کد خبر 1260557
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
برلین

سخنگوی وزارت خارجه آلمان بدون توجه به نقض عهدهای مکرر این کشور و دیگر امضاکنندگان غربی توافق برجام، از ایران بازگشت به میز مذاکرات را خواستار شد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه (امروز) از ایران خواست به میز مذاکرات درباره توافق هسته‌ای برگردد.

در شرایطی که «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بارها موضع تهران در خصوص لزوم پایبندی آمریکا و سه کشور اروپایی برجام را بیان کرده است، همتای آلمانی او بار دیگر بدون توجه به نقض عهدهای مکرر طرف‌های غربی، از ایران خواسته به میز مذاکرات برگردد.

خطیب زاده پیش از این گفته بود که به شرط التزام واشنگتن و کشورهای اروپایی به مفاد توافق هسته‌ای، ایران نیز اقدامات جبرانی خود را به عقب برخواهد گرداند و نیازی به مذاکره جهت بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای نیست.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه اخیر خود با شبکه «الجزیره» تأکید کرد که «حق کاهش تعهدات هسته‌ای در توافق هسته‌ای، منظور شده است و اگر واشنگتن به تعهدات خود عمل و تحریمها را لغو کند، کاهش اقدامات خود را کنار خواهیم گذاشت».

سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه (امروز) بار دیگر موضع طلبکارانه این کشور در قبال برجام را تکرار کرد و از ایران بازگشت به میز مذاکرات را خواستار شد.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره، این مقام آلمانی اعلام کرد که برلین از ایران می‌خواهد با رویکردی سازنده به میز مذاکرات برگردد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، اقدام تهران در افزایش میزان غنی‌سازی اورانیوم را «اقدامی بسیار منفی» توصیف کرد.

گفتنی است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که روز سه‌شنبه ارائه داده به پیشرفت‌های دیگری در برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد.

خبرگزاری انگلیسی رویترز با اشاره به این گزارش اعلام کرد: «ایران غنی سازی اورانیوم خود را افزایش داده و دو مجموعه از سانتریفیوژهای پیشرفته خود را برای غنی سازی ۶۰ درصد قرار داده است».

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص گزارش اخیر  منتشره از سوی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اظهار داشت: همه برنامه‌ها و اقدامات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در انطباق کامل با معاهده ان. پی. تی و تعهدات ایران ذیل پادمان بوده و تحت نظارت آژانس و با اعلام قبلی صورت گرفته‌ است.

سعید خطیب زاده افزود: اقدامات کاهشی و جبرانی ایران در ارتباط با برجام نیز در چارچوب خود برجام صورت پذیرفته و همانگونه که بارها اعلام شده در پاسخ به نقض گسترده برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی ایالات متحده و عدم پایبندی کامل طرف‌های دیگر برجامی به ویژه سه کشور اروپایی به تعهداتشان است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    هروقت اورانیوم 60 درصدی ایران به 10 کیلو رسید بعد برید مذاکره
  • رضا IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 0
    منظورشان از رویکرد سازنده تسلیم در برابر زورگویی های احمقانه شان است.
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    آفرین ...! باید داشته ها و نداشته ها در ذیل برجام متوازن و هم وزن باشند.
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 0
    ایران از این به بعد با رویکرد "قدرت و با دست پر" مذاکره میکند، به ارباباتون بگید غربگداها به زباله دان پیوستند..... اینجا مملکت امام حسین و امام زمان(عج) هست، خوب توی گوشاتون فرو کنید، آهای آلبانی نشین‌های قاتل.....
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    2 0
    ایران تنها با رویکرد سازنده ی سیاست قطعی، مبنی بر لغو تمام تحریم ها در عمل و راستی آزمایی دقیق و طولانی مدت، میز مذاکرات جدیدی برای غرب خواهد ساخت.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 0
    مذاکره بی مذاکره. بپذیرید و کنار بیاین که ایران جز ان پی تی هست. حق داره غنی سازی کنه. گودبای
  • CA ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    اپل از ارباب صهیونیست اجازه بگیرم بعدا صحبت من. در ضمن ایران از برام خارج نشده که بخواهد مذاکره مجددکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس