جهانبخش خانجانی

یک فعال چپ در حالی مدعی اصلاح‌طلب شدن برخی رجال کشور به دلیل پاره‌ای از انتقادات شده است که نمی‌گوید جریان اصلاحات اکنون هیچ جاذبه‌ای ندارد و تنها به رفتارهای عجیبی مثل تحریم انتخابات شهره است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

"مثل ما باش!" تا اسلحه برداری و انتخابات را تحریم کنی

ناجوانمردی در حق رئیسی/ اشک کماندوهای پشیمان کنار خط مرزی

جهانبخش خانجانی، عضو حزب کارگزاران سازندگی اخیراً در خصوص این ادعا ‌که "چه مناسبتی در هسته قدرت در جریان است که بعد از مدتی افرادی مانند مرحوم آیت‌الله هاشمی، ناطق نوری یا حسن روحانی و حال برادران لاریجانی‌ها که زمانی رقیب جدی اصلاح‌طلبان بودند، بیشتر به سمت مواضع اصلاح‌طلبانه گرایش پیدا می‌کنند"! اظهاراتی را بیان کرده است.

او می‌گوید: بعضی از اوقات ممکن است شکل ظاهری دموکراسی‌خواهی و یا دموکراتیزاسیون برقرار باشد اما محتوای درونی‌اش یک هسته سخت حاکمیتی تشکیل شده باشد که آن هسته سخت در دَوران حاکمیت، لایه‌هایی از خودش را به بیرون پرتاب می‌کند و یا آن‌ها از درون آن سیستم هسته سخت خارج می‌کند که در نتیجه اگر همین طور سیر تحول و تصور در نظر بگیریم، در نهایت یک مجموعه صلب غیرقابل نفوذ و جزم اندیشی باقی می‌ماند که همه یاران و نیروهایش را از خودش دور می‌کند و به نوعی با آن‌ها بیگانه می‌شود.

خانجانی می‌افزاید: به نظر می‌رسد ما هرچه از ابتدای انقلاب فاصله گرفتیم، در حکومت در سیر دورانی رو به جلو دو دیدگاه وجود دارد؛ یک دیدگاه؛ دیدگاه رادیکالیست‌ها است که آن‌ها معتقدند انقلاب در فرآیند زمان خالص و خالص‌تر می‌شود و یک دیدگاه توسعه گرایانه است که این دیدگاه می‌گوید هسته سخت حاکمیت در فرآیند دموکراسی‌خواهی ناتوان است و در نتیجه افرادی که کمترین نقد و یا کمترین اصطحکاکی با آن داشته باشند از مدار محبان خودش دور می‌کند و آن‌ها هم ناگزیر می‌شوند از این مدار خارج شوند و به یک مدار و یا یک حلقه دیگر پیوند بخورند.

به گزارش اعتمادآنلاین، او تصریح می‌کند: جریان اصلاح‌طلبی به دلیل این که مبنای جریانی‌اش تعامل و توسعه یافتگی است و یک فرآیند رو به رشد و اصلاح در درون را مدنظر دارد و در عین حال جزم‌اندیشی در آن حاکم نیست، می‌تواند جریانات و افرادی که از آن حلقه سخت کنده می‌شوند را به سمت خودش جذب کند.

این فعال چپ همچنین می‌گوید: برای این که جریان اصلاحات از یک سو جریان دوراندیش و مصلحت اندیش است و از یک سوی دیگر جریان توسعه‌گرای دموکراتیک‌خواه است، مشاهده می‌کنیم صرف نظر از جریانات برانداز و جریاناتی که جنگ مصلحانه با نظام جمهوری اسلامی کردند (که آن‌ها با هر دو گروه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان زوایه دارند) افراد هرچقدر از جریان معقول و منطقی اصولگرایان جدا شوند، به اصلاح‌طلبان نزدیک می‌شوند؛ برای همین است که مشاهده می‌کنید از آقایان ناطق نوری و هاشمی رفسنجانی گرفته تا جناب آقای لاریجانی و امثالهم که خودشان متعلق به یک جریان هستند، به حلقه اصلاح‌طلبان متصل و یا نزدیک می‌شوند که نتیجه‌اش این می‌شود.[1]

*در سیاست‌ورزی اصولی رفتارهایی مثل کاسب‌مسلکی هرگز پذیرفته نیست. به این معنی که نباید و نمی‌توان که انتقادات چند رجل سیاسی از برخی نهادهای حاکمیتی را به معنی دگردیسی سیاسی آنها قلمداد کرد و یا آنها را فراری از اعتقادات مبنایی‌شان معرفی نمود!

(مگر اینکه خودشان در اعلامیه‌ای رسمی چنین داعیه‌ای داشته باشند یا مثل مرحوم هاشمی و آقای ناطق بتوان از نشست و برخاست‌های آنها چنین نتیجه‌ای گرفت)

مسئله جالب‌تر نیز حرف‌های عجیب آقای خانجانی درباره جریان اصلاحات در سال 1400 است.

آنچه مردم و فعالان سیاسی ایران در حال حاضر از اصلاح‌طلبی میدانند یک حرکت سیاسی پیرمغز، پشیمان از انقلاب و تجدید نظر طلب است که در انتخابات‌های 98 و 1400 –به جز برخی اضلاعش- از دموکراسی خارج شد و صراحتا دست به "تحریم انتخابات" زد.

جریانی که عمده سران آن در فتنه براندازانه سال 88 دستگیر شدند، چاره مشکلات را در تظاهرات خیابانی علیه نظام می‌داند و هیچ کارنامه مثبتی هم در اجرائیات کشور و رتق و فتق حکیمانه امورات مردم در شهرداری و دولت و مجلس ندارد و دائما به سیاه‌نمایی و پمپاژ ناامیدی مشغول است.

اکنون چرا باید یک رجل سیاسی به چنین فضای دهشتناکی پناه بیاورد و خود را به لباس آنان بیالاید؟!

باید دقت کرد که انتقاد داشتن به معنای تغییر ریل سیاسی نیست و ایضا اصلاح‌طلبان نیز به دلیل رویگردانی جریانی عمده رجال شهیرشان از مبانی انقلاب، نمی‌توانند خود را منتقد بنامند.

ترسیم این حقایق در چارچوب معادلات سیاسی کشور، حقایق زیادی را برای جویندگان حقیقت برملا می‌کند.

***

ناجوانمردی در حق رئیسی

ناجوانمردی در حق رئیسی/ اشک کماندوهای پشیمان کنار خط مرزی

زهرا نژادبهرام، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر سابق تهران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است: این درست است که آقای رئیسی در رقابت‌های انتخاباتی هیچ وعده‌ای مبنی بر استفاده از زنان در کابینه مطرح نکرده بود اما انتظار می‌رفت ایشان که مرد عدالت و مرد قوه قضائیه بودند در درون کابینه خود عدالت یا گام‌هایی بسوی عدالت را به نمایش بگذارد و این حداقل انتظار جامعه زنان بود. فارغ از اینکه چه کسی به ایشان رای داده و چه کسی رای نداده، آقای رئیسی امروز رئیس جمهور کشور ایران هستند و خودشان هم بارها اعلام کرده‌اند که رئیس جمهور همه مردم ایران هستند و به همین جهت انتظار می‌رفت مطالبه زنان را محقق می‌کردند.

او می‌افزاید:‌ اینکه چرا ما همیشه در حال درجا زدن هستیم و هر بار در زمان تشکیل کابینه‌ها یک مطالبه را مطرح می‌کنیم به این دلیل است که متاسفانه خانم‌های ما وقتی پای صندوق رای حاضر می‌شوند بیشتر دید سیاسی دارند تا اینکه بخواهند نگاهی حمایتی به خانم‌ها داشته باشند و مطالبه از این دست هنوز در جامعه زنان همه‌گیر نشده است و ما همیشه نسبت به این مساله دغدغه داریم که چرا زنان همچنان در مسائل سیاسی از مردان خط می‌گیرند. امروز هم همچنان انتظار ما این است که حالا که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موفق به کسب رای اعتماد مجلس نشده، آقای رئیسی یک خانم را برای تصدی این سمت به مجلس معرفی کنند و امیدوار هستیم که نمایندگان مجلس هم از این مساله حمایت کنند.[2]

*اظهارات خانم نژادبهرام در حالی است که ایشان و دوستانشان در شورای شهر پنجم تهران با اینکه در اکثریت مطلق بودند اما حاضر نشدند به یک شهردار زن رأی بدهند!

جالب است که آنها به 5 شهردار و سرپرست بعضا پر حاشیه رأی دادند اما باز هم زیر بار نرفتند که یک زن را برای این سمت انتخاب کنند.

و جالبتر هم آنکه هیچیک از بانوان صاحب تریبون اصلاح‌طلب نیز انگار به این فرایند هیچ اعتراضی نداشتند و حضرات محترمه در این زمینه لام تا کام سکوت کردند و چیزی نگفتند.

اکنون هم اوج ناجوانمردی است که صلاح و مصلحتی که اصلاح‌طلبان رعایت نکردند؛ بر گردن آقای رئیسی بیافتد.

به زعم ما علت درجا زدن برخی مطالبات بانوان ایرانی در صحبت‌ها و پیشینه اظهارات خانم نژادبهرام کاملا هویداست...

***

اشک کماندوهای پشیمان کنار خط مرزی

اسبی که ناگهان تغییر مسیر داد و صاحبش را زمین زد!

ناجوانمردی در حق رئیسی/ اشک کماندوهای پشیمان کنار خط مرزی

فیض‌ا... عرب‌سرخی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 در مصاحبه با صبح ما پیرامون طالبان و انتقاد از حکومت تازه تأسیس افغانستان گفته است:

"البته همه این‌ها به معنای ایجاد درگیری ایران با طالبان و برخورد نظامی، چیزی‌که جریان اصولگرایی سعی دارد به نام و علیه اصلاح‌طلبان تبلیغ کند، نیست، بلکه داشتن یک درک واقعی‌تر، تنظیم برخوردها و رفتارها در مواجهه با طالبان و دفاع سیاسی و معنوی از حقوق مردم افغانستان به عنوان ملتی که در جغرافیای فرهنگی ایران بزرگ قرار دارد، می‌باشد![3]

*اصلاح‌طلبان طی هفته‌های اخیر بارها و بارها حاکمیت کشور را به‌سبب موضع منطقی جمهوری اسلامی ایران پیرامون افغانستان و حکومت جدیدالتأسیس آن ملامت کردند و خواهان حضور نظامی ایران در افغانستان بودند!

اما به محض اینکه مشخص شد مرز افغانستان باز است و برخی تحلیلگران کشور نیز پیشنهاد کردند که اصلاح‌طلبان با تشکیل یک تیپ بصورت داوطلبانه عازم افغانستان شوند و از مطالباتشان دفاع‌ کنند؛ سر اسب ناگهان کج شد و صاحبش بر زمین خورد و آقایان به ناگاه از این گفتند که منظور ما دفاع حقوقی از ملت افغانستان بوده است. (یعنی همان موضع اصیل نظام در قبال افغانستان و طالبان!)

این نمایش مضحک و پشتک‌واروی یک‌شبه البته مورد توجه و طعنه مردم نیز قرار گرفته است و چپ‌های ستادی در مظان این استفهام انکاری قرار گرفته‌اند که اگر راست می‌گویند چرا جرأت جنگ برای مطالبات خود را ندارند و به افغانستان نمی‌روند؟!

همچنین است که طالبان تا اینجا در عمل نشان داده با طالبان سابق فرق دارد و مقتضیات حکومت و پیشرفت را لااقل تاکنون پذیرفته است.

ضمن اینکه طبیعتا در جابه‌جایی حکومت‌ها برخی حرکت‌های اشتباه نیز رخ می‌دهد که بایستی متوجه اتفاق یا رویه بودن آنها باشیم.

این نکته نیز بدیهیست که موضع نظام اسلامی در قبال طالبان در صورت تغییر فاز این گروه، آناً تغییر می‌کند. چه اینکه به قول دیپلمات‌ها "در دیپلماسی دشمن همیشگی و دوست همیشگی نداریم"! (البته این قاعده شامل رژیم صهیونیستی نیست)

***

1_ https://etemadonline.com/content/513970

2_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1130089

3_ http://sobhema.news/?p=17623

4_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/06/13/1438832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 106
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • FR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    48 29
    مثل آدم انتخابات برگزار کنید
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      40 31
      مثل آدم در انتخابات شرکت کنید و عمله BBC و "انترآشغال" نشید.
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      19 4
      مثل انتخابات غرب همراه با تسخیر مجلس !!!
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      20 19
      اصلاح طلبی مبنای جریانی اش واداده گی و تسلیم و عقب ماندگی کشور است 34 سال بعد از انقلاب اصلاحات و کارگزاران بر مصدر کار بودند و نتیجه عملکردشون مشخص است.
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      12 19
      فقط وقتی انتخابات آدم وار برگزار شده است که مردم به شما رایی داده باشن. 8سال مملکت را نابود کردین
    • سوخته IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      16 14
      دفعه قبل که به قول شما مثل آدم انتخابات کردن و خائنترین و جاسوس ترین انتخاب شد آن هم با فریب مردم به جز دزدی و خیانت و نابودی ایران چه نتیجه ای داشت مشکل از تفکر غرب پرست شماهاست
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      13 5
      بله انتخابات با برای امثال تاجزاده ها حسین فریدون ها و اختلاسگران و مخالفان یک ایران قوی و مستقل ازاد باشد تا در نتیجه شما به خواسته ی اربابانتان که تجزیه کشور است برسید بخاطر همین است که پست نقاب ازادی و استقلال علیه ازادی و استقلال جبهه گیری می کنید
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    55 15
    بعضی ها با وزش باد تغییر موضع می دن.حزب باد.اگر حزب علی باشی به راحتی جا نمی زنی.
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      49 8
      جماعتی با پررویی نجومی
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      8 0
      از منظر جناب جهانبخش خانجانی در صدر اسلام، باید تقصیر و مشکل از طرف ائمه ما باشد که در زمان امامت هریک از ایشان عده ای همچون طلحه یا زبیر یا عمر سعد یا شمر یا معاویه از هسته سخت ولایت به بیرون پرتاب شده اند! وگرنه خود این افراد اشخاص شخیص و اصیلی بوده اند که اگر هسته سخت ولایت قدر ایشان را می دانست و آزادی های شان را محدود نمی کرد، با ولایت مشکلی نداشتند!!!
    • دیدگا IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      36 4
      کلیدواژه طلایی: پررویی نجومی !!
    • احسان IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 7
      ساکت
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    57 28
    جواب شمااصلاح طلبان راملت بایدبدهدکه ۴۲سال کشوررابه منفعت خودتان کرده بودید
    • انسان IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      4 0
      43 ساله
    • آرش کمانگیر IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      9 14
      ملت که برای باردوم جواب شماها رو به وضوح رو دادند فعلا توی کماباشید وخودتون رو بزنید به نفهمی
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      15 9
      اگه ۴۲ سال دست اصلاح طلبا بوده . پس چرا چیزایی که اصلاح طلبا یا خیلی از مردم میخواستن انجام نشد
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      14 15
      ۱۲:۲۱ دیدی تو انتخابات چطوری فیتیله پیچتون کردیم ؟؟؟؟ فعلا تو کما هستی و احتمالا به مرگ مغزی میرسی
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      3 1
      جواب ۴۴ ۱۴ با این که از آقای رییسی حمایت میکنم ولیدر انتخابات با رقیب فرضی رقابت کردین.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      1 0
      اولا سی و دو سال نه چهل و دو. ثانیاً مردم به فکر معیشت، دین و استقلال و آزادی خود و کشورشان هستند نه وادادگی به غرب که بله تا جایی که روسای اصلاحاتی دولت تونستند خواستند کشور رو تسلیم غرب کنند، اقتصاد رو نابود کنند یه روز به بهانه دولتی کردن اقتصاد یعنی دوره های میر حسین و هاشمی و یه روز هم به بهانه رابطه با غرب یعنی خاتمی و روحانی. فرهنگ ایرانی و دین مردم را به سخره گرفتند که متأسفانه تا جاهایی هم موفق شدند. دیگه خواسته های اصلاح طلبان تا کجا محقق نشد؟! آها یادم اومد به باد دادن استقلال کشور و تجزیه کشور رو می خواستید که بحمدالله محقق نشد.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    20 7
    مشرق راستی از نقض قانون برجام چیزی نمی نویسی
    • ناشناس IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      7 7
      چه کسی نقض برجام کرده اصلاح طلبان خودشان را به آب و آتش میزنند تا مجذلس انقلابی را در این مورد متهم کنند ‌در صورتی که خودشان هم میدانند که اگر مجلس این طرح را به تصویب نمیرساند آمریکای جهانخوار حاظر نبود پای میز مذاکره بیاد فقط شعار میداد میخواست جمهوری اسلامی را متهم کند در صورتی که خود آمریکا بود که برجام را زیر پا گذاشته وتحریمها را چند برابر کرده اگر این طرح نبود تیم مذاکره کننده بت ا دستان خالی نمی توانست در برابر آمریکا از حق مردم دفاع کند
  • محمد SE ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    18 18
    اگه به واقعیت اصلاح طلبان توجه کنید می بینید که هرکسی از مسیر اسلام و انقلاب منحرف می شود و منافع شخصی و قومی و گروهی خود را بر منافع ملت و کشور ترجیح می دهد به مشی اصلاح طلبی نزدیک و نزدیکتر می شود. نمونه هایشرا هم ذکر کرده هاشمی،روحانی،لاریجانی و البته احمدی نژاد و...
  • کریمی IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    18 20
    ما میگویم باید از ملت پنجشیر دفاع کنیم وحاضر برویم وبلاگیم ولی چرا شما چهل سال است به جنگ اسراییل نرفتین
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      9 12
      چشماتو واكن! اونا آدماي ما هستن كه الان بيخ گوش اسرائيلن!
    • حیدر صالح IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      18 7
      برید خوب! صادق زیباکلام فرمانده بشه یک فراخوان بده مردم جووانشون و پولشون رو در اختیارش میگذارند! مگه یک میلیارد برای زلزله ندادن بهش؟ البته فارغ از کجا رفت این یک میلیارد
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      7 11
      اولا که به قول مجید سوزوکی شما داری فقط نوم نویسی می کنی هنوز سنگری نشدی که گردو خاک به پا کردی. شما هنوز یه کلاش نمیتونی دستت بگیری نمیخواد بری بجنگی. دوما ایران الان در سر شاخ ترین حالت ممکن با اسراییل هست. فکر میکنی حماس و حزب الله دارن تنها میجنگن با اسراییل؟ خیلی ساده ای
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      9 4
      ایران سالهاست در مرز اسراییل فعالیت داره و سالهاست با تروریست هایی چون داعش در جنگ هست اما شما اصلاح طلب ها که دم از پنجشیر میزنید مرز هم باز هست منتظریم ببینیم چقدر عمل میکنید به حرفتون ! فردا بلیط بگیر برو افغانستان بهانه هم نیار
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      10 2
      جنگ با داعش در عراق و سوریه ، جنگ در کنار حزب الله لبنان ، جنگ با اسراییل نیست ؟ عمو یادگار خواب یا بیدار ؟ هر چند لقمه حرام چشم را کور ،گوش را کر ، قلب و عقل را قفل میکند و .....
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      8 5
      شما «کریمی» هستی یا «کوریمی»؟ آیا نمی‌بینی به مرزهای سرزمین‌های اشغالی رسیده‌ایم و حتی مواضع یکدیگر را مورد هدف قرار داده‌ایم؟ آیا واقعاً نمی‌بینید یا اینکه خود را به کوری زده‌اید؟
    • سیامک IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      4 1
      ادمی اگر خودرا به خواب بزند نمیشود اورا بیدار کرد بعضی ها کور بودند ندیدند ما الان در فلسطینیم در حال جنگ .... بیدار شو... بیدارشو
    • ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      3 5
      اگر با اسرائیل می جنگید یا به مرزهایش رسیدید چه حرکتی برای نابودیش کردید
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    10 2
    اصلاح طلبی مثل دره می مونه. هر که در بالا رقتن پش لیز بخوره خب تو دره ممکنه بیفته
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    6 8
    هرکاری کنید همان طالبانی هستید درسوریه کدام اصولگرا جنگ کرده است که اصلاح طلبها بروند افغانستان بجنگند
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      9 3
      ۸:۳۳ یا کوری یا ....! باهوش همین اصولی ها تو سوریه جنگیدند شما کور بودید تو هم بری افغانستان
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    17 4
    خدایا اینا دیگه کی بوده اند
  • امانی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 1
    در مورد فرمایشات جناب خانجانی که متاسفانه از حداقل سیر در تاریخ حداقل را دارند باید یادآوری کنم که سایت کلمه ومجریانی نادانی مثل عقیل هاشمی وترشابی در مورد واقعه جانسوز کربلا اینطور تحلیل میکنند که دعوت امام حسین ع به کوفه توسط شیعیان صورت گرفت وهم انها بودند که عهد شکنی کردند واینکه شمر ابن ذوالجوشن در جنگ صفین جزولشکریان مولا علی ع وجانباز سپاه امیرالمومنین ع بود خوب چه شد که گرایش به سپاه امویان دادند به همین دلیل غیر از خودتان که ابتدا انقدر تند مسلک بودید در اوایل انقلاب وبعدا مزدور وسر سپرده غرب وکدخدا شدید حضرات مرحوم هاشمی ناطق نوری برادران لاریجانی وحتی فرزند شهید بزرگوار مطهری هم مثل شما شدند عافیت طلبی دنیا پرستی نه دنیا دوستی وتکثر گرایی ثروت وقدرت توام با یکدیگر والنهایه آقا بالاسر دانستن غربیها به رهبری کدخدا امریکا چرا که از اول ریشه همه اصلاح طلبان چونان ریشه ای بود که صاحبان ثقیفه بنی ساعده آن را در قلب اسلام عزیز کاشتند وثمرات آن گمراهی را مسلمانان متاسفانه تا ظهور آن عزیز از نظرها غایب دیده ومیبینند
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    32 16
    زمانی که سرکودکان سوری با وحشیگری تمام جلو پدر ومادر توسط گروه وحشی ودست پرورده غرب ! بریده می شد این جریان اصلاح طلب هیچ تمایلی به دخالت نداشت وچه بسا مدافعان حرم را به سخره می گرفت !حالا چه شده غیرت به این جماعت مستولی شده!دم از دخالت وحمایت نظامی از افغانستان میزنند؟ جواب مشخص است اینها کمر همت در مقابل نظام بسته اند !
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      10 1
      اصلاحات این چیزا حالیشون نمیشه
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      3 6
      در سوریه هدف حفظ اسد بود
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      11:30! بلی یکی از اهداف در سوریه، حفظ اسد بود که هم‌پیمان و متحد ایران است. شما اگر با این موضوع مشکلی داری، برو
  • 123 IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 4
    نمیدونم چرا طالبان الان خوب شدن.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    8 0
    یکی ازاصلاح طلبان خانم با سابقه نمایندگی ارومیه در مجلس شورای اسلامی ومتاسفانه عضوشورای شهر کنونی پایتخت دیروز تیتر زده بود که چرا واکسن وارد نمی کنید ومردم را به کشتن می دهید!؟این خانم که سابقه دادن اطلاعات محرمانه هسته ای در زمان خاتمی رئیس جمهور به بیگانه را دارد هنوز متوجه نیست که واردات واکسن کووید 19چند هفته ای دولت جدید از واردات واکسن چند ساله دولت اصلاح طلب سابق بیشتر بوده است !!!!!!!!!!
  • کیقبادی IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    28 10
    تاجایی که چندین سال مردم شاهد نظاره گر بودن از اصلاح طلبان نتیجه ای بجز فقر بیشتر وفاصله طبقاتی زیادتر در بین جامعه چیزی عاید واصل نشد خودشان اقازادهاشان ازسیری دارن میترکند یگ عده ای هم برایسیر کردن شکم زن وبچهاشان روزی هزاران سطل زباله با انهمه الودگی سر میزنن تا یگ تیکه کارتن یاچیز دیگر برای فروش گیر بیارن
  • رضا مهدوی JP ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 1
    منی که نه سرمایه نه مقام دارم باید اصول گرا بشم ولی وقتی به همه چی رسیدم دنیا رو دیدم باید اصلاح طلب بشم تا از دنیا لذت ببرم ربطی به بیشتر فهمیدن تغییر حزب دادن نداره
  • تندیس IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 1
    مگر هر که هر حرفی را زد فورا باید رسانه ای کرد . از این صداها خیلی از افراد مختلف متصادر میشود یکی از انها مورد توجه مردم قرار نمی گیرد . چیزی را که مردم به ان ارزش نمیدهند را منتشر نکنید . اگر این حرفها برای ما مردم به اندازه ارزنی ارزش داشت که صاحبان ان اینک بر کرسی حکمرانی تکیه زده بودند .
  • حمید ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    این یعنی چنین افرادی برای امیال دنیوی ومنیت خود دین را هم به حراج می گذارند.پس عجیب نیست که برخی این چنین رفتار میکنند.یا به خاطر فرزندانشان و وابستگانشان وغیره پشت به دین واصول خود میکنند.عاقبت به خیری مهم است که بعضی ها از دست میدهند.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 3
    متاسفانه غالب کارخانه ها ،تجارتخانه ها وثروت کشور در دست سرمایه داران بی دین وچندتابعیتی اصلاح طلب و هواداران این تفکر منحوس است
  • حسین IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    3 1
    خدایا کی ما رو از شر این اصلاحات نجات می دی
  • ابوذر IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    اصلاح طلب مرده است این مرده رو کمتر واکاوی کنید سیاست مدارا میدونن برای ماندن در قدرت یا باید با نظام باشی یا در دل مردم اگه هردوتایش باشد که نورالانور میشود یه زمانی کسی رو از هسته اصلی بیرون میانداختن میومدن طرف مردم{الکی درد ودل مرم رو میگفتن که بین مردم حامی داشته باشن } ولی الان دیگه اصلاح طلبی مرده و جایش رو داده به مخالفان رادیکال
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 2
    برو به سفارت خونه های کشورهای خارجی بگو تو ایران خودشون خودرو تولید نمیکنن بدن تو بازار وارد هم نمیکنن خودرو هم نیاز داریم! چیکار کنیم الان؟ سر همین یه بند بهت پناهندگی میدن تو هر کشوری!
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 6
    همین جوری هم هرج و مرج اجحاف محور به اصطلاح آموزش و پرورش ازهر دو پا لنگ میزند حال یک زن در این عرصه پر از سنگلاخ چه می تواند بکند؟اینجا سوئد نیست.
  • محمد IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 1
    اگر واقعأ صحبت از پررويي و بي عدالتي باشه شما كاسبان تحريم در دنيا رتبه اول را داريد
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    وقتی یه دزد یا یه قاتل را محاکمه نمی‌کنند ، آن مجرم جری‌تر و وحشی‌تر و دزدتر می‌شود، شاهد مثل هم همین اصلاح‌طلب‌های اختلاس‌گر که محاکمه نشده‌اند حالا بی‌پرواتر و پرروتر دارند می‌شوند.
  • مهدی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    15 0
    برای همینه که میگن دعا کنید عاقبت بخیر بشین
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    اصلاح طلب ها بدنبال اصلاح نظام....اینطور چیزا نیستن اونا کلا خوی براندازی دارن یک جماعت ترسو که جز حرف مفت زدن چیزی بلد نیستن...
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    این تفاسیر پیش پا افتاده چیه که انجام میدین؟طالبان ساختارش مشخصه رفتارش هم مشخصه،مسلما طالبان برا ایران در درازمدت مشکل ساز میشه،درک این مطلب پیچیده نیست،
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    16 2
    مملکت 32 سال دست اصلاح طلب ها بوده این هم وضعیتمون هست دیگه نمیدونم انتظار چی دارن
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    18 1
    لعنت بر افساد طلب
  • آبتین IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    جریان اصولگرا در طول عمر خود قطعا ریزش و رویش های فراوانی داشته است. اگر می بینید که افرادی مانند رفسنجانی، ناطق و روحانی و برادران لاریجانی که بعضاً در گذشته از طیف اصولگرا قلمداد می شدند. بعد از گذشت زمان تغییر مواضع دادند. به دو دلیل می باشد. اول اینکه آقایانی که نامبرده شد، از اول هم قلبا اصولگرا نبودند، و تنها جهت بهره مند شدن از حمایت جریان اصولگرا تظاهر به اصولگرای می کردند. در صورتی که همیشه تفکر لیبرال و غربگرا داشتند. دوم اینکه این آقایان یا خودشان و یا نزدیکانشان،در زمان به دست گرفتن قدرت، اقدام به چپاول بیت المال کرده و باعث نارضایتی مردم شدند و جایگاه خود دربین اصولگرا ها از داده و طرد شده اند و به ناچار چهره اپوزیسیون و اصلاحات به خود گرفته اند. الان سئوالی که پیش می آید و اصلاحات باید پاسخ دهد ،این است چرا هر مسئولی که با عملکرد خود باعث نارضایتی مردم می شود و مردم خواهان محاکمه آنان هستند، به دامن اصلاحات پناه برده و از سوی اصلاحات حمایت می شوند.
  • بنده خدا IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    11 0
    اشرافی گری و حرام خواری باعث گم کردن صرات و راه مستقیم و حق می شود می شود
  • محمد IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    7 16
    دراصل هردو یکی هستن بااومدن آقای رئیسی هم هیچ چیزعوض نمیشه ازوقتی رئیسی اومده تاالان هیچی بهترنشده حتی بدترشده کالاهاگرونترشدن خودرو که روزمیشمره اگه باعث این افتضاهات روحانی بوده چرانمیارن محاکمش کنن که مردموبه نابودی کشوند پس سیاست همان سیاست هستش فقط آدمای اجراکننده عوض میشن
    • SG ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      10 4
      روانت مغرض و قلبت مریض است! کینه و عناد و حسد تمام وجودت را آلوده کرده است!
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      4 0
      تورم 1000 درصدی که دولت روحانی ایجاد کرده به راحتی قابل کنترل نیست خم رنگرزی که نیست.
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      2 1
      گندی که اصلاح طلبان بالا آوردند به آسانی قابل جمع کردن نیست و حداقل تا یکسال آینده ادامه دارد.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      5 1
      اوضاع خراب مملکت با اجی مجی لا ترجی یا فشار دادن یک دکمه درست نمیشه. آسیاب به نوبت صبر کن
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 3
      آفرین تنها کامنتی که حرف حساب زد.دو حزب که هیچ! هزار حزب هم باشن برای مردم ایران والله قسم گره ایی باز نمیشه که بدتر گره به کار خواهند انداخت.فقط ماییم که به خاطر اینا به همدیگه فحش میدیم.برادرای من یه سر برین بازار آش همون آش قبلیه و کاسه هم همان کاسه.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    13 2
    اصلاح طلبها برای ایران هم حاضر نیستن یه خراش رو بدنشون بیفته حالا برن یه کشور دیگه. روح لیبرالیستی و غربگداییشون بهشون اجازه نمیده
  • علی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 1
    این نحوه واکنش اعتراف به خود کج اندیش شان و افکار پریشانشان که منطبق با واقعیات نیست حکایت دارد وسعی دارند از دید خویش بقیه را نقد غیرمنصفانه و محکوم کنند
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    مگه انتخابات چه ایرادی داشت تو آدم بشی بهتره.
  • عبد االله IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    10 3
    ظلم بس است بروید دست از سر مردم بردارید بگذارید دولت آقای رییسی کارشان را انجام دهند
  • ali IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 0
    خانجانی اگر لاریجانی گرایش اصلاح طلبی نداشت که حتی تا الان هم و این ساعت برچام بی سرانجامتون تصویب نشده بود که مردم را بیچاره کنید عزیز
  • امید IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    8 2
    هرکس که بی دین وضداسلام وغربزده وبی بندوبار وبی حجاب ومغسداقتصادی واشوب رو نفوذی وبیسواد وبی تخصص پرمدعاهست میره توجرگه اصلاح طلبها حالا فهمیدین چرا و بروز تعدادحزبشون بیشترمیشه آخه مرزبندی باهیچ مفسده ای ندارن
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 3
    تا بوده همین بوده. اونی که درست کار میکنه همیشه بهش ظلم میشه
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 2
    حرف حق تلخه
  • نادر IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 3
    جناب مشرق نیوز در مبارزه هرگز موفق نمیشوی . مبارزه با خرد واندیشه ،همیشه محکوم به شکست است.
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      2 1
      شماها رو شکست دادیم پس دهنتو ببند
  • احمد IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    حزب اصلاحات را باید میگفتند حزب امر عاص چون در سخن گفتن وفریبکاری لنگه ندارند ولی در عمل بی کفایت
  • خخخخ IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 3
    خخخ جواب اون خانم زهرا نمی دونم چی نژا همین که رئیسی با طرز تفکرش می زاره بیایین تو خیابون خدا رو شکر کن خخخخ
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    هرمسولی در دوره مدیریتش خراب کرده وپیش مردم شناخته شده به خرابکاری به ناچار به جبهه اصلاحات دروغین شما پیوسته، چرا که‌ شاید جبهه اصلاحات دارای شعارهای خوبی باشید ولی در کل از همان مسولین بی لیاقت کار نابلد تشکیل میشوید نمونه اش همین حسن روحانی با کابینه اش چه قدر مردم اذیت کردید،
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    گندکاری اصلاح طلبان بر خودشان هم پوشیده نیست این قماش ستون پنجم دشمن داخل ارکان حکومت هستن انتخابات با فریبکاری رسانه ای بی بی سی وغربگراها مثل هشت سال گذشته مردم رو فریب بدن وچپاول کنن شما اگر مریض نیستید افغانستان که دست ارباب امریکاییتون بود اگر ارمغان می اوردن که برای اونا می اوردن پس غرب پرستان ساکت بشن وافاضه نکنن خیلی وضع مملکنت بهتر میشه این گروه عاشق غرب با جنایاتش هستن چون خودسون هم از اون جنسند
  • محمدولایی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 1
    نویسنده عزیز ::::مگه آنهایی که نظرشان را گفتند :::جز فردی عادی مسعولی بودند ؟؟؟؟آیا شما بادست خالی می تونی بری جنگ ؟؟؟؟؟اگه راست میگی تجهیزات بزار در اختیارشان وببین ؟؟؟؟تیتر بدون رضای خدا ودروغ نزنید !!!!!؛البته میدانم از ترس وپول خوبه اما. خدا شاهد ه.
  • Hgf IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    14 0
    این اصلاح طلب ها ، واقعا به سمت کدوم اصلاح میروند ، اصلاح وضع مادی خودشون ، اصلاح برنامه رانت خواری ، کلاهبرداری ، دقلبازی و .... خجالت هم چیز خوبی است ،اصلاف طلبان بقدری بد و زشت و غیر مردمی کار کردن که واژه اصلاح طلب در جامعه یعنی درد ،خودخواه ، رانت خوار ، مفسد ، کلاهبردار ، جاسوس ، دشمن و دشمن و دشمن
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    چرا عکسها دانلود نمیشه
  • ناصربني سعيد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    27 0
    بنام خدا خانم نژادبهرام لطفآموعظه هايتان رابراي خودتان وباصطلاح اصلاح طلبانتان؟! بگذاريد!!!من نصب نفسه للناس امامافعليه ان يبداءبتعليم نفسه قبل تعليم غيره!!! بگذاريداين سيدبزرگواروخدمتگزارملت به وظايف ملي وديني و...برسن وموي دماغش نشويدكه كشورعزيزمان ايران وانقلاب اسلامي هرچه نامهرباني ديدندازشمااصلاح طلبان ديدند!!!!
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 2
    نه غزه نه سوریه نه افغانستان
  • بی فکر IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 2
    اگر به فکر مردم مملکت خود نباشید یک روزی. ......
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 2
    دفعه دیگه که دیدیم ارزونی شده اشتغال زیاد شده مسکن ارزون شده کرونا نابود شده اینترنت قطع نشده حقوق همه یکسان شده سهمیه ها برچیده شده جیب همه پرپول شده بخدایی خدا مثل شما آدم میشیم ومیاییم رای میدیم
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    اصلاح طلبا براحتی آب خوردن دروغ میگن. من در دانشگاه عضو بسیج دانشجویی بودم و خواستم عضو انجام اسلامی دانشجویان که شاخه اصلاح طلبان بود هم بشم. با کمال پررویی گفتند نمی پذیریم.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    کی میشه مردم از دست اصلاح طلبها و روشنفکرنماها راحت بشن بابا شما اگر عقیده و فکری هم دارید اگر خوب هم باشه در ۲۴ سال هیچ کاری نکردید فقط فکر قدرت حزبتون بودید شما خودتون خودتون و از بین بردید
  • DE ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    ..... بعد از مدتی افرادی مانند مرحوم آیت‌الله هاشمی، ناطق نوری یا حسن روحانی و حال برادران لاریجانی‌ها که زمانی رقیب جدی اصلاح‌طلبان بودند، بیشتر به سمت مواضع اصلاح‌طلبانه گرایش پیدا می‌کنند"
  • حسن IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 1
    اگر چه ریزشهایی یعد از انقلاب داشتیم ولی رویش ها زیادتر از ریزشها بوده است "در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب جوانان انقلابی با تجربیات چهل ساله قدم های محکمتری برای تعالی کشور ایران وسپردن پرجم زیبا به دست منجی عالم بر خواهند داشت"
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    وای خدای من شماها از حقوق زنان نگید کاری کردید زن ایرانی که در کنار خانوادش با خوشی زندگی میکرد دیگه سفرش گرمایی نداشته باشه
  • میثم IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    از این افساد طلب سوال می شود، چرا طلحه و زبیر در برابر امام علی (ع) شمشیر کشیدند؟ مشکل از امام بود یا مشکل زیاده خواهی و اشراف گرای طلحه و زبیر بود؟ دقیقاً الان هم کسانی که از انقلابی بودن پشیمان شدند چون انقلاب مسیرش با مسیر این اشرافی ها جداست. این طبیعت انقلاب های الهی است که هر چند وقت یک بار یکسری افراد را از قطار ش پیاده می کند . چون ماهیت این افراد به مرور خودش را نشان می دهد و معلوم می شود که عوضی قطار انقلاب را سوار شدند . مسیر این قطار به مقصد آنها نمی خورد . بر همین اساس هر ایستگاه عده ای از آنها پیاده می شوند. بعضی در ایستگاه قدرت، بعضی در ایستگاه شهرت، بعضی در ایستگاه خانواده و بستگان مانند زبیر،بعضی در ایستگاه ثروت و تجملات و در نهایت افرادی به مقصد می رسند که در همه این مسیر خالصانه چشم به دهان ولی داشتند . نه جلو زدند و نه عقب ماندند . بلکه پا جا پای ولی گذاشتند. انقلاب مانند رودخانه شفاف نا خالصی ها را کنار می زند و این فلسفه حذف شدن امثال هاشمی، منتظری، ناطق ، خاتمی، روحانی، لاریجانی و دیگران است.
  • دلسوز IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 2
    یاد سرباز ژاپنی افتادم که حدود ۳۰ساب بعدازپایان جنگ جهانی دوم در جزیره ای در فیلیپین هنوز در حالت آماده باش جنگی بود. شما هنوز فکر میکنید مردم اصلاح طلب و اصول گرا براشون اهمیتی داره؟!! بابا خیلی عقبتر از تحولات جامعه هستین. آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت.....!دیگه مزخرف ترین گفتمان سیاسی در جامعه بحث چپ‌و راسته
  • محمدرضا IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    در دولت آقای رئیسی برای خدمت به این کشور باید کفش آهنی پوشید و زنان جامعه ما قادر به پوشیدن کفش آهنی نیستند چون از خدمت به خانواده خود باز می مانند
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    اسلاح طلبان مدعی درک واقعی تر هنوز نتوانسته اند به درک ابتدایی از خصومت و دشمنی آمریکا و غرب با ملت ایران و ملت‌های مسلمان برسند و دیگر اینکه تنها به منافع خود فکر می‌کنند و برای منافع دیگران پشیزی ارزش قائل نیستند و عدم اعتماد به آمریکا و غرب اصلا قابل درک نمی‌دانند .
  • AA IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    آنها فاقد اهداف مردمی واستراتژی مشخص وفقط ثروت اندوز بودند
  • ایرانی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 1
    چرا روحانی، یک رو قبل ازانتخابات مجلس! دقيقأ یک روز قبل ازانتخابات مجلس! موجودیت کرونا را اعلام کرد؟! هدف تحریم انتخابات به دستورغربی ها صهیونیست هابود!!! که باهوشیاری رهبری بزرگ جهان بشریت این توطئه هم مثل بقیه نقشه ها، نقش بر آب شد. و...
  • بازنشسته IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    عزیزان اصلاح طلب از همه دروغگو تر شما بودید با این حسن روحانی که ازش طرفداری کردید و هشت سال به ما دروغ گفت.
  • بازنشسته ایرانی IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    عجب رویی دارند این اصلاح طلب ها.دراین چندسال اخیر وحتی گذشته نه چندان دور همه مردم ایران دیدند که شما اصلاح طلب ها چه تفکر حزب بادی وغیرمردمی داشتید و دارید.پس لطفاً دست از پر رویی نجومی بردارید
  • کامران IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 4
    مشرق .اصولگراها در ناجوانمردی شهره هستند فکر کن اگر سید م خ کاندید بود چقدر رای میاورد
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      0 0
      کسی اگر رای ندارد که نباید به زور حکومت کند
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 1
    در بحث طالبان اشتباه محض میکنید و انشالله زودتر از خواب !!!بیدار شوید
  • سینا IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 2
    هشت سال مملکت رو به فنا دادن باز ول کن نیستن.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 2
    در عقب نشینی از حضور میدانی در افغانستان به حمایت حقوقی از مردم افغانستان رسیده‌اند. خوب اگه منظورتون اینه که ایران مواضع تند علیه طالبان بگیره، چه دلیلی داره الکی برای خودمان دشمن بتراشیم. اگه هم منظور اینه که بدون مقابله حقوقی و سیاسی با طالبان، خواهان احترام به حقوق مردم افغانستان باشیم که رهبر معظم انقلاب فرمودند دیگه حرف تازه ای نگفته اید که اینهمه غوغا به پا کردید.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    ایا پذیرفتن مسئولیتی که در توان فرد نیست حق مردمه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس