کد خبر 1248633
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
افشای جاسوسی عربستان سعودی‌ از رئیس قطری پاری‌سن‌ژرمن

یک رسانه فرانسوی مدعی شد که رئیس قطری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن از مدت‌ها پیش زیر نظر جاسوسان عربستان سعودی قرار داشته است.

به گزارش مشرق، ناصر الخلیفی رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن جزو آن دسته از قربانیانی بوده است که اطلاعات شخصی‌شان توسط بدافزار جاسوسی «پگاسوس» در اختیار جاسوسانی در عربستان سعودی قرار گرفته است.

پگاسوس یک بدافزار جاسوسی است که توسط رژیم صهیونیستی با هدف دستیابی به اطلاعات شخصی تلفن همراه افراد ساخته شد. این جاسوس‌افزار می‌تواند دوربین و میکروفون گوشی را فعال کند، پیام‌ها و ایمیل‌ها را بخواند و داده‌های مکانی را جمع‌آوری کند.  شرکت NSO‌ سازنده این برنامه در ابتدا مدعی شده بود که این برنامه را فقط برای مبارزه با جنایت و تروریسم در اختیار بعضی دولت‌ها قرار داده است اما طبق آخرین گزارش‌ها حداقل 50 هزار گوشی تلفن همراه مورد حمله این برنامه قرار گرفته‌اند و حداقل 45 کشور از این بدافزار جاسوسی برای سرکوب مخالفان، خبرنگاران و ... استفاده کرده‌اند که ظاهراً عربستان سعودی هم جزو آنهاست.

به نوشته لوموند؛ جاسوسان عربستان سعودی برای مدتی از بدافزار پگاسوس برای رصد اطلاعات شخصی و شنود مکالمات ناصر الخلیفی رئیس قطری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و گروه رسانه‌ای BeInSports استفاده کردند. این در حالیست که پیش از این افراد برجسته‌تری مانند امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و بسیاری از سیاستمداران دیگر هم مورد حمله جاسوسان استفاده کننده از پگاسوس قرار گرفته بودند. لوموند نوشته است که جاسوسان سعودی از سال 2018 به وسیله پگاسوس از ناصر الخلیفی جاسوسی کرده‌اند که این اتفاق بی‌ربط به تنش در روابط سیاسی دو کشور قطر و عربستان سعودی نیست.

در همین حال سخنگوی گروه BeInSorts ‌در گفت‌وگو با لوموند حمله سایبری به الخلیفی را تأیید و اعلام کرد که او و همکارانش مطلع هستند که گروهی از خرابکاران سایبری چند سال است که رئیس قطری آنها را هدف قرار داده‌اند.

طبق گزارش لوموند؛ علاوه بر ناصر الخلیفی، ژان مارشال ریبس، مدیر روابط عمومی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن نیز جزو آن دسته از افرادی بوده که از طریق بدافزار جاسوسی پگاسوس زیر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس