متناسب‌سازی حقوق با تورم ضروری است/ پایه پولی نباید افزایش یابد

رئیس جمهور با بیان اینکه متناسب‌سازی حقوق با تورم ضروری است و صرفا به یک قشر تعلق ندارد، گفت: اختلاف موجود در نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی و مرکز آمار، موجب تضییع حقوق مردم می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شناخت دقیق از وضعیت اقتصادی کشور را لازمه تصمیمات اقتصادی دانست و اظهار داشت: اعداد و ارقام مرتبط با وضعیت اقتصادی کشور باید بر مبنای شاخص‌های درست و پایدار باشد، لذا ضرورت دارد سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی «گزارش شناخت» از آخرین وضعیت اقتصادی کشور تهیه کنند تا بر مبنای آن تصمیم‌گیری‌ها انجام شوند.

رئیس جمهور تصریح کرد: تصمیمات اقتصادی، نباید به هیچ عنوان پایه پولی کشور را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

روزنامه اصلاح‌طلب: بی‌عملی روحانی کجا مدیریت میدانی رئیسی کجا؟!

وی اصلاح ساختار بودجه را موضوعی ضروری و حائز اهمیت دانست و گفت: اصلاح ساختار بودجه جزو اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت است و لازم است بودجه، واقعی و عملیاتی تدوین شود.

رئیس جمهور اختلاف موجود در نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران را موجب تضییع حقوق مردم دانست و گفت: نرخ تورم با حقوق مردم ارتباط مستقیم دارد و اختلاف موجود در این رابطه موجب تضییع حق الناس است که نباید به سهولت از کنار آن گذشت و باید برای رسیدن به آمار متقن، تدبیر شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه وظیفه دولت اسلامی اجرای عدالت است، تصریح کرد: متناسب سازی حقوق با تورم یک امر ضروری است و صرفاً به یک قشر تعلق ندارد و باید همه گروه‌های شغلی را شامل شود.

وی برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمدها و انضباط مالی را مورد تاکید قرار داد و گفت: انضباط مالی یکی از ویژگی‌های کار انقلابی است و لازم است همه دستگاه‌ها آن را در دستور کار خود قرار بدهند.

رئیس جمهور تلاش همه جانبه برای رفع تحریم‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت همزمان با این تلاش‌ها، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را برای استفاده از منابع و ظرفیت‌های داخلی به کار خواهد گرفت تا در تکانه‌های اقتصادی وضعیت مردم دچار مشکل نشود.

در این جلسه سازمان برنامه و بودجه گزارشی از عملکرد منابع و مصارف عمومی کل کشور و پیش بینی‌های انجام شده تا پایان سال جاری ارائه کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    2 0
    مشکل این است که با این کسری بودجه نمیتوانیم درآمدها را متناسب با تورم بالا ببریم چاپ پول هم که آفت است
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    1 1
    یک میلیون اضافه میکنید ۵ میلیون از جیب مان خالی میکنید این است عدالت شما
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    یادتون باشه افزایش مستمر حقوق با تورم فقط باعث نابودی زندگی کسانی میشه که با جمع کردن پول زندگی می کنند و سرمایه هاشون نابود میشه توصیه می کنم به جای افزایش حقوق تورم را کنترل و پایه و قدرت پول را بالا ببرید
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 1
    چطوری اگر پول چاپ کنید کسری بودجه تورم میشه باید تولید ناخالصی بره بالا با ساخت پتروپالایشگا ه که اگر دنبال این کارا بودید یکی مثل دوستی وزیر نفت میکردید
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    1 0
    متناسب سازی حقوق با تورم خودش باعث خلق پول میشه ،مگه اینکه مثل روحانی جادو بزنین و دست کنین تو جیب مردم‌پول خودشون بگیرین و بخودشون برگردونین.افزایش نقدینگی چیز بدی نیست اگه بره بسمت تولید که باعث رشد اقتصادی شه
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    لطفا هر چه سریعتر تیمی را به وزارت بهداشت بفرستید تا واکسیناسیون و توزیع دارو را در دست بگیرند .
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    اقای رییس جمهور دستور دهید (( معوقه حقوق فروردین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی )) را با توجه به گذشت قریب به 6 ماه از سال (فوری) بدهند .
  • احمد IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    بالاخره یکی پیدا شد و دم از متناسب سازی حقوق کارکنان دولت زد. در این سالها هر وقت صحبت از افزایش حقوق کارکنان می شد اظهار می کردند افزایش حقوق باعث تورم می شود!! نمی دانم چرا گرانی ها باعث تورم نمی شود اما افزایش حقوق کارکنان همیشه تورم زا هستند!!
  • علی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    حقوقهای بالا رو لزومی نداره افزایش بدین چون اثرات تورمیش افزایش حقوقهای پایین رو ضایع میکنه . باید حقوقها یکسان سازی بشه و اختلافها به حد اقل برسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس