ویژه ها

در این ۸ سال کابینه روحانی در اختیار اصلاح طلبان و به عبارتی در اختیار اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی موسوی و کروبی بود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** «رئیسی» راه برجام موشکی و منطقه ای را نبندد

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «رئیسی راه برجام را نبندد» به قلم «علی بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:«آمریکایی‌ها مدعی بودند که برجام سال ۲۰۱۵ تمام شده و حاضر هستند برجام جدیدی را امضا کنند که موضوعات دیگری هم دربرگیرد. موضوعات چهارگانه رعایت حقوق بشر، موشکی، کشورهای منطقه و کمک اقتصادی. بنابراین اختلاف از همان اواخر دوره پنجم در وین آغاز شد و ایران حاضر نبود راجع به چهار موضوع وارد مذاکره شود. از طرفی بایدن هم تحت فشار کنگره و هم تحت فشار عربستان سعوی و اسرائیل بود که ایران پذیرای شرایط چهارگانه هم باشد. دوره ششم با بن بست مواجه شد و در ادامه همچنان اختلاف بر سر همین است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«به‌رغم تلاش‌هایی که کشورهای اروپایی و حتی چین و روسیه به خرج دادند اما نتیجه‌ای حاصل نشد تا ایران را در شرایطی که آمریکایی‌ها کاملا موافق بودند تحریم‌های حاصل از شکست برجام را بردارند، وادار کنند تن به پذیرش چهار شرط دهد... دولت آقای رئیسی اگر بخواهد مشکلاتی که گریبانگیر کشور شده را حل کند، راهی جز مذاکره ندارد. درحقیقت بازگشت به برجام کافی نیست».

روزنامه آرمان در این یادداشت تصریح کرد:«چندی پیش عربستان سعودی اعلام کرد حاضر است ارتباطات با ایران را تقویت و احیا کند، مشروط بر بیرون رفتن ایران از کشورهای عربی که دقیقا همان خواست آمریکاست. بنابراین نزدیکی و رابطه ما با شیخ‌نشین‌های خلیج فارس و عربستان هم  در گروی مذاکره است».

«رئیسی» راه برجام موشکی و منطقه‌ای را نبندد/ قنبری: درصد اصولگرایان در کابینه روحانی بیشتر بود

برخی از رسانه ها و فعالین اصلاح طلب آشکارا به بلندگوی کاخ سفید در ایران تبدیل شده اند. نویسنده یادداشت مذکور تاکید کرده که بازگشت به برجام کافی نیست و ایران باید در گام بعد وارد مذاکرات موشکی و منطقه ای شده و از کشورهای عربی- عراق و سوریه- خارج شود.

یک سوال؛ چرا دولت آقای روحانی در قلب راکتور هسته ای بتن ریخت؟! چرا غنی سازی ۲۰ درصد به واسطه برجام متوقف شد؟! چرا سانتریفیوژها از کار افتاد؟! چرا بخش اعظم اورانیوم غنی شده ایران به خارج از کشور منتقل شد؟!

این اقدامات انجام شد چرا که مقامات ارشد دولت از جمله آقایان روحانی، ظریف، عراقچی و صالحی تاکید داشتند که به واسطه این اقدامات، تمامی تحریم ها از جمله تحریم های مالی، بانکی، نفتی، پتروشیمی، بیمه ای، کشتیرانی، تسلیحاتی و... بالمره لغو خواهد شد و نه تعلیق.

اما در نهایت همانطور که منتقدان دلسوز و کارشناسان و صاحبنظران هشدار داده بودند، هسته ای رفت ولی تحریم ها در جای خود باقی ماند و چه بسا دامنه گسترده تری نیز پیدا کرد.

واقعیت این است که علیرغم تجربه تلخ و پرهزینه برجام، افراطیون اصلاح طلب اصرار دارند که صنعت موشکی و توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران نیز به سرنوشت هسته ای دچار شود.

برخلاف وعده های فراوان مقامات دولت روحانی و اصلاح طلبان، تحریم های ضدایرانی در ۸ سال اخیر لغو نشد. در حقیقت با امضای برجام، آمریکا به جای رفع تحریم های هسته ای، برچسب تحریم ها را عوض کرد و آن را به تحریم های تسلیحاتی، تروریسم، حقوق بشری و...تغییر دادتغییر برچسب های تحریم، یکی از ترفندهای دولت های آمریکا- هم دموکرات و هم جمهوری خواه- است.

آمریکا باید به‌صورت عملی و دائمی، تحریم‌های کاتسا، آیسا، ویزا، سیسادا و تحریم چرخه دلار را لغو کند. در این صورت عملا ترفند تغییر برچسب های تحریمی نیز بلااثر می شود. اما این مسئله به هیچ عنوان از سوی افراطیون اصلاح طلب مطرح نمی شود.

** قنبری: درصد اصولگرایان در کابینه روحانی بیشتر بود

«داریوش قنبری» فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده سابق مجلس در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«در دولت آقای روحانی دیدیم که ایشان با یک شعار فراجناحی آمدند ولی در میدان عمل از حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار شدند و توانستند به پشتوانه این حمایت دو بار پیروز شوند اما در زمان تشکیل کابینه ایشان از حامیان سیاسی خودش فاصله گرفت و درصد اصولگرایان در کابینه روحانی بیشتر بود».

قنبری در ادامه نوشت:«همه ما می‌دانیم که رای اصولگراها یک رای محدودی است و در آن حد نبود که ۱۸ میلیون رای را برای آقای رییسی ایجاد کند. در واقع آرای آقای رییسی در انتخابات گذشته فراتر از جریان اصولگرایی بوده است و احتمالا بخشی از مردم هم به او رای دادند».

«رئیسی» راه برجام موشکی و منطقه‌ای را نبندد/ قنبری: درصد اصولگرایان در کابینه روحانی بیشتر بود

برخلاف ادعای این فعال اصلاح طلب، کابینه روحانی همان کابینه موسوی و کروبی با چهارسال تاخیر بود. آخوندی، زنگنه، ربیعی، شریعتمدار، حسین فریدون، نعمت زاده، محمدعلی نجفی، عیسی کلانتری، ابتکار، جهانگیری و...همگی از جمله افرادی بودند که در صورت پیروزی موسوی یا کروبی در سال ۸۸، در کابینه حضور داشتند.

در این ۸ سال کابینه روحانی در اختیار اصلاح طلبان و به عبارتی در اختیار اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی موسوی و کروبی بود.

همین جریان سیاسی در این ۸ سال، دلار را ۸ برابر و مسکن را ۶ برابر گران کرد و مرغ ۳۵ هزارتومانی و تخم مرغ شانه ای ۴۵ هزارتومانی و نایاب شدن روغن خوراکی و قطعی مکرر برق و آب را در کارنامه خود ثبت کرد.

اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شکست سنگینی را متحمل شدند. برهمین اساس به طرق مختلف در پی تقلیل حامیان جریان انقلابی هستند.

این در حالی است که علیرغم فراخوان های گسترده خاتمی و تاجزاده و بهزاد نبوی و کروبی و تبلیغات پرحجم روزنامه ها و سایت های اصلاح طلب، در نهایت «همتی» به عنوان کاندیدای اصلی این طیف در انتخابات تنها حدود ۲ میلیون و چهارصد هزار رای کسب کرد و لیست جمهور نیز در انتخابات شورای شهر تهران ۲۱ بر هیچ باخت.

** اجرای ۹۵ درصدی FATF چه دستاوردی داشت؟!

روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«"وقتی FATF را اجرا نمی‌کنیم، یعنی نمی‌توانیم با بانک‌ها مرتبط باشیم"؛ این بخشی از سخنان دیروز حسن روحانی بود که از بلاتکلیفی لوایح FATF گله‌مند بود. دو لایحه از لوایح چهارگانه FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام ماه‌هاست در انتظار بررسی و تعیین تکلیف هستند. این در حالی است که یکی از لوایح تصویب مجلس و شورای نگهبان را دارد و فقط لایحه CFT به تأیید شورای نگهبان نرسیده بود که انتظار می‌رفت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف شود اما یکباره لایحه پالرمو که مراحل قانونی خود را طی کرده و باید توسط دولت ابلاغ می‌شد نیز سر از مجمع تشخیص مصلحت نظام درآورد و اصولگرایان مخالف پیوستن ایران به FATF با کمک مجلس ‌یازدهم که همه اصولگرا هستند، تلاش خود را در مجمع به کار بستند تا این لوایح به سرانجام نرسند».

«رئیسی» راه برجام موشکی و منطقه‌ای را نبندد/ قنبری: درصد اصولگرایان در کابینه روحانی بیشتر بود

دولت روحانی از ۴۱ دستور FATF به ۳۹ دستور کاملا عمل کرده است. دو مورد باقیمانده، پالرمو و سی اف تی است. نکته قابل توجه اینجاست که سازمان اف ای تی اف اعلام کرده که با اجرای این دو مورد هم انتظارات از ایران پایان نمی یابد و تازه وارد گام های بعدی، خارج از «اکشن پلان» این سازمان می شویم.

پیش از این کره شمالی هم به سی اف تی پیوست و هم به پالرمو، اما اف ای تی اف اعلام کرد که باید در مرحل بعد وارد حوزه موشکی شویم.

کارشناسان معتقدند که اگر ایران پیوستن به پالرمو و سی اف تی را هم تایید کند، FATF در گام بعدی سراغ حوزه موشکی خواهد رفت. اگر ایران اصلاحات حوزه موشکی را هم بپذیرد، FATF به حوزه حقوق بشر ورود می کند، حتی اگر ایران اصلاحات حوزه حقوق بشر را هم بپذیرد، اف ای تی اف در گام بعد سراغ قانون اساسی ایران خواهد رفت و...این داستان سرِ دراز دارد و بهانه های FATF هیچگاه تمام نمی شود.

مسئله اصلی در تبادلات بانکی ایران، تحریم های آمریکاست و این تبادلات هیچ ارتباطی به FATF ندارد. اتفاقا FATF اهرمی برای وزارت خزانه داری آمریکا در هوشمندسازی تحریم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    22 1
    بفرما بگو،کشور نیاز به امنیت ودفاع ندارد!؟چرا به استکبارکه عاشقشی نمیتونی بگی دست ازتحریم بردارهحداقل بخاطر شماها
    • AL ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      7 1
      حرف حق زدی
    • ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      5 0
      دقیییییقااااا ولی اینها ارزشی برای غربیها ندارن فقط نوکرن
    • ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      4 0
      درسته
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      3 0
      کشور به امنیت نیاز دارد اما اصلاحات (اخلالات) به امنیت نیازی ندارند چون اگر با برجام موشکی امنیت ایران از بین بره اصلاح طلبان میرن خارج پیش اربابان یانکی شان که سالها برایش نوکری کرده اند
  • امیرو IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    19 1
    هزاران... بر اصلاح طلبهای مزدور - بی برقی - بی آبی -بیکاری -تورم -گدایی -
    • DE ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      4 0
      الهی آمین
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    14 1
    بعضی از مثلا سیاسیون اصلاح طلب مرزهای وقاحت را جابجا کردن آقای روحانی که همه خواسته های اونارو انجام داد بعدشم اونا هیچکدوم از تعهداتشونو انجام ندادن با چه رویی دوباره این حرفارو میزنن
    • AL ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      3 0
      بله
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    17 1
    فک می کنم اگه امریکا و اسراییل برنامه ریزی می کردن که چطور جلوی پیشرفت صنعت هسته ای ایران رو بگیرن، براش مشکل اقتصادی درست کنن، قطعی برق و ماجرا بنزین بوجود بیارن، طلاهاش رو به باد بدن و... امکان نداشت گزینه ی مناسب تری از دولت کنونی و وزراش پیدا کنن! البته این جای تعجب نداره، چون نتانیاهو سال 88 با بیان اینکه اصلاح طلبا مامور هستن با جمهوری اسلامی مبارزه کنن اب پاکی رو ریخت رو دست همه. حالا کسی میخواد خودش رو به نفهمی بزنه مشکل خودشه، مسئله اینجاست تا کی قرار هست با بعضی افراد معلوم الحال مدارا بشه و همچنان پست های حساس مدیریتی کشور رو بهشون سپرد؟ راستی از اون اقایی که ظریف بهش ماموریت داد و فرستادش خارج از کشور( انگلیس) چه خبر؟ از حراج معادن چه خبر؟ تا کی باید از این جماعت ..... ضربه بخوریم و همچنان تو پست هی مختلف با حقوق های نجومی ببینیمشون؟ این کار توهین به این ملت نیست؟ اگه وطن فروشی و تامین منافع دشمن نون و اب دار به ما هم بگید انجام بدیم به یه نوایی برسیم!
    • ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      4 0
      اصلاحطلبا سرمایه های اسراییل در ایرانن. فراموش نکن
  • جاویدایران NL ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    15 1
    اینابازم دارن به چرت و پرت گویی هاشون ادامه میدن!!؟؟ درباره منطقه و موشک به هیچ وجه حرف و حدیث با احدی نداریم، شوخی با قدرت نظامی یک کشور مگه ممکنه؟؟؟؟؟ مگه میشه یکی با نیروی نظامی کشورش مسخره بازی دربیاره؟؟ اصلاً خنده داره حتی حرفشم تابوهست، درباره منطقه هم چی دارن میگن اینا، ایران وارث امپراتوری هستش بعد میگن از منطقه خودمون بکشیم کنار؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه جسارت ها، هرکی ازاین حرفها بزنه باید به جرم وطن فروشی محاکمه بشه و قویاً برخورد بشه، مگه یکی در امریکا میتونه درباره نیروی نظامی و سیاست خارجی امریکا ایجاد مزاحمت کنه؟! پدرشو درمیارن، در هیچ کجای جهان در کشورهایی که سرشون به تنشون می ارزه چنین حرفهایی مطلقاً زده نمیشه.
    • ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      3 0
      آفرین
  • جاویدایران NL ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    12 1
    باید حکومت طوری رفتار کنه که اینا بتونن این حرف رو حتی بتونن مطرح کنن و بگن رئیسی باید راه مذاکرات منطقه ای و موشکی رو نبنده؟ باید طوری رفتارمیشد که درباره این موضوعات یک خط قرمز خیلی پر رنگ در کل کشور حاکم میشد، اتمی، منطقه ای و موشکی خط قرمز ایران ماست، اینها ایران ضعیف رو میخوان، ایران همیشه وطن فروش داشته نباید به اینها مجال تنفش داد، حکومت مسئولیت داره در این زمینه.
  • DE ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    12 0
    قنبری: درصد اصولگرایان در کابینه روحانی بیشتر بود // خخخخ یه بار دیگه بوگو چیچی تو دولِتی روحانی بیشتِر بود اصولگرا؟؟ خخخ لابد اِز نوعی اصولگراوای مِثی ع.. لا... که هروقت احتیاج بود اصلاح طلبِس آ هر وخَتم لازم شد اصولگرا میشِد .خخخ بابا دیگه تِموم شد . این دساپا زِدَناوا برا فلانی ...نیمیشِد. جَم کنینند که بد جوری ضایَع کردیدند. با هیچی دُرُس نمیمیشِد عامو.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    13 0
    ق.... بد جوری قاطی باطی کرده یکی بدادش برسه
  • سامان IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    13 0
    دولت آینده اقتصاد کشور را معطل مذاکره و برجام و FATF نخواهد کرد.
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    13 0
    راه برجام از اول بن بست بود؛ اگر کسی تا به حال این را نفهمیده باشد یا خیلی احمق است یا خیلی خائن!
  • مسعود IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    7 1
    غربگدایان داخلی و امریکا و اروپا آرزوی برجام های موشکی و منطقه ای و تضعیف ایران را باید به گور ببرند.
  • امین IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    13 1
    برجامو پله کردند و مردمو ذله کردند
    • ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      1 5
      منظور؟
    • به منظور IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      منظور.؟
    • محمدعلی به منظور IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      منظور؟!
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    9 0
    اجرای ۹۵ درصدی FATF چه دستاوردی داشت؟! پر رو تر کردن دشمنان.
  • خسارت محض IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    10 0
    FATF هم کلاه گشاد دیگری مثل برجام است و سبب تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن خواهد شد.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    9 1
    مذاکره = تحریم و فشار بیشتر = تورم و بدبختی بیشتر
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    13 0
    با سلام جالبه! دولت در ۸ سال گذشته عملا در مدار پذیرش تسلیم کشور در مقابل غرب بود. فارغ از همه ادله در خصوص توضیح رفتار دولت روحانی ، لازم است به یک نکته فرهنگی و ساختاری اشاره کرد. دولت یک موسسه است و ابزار دیوانی برای اداره کشور است. ذاتا مقدس نیست، هدف نیست . نظام ریاستی این دیدگاه را تقویت کرده است و برآیند این تفکر با ایده های غرب گدایان تقارن پیدا کرده و در نهایت دولت را به یک تهدید حیاتی تبدیل کرده است. ما با اسلام و ولایت مفید و مکلف هستیم و مشروعیت تمام اجزای این نظام به اعتبار اسلام و ولایت است. لطفاً تغییرات ساختاری از ریاستی به پارلمانی را در دستور کار قرار دهید تا ملت در اندیشه مردم سالاری دینی به موقع جرثومه های فساد را از دایره حکومت بیرون سازد. قدرت ملت را به نفع دولتیان از بین نبرید. رضایت خواص را بر عوام ترجیح ندهید
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    9 0
    علی بیگدلی با اینهمه تخصص در مدیریت استراتژیک سیاسی - اقتصادی و نظریه پردازی ، چرا مهاجرت نمیکنه و تابعیت امریکایی نمیگیره ؟ دیگه کم کم اندازه یه داور یا شطرنج باز مهاجر بهش حقوق میدن اگر برای اونا همین پیشنهادا رو این بار برای اونا بنویسه .
  • SE ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    9 0
    ...شما هم اگر میخواستید را برجام موشکی و منطقه ای باز کنید سرب داغ در حلقومت میکردیم
  • میثم IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    7 0
    یک جمله و تمام جواب ابلهان خاموشیست. این افساد طلبان .اقعاٌ ابله و خود فروخته هستند . چون نمی فهمند و یا خودشان را به نفهمی زدند.
  • DE ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    7 0
    چنان قاتی کردی نمیدونی چی میگی! برو خاک پای بن سلمان... بشو! بی .... هم حدی داره! اینهمه بذرهای بدبختی کاشتید ولی از رونمی رید!
  • FR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    7 0
    لابد رحمانی فضلی اصولگراست ؟! والبته لابد رحمانی فضلی وزیر کشور نظام بود ؟! در مورد کرونا و تمام مسایل مربوط به کشور از بحران برق و بنزین گرفته تا مشکلات صف اقلام معیشتی وزیر کشور در جلوی صحنه ست در همه جای جهان ... در دولت بنفش وزیر کشور ظاهرا جا برای لار.... در صف ریاست جمهوری را نگهداشته بود ......
  • FR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    7 1
    .. میگه رای هجده میلیونی رییسی بالاتر از آرای اصولگرایان است احتمالا «عده ای از مردم »هم به وی رای داده اند ! درجه خباثت و خیانت را ببینید !
  • US ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    8 1
    از آمریکا مینویسم. هر دو گروه اصلاح طلب و اصولگرای افراطی تفکر اشتباه دارند: یکی‌ فکر می‌کند باید مولفه‌های قدرت را کنار گذاشت و فرمانبردار آمریکا بود تا فشارها برداشته شود، دیگری فکر می‌کند کلا هیچ مذاکره‌ای نباید داشت و فقط درگیری و تخاصم چون تفاهم یعنی‌ تسلیم. در صورتی‌ که استراتژی درست اینست که از یک سو باید مولفه‌های قدرت را نیرومندتر، گسترده تر و فزاینده تر کرد، از سویی هم گفتگو و ارتباط بر اساس منافع ملی‌ داشت. روسیه و چین بیشترین مذاکرات و توافقات را با آمریکا دارند، از موضع قدرت، نه ضعف. زمانی‌ شکست میخورید که مولفه‌های قدرت را از دست بدهید و بخواهید گفتگو کنید چون دنیا فقط زبان سود و زیان را میفهمد. اکنون هم که آمریکا دوباره مجبور به برگشت به مذاکره شده از روی انسانیت و وفای به عهد نیست، بلکه دیده فشار حد اکثری آنطور که می‌خواست جواب نداده و فقط نگران اینست که ایران به دفاع هسته‌ای (بزرگترین مولفه قدرت) دست پیدا کند. به نظر من نباید این قویترین مولفه را از دست بدهید ولی‌ حالا که سیاست کلی‌ نظام نداشتن سلاح هسته‌ای است باید در برابر از دست دادن این قویترین برگ قدرت نهایت استفاده را ببرید.
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      4 0
      چین و روسیه هرگز بر سر توانمندی های استراتژیک هسته ای و موشکی خود مذاکره نکرده اند.
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    7 1
    یعنی اونجاییش که گفته رای رییسی مقداریش رای مردمه باعث میشه ادم به شعور جناب ق.... شک بکنه.جوری گفته رای مردم انگار بقیه ارا رای مریخیهاست.بنده خدا احتمالا توهم میزنه که اصلا این ارا رو ...(خاتمی) به نظام هدیه داده است.
    • امير IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      1 24
      هر كارى بكنيد بازم مردم خاتمى را دوست دارن مشكل امثال شما اينه
    • علی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      16 1
      امیر توهم زدی مردم خاتمی را دوست ندارند.
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      7 1
      خاتمی و کروبی از همتی حمایت کردند اما فقط 2/5 میلیون رای آورد این یعنی دیگه کسی برای اصلاحات تره خورد نمیکنه.
  • IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    6 0
    اونی که با شیخ نشین های خلیج فارس و عربستان سر سفره می نشست اونیکه آرزوش این بود که ما هم مثل ژاپن بشیم و بودجه نظامی رو خرج علم کنیم الان با اون آرزوهای با خود برده اش الان زیر خروارها خاکه / دولت دوم روحانی هم ارزوی او رو محقق نتونست بکنه خداروشکر / روزنامه خانوادگی اش (آرمان) هم داره اب تو هاون میکوبه میخواد یه تیتری زده باشه که اسمش سر زبونها باشه درست مثل فائزه هاشمی که دوست داره به هر قیمتی اسمش برده بشه حتی به قیمت حمایت از تحریم های ترامپ ؛)) / اینها عقده مطرح شدن دارن .و الا هیچ ادم عاقلی هیچ سیاستمدار زیرکی نمیاد علنا این کارها رو بکنه و این حرفها رو بزنه / فرزندان مرحوم هاشمی یه ارزن از هوش سیاسی اون مرحوم رو به ارث نبردند و فقط چهره شون شبیه پدرشونه ؛))
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    6 0
    سوال: در یک جامعه چه گروهی معتقدند که شفافیت برای اجنبی خوب است و واجب اما برای هموطن بد است و حرام؟ ج مسلما خائنین و منافقان. آقایان موافق و مصران به تصویب fatf همه میدانیم که fatf یعنی شفافیت برای اجنبی شما اول برای مردم ایران اموالتان را شفاف کنید بعد سنگ fatf را به سینه بزنید!!
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    2 0
    پایان جنگ ژاپن و امریکای جنایتکار را رسانه محترم باز نویسی کند در شرایطی که امریکا در حال شکست قطعی توسط ارتش پر قدرت ژاپن بود و در شرایط غرق شدن از بمب اتم برای تسلیم و انحلال ارتش ژاپن و محاکمه و اعدام فرماندهان ژاپنی با توسل به قتل و جنایت مردم بی گناه استفاده کرد سیاست و پیش بینی و صرف بودجه در مسیر صحیح و منطقی میتواند مسکلات را برطرف نماید البته در زمان خودش نه بعد از وقوع و از دست رفتن زمان کار را به کاردان باید سپرد و راهبرد را مشخص کرد با سخنرانی لحظه ایی و احساسی نمیشود کار اصولی و منطقی انجام داد نقشه راه میخواهد که تمام سناریوها در ان برای حال و اینده لحاظ شده باشد
  • US ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    4 0
    این نوشته بیگدلی رابایدزدبردرب ......
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    5 0
    * «رئیسی» راه برجام موشکی و منطقه ای را نبندد این سرمقاله به قلم سرسپرده آمریکا ... به رشته تحریر درآمده است. پس ما باید به آمریکا و ازنابش بگوئیم بفرمائید غیر این چهار مورد (موضوعات چهارگانه رعایت حقوق بشر، موشکی، کشورهای منطقه و کمک اقتصادی.) خواسته دیگری ندارند که اعلام کنند تا با آغوش باز تقدیمشان کنیم. قباحت هم حدی دارد رو که سنگ پای قزوین است
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 6
    اف ای تی اف رو همه ی کشورها دارن اجرا میکنن و خوبه
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    4 1
    اصلاح،طلبان از خدا ترس ندارن؟ بخدا دنیا دو روزه ها... هرچی هم عمر کنیم فوقش خیلی بشه ۱۵۰ سال. بعدش میمیریم و باید بابت تمام کارامون جواب بدیما. اونجا دیگه هیچ چیزی پذیرفته نیست
  • علیرضا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    33 1
    افساد طلبان متوهم...!!!
    • US ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      متوهم و پر رو
  • محسن IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 1
    رأی آقای رئیسی به جناه ربطی نداره . رأی مبارزه با فساد و ناکار آمدی است
  • محسن IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 1
    رأی آقای رئیسی به جناح ربطی نداره . آرای ایشان رأی به مبارزه با فساد و رانت خواری و ناکار آمدی است .
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 1
    خداحافظ مشرق با نذاشتن ه کامنتم خیلی چیزا دستگیرم شد.به فکر قبر و قیامت نیستید خیلی در سیاست غرق شدید و از صداقت و حقیقت دور شدید
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 0
    بوقچی های گفتمان «برجام» بی فرجام بهتره حداقل 4 سال زبان در کام بگیرن و بذارن نماینده گفتمان انقلابی کارشو انجام بده.
  • سیروس DE ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    4 0
    این روزنامه ارمان انگار داره بوسیله یه صهونیست داره اداره می شه !
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      3 0
      الان نزدیک به ۱۰ ساله که روزنامه آرمان را مطالعه میکنم. احساس می‌کنم که این روزنامه در تلاویو منتشر میشه نه تهران!!!
  • DE ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    2 1
    در تعجبم از این همه پررویی اصلاحطلبان
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 1
    بسه دیگه
  • DE ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    2 0
    فائزه دست بردار. شماخاندان چی از جون ملت میخواید
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 1
    عجب تیتری!!!!
  • ES ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 0
    بازخواست تمامی کسانی که در پست های حساس باعث تضعیف ایران اسلامی شدند، خواسته ی ملت است
  • ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 0
    دفاع از کشور شوخی نیست. صنعت موشکی رو بازیچه قرار ندید
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    2 0
    مرگ بر منافق
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 1
    این اصلاح طلبها چقدر وقیح تشریف دارند، هم تحریم انتخابات میکنن، هم بعد از حضور مردم و تو دهنی خوردن از مردم طلبکار شده و به دولت برآمده از مردم تعیین تکلیف میکنن
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    توان موشکی قابل معامله نیست
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 0
    لعنت خدا بر خاندان رف.... .
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    خانم فائزه، دختر بابا، اولا در هیچ یک از انتخابات صد در صد شرکت نمیکردن که حالا بگیم ۵۱ درصد شرکت نکردن... بیست درصد از دفعه قبل شرکت نکردن چون خیلیا بخاطر کرونا نیومدن، خیلیا بهشون تعرفه ندادین، اون همه آزار دادین تا مردم نیان. اون همه تبلیغ .... بنظر بهتره روش تحلیل یاد بگیری... البته به نفعته که اینجوری هوار بکشی
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    زندگی به سبک فائزه؟! نمیخواهیم
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    باشه تو راست میگی جناب قنبری!!!!
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    اصلاحات آب وروغن قاطی کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس