درخواست زالی برای اجرای محدودیت های کرونایی در تهران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران از روند کاهش مراجعین در بخش‌های بهداشت و درمان و همچنین کاهش مراجعه حضوری و بستری بیماران کرونایی در تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی ظهر امروز در آئین افتتاح مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در شهرری اظهار داشت: در حال حاضر الگوی کرونایی در تهران به صورت سینوسی در حال فراز و فرود است و خوشبختانه میزان مراجعه بیماران سرپایی به بیمارستان‌ها نسبت به هفته گذشته ۳.۰۲ درصد کاهش یافته کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارابه مرگ کرونا هنوز می‌تازد

وی افزود: این روزها شاهد کاهش مراجعین در بخش بهداشت و با شیب ملایم‌تری شاهد کاهش مراجعه در حوزه درمان هستیم و نخستین شاخصی که می‌تواند در تغییرات الگویی موثر باشد همین شاخص کاهش مراجعین سرپایی به مراکز درمانی است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در ادامه گفت: این روند کاهشی مراجعه و بستری هم‌اکنون نمی‌تواند موجب کاهش آمار مرگ و میرها شود چرا که میان شاخص مراجعه به مراکز درمانی و کاهش مرگ و میر یک فاصله ۱۲ تا ۱۴ روزه وجود دارد.

زالی تصریح کرد: شاخص فاصله میان بستری و مرگ و میر در پیک‌های قبلی کرونا در تهران در حدود ۱۴ روز بود، هم اکنون نیز شاهد همین روند هستیم کاهش مراجعه حضوری و بستری در تهران هنوز موجب کاهش مرگ و میر نمی‌شود.

وی یادآور شد: اثر کاهش مراجعه حضوری به مراکز درمانی در حدود ۲ تا ۳ هفته دیگر بر روی آمار کاهش مرگ و میرها اثر خواهد گذاشت.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در ادامه با بیان اینکه میانگین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور نسبت به هفته‌های قبل افزایش پیدا کرده است گفت: آخرین عددی که از میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی ‌هران استخراج شده است عدد ۶۵ می‌باشد که نسبت به عدد ۴۸ هفته گذشته بهتر است.

زالی تأکید کرد: میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم باید به همین صورت درصد افزایشی داشته باشد تا شاهد کاهش مراجعه حضور و در نهایت مرگ و میر کرونایی باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در تهران هر زمان که آمار مراجعه به مراکز درمانی کاهش پیدا می‌کرد به‌ دنبال آن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز از سوی مردم روند کاهش به خود می‌گرفت، افزود: این آمار متاسفانه در خیز پنجم به اوج خود رسید که باید مردم رعایت بیشتری از خود نشان دهند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون با همکاری مردم شاهد افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم که این روند باید ادامه دار باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اکبر IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    2 4
    آقای زالی مردم عراق وعربستان ودیگر کشورهای عربی حتی افغانستان مبتلا به کرونا خیلی کم است وحتی مثل مردم ایران از پروتکل ها استفاده نمی کنند چون تماما واکسن فایزر زدند شاید من دروغ بگویم ولی به آمارها نگاه کنید
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      0 1
      واقعیت این است که مردم عراق هیچ واکسنی نزده اند
    • raya IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      1 0
      حرف الکی زدن کاری نداره بزن! بروا اول آمار امروز عراق نگاه کن ببین 6 هزار مبتلا 68 فوت شده !
  • محمد IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    2 0
    توبودی گفته بودی بهم فشارآوردن آمارو کم بگیم؟بروبابا نکنه بازم توفشاری
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 1
    برای اینکه فهمیدند هر کس رفته بیمارستان کمتر زنده بیرون امده خیای خوشحال نباشید ....
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      1 0
      خیلی خوشحال نباشید چه بر سر مردم آوردید که ترجیح داده اند در خانه بمیرند
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 0
    مثل همیشه شما وزارت بهداشتی ها خوبید فقط مردم مقصرن - نمیدونم کی قراره باقی مانده وزارت ضعیف بهداشت که امثالش شما و جهانپور هستید برید کنار -خسته نشدید از اینهمه منم منم کردن و حرف زدن؟؟؟
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 0
    چه دشمنی با فایزر داشتید تمام دنیا زدند ویک هزارم ایران مرگ ومیر نداشتند همه مردم دیگه این چیزا را فهمیدند
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    دکتر زالی دانشگاهی که شما آن را تا خرخره زیر فساد و رانت برده اید بهتر از این نمی تواند عمل کند.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    کرونا نشان داد هزینه های کلان از سرمایه مردم در دانشگاهها و مراکز به اصطلاح تحقیقاتی بیهوده بوده و با رانت امثال دکتر زالی ها به هدر رفته است.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    تا ابان ماه شاهد موج ششم خواهیم بود. این مدیریت از نظر خود مدیران خوب . تا اکنون پدر ملت را در اورده است. یعنی در این کشور کسی نیست بجای این مدیران مدیریت کند. ایا اراده ای برای مجازات این مدیران نیست؟
  • سعید IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 1
    وای بر مردم ،وای بر دولت،این زالی خطرناکتر از ویروس کرونا است،موجودی دروغگو،اختلاس گر،کاسب،ایشان دارای اکثر خصائص رذیله هستند،خواهشا سرنوشت مردم را بدست این گناهکاران ندهید،ایشان در اوج کرونا مشغول تجارتهای خصوصی خود میباشد.
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      0 0
      ای بترکی که دیگه حماقت ننویسی
  • سعید IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 0
    برای حفظ آبروی نداشته لطفا این دروغگو بزرگ را خلغ کنید تا با آرامش به تجارت و رانخواری خود برسد،ایشان در این سمت بسیار مخرب هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس