کد خبر 1256060
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۳
محمد علی نمازی

عضو حزب کارگزاران گفت: اصلاح‌طلبان بعد از پوست‌اندازی و اصلاحات ساختاری در شیوه‌ها و روش‌ها باید خود را برای انتخابات آینده آماده کنند.

به گزارش مشرق، اصلاح‌طلبان که متعاقب دو انتخابات مجلس یازدهم و ریاست‌جمهوری سیزدهم اکنون در هیچ منصب انتخاباتی و انتصابی حضور ندارند، در آینده سیاسی ایران چه خواهند کرد؟ آیا می‌توانند دوباره با احیای سرمایه اجتماعی خود و البته بازسازی تشکیلاتی در عالم سیاست مؤثر باشند؟

علی‌محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره راهبرد اصلاح‌طلبان در آینده سیاسی کشور به «فردا» گفت: «اصلاح‌طلبان در همه ادوار نشان‌ داده‌اند که قدرت اداره کشور را دارند و تا زمانی هم به طور رسمی دست رد بر سینه آنها زده نشود، در صحنه حضور خواهند داشت اما روش و شیوه حضور را با عنایت به شرایط کشور و مقتضیات زمان انتخاب خواهند کرد. مخصوصا با توجه به شرایط فعلی و یکپارچه‌شدن هر سه قوه و تند شدن جو اداره کشور و شروع حرکت‌های رادیکال از نوع انتخاب شهردار تهران، اصلاح‌طلبان باید با تفکر و برنامه‌ریزی خاص ادامه مسیر دهند».
او ادامه داد: «اصلاح‌طلبان باید با عنایت به آنچه گفته شد و نیازهای آینده کشور و مطالبات ملت یک پوست‌اندازی کامل انجام دهند و با ایجاد اصلاحاتی در اساس‌نامه اصلاحات در صحنه حضور جدی داشته باشند و فعالیت کنند. این فعالیت شامل سازمان‌دهی جدید و اصلاح و تقویت ساختار و توسعه تشکیلات در سطح پایتخت و مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، ایجاد روحیه در اعضاء و اقشر خاکستری جامعه برای عدم کناره‌گیری و ورود مجدد به صحنه و آمادگی برای ایفای نقش می‌شود».

او درباره نسبت اصلاحات با نهادهای ذی‌ربط انتخابات هم بیان کرد: «اصلاح‌طلبان در رابطه با نهادهای حاکم در کشور از جمله شورای نگهبان و وزارت کشور و نهادهایی که دخیل در انتخابات هستند باید موضعی روشن و اصلاح‌گرایانه داشته باشند؛ به این معنی که باید از طریق برگزاری مناظرات، صدور بیانیه‌ها و تحلیل مسائل جاری از طریق رسانه‌ها از جمهوریت نظام با عیارهای موردنظر بنیانگذار جمهوری اسلامی و پیروان ایشان در تقویت مردم‌سالاری و اداره کشور بر اساس خواست و اراده مردم تلاش کنند. روند فعلی تحت عنوان نظارت استصوابی به هیچ‌وجه پاسخگوی نیازهای کشور و مطالبات مردم اداره بهینه کشور نخواهد بود. پس قدم اول دفاع از جمهوریت نظام است. اصلاح‌طلبان همچنین باید خواهان تقویت کارکرد حزبی باشد و این باید از برنامه‌های اصلی جبهه اصلاحات باشد. حرکت تعامل جبهه اصلاحات این است که حدالمقدور به سمت حاکمیت کارکرد حزبی با فعالیت دو-سه حزب فراگیر باشند».
کلیک کنید

این فعال سیاسی درباره نحوه مواجهه اصلاح‌طلبان با دولت سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان باید با روشنگری و تعامل با حاکمیت به‌خصوص رئیس‌جمهور که مسئولیت پاسداری از قانون اساسی و اجرای آن را دارد، مانع دخالت‌های غیرقانونی، غیرمجاز و بی‌مورد شوند. همچنین در تعامل با رئیس‌جمهور و دولت جدید به نظر من سیاست، برنامه و روش اصلاح‌طلبان حمایت از کارهای خوب، عملکردهای درست و حمایت از حرکت دولت در اجرای قانون اساسی و مطالبات مردم باشد. علاوه بر این یکی از ابعاد حمایت از دولت نظارت صحیح دائمی بر دولت است. اصلاح‌طلبان باید عملکرد دولت را زیر ذره‌بین داشته باشند و اشکال‌های احتمالی را با روش درست، مؤثر و کارآمد منعکس و پیگیر باشند بهترین عمل بعد از حمایت انتقاد درست است. من از تبدیل جبهه اصلاحات به دولت در سایه مخالفم زیرا مردم خاطره خوبی از دولت‌های در سایه ندارند و به‌جای این کار باید منتقدانی منصف برای دولت باشد که هم با نقد خود زمینه اصلاح‌ تصمیمات دولت را فراهم کنند و هم با حمایت از کارهای خوب دولت، بکوشند دولت در راستای تحقق منافع ملی موفق باشد».نمازی در پایان گفت: اصلاح‌طلبان بعد از پوست‌اندازی و اصلاحات ساختاری در شیوه‌ها و روش‌ها باید خود را برای انتخابات آینده آماده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 0
    دیگه حالم داره از دوستانم هم که گرایش اصلاح طلبی دارن به هم میخوره. واقعا چندش هستین.
    • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 2
      خودتو ندیدی
    • محسن TR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 2
      مطمئن باش که اصلاح طلبان هم از صاحبان تفکرهایی مثل تفکرِ جنابعالی، حالشون به هم می خوره و واقعاً چندش هستین.
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 0
    رجوی گشت نبودشمام نگردکه نیست.احیای اصلاح طلبان روشبیه عضوگیری منافقان شرح دادی.ضمن اینکه فراموش کردی بگی ظریف چون خوب بلده انگلیسی صحبت کنه مناسبترین گزینه وزارت خارجس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس