به گزارش مشرق کانال تلگرامی نورنیوز نوشت: مردمی که مخاطب صفحات سلبریتیها هستند در سطوح مختلف اقتصادی اجتماعی و با ویژگیهای متنوع شخصیتی و فیزیکی در جامعه زندگی میکنند.
سلبریتی چون میخواهد بهترین باشد سعی میکند از انواع ترفندها استفاده کند تا این خاص بودن را اثابت کند. این رفتار سودجویانه خواهناخواه مخاطب را درگیر یک خودانتقادی منفعلانه کرده و موجب ایجاد نارضایتی از «آنچه هست» میشود.
در نروژ قانونی وضع شده که همه سلبریتیها باید عکسهایشان را بدون ویرایش و بصورت طبیعی بارگذاری کنند، در غیر اینصورت با جریمه نقدی و حتی زندان مواجه میشوند.
ذائقهسازی کاذب بیشترین تاثیر خود را بر نوجوانان میگذارد که بهدنبال الگو هستند. نوجوان با دیدن چهرههای مصنوعی و زندگی لاکچری سلبریتیها با مقایسه موقعیت خود با آنها، افسرده شده یا به شبیهسازی با آنچه دیدهاند میپردازد.
مدیریت فضای مجازی لزوما نیازمند صرف بودجههای کلان نیست بلکه با تنظیم مقررات حقوقی همراه بالابردن هزینه تخلف از قوانین، میتواند تا حد زیادی جلوی آسیبها را بگیرد.
*بازنشر مطالب شبکههای اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکهها منتشر میشود.