ابتلا به کرونا با ۱۰ ثانیه تنفس در هوای آلوده به ویروس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: ۱۰ ثانیه تنفس در هوای آلوده یا در کنار یک فرد آلوده می تواند باعث ابتلا به ویروس کرونا شود.

به گزارش مشرق، شهرام حبیب زاده با تشریح آخرین آمار مبتلایان کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: ویروس دلتا با شدت بیشتری در استان در حال انتشار است و تمامی افراد حتی کسانی که ۲ دوز واکسن دریافت کرده اند باید ماسک زده، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از ازدحام و حضور در دورهمی و مراسم عروسی پرهیز کنند چون نزدن ماسک مساوی ابتلاء است.

وی افزود: سرعت انتشار این ویروس مثل ویروس آبله مرغان است که مسری ترین ویروس شناخته شده و ۱۰ ثانیه تنفس در هوای آلوده یا در کنار یک فرد آلوده می‌تواند باعث ابتلاء شود.

ابتلا به کرونا با ۱۰ ثانیه تنفس در هوای آلوده به ویروس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه میزان بستری و تردد بیماران مبتلا در مراکز درمانی هر روز افزایش پیدا می‌کند گفت: در حال حاضر محدودیت جدی در پذیرش بیماران داریم و اگر بیش از ۶۵۰ بیمار داشته باشیم ممکن است دچار کمبود تخت بستری و آی. سی. یو شویم.

حبیب زاده خاطرنشان کرد: تنها چاره این است که از همین امروز دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد تا سیر انتشار بیماری را متوقف کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس