سوخو

رئیس سازمان فنی-نظامی فدرال روسیه گفت که مسکو آماده همکاری و شراکت با چین در زمینه جنگنده‌های سوخو-۳۵ است.

به گزارش مشرق، «دیمیتری شوگایف» رئیس سازمان فنی-نظامی فدرال روسیه در حاشیه کنفرانس مجمع اقتصادی شرق(EEF) در ولادی‌وستوک به خبرنگاران گفت که مسکو آماده شراکت با چین در زمینه تولید جنگنده‌های چند منظوره سوخو-۳۵ است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، شوگایف گفت: تا امروز هیچ درخواست جدیدی از چین برای خرید بیشتر جنگنده‌های سوخو-۳۵ دریافت نکردیم. همزمان روسیه آماده همکاریهای بیشتر با پکن در زمینه‌های مربوط به سوخو-۳۵ است.

ششمین کنفرانس سالانه مجمع اقتصادی شرق روزهای دوم تا چهارم در بندر ولادی‌وستوک به صورت حضوری و آنلاین در حال برگزاری است. «فرصتهای جدید شرق دور، در جهان در حال تغییر» اصلیترین محور این نشست است که روز اول آن با حضور ویدئو کنفرانسی رهبران روسیه، هند و چین برگزار شد.

چین اولین خریدار خارجی جنگنده‌های پیشرفته سوخو-۳۵ روسی است و تا سال ۲۰۱۹، ۲۴ فروند از این نوع جنگنده از روسیه خریداری کرده است.

قرارداد خرید ۲۴ فروند جنگنده سوخو-۳۵ به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ میان مسکو و پکن امضا شد.

این قرارداد همچنین شامل تجهیزات زمینی مربوط به این جنگنده شامل موتورهای یدکی و تجهیزات پشتیبانی زمینی است که در سال ۲۰۲۰ از طرف روسیه به چین تحویل داده شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    به به خیلی هم عالی!!!
  • حسین ارومیه IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    سرایران چی اومده که اصلاخریدجنگنده واسه ایران نیست ایاایران پول نداردایاایران خریدکننده نداردفقیرتیرین کشورالان بهترین جنگنده رادارد ولی ایران چرانمیتواندجنگنده خریداری کنه
    • حامد IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 7
      ما جنگنده نمیخریم بلکه جنگنده تولید میکنیم
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 0
      اولا جنگنده های تولیدی ایران همه کپی اف ۵ و اف ۴ های آمریکایی هست که میدونید میلی قدیمی هست . ساخت جنگنده تکنولوژی قوی‌میخواد الان ترکیه داره جنگنده تی آف ایکس که نسل ۵‌ رو می‌سازه ولی قطعات و همکاری هاش با نانو هست . ساخت جنگنده قدرتمند مثل سوخو ۳۵ ، سوخو ۵۷ یا اف ۱۵ و اف ۳۵ اصلا کار راحتی نیست . مشکل پول که طبیعتاً وجود ندارن برای هیچ کشوری . مصر به آمریکا تکیه کرد برای خرید این جنگنده ها منتها لابی یهودی نذاشت . برا همین از فرانسه و روسیه خلأ آمریکا را پر کرد الآنم به روز ترین ناوگان هوایی رو داره با با نزدیک ۱۰۰ فروند سوخو ۳۵ و رافائل و برای تایفون هم درخواست داده .
  • Jomezadeh IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    عالیه ! ایران هم‌ از چین می‌خره
    • رامین IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      3 0
      سلام، دوست عزیز به به نداره، ایران 15 سال حرف از خرید سوخو 30 میزنه یدونه نتونسته بخره، یعنی نمیزارن،
  • سید IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    3 1
    روسیه و چین با یکدیگر در هر شرایطی برادر میشوند اما ایران ما در کجا قرار دارد ، این هر دو قدرت سابقاً و فعلاً کمونیست ، با ادعای دوستی با ایران / ایران هم همیشه خود را کارت اعتباری و معاملهٔ این دو قدرت قرار داده نتیجه اش چیست ؟!؟ آیا دادن چند فروند جی ۱۰ و سوخو ۳۰ از طرف این دو دوست پرمدعا،اینقدر سخت است که از آن طفره میروند ، در حالی که حاضرند به متحدان آمریکا و ناتو همچون ترکیه و اعراب خلیج فارس سوخو ۳۵ و سوخو ۵۷ بدهند ، دوستی از حرف تا عمل »»»» فاصله زمین تا آسمان است ......ایران من همان کوثر و صائقه را بساز اما منت این دریوزکان نکش که بی وفایی اینها کمتر از جفای غربی ها نیست ، اینها همه همانی هستند که می گویند مثال غرب و شرق مثال سگ زرد برادر شغال است.
  • حسین پاینده از ۴۰ بیشتر IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    ایران چرا جنگنده نسل ۵ سوخو۵۷ و یا نسل ۴ونیم سوخو۳۵ و ۳۰ . یا چی ۳۱ چینی . بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰فروند نمی خرد چین که نصف ثروت کشور مارا غارت کرده حالا حاضر نیست جنگنده نسل ۵ دومش چی ۳۱ ۲۰۰ تا یا ۱۰۰ چی ۳۱ و ۱۵۰ چی ۱۶ بدهد یا روسیه ساخت ۳۵ و سوخت ۳۰ ۱۵۰ یا ۲۰۰ به ما بدهد پ نیروی هوایی ما با کوثر با مصاف اع۱۵ اف۱۶ اف۱۸ سوپراف۱۸ . اف ۳۵ . اف۲۲ . رافائل . آیفون. ‌‌ورامین سال ۳۹ یا چی ۲۰ چی ۳۱ چی ۱۵ چی ۱۱ چی ۱۶ یا میراژ۲۰۰۰ قرار بده چرا ۲۰۰ جی ۳۱ ۱۰۰ جی ۱۱ یا جی ۱۵ یا چی ۱۶ بهمون نمیده. ۲۵ میلیارد دلار برده حالا ۶ یا ۷ میلیون دلار سلاح نیروی هوایی نمیدن که حداقل درباره قطر .کویت امارات .‌بتونیم مقابله ۴ونیم ببینید کشوری مثل ما جنگنده نسل ۴ و ۴ونیم در حد ۱۰۰ فروند کاری از پیش براش نمیبره ما به یه نسل ۵ روسیه یا چینی ۱۰۰ تا ۱۵۰فروند و ۱۰۰ تا ۲۰۰ فروند نسل ۴ونیم سوخو۳۵ اگر نشد سوخت ۳۰ یا جی۱۶ بدجور لازم داده ولی نه میخرن نه میدن بهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس