آمریکا

سناتور تندرو جمهوریخواه آمریکا در سخنانی با انتقاد از سیاست رییس جمهور کشورش در قبال افغانستان گفت: «بایدن» حملات تروریستی را به آمریکا دعوت می‌کند.

به گزارش مشرق، «تد کروز» سناتور تندرو جمهوریخواه آمریکا امروز یکشنبه با انتقاد از تصمیمات دولت کشورش در قبال افغانستان در پیامی توئیتری در خصوص اظهارات چندی پیش «مارک مایلی» فرمانده ستاد مشترک ارتش درباره لزوم تخلیه پایگاه بگرام و تمرکز نیروهای آمریکایی بر فرودگاه کابل اعلام کرد: آنچه مایلی در روز هشتم آگوست گفت، دقیقاً همان چیزی است که وزارت دفاع در جلسه امروز گفت: آن‌ها به این دلیل بگرام را خالی کردند که دستور داشتند تعداد نیروها را به حدی کاهش دهند که برای نگه داشتن بگرام و حفظ امنیت سفارت کافی نبود.

این سناتور جمهوریخواه در این باره ادامه داد: ثابت شد که این تصمیم سیاسی برای بستن بگرام قبل از عملیات خروج، فاجعه‌بار بود.

در همین رابطه، «تد کروز» به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: خیلی نگران هستم که دولت بایدن ده ها هزار پناهجو را به بدون بررسی کامل، به آمریکا می آورد. این کار دعوت حملات تروریستی به اینجا در ایالات متحده است.

عصر روز پنجشنبه، انفجاری انتحاری در این فرودگاه که شاخه خراسان گروهک تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، منجر به کشته شدن دست کم ۱۷۰ تن از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی شد.

وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) دیروز اعلام کرد که برای کشتن یک عضو گروهک تروریستی داعش که گمان می‌رود در طراحی و برنامه‌ریزی حملات روز پنجشنبه علیه ارتش آمریکا در کابل دست داشته، دست به یک حمله پهپادی زده است.

حمله پهپادی مذکور اوایل صبح روز شنبه به تلافی انفجار عصر روز پنج شنبه در فرودگاه کابل انجام شد و گزارش‌ها از موفقیت‌آمیز بودن آن حکایت می‌کند.

به ادعای سروان «بیل اوربن» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، هدف مورد نظر «طراح و برنامه ریز داعش» معرفی شد!

این حمله پهپادی از خارج از خاک افغانستان و به دستور «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و پس از صدور مجوز عملیات از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور اجرایی شد.

ضرب الاجل خروج نیروهای بیگانه از خاک افغانستان برای تاریخ ۳۱ آگوست (۹ شهریور) مقرر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس