کد خبر 1260587
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
جهاد اسلامی

عضو جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که اگر اوضاع به همین منوال پیش رود، بدون شک شاهد انفجار اوضاع در غزه خواهیم بود.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، «خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای تشدید محاصره نوار غزه هشدار داد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه فلسطین تصریح کرد:کابینه رژیم صهیونیستی باید بداند که بهای باقی ماندنش در قدرت، توقف هدف قراردادن شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و قدس و رفع محاصره غزه است.

البطش بر حق ملت فلسطین در مقاومت به شیوه‌های مختلف به منظور احقاق حقوق مشروعشان تاکید کرد.

این عضو جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که اگر اوضاع به همین منوال پیش رود، بدون شک شاهد انفجار اوضاع در غزه خواهیم بود.

وی افزود: حملات مستمر رژیم صهیونیستی به شهرها و اردوگاه‌های کرانه باختری باید متوقف شود.

البطش در ادامه خواستار رویارویی میدانی با نیروهای رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از بازداشت شهروندان فلسطینی و یورش انها به مناطق مختلف شد.

وی ضمن تمجید از مبارزه جوانان فلسطینی در بیتا واقع در نابلس خواستار الگو گرفتن جوانان فلسطینی در کرانه باختری از آنها شد.

البطش اظهار داشت که عملیات‌های استشهادی و مقاومت مسلحانه جوانان جنین، اقدامی ملی و اخلاقی است.

این عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین راه جلوگیری از حملات نظامیان صهیونیست را مقابله با آنها دانست.

وی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که به جای پایبندی به هماهنگی امنیتی با اسرائیل، از شهروندان فلسطینی و اموال انها در کرانه باختری محافظت کند.

البطش گفت که همه فلسطینیان مخالفت هماهنگی امنیتی با اسرائیل هستند، زیرا این هماهنگی به کرامت ملی آنها لطمه می‌زند.

وی افزود: مقاومت به وظیفه خود با وجود شرایط پیچیده و موانع و مشکلاتی که ملت فلسطین با آن  مواجه هستند، ایفا خواهد کرد.

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به حملات مستمر رژیم صهیونیستی به مقدسات اسلامی و مسیحی گفت: این اقدام علامتی خطرناک است که ادامه سیاست‌های اسرائیل برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی و تسلط بر مقدسات بعد از موج عادی سازی روابط برخی از سران عرب با این رژیم را نشان می‌دهد.

وی از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که برای  حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی تلاش کنند.

البطش بر اهمیت نقش ملی فلسطینیان در کرانه باختری و شهر الخلیل به ویژه در راستای حمایت از حرم ابراهیمی و مقدسات دربرابر اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست تاکید کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه نبرد «سیف القدس» ملت فلسطین را در یک جبهه متحد کرد، افزود: رژیم صهیونیستی قصد دارد از طریق ادامه محاصره و بستن گذرگاه ها و تحت پیگرد قرار دادن شهروندان فلسطینی و از سرگیری سرکوبگری در شهر قدس اشغالی، پایگاه مردمی مقاومت را تخت فشار قرار دهد.

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت که فلسطینیان باید به رژیم اشغالگر صهیونیستی اجازه تثبیت معادله ای جدید در درگیری را ندهند.

البطش گفت باید دولت بنت/ لاپید را دچار رعب و وحشت کرد و به آنها فشار آورد تا بفهمند که ملت فلسطین تسلیم محاصره نخواهند شد.

وی اخراج آمریکایی‌ها را به ملت افغانستان و رهبران جنبش طالبان تبریک گفت و افزود: آنچه در افغانستان رخ داده است پیامی برای ما فلسطینیانیان و پیامی برای منطقه است مبنی بر اینکه می‌توانیم بر اشغالگران پیروز شویم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس