محمد عطریانفر

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: من نسبت به آقای رئیسی خوشبین هستم که بتواند از تجربه دولت پیشین استفاده کند و می‌تواند برای ایشان راهگشا باشد و ان‌شاءالله که از آن بهره خواهد برد.

به گزارش مشرق، خبرآنلاین گفت‌وگویی با محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب کارگزاران سازندگی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

تجربه روسای جمهور می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد

- ما شاهد سنت خوبی از ناحیه رهبری هستیم، اینکه شخصیت‌هایی که در موقعیت‌های برجسته در کشور مسؤلیت داشتند به خصوص رؤسای جمهور، در پایان دوران خدمتشان مورد احترام رهبری قرار می گیرند و معمولا به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت می شوند.

- اولین تجربه این موضوع به مرحوم هاشمی رفسنجانی برمی گردد، اگرچه زمانی که آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور بودند همزمان رئیس مجمع هم بودند (به عنوان یکی از رؤسا و اعضای قوای سه گانه) لیکن در سال ۱۳۷۶ که مسؤلیت ایشان تمام شد،   موقعیت ریاست مجمع ایشان ابقا شد که تجربه ارزشمندی بود.

خاتمی تمایلی به حضور در مجمع تشخیص مصلحت نداشت

- تصور می کنم برپایه این فرآیند در مقطع بعد از پایان دولت آقای خاتمی هم، از ایشان برای حضور در مجمع دعوت شده باشد.

- اگر از ناحیه آقای خاتمی تمایل و اقبالی هم صورت می‌گرفت منطقاً ایشان هم به عنوان عضو مؤثر و تعیین‌کننده مجمع تشخیص مصلحت می‌توانستند در آن نهاد حضور داشته باشد.

احمدی‌نژاد از حریم حکم رهبری صیانت نکرد

- در ادامه آقای احمدی نژاد هم همین موقعیت را پیدا کرد گرچه قدر ناشناسی و ناسپاسی کرد و از حریم حکم رهبری را با موضعگیری‌های عجیب و غریب خود صیانت نکرد.

- علی القاعده آقای روحانی هم در ادامه این سنت پیشین از ناحیه رهبری، به عنوان عضو مجمع تشخیص درصورت تمایل دعوت به حضور خواهد شد.

احتمال ریاست حسن روحانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام

- در رابطه با صلاحیت‌ها و قابلیت‌هایی که در آقای روحانی سراغ دارم فکر می‌کنم که رهبری درصورت اعلام تمایل وی و توافق ایشان علاوه بر مسؤلیت عضویت او در مجمع تشخیص چه بسا در دوره‌ای که مسؤلیت آقای صادق لاریجانی تمام شود، ریاست را به عهده آقای روحانی واگذار خواهند کرد.

- این رویکرد منطقی که نشان از اهتمام ویژه رهبری دارد به اینکه تجاربی که رؤسای جمهور به دست آورده‌اند در اختیار مدیران جدید قرار گیرد دلالت می‌کند.

تجربه دولت روحانی می‌تواند برای رئیسی راهگشا باشد

- اصالتا هر دولتی که بر سر کار می آید باید از تجارب دولت پیشین خود بهره بگیرد و این فرقی نمی کند که آقای رئیسی باشد یا فرد دیگری.

- آقای رئیسی علاوه بر اینکه علی الاصول تجربه دولت پیشین را در استخدام بگیرند، امر مستحسنی است البته خود ایشان هم ادعایشان این است که می خواهند از تجارب فراتر از دولت هم استفاده کنند.

- من نسبت به آقای رئیسی خوشبین هستم که بتواند از تجربه دولت پیشین استفاده کند و می‌تواند برای ایشان راهگشا باشد و ان‌شاءالله که از آن بهره خواهد برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    4 0
    از باب ادب از که آموختی. از بی ادبان بدرد خور است.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    2 0
    اره به قول سعدی شیرین سخن که گفت:ادب ازکه آموختی گفت از بی ادبان هرآنچه که بی ادبان انجام دادن من انجام ندادم آقای محبوب مردم آقای رئیسی هم هرکاری رو... انجام دادن باید انجام ندن
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    2 0
    دولت بازخواست شود
  • FI ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    3 0
    بدلیل ... این ..., این اخبار را نخوندم, ولی با ایشون موافقم. آقای رییسی میتوانند از تجربه روحانی استفاده کنند. ولی بدین صورت که کارهای که روحانی و دولتش انجام دادند را انجام ندهد. و کارهای که روحانی موافق است را اصلاً به آن فکر نکند.
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    2 0
    لقمان را گفتند: ادب از که آموختی؟ گفت: از بی ادبان! هر چه از ایشان در نظرم ناپسند آمد، از فعل آن پرهیز کردم.
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    1 0
    تجربه روحانی برای زمان قاجار وپهلوی فاسد خوب است . چون در ان زمان کشور کاملا وابسته وزیر سلطه قدرت خارجی بود. رئیسی اکنون باید بهمراهی دوستان درست مانند امیر کبیر رفتار کند و از هر گونه نفوذ خارجی چه مستقیم و چه از طریق افرادی جاسوسی مانند تو جلوگیری نماید. یعنی همه ارکان کشور باید از تفکر وابسته به استکبار پاک سازی شود
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    1 0
    هذیان های یک ذهن بیمار افسادطلب
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    5 0
    دقیقا، باید هرکاری روحانی انجام داد عکسشو انجام بده تا درست در بیاد!!
  • قاسمی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    2 0
    بنابر مثل معروف ادب از که آموختی از ... . تجربه روحانی ؟؟؟؟
  • DE ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    4 0
    حالا خوبه اقای رئیسی تو قوه قضایه مو سفید کرده ، بعد این اقایان دونه دونه میان میگن چه بکن ! چه نکن! چرا این چه بکن ! چه نکن های شما در دولتهای پیشین اصلاحاتچی جواب نداد؟ موفقیتی بوجودنیاورد؟
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    1 0
    خخخخخخخ
  • میثم IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    2 0
    چقدر شما ها پررو هستید وقاحت هم حدی داره تو اوج مشکلات مردم، رئیس جمهور ... کشور معلوم نیست کجا رفته بعد میگی تجربیاتش به درد رئیس جمهور بعدی میخوره؟!!!
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      4 0
      اقا میثم بنظرم آقای عطریان فر درست گفته، فقط یکی دو کلمه به اول جمله اش اضافه میکرد، حرفش کاملا منطقی و درست بود، که اونم خوانندگان فهیم مشرق درست تشخیص دادن، همون جریان تجربه لقمان حکیم.
  • a IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    این دولت تجربه ای جز رانت خواری ، بی برنامگی ، هدردادن فرصتها ، اتلاف وقت و سرمایه و ... چیز دیگری نداشت همون بهتر که جناب رئیسی با نیروهای تازه نفس دلسوز متعهد و متخصص شروع به کار کنند
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    وقتی حرف درستی میشنوی قدر دان باش تجربه دوره روحانی بهترین هدایت برای رهروان است ادب از که اموختی بی ادب هم معلم است شیطان ملعون هم مایع عبرت وتجربه است گذشته چراغ راه این ه است قدر مطهرات با شناخت نجاسات است بدی دشمن عیار دوسترا روشن میکند نگاه به غرور وتکبر ارزش تقوی ووارستگی را هویدا میکنه پرهیز از شیطان قدم در راه حق است وخلاصه اینکه تجربه دولت روحان به ما ثابتمیکند که از خدا بریدن.به کدخدا امید بستن ذلت نکبت ویرانی وخفت بدنبال دارد درس گرفتن ازدوره روحانی بخشی از زیانهای وارده ا جبران میکند
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 0
    کدام تجربه اش،خیانت،بی برنامگی،بحران های ساختگی،کدام.....
  • س م ح IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 0
    اين مصداق كامل ادب از كه آموختي؟ از بي ادبان است.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 0
    لطفا برای آقای رئیسی تایین تکلیف نکنید!!!!!!!!!!
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    بله بهترین تجربه این است که هرکاری روحانی کرده رئیسی از آن حذر کند. اصلاح طلبان از مرده توقع دارند برایشان فاتحه بخواند
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    ببینید این نامردها چطوری مطالب و حقایق رو واژگون می کنند کسی هم جوابشونو کف دستشون نمی زاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس