عکس/ اقدام جالب جوانان تبریزی برای افزایش مشارکت در انتخابات

برخی استادان وابسته به جریان چپ؛ سال‌هاست که بدون سند و مدرک، تصاویری سیاه و تاریک را از جامعه و جوانان ایرانی ترویج می‌کنند. در چرایی این اقدام گفتنی‌های مهمی وجود دارد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

۴۰ پرونده گرانفروشی در بازدید از ۵۶ واحد! پس از نظارتی که نیست...

خبر دردآور یک مقام نظارتی از وضعیت گرانفروشی

خبر دردآور یک مقام نظارتی از وضعیت گرانفروشی/ صعودی شدن تعداد متقاضیان ورود به "حوزه علمیه"

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت یکی از شهرستان‌های جنوبی کشور به تازگی در خبری رسمی گفته است:‌ بازرسان این سازمان در قالب سه تیم نظارتی از ۵۶ واحد صنفی شهرستان بازدید کردند.

او می‌افزاید: بازرسی‌ها به صورت خاص در چهار رسته نانوایی‌ها، خواروبارفروشی‌ها، لوازم یدکی‌ها و ابزارفروشی‌ها انجام شد.

این مقام دولتی در ادامه تصریح می‌کند:

"طی این بازرسی ها ۳۹ پرونده تخلف صنفی برای برخی واحدها تشکیل و به منظور طی روال قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد. "

*نکته این خبر مهم که ام‌المصائب مشکلات اقتصادی ایران را نشان می‌دهد تشکیل ۳۹ پرونده گرانفروشی پس از بازرسی از ۵۶ واحد صنفی است!

یعنی در یک بازرسی ساده در یک شهرستان؛ قریب به ۷۰ درصد از واحدهای نظارت شده مرتکب فعل حرام گرانفروشی بوده‌اند.

این شاهد مثال، به وضوح نشان می‌دهد که اگر کسی از مسئولان دولت عزم حل مشکلات اقتصادی را دارد؛ باید بداند که مشکل اصلی، نبود "نظارت بر قیمت‌ها" و گرانی‌هایی است که از هیچ قاعده دلاری، تورمی، تحریمی و بازاری پیروی نمی‌کنند.

جالب است که اگر کسی از مسئولان امر متوجه این حقیقت بشود؛ به سادگی و در یک مدت کوتاه می‌توان بسیاری از قیمت‌ها را با "نظارت کارا" کاهش داد و آنها را به ابتدای نرخ رقابت بازار و کانال‌های منطقی بازگردانی کرد.

البته بسیاری از اصناف کشور، افراد متقی و باانصافی هستند که راضی به رنج مردم نیستند اما این حقیقت نیز قابل انکار نیست که در نبود نظارت، برخی افراد دچار وسوسه می‌شوند.

پیش از این و در دوره ریاست آیت‌ا... آملی لاریجانی بر قوه قضائیه نیز شاهد بودیم که با رصد این تحلیل درست، قوه قضائیه بعنوان مدعی‌العموم وارد بحث نظارت بر قیمت‌ها شد و ضمن توفیقات بزرگی مثل کنترل قیمت مرغ؛ مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت. [۱]

این در حالی است که مقام معظم رهبری هم در سال گذشته طی بیاناتی تأکید کردند: "گرانی‌های اخیر واقعاً توجیهی ندارد و مسئولان باید با هماهنگی و جدیت، این دشواری‌ها را از زندگی مردم بردارند. "[۲]

مجددا این تأکید بیان می‌شود که گرانی و مشکلی که از رحِم تورم و بازار و دلار و تحریم خارج نشده؛ با  نگاه تنظیم‌گر به این مقولات هم مرتفع نمی‌شود و بلکه باید به سمت مبارزه مستقیم با آن حرکت کرد.

در این باره اصلی‌ترین وظیفه بر عهده دولت و سپس بر عهده قوه قضائیه بعنوان مدعی‌العموم است.

حجت‌الاسلام اژه‌ای نیز پیش از این دستور صریح مبارزه با گرانی را صادر کرده است. [۳] که البته این دستور مادام که بصورت جهادی اجرا نشود؛ ‌ راه به جایی نخواهد برد.

***

در پس این القائات تاریک چه چیزی نهفته است؟

تصویرسازی سیاه استادان چپ از جامعه ایرانی

خبر دردآور یک مقام نظارتی از وضعیت گرانفروشی/ صعودی شدن تعداد متقاضیان ورود به "حوزه علمیه"

فردی به نام رضا صمیم، بعنوان جامعه‌شناس با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه اعتماد پیرامون "نسل جوان" مصاحبه کرده و گفته است: باید بپذیریم جوانِ امروز با جوان میانه دهه ۱۳۷۰ شمسی تفاوت‌های بسیار دارد و این تفاوت ناشی از همان تفاوت میان نوع اثرگذاری نیروی مواجهات مخاطره‌آمیز نسلی در دوره سوم است. بسیاری چون من و شما که از همان جوانان میانه دهه ۱۳۷۰ شمسی هستیم جوانان امروز را به ‌شدت سیاست‌گریز، درگیر در امور روزمره و سطحی قلمداد می‌کنیم. ولی این‌گونه نیست. آنها اتفاقا به ‌شدت سیاسی‌اند و سیاسی‌ بودن‌شان دقیقا به دلیل گریز هوشمندانه‌شان از عرصه‌های کنشگری مرسوم سیاسی است. در این معنا از من و شما بسیار رادیکال‌ترند و البته مخاطره‌آمیزتر.

او می‌افزاید:

"واقعیت را باید بپذیریم. آنقدر که این جوانان برای قواعد و هنجارهای مستقر مخاطره می‌آفرینند ما در میانه دهه ۱۳۷۰  برای قواعد و هنجارهای مستقر مخاطره نمی‌آفریدیم. حد رادیکال ‌بودن کنش‌های جوانان امروز را باید در همین حد مخاطره‌برانگیزی‌شان برای قواعد و هنجارهای مستقر جست‌وجو کرد. آنها همان‌قدر که برای نظم سیاسی مخاطره می‌آفرینند برای خانواده‌های‌شان، معلمان‌شان، استادان‌شان و برای هر کسی که بخواهد بر آنها سلطه‌ای طردکننده اِعمال کند، مخاطره‌آفرینند. ما این‌گونه نبودیم. شاید برای نظم سیاسی مخاطره‌ای بالقوه محسوب می‌شدیم ولی برای خانواده‌های‌مان، معلمان‌مان و استادان‌مان؛ فرزندان، دانش‌آموزان و دانشجویانی سربراه به شمار می‌آمدیم. باید بدانیم امر رادیکال امری است که همه توپوس‌ها (توپوس به معنی مکان وقوع یا فرایند است) را بدون استثنا به مخاطره دعوت کند! [۴]

*سالیانی است که برخی استادان دانشگاه که دستی در جامعه‌شناسی و علوم سیاسی دارند بعنوان عصای اصلاح‌طلبان عمل کرده و دائما با ارائه یک تصویر سیاه و ناامید کننده از جامعه ایرانی؛ اصرار دارند که شرایط ناامید کننده است، اجتماعی ایرانی در حال انفجار است، ممکن است مردم دیگر اسلام را نخواهند و جوان‌های نسل جدید هم علاقه و انقیادی به حکومت و کشور ندارند!

مفهومی که مشاهده می‌کنیم در اظهارات آقای صمیم هم دیده می‌شود بی‌آنکه درباره آن هیچ سند یا مدرک متقنی ارائه شود.

درباره تفاوت‌های بین نسلی و تفاوت‌های جوانان با نسل‌های ماقبل خودشان باید دانست که اولا اگر تفاوتی هم باشد این تفاوت لزوما سیاسی نیست و اصرار اصلاح‌طلبان در این زمینه هم غیر عقلانی است و هم فاقد سند.

ثانیا تفاوت‌ها هرگز به معنای پایمال شدن عقل در نزد جوانان نیست و بسا که ساحات جدیدی از عقلانیت در نسل‌های جدید رؤیت شود.

فلذاست که با توجه به عقلانی بودن ساختارهای حکومت و جامعه در ایران اسلامی؛ نمی‌توان این سخن را پذیرفت که نسل‌های نوی ایرانی که پیاپی از یکدیگر پدید می‌آیند به نقطه تنافر با جامعه و یا رادیکالیسم خوگر باشند.

در اشاره به افاضات جامعه‌شناسان اصلاح‌طلب همچنین باید این نکته را هم در نظر داشت که آنها از گزینه "تربیت" غافل‌اند و نمی‌دانند در جامعه‌ای که اکثریت آن طرفدار مذهب، طرفدار عقلانیت و طرفدار امنیت و آرامش‌اند؛ ادعای رادیکالیزه شدن نسل جوان؛ در حالت خوشبینانه یک ادعای بیهوده است. و در حالت بدبینانه هم شاهد یک القاگری هستیم که می‌خواهد زمین بازی را برای هسته سخت اصلاحات و طرح رجالش مبنی بر ایجاد "فتنه اقتصادی" هموار کند.

***

صعودی شدن تعداد متقاضیان ورود به "حوزه علمیه"

خبر دردآور یک مقام نظارتی از وضعیت گرانفروشی/ صعودی شدن تعداد متقاضیان ورود به "حوزه علمیه"

حجت‌الاسلام مهدی رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه، روز سه‌شنبه گذشته در آئین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، طی سخنانی گفته است:

"-میزان- پذیرش حوزه‌های علمیه از سال ۹۸ صعودی شده و ما از زیر ۱۰ هزار نفر متقاضی سال ۹۸ امروز به ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی رسیده ایم که این ها به دلیل تصمیمات کلیدی است که در ستاد سیاستگذاری پذیرش حوزه های علمیه اتخاذ شده است. "

به گزارش رسا، او همچنین تصریح کرده است که سیر کیفی پذیرش –در حوزه- از ۱۰ سال گذشته تاکنون متفاوت شده؛ به این معنی که در سال ۹۱ معدل ورودی ما ۱۵ ونیم بوده و امروز به بالای ۱۷ ونیم رسیده است.[۵]

*افزایش اشاره شده؛ شاهد مثالی است برای آنها که ادعا می‌کنند نسل‌های جدید ایرانی ضد قاعده شده‌اند و یا می‌گویند شاید مردم ایران دیگر اسلام را نخواهند!

مثلا احمد نقیب‌زاده، از استادان اصلاح‌طلب به تازگی در اظهاراتی ادعا کرده بود که به دلیل تغییرات جامعه ممکن است مردم دیگر اسلام را نخواهند. [۶]

افزایش میزان تقاضای جوانان کشور برای ورود به حوزه‌های علمیه نشان می‌دهد که عقلانیت، دین‌محوری و علاقه به ساحت اسلامی انقلاب اسلامی؛ همچنان دیدگاه غالب جامعه است و موفقیت‌ها و مثبتات نظام اسلامی در همه ابعاد، توانسته این نهاد تنومند را بیش از پیش تقویت کند.

شکوفایی علمی حوزه و ورود این نهاد اسلامی و شیعی به عرصه مسائل مبتلی‌به روز جامعه به منظور ارائه راهکارهای ملموس و جهادی؛ مسیرهایی است که می‌تواند اقبال بلندتری را در مسیر حوزه علمیه قرار دهد و پرتو نورانی آنرا گسترده‌تر کند.

***

1_ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=40036

2_ https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=46766

3_ www.irna.ir/news/84409676/

4_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/173312

5_ rasanews.ir/002tCK

6_ mshrgh.ir/1267987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • فرید IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    22 2
    صعودی شدن تعداد متقاضیان....
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      5 5
      تو هم
    • محمد IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      2 4
      شما از آنچه که اطلاع نداری قضاوت نکن که خودت رو گرفتار میکنی
    • عدالت IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      6 13
      اگه اعتقاد داری مفت خوریه و پول خوبی توشه چرا نمیری؟؟؟ مطمئنم اگه واقعا می دونستی چیزی اونجا هست که بهت بماسه شب قبل از ثبتنام اونجا در و از پشنه میکندی
    • سید IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      5 12
      مال بابات را خوردن یا حقوقشون را می دی؟
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      0 8
      مشخصا معلومه اگر دستت برسد از دزدی جیب مردم محروم هم دریغ نمی کنی
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      1 2
      وقتی یکی مرد یه نفر باس روحشو تلقین کنه
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      4 11
      تورم و گرانی لجام گسیخته که افساد طلبان بوجود آوردند در کمتر از یکسال قابل مهار کردن نیست از رئیسی انتظار معجزه نداریم.
    • امیررضا IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      1 2
      سلام.لطفا به همین راحتی تهمت نزنید. خیلی از سازمان ها وادارات برای جذب دانشجو که بعدا بتوانند برای خودشان یامملکت استفاده کنند تسهیلاتی ارائه میکنند.
    • بچه ی روستا IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      9 1
      اینهمه مقدمه چینی نمیخوادکه مبارزه باگرانی دولت زحمت بکشه یه خط تلفن مثل 110یا118راه بندازه اول برای گزارشات مردمی ویباربرای همیشه قیمت اجناس رااعلام کنه بگه مردم این جنس فلان قیمته بالاترازاین گرانفروشیه مردم خودشون بلدن چکارکنن انموقع.
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      0 0
      (:
  • سید IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    6 1
    مبارزه با گرانفروشی به کج راهه رفته است! درست است که خرید از نانوایی و خواروبار فروشی و قصابی و میوه فروشی و برخی صنوف دیگر تقریباً دغدغه روزانه مردم است، اما مبارزه با نرخ فروش این صنوف در حقیقت مبارزه با معلول است! با توجه به این که در این صنوف رقابت زیاد است و همواره نگران از دست دادن مشتری شان هستند! اگر مأمورین مبارزه با گرانفروشی توانستند روزی به خود جرأت دهند که مثلاً به طلافروش یا آهن فروش یا مصالح ساختمانی فروش بگویند این جنست از خرید قبل است و براساس صورتحساب زمان خرید باید قیمت بگذاری، نه نرخ روز، این می شود مبارزه با گرانفروشی! چگونه است برای زرگر این حق را قائل می شوند که با نرخ روز بفروشد، اما یک خواروبار فروش نه! خب سرمایه این بنده خدا یعنی همین اقلام برای وی ارزش طلای آن زرگر را دارد! کمی بیشتر تفکر کنیم!
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      1 3
      جانم در دوران معجزه هزاره سوم که الان مغضوب شده از اصناف طلایی نتوانستند مالیات بر ارزش افزودهربگیرند شما هم توقعی دارید.
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      1 1
      15:17 جان : ـــ در زمان معجزه برجامی شما توانستند بگیرند؟!
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 0
      در پاسخ به دوست عزیزمان که آیا در دوره معجزه فرجامی توانستید مالیات بگیرند فارغ از عملکرد کلی روحانی بزرگترین اقدام مصلحانه زمان روحانی آگاه از قبل شروع شده پایانه پوز متصل به سازمان مالیاتی و مالیات بر تراکنش و تغییرات ساختار پیشگیری از فرار مالیاتی بزرگترین اصلاح بود که ساختار آنها درست شده بیش هرگز ۶۹ درصد پزشکان و حدود ۳۰درصد سایر اصناف به سامانه مفروص و رصد توسط سازمان امکان پذیر شده
  • Ali IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    3 5
    علمایی مثل امینی، حلی، مجلسی، کلینی، کافی و امثال این‌ها جهاد میکردند. طلبه بودن سخته. مسئولیت سنگینی هست. دقت کنید که خوندن و عمل به منابع فقهی وظیفه‌شونه. خودم معلم نشدم چون معلم باید مراقب زبونش باشه. پزشک نشدم چون جون آدما زیر دستشونه. طلبه نشدم چون مظهر دینه و مسئولیتش از بقیه سنگین تره. چی میمونه؟ همونم:)
  • Ali IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    درضمن مشرق خبر گرونی رو با افزایش متقاضیان طلبگی کار کردی! منظورت چیه:)
  • ايراني غيور IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    18 4
    گروني در مملكت نيست همه چي آرومه فقط مملكت را ول كردن بحال خودش تا كي صدا در بياد.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      6 9
      تورم 1000 درصدی که دولت قبل ایجاد کرده یک شبه قابل کنترل نیست.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    15 6
    ما مجبور بودیم در صف کوپن و ارزاق بایستیم و صدامون در نیاد اما با دهه 80 و 90 از این بازیها نمی تونید بکنید
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    10 1
    خودت میکشی خودتم گریه میکنی؟!!!
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      2 6
      چه اندازه حامیان روحانی که تا زمان او آزادی خواه بودند، امروزه عدالتخواه شده اند!؟
  • علی خان IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    4 1
    اینکه هر هفته کارخانجات افزایش رو بسته بند میدن این را چگونه حل میکنید ، مثلا ی شامپو یا مایع ظرف شویی پریل را در نظر بگیرید ، ی ماه قبل ۹۰۰ گرمی ۲۱هزار تومن بود این ماه به ۲۴۰۰۰ تومن رسید و من در مغازه اینو۲۱۰۰۰ تومن فروختم الان میخوام بخرم باید ۲۲۸۰۰بخرم ۲۴۰۰۰ تومن بفروشم آیا من سود کردم ، بنابراین این جنس من مونده مغازه و روی جلد هم ۲۱۰۰۰ تومن است من نباید بالاتر از ۲۳۰۰۰ تومن بفروشم ، تا بتوانم دوباره همون را با قیمت بالا بخرم ، اگه جواب شما منفی است پس ، شما هم ی خانه را چند سال قبل ۲۰۰ میلیون خریدید خوب ۲۰۰ میلیون بفروشید به من نه به نرخ الان ،، یا ی اتومبیل خریدی ۵۰ میلیون الان شده ۴۰۰ میلیون خوب چرا ۵۰ میلیون نمی‌فروشید ، من توجیح نمی کنم ولی اگه میخواهید جلوی گران فروشی را بگیرید چرا نمی‌روید به کارخانه ها چرا جلوی افزایش هفته به هفته روی جلدها را نمی گیرید ، مگه من مغازه دار مرض دارم گرون بدم و فروش خودم را کم کنم یا خودم را بدنام کنم ، اگه ی هفته پول اداره برق ، پول تمدید پروانه کسب ،پول اجاره ، پول تمدید کارت بهداشت را ندهم چه می‌شود ،
    • علی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      0 0
      این درست که باید جلو افزایش قیمت از کارخانه گرفته شود، ولی مقایسه و استدلال شما هم درست نیست. 1) درآمد مغازه دار ناشی از افزایش قیمت شرعی قانونی قیمت اجناس نسبت به خرید است، کاسبی یعنی همین. اگر غیر این است شما مغازه ات را پر کن و اصلا نفروش شاید بعد چند سال چندین برابر بشود. 2) بازار فعلی خودرو ناسالم است و تفاوت قیمت کارخانه با بازار نباید اینهمه باشد، با این سیاست افرادی از که ماشین را برای سود و فروش می خرند، متاسفانه از پول بیت المال سود بادآورده ای می برند. 3) مردم در شرایط عادی خانه و ماشین را برای استفاده می خرند نه اینکه بخرند و بعد از مدتها بدون استفاده بفروشند غیر آن نوعی احتکار حساب می شود. و... 4) فاصله زمانی بین خرید و فروش اجناس در مغازه ها بسیار کم است مگر اینکه مشکلی وجود داشته باشد یا مغازه دار بخواهد احتکار کند.
  • محمدایوب IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 1
    پیرو صحبت آن عزیز تعزیرات. باید گفت. در دولت قبل افکار آنها لیبرالیستی وسرمایه داری بود تا جایی که روحانی آخر دولتش گفت همه چیز وجود دارد وفراوان اما اگر گران است نظارت با مانیست. حال که دولت تغییر کرده وانقلابی. ومجلس هم انقلابی. وقوه قضاییه داعیه دار عدالت هستند. دیگر قابل قبول نیست. کالا های اساسی وملزومات زندگی مردم بی صاحب باشد وهرکی هرکی. در یک خیابان یک جنس را از چند مغازه سئوال کنی هرکدام یک قیمت می گویند به طور مثال. من باطری ماشین پژو پارس را از یک مغازه در حکیمیه سئوال کردم صبا باطری. 74امپر گفت 760هزارتومان. خیابان بغلی آن خریدم 660هزارتومان این یعنی چه یعنی اینکه صاحب نداره. کسی هم به فکر نیست. در زمان جنگ که محتکران. کالا ها رااحتکار میکردند. با بسیج مردمی. کنترل. گردید. وبه این افتضاحی نبود.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 0
    من یک رئیس داشتم طلبه بود متولد 68
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    11 0
    یک قالب 350 گرمی پنیر = 25000 - یک لیتر شیر = 11000 - 5 نان لواش = 2500. سه قلم در ماه می‌شود = 1 میـلیون و یکـصد و پنـجاه و پـنج هزار تومان. علی برکت الله
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 7
    میدونی چرا ورود به حوزه زیاد شده چون اقای رییسی رییس جمهوره ! زمان روحانی همه از حوزه زده شده بودند
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    27 3
    صعودی شده چون مردم دنبال پول مفت و حقوق دائمی بدون کار کردنن :))
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      2 10
      مثل تو که زحمت نکشیدی دوزار بفهمی
  • FR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 4
    این جامعه شناسان بخصوص از نوع اصلاح طلب و غربگرا کاش قدری در باره جوامع دیگر هم مطالعه و بررسی میکردند متوجه میشدند که چگونه در تمام جوامع جوانان عاصی تر قانون گریز تر و ناراضی تر شده اند که یکی از دلایل مهم آن شبکه های مجازی و به انزوا رفتن و سست شدن پایه های اعتقادی و کمرنگ شدن نقش خانواده و بی ثباتی های سیاسی و.....است
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    7 2
    تربیت یک طلبه با وجدان که صرفا جهت دین و آموزشی دینی ثبت نام کنه بهتر از هزار طلبه س که ... بنظرم کیفیت بهتر از کمیت است
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 5
    افزایش ورودی حوزه بخاطر سابقه
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    3 0
    کنترل قیمت مرغ مورد تشویق هم قرار گرفت.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 0
    ویل للمطففین....سوره مطففین آیه 1
  • بهنام IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    9 1
    سلام مشرق عزیز اگر بجای هزاران فروشگاه کوچک صدها فروشگاه بزرگ داشته باشیم که البته جامعه به این سمت حرکت می کند و رشد فروشگاههای بزرگ را شاهدیم میتوان فروشگاهها را راحت تر کنترل کرد ضمنا هزینه های تهیه کالا در این فروشگاهها کم میشود و با سود کمتر به دلیل فروش بیشتر فروشگاه هم سود میبرد و هم خریدار
  • بهنام IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    3 0
    سلام مشرق عزیز نمی دانم جوانان بهتر شده اند یا بدتر و مذهبی تر شده اند یا غیر مذهبی تر ولی می دانم از نظر علمی حدودا در هر 8 سال نسلها تقریبا تغییر می کند همانطوریکه ما مثل پدرانمان فکر نمی کنیم و زندگی متفاوت داریم فرزندان ما هم متفاوت تر خواهند بود و این فقط مال ایران نیست و همه جا و همیشه اینگونه بوده است و خواهد بود
  • بهنام IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    11 0
    سلام مشرق جان رفتن جوانان به حوزه های علمیه اگر از درد دین باشد بسیار عالی است ولی اگر برای فرار از بیکاری و رسیدن به شغل راحت تر باشد وای به حال دین و کشور درآینده
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    3 4
    تعداد طلبه ها زیاد میشه؟!!
  • US ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 4
    احساس مسئوليت عمومى مردم
  • سعید IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    7 0
    مگه خود دلار بر مبنای حساب کتاب داره گران میشه که بقیه چیزا بی حساب کتاب و بی دلیل گران شده باشند !!؟؟
  • حسینی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 5
    مشرق جان سلیقه نداری!خبر حوزه را در کنار خیر گران فروشی بیان می کنی!آیا اگر جدا بیان کنی بهر نیست؟
  • BE ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 0
    تو این بیکاری،
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    18 0
    سلام دوباره چرا دلار بالا رفت.
    • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      3 0
      مگه بنا بود بیاد پایین.؟خواب دیدین خوش باشه
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    13 0
    قیمت حبوبات لبنیات گوشت و...در طی این دوهفته حدود ۶۰ درصد وبرای چندمین باربالا رفته چرا مسببان این هرج ومرج وگرانی را مجارات نمیکنید
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    مشرق جان فرمودید البته بسیاری از اصناف کشور، افراد متقی و باانصافی هستند که راضی به رنج مردم نیستند اما این حقیقت نیز قابل انکار نیست که در نبود نظارت، برخی افراد دچار وسوسه می‌شوند حال این بسیاری اکثریتند ویا اقلیت ؟ از پنجاه واندی ۴۰ نفرگرانفروش
    • DE ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      1 0
      کلا حساب این را فرموده اند که کاسبی که بخواهد مشروع کار کند ورشکست میشود زیرا هر بار که میرود خرید برای مغازه بعلت گران شدن اجناس جنس کمتری میتواند بخرد و رفته رفته کوچک و کوچکتر میشود تا ورشکست شود. چرا بایستی هر ۱۰ متر یک مغازه باشد اینها اکثرا فروشنده نیستند دلالی میکنند و واسطه گری دولت باید با گسترس سریع سوپرمارکتهای بسیار بزرگ و بسیار زیاد بساط این دلالها را جمع کند تا حداقل نسل جوانشان وارد تولید و صنعت شود نه خرید و فروش. بله میدانم نظر بنده دردآور است لیکن چاره همین است.
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    مشرق جان منظورت از آوردن این دو خبر یکجا چیه،
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    11 0
    گفتیمدولت رئیسی میاد لااقل در بحث نظارت و کار جهادی مشکلی نداریم پس چی شد ؟
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      سرتون شیره مالیدن به همین راحتی!
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 2
    حوزه های علمیه بزرگترین سرمایه کشور هستند و بیشترین خدمت را به کشور کردند . با کمترین هزینه . هر کدام از طلاب عزیز گنجی است از گنجهای خداوند . خدا می داند اگر دعاها و زحمات این عزیزان نبود ما الان معلوم نبود چه وضعی داشتیم . متاسفانه عده ای قدر زحمات این عزیزان را نمی شناسند . طلاب عزیر یک عمر با جدیت در رشته های مختلف درس می خوانند تا فرهنگ کشور را زنده نگه دارند . خداوند انها را حفظ کند .و علمای عزیز شیعه را از گزند حوادت مصون و محفوظ نگه دارد . امین یا رب العالمین .
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 2
    هرگز اقتصاد با دستور و نرخ دستوری و نظارت بر این نرخ غیر واقعی درست نمی شود . بلکه هر روز بدتر و فاسد تر می گردد. حتی عوامل نظارت هم فاسد می شوند. اقتصاد را باید ازاد گذاشت تا افراد کار دان ومتخصص آن را درست کنند. البته دزدان و افراد فاسد بشدت مخالفت خواهند نمود. وظیفه دولت است که این افراد فاسد را گوش مالی دهد. تا اقتصاد اصلاح گردد
  • سعید IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    7 0
    پس در آینده کمبود بشکه هم داریم!
  • US ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    8 0
    چه جالب پس عملا سازمان تعزیرات کشک چون اگر نطارتی میبود در یک بازرسی ساده از یک شهر معمولی 70 درصد گرانفروشی نمیکردن ما فقط بلدیم اداره درست کنیم تا عده ای فقط پول مفت دولت رو بخورند و به وظیفه کاری خودشون هم عمل نکنند.برای حل مشکلات کشور باید از ادارات و سازمانها و نهادها شروع کرد و افراد متعهد ووظیفه شناس روی کار بیایند و با روحیه جدی و جهادی در مقابل مشکلات کشور قد علم کنند.
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    10 0
    مفتخوری در ازای حرف مفت زنی بهترین شغله توی این کشور
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    6 1
    یعنی کسی حاضر است در این اوضاع آشفته با ۳۰۰ هزار تومان بیاد حوزه درس بخونه؟
  • US ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    خدا نگذره از گران فروشها
  • DE ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 0
    صعودی شدن تعداد متقاضیان ورود به "حوزه علمیه" . اگر چند سال دیگر اصلاح تبه کاران راس کار بودند بایستی منتظر سعودی شدن حوزه میماندیم.
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 3
    منم برا حوزه ثبت نام کردم
  • علی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    از حوزه و حوزویان مخصوصا از مسئولین حوزه خیلی بیش از این انتظار می رود
  • محمدایوب IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    هرکه از ظن خود شد یار من.
  • احمد IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    سلام-بنظر می رسد این افزایش متقاضیان حداقل صحیح نباشه
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    در پاسخ به اون عزیزی که گفته طلبه ها با دعاهاشون به ما کمک کردند!خوب دعا کنین
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    دولتی که نتواند گرانیها را مهار کند حضورش در این پست غیرقانونی و باید منحل شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس