه > ملاء یعنی ادمهای چشم پرکن! حال ببینید قران درباره انها چی گفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس