واکنش دادستان کل به ادعای رئیس کانون سردفتران: ثبت خودرو در دفترخانه الزامی نیست

دادستان کل کشور گفت: رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری سند خودرو برای همه از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک کشور لازم الاجرا است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور درباره نقل و انتقال خودرو گفت: خواهشم این است که  مردم کار نقل و انتقال را خودشان انجام دهند.  چرا بخواهند حق الوکاله به وکیلی بدهند که هزینه گزافی باشد که بر آنها تحمیل شود. 

بیشتر بخوانید:

واکنش دادستان کل به ادعای رئیس کانون سردفتران

وی افزود: انتقال خودرو در ادارات راهنمایی و رانندگی زمانی نمی‌برد، مقدمات کار را فراهم کنند و خود اشخاص آنجا بروند  و منتقل کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: اگر کسی به هر دلیل می خواهد این کار را به وکیل واگذار کند وکیل این کار را انجام دهد و اگر چنانچه به دفترخانه ای مراجعه شد و آن دفترخانه با این بهانه از انجام وظیفه خودداری کرد، این را حتما گزارش دهند.  من هم با رییس محترم سازمان ثبت این مساله را صحبت خواهم کرد و به عنوان یک تخلف و ترک  وظیفه و ترک امری است که یک دفترخانه  ممکن است آن را انجام دهد که بنظرم قابل تعقیب است.

ببینید:

فیلم/ دادستان کل کشور: برگ سبز، سند مالکیت خودرو تلقی می‌شود

منتظری تصریح کرد: از طرف دیگر آنچه که ملاک ما هم بود که در نامه استناد کردم رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بود که این رای دیوان عدالت اداری برای همه لازم الاجراست از جمله برای سازمان ثبت و ادارات و دفاتر اسناد رسمی و  آنها هم مکلف هستند در اجرای این رای عمل کنند و اگر چنانچه  اتفاق افتاد، قابل تعقیب خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کیوان IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    مردم ماندن بلا تکلیف
  • علی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    سلام جناب دادستان محترم فرمایشی کرده اند اما متن قانون در ماده ۲۹ که نه با قانون جدیدی نقض شده نه مجلس محترم طی استفسار جدیدی انرا ملغی الاثر نکرده خلاف نظر دادستان است.
    • Mahdi IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      بزرگوار رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور در حکم قانون می‌باشد و نسخ نمیشود مگر به جعل قانون جدید یا رأی وحدت رویه جدید چنان که دادستان کل کشور فرمودند دیوان عالی رأی وحدت رویه ای صادر نموده که محتوا و مفاد اون سند رسمی بودن برگ سبز صادره از نیروی انتظامی است البته سردفتران مطمئنا تا مدتی تمکین نمی‌کنند چون به ضررشون هست و منافعشان در خطر هست ولی مطمئن باشید چون این به نفع مردم هست اجرایی خواهد شد
  • احمد IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 0
    خیلی جالبه دستگاه قضا و پلیس اظهار می کنند برگ سبز خودرو سند رسمی خودرو است اما دفتر داران زیر بار نمی روند!! اینکه چرا دفتر داران مایل نیستند بپذیرند طبیعی است اما اینکه دستگاه قضا و پلیس حریف دفتر داران نمیشوند جای تعجب بسیار دارد!!
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    جلسه فوق العاده گذاشتند در کانون سردفتران تا راهی برای جلوگیری از این موضوع پیدا کنند. به یقین زیر بار این موضوع نمیروند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس