کد خبر 1255448
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
تصمیم یزدانی برای مسابقات جهانی نروژ مشخص شد

حسن یزدانی نایب قهرمان المپیک توکیو برنامه خود را برای مسابقات پیش رو اعلام کرد.

به گزارش مشرق، مسابقات جهانی کشتی مهرماه به میزبانی نروژ انجام خواهد شد که فدراسیون کشورمان از قبل نحوه انتخابی برای حضور در این رقابت ها را اعلام کرده است.

مسیر اول، انتخابی المپیک بود که در نهایت ۶ ملی‌پوش پس از یک کورس بلند مدت صاحب دوبنده تیم ملی شدند. براین اساس، مدال‌آوران المپیک این شانس را خواهند داشت تا در مسابقات جهانی شرکت کنند.

مسیر دوم از جام تختی استارت خود که در این جام به جز مدعیان المپیکی، تمام موجودیت کشتی آزاد به میدان آمد. در هر وزن میان چندین مدعی، از کشتی‌گیر سرشناس تا گمنام همه به میدان آمدند و در نهایت هر ۱۰ قهرمان جام تختی وارد مراحل دوم و سوم انتخابی (جام‌های علی‌اف، یاشاردغو و مسابقات قهرمانی جوانان جهان) شدند.

در برخی از اوزان، با توجه به بررسی بضاعت فنی آن وزن، به نفرات دوم هم مجوز حضور در مراحل یاد شده داده شد. فدراسیون کشتی پیش از این اعلام کرده بود ورزشکارانی که در جام تختی حضور نداشته باشند نمی‌توانند شانس حضور در جهانی را کسب کنند.

حسن یزدانی دارنده مدال طلا و نقره المپیک نیز از جمله ورزشکارانی است که در مسابقات جهانی نروژ شرکت خواهد کرد.

وی در این باره گفت: بعد از استراحتی کوتاه از چند روز دیگر اردوهای تیم ملی آغاز می‌شود. من هم تصمیم دارم با صلاحدید کادر فنی در این مسابقات شرکت کنم.

حسن یزدانی با شکست مقابل دیوید تیلور مدال نقره المپیک را کسب کرد اما وی امیدوار است در مسابقات پیش رو حتما حریف آمریکایی را خاک کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 1
    حسن تو فینال المپیک فقط تیلور رو هل میداد انگار نه انگار که مسابقه کشتی هست باید علاوه بر زور فن هم بتونی بزنی.از قبل باخته بود
    • حسین IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      0 0
      مقابل این حریف زیرک بهترین کار ممکن بود. چون با روش قبل دو بار شکست خورده بود. فقط اشتباهش این بود که خیلی رفت تو لاک دفاع و لحظات پایانی را مدیریت نکرد.
    • و IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      0 0
      استاد اعظم باید بگم هل دادن اگه راحت بود همه هل می دادن!!!هل دادن هم یه جور فن هست چون طرف مقابلو با اون همه وزن هل دادن کار سختیه.
  • حاجی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    اون شکست واقعا شکست نبود فقط مدال طلا نگرفت. مانند کشتی گیر گرجستان که در ثانیه آخر طلا را از دست داد ولی برتر از حریفش بود.
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    اگه قراره که مثل المپیک ببرنش تو لاک دفاع و هل دادن که باختش از حالا مسجله.باید روحیه جنگندگی و فن زدن رو درش نهادینه کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس