حالتهای صعود والیبال ایران به یک چهارم نهایی المپیک

رئیس فدراسیون والیبال در حالی وعده رسیدن به سکوی المپیک را داده بود که با یک عقب گرد از گروه خودمان نیز بالا نیامدیم تا مشخص شود انتقادات از این رشته پر امید به حق بوده است.

سرویس ورزش مشرق - تیم ملی والیبال ایران همانگونه که از سوی کارشناسان و اصحاب رسانه پیش بینی می شد برخلاف وعده و هدف فدراسیون والیبال و شخص داورزنی از رسیدن به مدال المپیک بازماند اما با این تفاوت که کمتر کسی فکر می کرد این نرسیدن به مدال با صعود نکردن از گروه عجین شود و معترف باشیم که از طلا گشتن پشیمان گشته ایم!

شاگردان آلکنو برخلاف اکثر رقابت ها شروعی خوب داشتند و با برد مقابل لهستان مدعی که به عنوان صدرنشین هم صعود کرد و تیم ونزوئلا خودشان را در حد مدعی صعود نشان دادند، اما با شکست عجیب و سنگین مقابل تیم نه چندان مدعی و متوسط کانادا، تَرَک هایی در باور علاقه مندان برای صعود ایجاد کردند. با شکست مقابل ایتالیا و باخت نزدیک به ژاپن در دیداری حیاتی آمال و آرزوهای همه والیبال دوستان به باد رفت و تیم مدعی کسب مدال المپیک از صعود به جمع ۸ تیم پایانی بازماند.

مقصر اصلی ناکامی والیبال: دنیا به پایان نرسیده است!/ آقای داورزنی! از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم

والیبال ایران سالهاست با مشکلات مدیریتی و حاشیه ای و البته فنی مواجه است اما خواسته مدیران بالادستی و فدراسیون نشینان ندیدن این واقعیت هاست و عوض کردن سرمربیان مطرح خارجی را علاج کار دیده اند و منتقدان را مغرض دانسته اند، غافل از اینکه آینه چون نقش تو بنمود راست    خودشکن آیینه شکستن خطاست ...

هیچ کس منکر موفقیت و رشد والیبال ایران در دهه اخیر نیست و همین که همگان متفق القول سطح ایران را بالاتر از آسیا دانسته و این تیم را در سطح جهانی می دانند و حضور در رده های بالای رنکینگ جهانی هم موید این مطلب است. اما همین خودبرتر بینی باعث شد در پشتوانه سازی و بالا بردن سطح کیفی و فنی ضعیف عمل کرده و در باد غرور موفقیت های سالهای گذشته بخوابیم و رسیدن رقبای پایین تر به خودمان و جا ماندن از رقبای بزرگ را نبینیم.

بدون شک مقصر اصلی ناکامی های اخیر و علی الخصوص المپیک توکیو را باید شخص رئیس فدراسیون والیبال دانست که از زمان معاونت وزارت ورزش تا بازگشت مجدد به کرسی ریاست فدراسیون با تصمیمات غلط و رفتار دوگانه باعث مشکلاتی شد؛ از حواشی زمان ریاست ضیایی گرفته تا حواشی قرارداد و رفتن کولاکوویچ و تاخیر در انتخاب سرمربی تیم ملی و در این اواخر هم حواشی دعوت فرهاد قائمی به تیم ملی!

داورزنی در یکی از برنامه های تلویزیونی چند ماه قبل از انتخاب آلکنو اعلام کرد گزینه ایرانی برای نیمکت تیم ملی هم در نظر داریم اما گذشت زمان و عدم شفافیت در تصمیمات کمیته فنی این قضیه را به باد فراموشی سپرد و هدایت ملی پوشان کشورمان را به آلکنوی سرشناس سپردند که کمتر کسی منکر سطح فنی بالای اوست، اما فقط برای المپیک و با این ادعای رئیس که مدال المپیک می خواهیم! هر چند خود آلکنو قول مدال دادن را اشتباه خوانده و میدان المپیک را یک آوردگاه سخت می دانست. اما زمان کم و عدم شناخت کافی آلکنو و حضور افراد غیرفنی در تیم نه تنها ما را به مدال و سکوی المپیک نرساند بلکه از صعود از گروه خود هم بازماندیم و این یعنی فاجعه!

در لیگ ملت‌ها و زمانی که تیم ملی روی نوار باخت حرکت می‌کرد زنگ خطر برای والیبال ایران زده شد و کم کم واهی بودن ادعای کسب مدال نمایان شد. در آن زمان اینطور عنوان شد که تیم ملی برای انجام بازی‌های تدارکاتی در لیگ ملت‌ها حاضر شده و هدفش نتیجه‌گرایی نیست و تیم ملی واقعی را باید در المپیک دید؛ اما در المپیک هم این شکست‌ها تکرار شد و تیم ملی والیبال از ۵ بازی خود در مرحله گروهی المپیک، ۳ شکست را متحمل شد و تنها به ۲ برد دست پیدا کرد که البته یکی از این بردها آنقدر قابل پیش‌بینی بود که می‌شد حتی با تیم جوانان هم تیم ونزوئلا را شکست داد.

مقصر اصلی ناکامی والیبال: دنیا به پایان نرسیده است!/ آقای داورزنی! از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم

حذف از المپیک توکیو قطعا تبعات زیادی برای والیبال ایران دارد و حداقل انتظار این است که تصمیمات جدی در خصوص تیم ملی گرفته شود. این تیم نیازمند یک دگردیسی بزرگ است. دیگر نمی‌توان به صرف حضور بازیکنانی همچون سعید معروف، محمد موسوی و امیر غفور تصور کنیم که جزو تیم‌های برتر دنیا هستیم. حالا کار به جایی رسیده که در آسیا هم حرف اول را نمی‌زنیم و پس از سال‌ها این جایگاه را به ژاپن واگذار کردیم و در دیدارهای اخیر تن و بدنمان مقابل این رقیب آسیایی می لرزد و نتیجه هم فقط و فقط باخت بوده است!

کمترین انتظار از داورزنی و همه کسانی که عنوان می‌کردند حال والیبال ایران خوب است پاسخگویی درباره این ناکامی است. رئیس فدراسیون والیبال با بستن قراردادی گرانقیمت با آلکنو تلاش کرد همه مشکلات والیبال ایران را یک شبه حل کند؛ اما مگر می‌شود با حضور افراد غیرفنی در فدراسیون والیبال به موفقیت رسید؟ آیا با بهروز عطایی یا هر مربی خوب ایرانی دیگر ما شانس صعود از گروه را نداشتیم؟

جالب اینجاست حالا که ناکامی مطلق سهم بلندقامتان ایران شده و علاقه مندان یک سرخوردگی را احساس می کنند داورزنی اینگونه این شکست را توجیه کرده است: تلاش فدراسیون این بوده که تیم ملی جزو چهار تیم برتر المپیک باشد و روی سکوی المپیک برود. درست است که در این رقابت‌ها نتوانستیم به اهداف‌مان برسیم و از این بابت از مردم شریف ایران عذرخواهی می‌کنیم. همه بچه‌ها تمام تلاش خود را کردند اما نشد. انتظار مردم این بود که والیبال به جمع چهار تیم برتر برسد اما این موضوع تحقق پیدا نکرد. به خاطر وعده‌ایی که داده بودیم و عملی نشد باز هم عذرخواهی می‌کنیم. دنیا به آخر نرسیده و زندگی در جریان است.

بله آقای داورزنی دنیا به پایان نرسیده اما صبر منتقدان و دلسوزان و علاقه مندان از این همه بی توجهی و فرصت سوزی شما و همکارانتان به انتها رسیده و اگر قرار است به این روند و توجه نکردن به ظرفیت جامعه غنی والیبال اهمیت ندهید به نظر به جای وعده برای آینده جای خود را به فردی دیگر بدهید!

جالب تر و البته عجیب تر از اظهارات داورزنی، دفاع رئیس کمیته ملی المپیک از نتایج تیم و مدیریت فدراسیون است؛ سید رضا صالحی امیری پس از شکست تیم ملی والیبال کشورمان مقابل ژاپن و حذف از رقابت‌های المپیک توکیو، اظهار داشت: احساس غیرت را در داورزنی و همکارانش دیدم. آنها با شهامت ایستادند و مقاومت کردند و دیدم که چگونه تیم قدرتمند لهستان را شکست دادند. مقابل ژاپن هم بازی بسیار نزدیکی بود و باید بپذیریم که ظرفیت والیبال ایران در مسیر رشد و توسعه قرار دارد. والیبال ما امروز در آسیا بازی نمی‌کند و یکی از مدعیان در جهان است. این والیبال اگر حمایت شود و مدیریت با ثباتی داشته باشد شک نکنید که در پاریس روی سکو خواهد رفت و حرف اول را خواهد زد.

امیدواریم داورزنی بپذیرد که با یک عذرخواهی صوری و وعده برای جبران ناکامی نمی شود به مسیر موفقیت بازگشت؛ وی باید بپذیرد مسیری که در دو سال اخیر طی کرده با اشتباهات زیادی همراه بوده و باید بازنگری جدی در تمام ارکان فدراسیون داشته باشد.

مقصر اصلی ناکامی والیبال: دنیا به پایان نرسیده است!/ آقای داورزنی! از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم

 والیبال ایران می‌تواند بار دیگر به روزهای اوج خود بازگردد؛ به شرط اینکه ناکامی بزرگ در المپیک توکیو فراموش نشود. در این المپیک یا بهتر بگوئیم از لیگ ملت های والیبال آلکنو چند مهره جوان و آینده دار را بازی داد تا برای سالهای بعد تجربه خوبی کسب کنند؛ صابر کاظمی و میثم صالحی و علیرضا مجرد و جواد کریمی با بازی مقابل بزرگان والیبال دنیا حالا می توانند در کنار غفور و عبادی پور و ... مهره های قابل اتکایی برای تیم ملی در آوردگاه های آینده باشند و رفتن موسوی و معروف و قائمی خللی در کسب موفقیت به وجود نیاورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    16 7
    ما که تیمهای بزرگ دنیا را سالهاست با یک ترکیب مشخص می بینیم! تیم مان هم هنوز حوان است حالا چطور این آفت جوان سازی را به جان تیم انداختند خدا داند.
  • رضا IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    36 8
    اگر آقای داور زنی مملکت و والیبال را دوست دارد باید استعفا کند و اجازه بدهد فردی کاردان جایگزین او شود.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      4 0
      آخه فدراسیون نون و آبش خیلی خیلی زیاده طوری که میتونی برای زیر پای پسرت پورشه بخری
  • محمدتقی فرشباف قویفکر IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    5 1
    اگر مبلغ غرامت را آقای داورزنی پرداخت می کرد. اصلا به کار ورزش و والیبال نمی پرداخت.
  • ح-شمسي IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 3
    مديريت و رئيس فدراسيون بايد افرادي باشند كه توانائي مديريت داشته و بستر لازم براي رسيدن به هدف را با توجه به ظرفيت موجود و تلاش براي رفع نواقص بكار گيرند. اگر مديريت در كارش موفق نباشد، طبق رول بايد رويه را تغيير و يا مديريت را عوض كرد. رئيس فدراسيون فعلي ثابت كرد كه توانمندي لازم را ندارد، پس جايگزين مناسب بايد انخاب شود.
  • مرتضی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    7 4
    وقتی اقاداورزنی تیم ملی رو ول میکنه تو المپیک میره برا جام دادن به پرسپولیس به روحیه تیم ضربه میزنه کار درستی نیست
    • مصطفی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      1 0
      اره اصلا تمام این تورم و گرونی هم به خاطر قهرمانی های پرسپولیس (بو سوختن میاد بد)
    • مصطفی IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      0 0
      اره اصلا تمام این تورم و گرونی هم به خاطر قهرمانی های پرسپولیس (بو سوختن میاد بد)
  • علی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    4 2
    همین بازیکنان جدید و قدیم ما رو به والیبال علاقمند کردند. از هیجان والیبال لذت می بریم. والیبال بازی لحظه هاست چون مدام امتیاز رد و بدل میشه این اتفاقات هم بعید نیست. اگه تو امتیاز 13 مساوی می شدیم شاید ورق بر می گشت. به بازیکنانمون افتخار میکنیم در اینده منتظر بازیهای زیباترشون هستیم
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 1
    واقعا عجیبه بعد یک لیستی داورزنی رو به عنوان کطیر ورزش دولت رئیسی معرفی کرد
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      0 0
      وزیر
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    6 0
    تا مادامیکه مربی قاطع مثل ولاسکو نیاد ..واین باند پا به سن گذشته ها درتیم ملی باشن مطمین باشد والیبال ما هیچوقت رتبه بهتر ازپانزدهم نخواهد داشت.همه سفارشی گزینشی..
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    3 0
    دنیا به پایان نرسیده اما سیزده بدر هم نرفته بودیم....
  • طالب نوروزی چگنی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 1
    سعید دیگه تموم شده به درد بازی این روزهای والیبال جهان نمی‌خورد تو تمام بازی ها سرویس‌های سعید از مقابل تبدیل به پاس سریع شد. یعنی تو سرویس نزن. پاس دادنشم خیلی افت کرده در حالی که خیلی مغرور هست و به حرف مربی نیست. موسوی هم خیلی افت کرده. عبادی پور اگر لیبرو بازی کنه خیلی بهتر هست نگاه کنید تو 5 بازی چن تا توپش خوابیده بسیار ضعیف بازی می‌کرد. تیم باید کاملا تغییر کنه
  • حسن US ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    6 1
    وقتی وزیر فکرش فقط این هست که یه تیم با پارتی بازی قهرمان شه هر چی پول هست با همدستی دیگر وزیرهای نادان به تیم پیروزی برسه همین میشه این همه پول صرف ورزشکاران المپیکی میکردیم ابرومون حفظ میشد در المپیک کشور کوچیکی مثل گرجستان یا کرواسی چند تا مدال داره ما چندتا داریم
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      1 2
      اوه اوه گلات هنوز داره میسوزونه:))
  • جوان IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 1
    بازی عبادی پور همیشه دیمی است واصلا نمیشه اعتماد کرد تعجبم از کادر فنی ومربی
  • سید محمد حسینی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    داورزنی باید استعفا دهد و جای او یک مدیر کار بلد وصادق و مردمی بیاید
  • وجدانی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 1
    عزیزان مقصر اصلی غرور و اختلاف داخلی بین بچه ها بود وقتي بعضی از بازیکنان را زیاد باد کنیم بهتر از این نمیشه در يک لحطه می‌ترکند آقای معروف باید قبول کند که توان بازی قبلی را ندارد و وقتي که تعویض مي شود جنبه داشته باشد نه‌ قعر کند و بین بچه ها آب دوغ خیار شود.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    ما قبلا هم همین وضعیت را داشتیم و بقول نویسنده که اسامی چند بازیکن تاثیر گذار بوده . با وجود آنان بود و همچنین شخصی مثل بلاسکو آرژانتینی مربی هشیار که موفق شد با شناسائی تنی چند که در شرایط خوبی بلحاظ جوانی بسر میبردند . موفقیت هائی را کسب کنیم و بهمین ترتیب زوال و نزول شرایط جسمی بازیکنان مطرح بخاطر بالا رفتن سن. . بر روی تیم اثر گذار بوده . حالا هم باید فرصت داد تا مربی جدید از بازیکنان حاضر در لیگ شناخت پیدا کنه . و از همه مهمتر بر روی قدرت بدنی در کنار دیگر مراتب کار کنه . تا شود آن چیزی که مد نظر علاقمندان والیبال و ایم ملی هست
  • دلسوز IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 1
    بیشترین رشد ورزش کشور در دوره احمدی نژاد بود. ....
  • علی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 1
    کدام بازیکن ماتوانای داره دو الی سه سرویس متوالی تو ی بازی بزنه که اینقدر توقعمو ن بالاست به قول الکنو با سرویس جهشی موجی نمی توان با قدرت‌های دنیا مقابله کرد. فقط ی نسل باید بیاد که والیبال را اصولی یاد گرفته باشد.
  • امین AU ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 1
    معروف به حرف مربی گوش نمیده خودش رو از مربی بالاتر میدونه. بخدا خیلی افت کرده موسوی هم که باید سرویس زدن رو بهش یاد بدن عبادی پور هم اگر توپ گیر قدرتی بود دوتاسه تا اس درست پنجم نمی‌دادیم به ژاپن.ویه آبشار آهسته در صورتی که مقابلش دفاعی نبود توپ رو تقدیم ژاپن کرد واونام سریع به امتیاز تبدیلش کردن. همین امتیاز یادمه خیلی حساس بود. اصلا هم انتقاد پذیر نیست بهش انتقاد کنی تو مصاحبش میگه کسایی که خانواده خودشون قبولشون نداره منو قضاوت میکنن. یه بازیکن در این سطح باید متواضع و الگو باشه نه غرور الکی داشته باشن. مث معروف و......
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    سرمربی فرانسه رو ببارید والیبالیست تحویل بگیرید از الان تا سه سال آینده ،
  • محمد IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 2
    اگر مجلس واقعا انقلابی است باید به خاطر این همه مشکلات اقتصادی کشور و مردم ، قانونی وضع کند که استخدام هرگونه مربی و بازیکن خارجی در تیم های دولتی ممنوع شود
  • NL ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    علت باخت نگران جلسه تنفیذ بودند که نمی‌رسند باختند که برسند
  • دریکوند IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 1
    آقای داورزنی و مجموعه درگیر پوکر و گلات هستند و به غیر تیم حکومت نمی رسند
  • ... IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 1
    بدبخت شدیم سعید معروف رفت
  • پریا IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 2
    مقصر اصلی باخت های تیم ملی باژیکن سالاری معروف وگروه اویند درست است که آقای معروف بازیکن بزرگی است اما از وقتی در دوران کواچ یاغی شد وبرای خودش گروه تشکیل داد وباغث شد برخی بازیکنان خوب کنار گذاشته بشن تیم ملی خراب شد ودیگه جمع نشد بازیکنی که از تعویض شدن قهر کنه هرچند بزرگ باشد عامل تخریب تیم است هرچه بود معروف وعبادی پور المپیک رو دیدندبا وجودی که جوانان شایسته ای بودند که از عبادی پور (عامل اصلی بسشتر باختها) بهتر بودند معروف بهتر است به باخت های ناباورانه به ژاپن و کانادا بپردازد تا پرداختن به رشته های ورزشی دیگر
  • محسن IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    با احترام به نظرنویسنده بنظرم قبل از شخص داورزنی آنچه که باعث افت والیبال شده بازیکن سالاری است . باید سه نفر از تیم کنارگذاشته بشن تا مربی بتونه کارش رو انجام بده . معروف موسوی غفور
  • مرادبیگ IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    بهترین کسی که میتونه همه چی رو ماست مالی کنه ؛ رامبد جوان هست . اونو بیارن رییس فدراسیون والبیال کنن . کنه رو جمع میکنه یه برنامه درست میکنه بنام (( توپانه )) !!! داد میزنه : ماااا خیلی خوبیم ... ما خیلی باحالیم .... ما خیلی برنده ایم ... تمام !!! مدال المپیک رو میگیریم.این هم کاری داره . تازه بچه اش هم کانادایی هست . اونو میذاره کمک خودش . این به فارسی میگه ؛ اون به انگلیسی . چی بهتر از این میخوایم؟
  • آرش IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    والیبال ما علاوه بر مشکل مدیریتی که به درستی عنوان شد از چند درد بی درمان دیگه هم رنج میبره ، سعید معروف خودشو صاحب تیم میدونه ، سرویس زدن ما مشکل داره ۸۰ درصد بچه ها سرویس زدن رو بلد نیستند ، یکی دو تا هم سرویس می زنند یا توی اوت یا توی تور ، در این بازی ها سرویس های جواد کریمی همگی به تور خورد و فقط یکی از تور رد شد که اونم به اوت رفت !!! دریافت ، در دریافت هم مشکل داریم ، کم کم بر می گردیم به همون دوره ای که آرزو داشتیم یه ست از ژاپن بگیریم. بازی اولم بردیم چون ما رو آنالیز نکرده بودند ، آنالیز که شدیم دیگه هیچی نداشتیم ، داورزنی بهترین عذرخواهیش اینه که استعفا بده
  • محمد IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    یادمون نره همین داورزنی تیم مارو از روزیکه آرزوی گرفتن یک ست از تیم‌های بزرگ داشت رو بجایی رسوند ک دست کم یکبار تموم ابرقدرتها.رو شکست دادیم..و روزی ک چهارم لیگ جهانی شدیم همه به به و چه چه می‌کردند ک داورزنی خوبه. حال‌ام تیم خوبی بودیم. بنظر من تیم براحتی میشد جمعش کرد. تعویض های اشتباه نگرفتم وقت استراحت بجا.. و حواشی قبل از المپیک. سرتق گری مربی. ک بردیا و قائمی رو دعوت نکرد. ک واقعا بهتربودن از مجرد.چرا تو بازی‌ها اصلا ترکیب رو دست نزد و صابرکاظمی بازی نمیداد.چراوقتی عقب میفتادیم. میذاشت اختلاف زیاد بشه تا وقت استراحت می‌گرفت..ما تا موفقیت فقط 5 درصد کم داشتیم. میشد اونو با تعویض درست کرد. وقتی خطای موسوی تو سرویس 70درصده.نباید اون سرویس‌های حساس پایانی رو میداد اون بزنه. میشد سرویس های آخر بازی ژاپن رو داد عبادی یا کاظمی یا صالحی بزنن. شک نکنید ب مربی باختیم. این مربی هم فقط دوماه توتیم بود. مطمعن باشید اگر مثل من شما از تیم ما و قائمی و دیگران شناخت می‌داشت با جابجایی یچی دومهره میتونست تیم رو ب ایده آل خودش برسونه.. فراموش نکنیم. حریفامون هم بیکار ننشستن ک ما بریم ببریمشون. ایتالیا و همون کانادا برزیل روسیه باید قبول کنیم ازما سرهستن. بنظرم همون برد لهستان انتظار مارو برآورده می‌کرد. واگر ژاپن رو هم می‌بردیم. ک خیلی نزدیک بود. ببریم صعود میکدیم و دوربعد جلو برزیل کسی انتظار برد نداشت و اینهمه انتقاد نبود.
  • ممد IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    ب نظرمن.. چ تو والیبال چ تو فوتبال.باید مربیان. آنالیز کنن بازیکنان لیگ رو.. و بازیکنانی ک آمارشون توی همه جوانب بالاس ینی توی لیگ از بقیه بهتر کار میکنن رو بیارن تیم ملی. ن فقط آدمایی ک بخاطرلژیونر بودن یا سوابق درخشانشون دعوت بشن.. باید بهترینها توی همون برهه از زمان حال هرچند گمنام دعوا بشن..مثلا فصل 99 بازیکنان برترش دعوت بشن. و در فصل بعد کسانی ک تو همون فصل خوبن دعوت بشن. چون بازیکنان تو هر فصل فراز نشیب دارن..مثلا سعید معروف اصلا خوب نبود. تو بازی کانادا خیلی بد بود پاس‌های اشتباه عوض نکردن تاکتیک.. و همش ب غفور پاس داد. لازم بود ک سرعت رو دستور کارش قراربده. امانکرد.دوتا جای خالی بیجا انداخت و تیم رو از هم پاشید
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    چرا هیچ قانونی مبنی بر ترک فعل نیست؟؟؟ این مصونیتی که به مدیران دادیم، منجر به این شده هر کسی که مدیر میشه با خیال راحت هر کار دوست داره میکنه، بدون اینکه جوابی پس بده یا محاکمه بشه
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    این همه هیاهو برای هیچ، چرا باید تیمی که هیچ مدال المپیکی و جهانی ندارن این قدر در صدر رسانه ها غوغا کنه ، عامل تخریب تیم خود بزرگ بینی است ولاغیر،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس