کد خبر 1273489
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
خودرو

بدون شک شورلت کوروت C۸ Z۰۶ یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای اخیر خواهد بود اما چیزی که هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد پیشرانهٔ خارق‌العادهٔ این خودرو است.

به گزارش مشرق، بدون شک شورلت کوروت C۸ Z۰۶ یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای اخیر خواهد بود اما چیزی که هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد پیشرانهٔ خارق‌العادهٔ این خودرو است. Z۰۶ جدید به یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V۸ تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت مجهز می‌شود که از کوروت مسابقه‌ای C۸.R گرفته شده است. مشخصات دقیق این پیشرانه هنوز اعلام نشده اما میدانیم بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. هرچند قدرت این موتور ممکن است از ۶۵۰ اسب بخار C۷ Z۰۶ کمتر باشد اما قطعاً پیشرانهٔ جذاب‌تری برای طرفداران خواهد بود.

پیشرانهٔ V۸ کوروت C۸ Z۰۶ و شکستن چهار رکورد جالب +عکس

این موتور همچنین برای شکستن چندین رکورد آماده است. اولین رکورد، حجیم‌ترین پیشرانهٔ V۸ با میل‌لنگ تخت است. این رکورد در حال حاضر در اختیار پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری وودو فورد موستانگ شلبی GT۳۵۰ است. این در حالی است که حجیم‌ترین پیشرانهٔ V۸ میل‌لنگ تخت فراری تنها ۴.۵ لیتر حجم داشت؛ بنابراین مهندسان شورلت باید سخت کار کنند تا ارتعاشات این پیشرانهٔ حجیم را کاهش دهند.

پیشرانهٔ V۸ کوروت C۸ Z۰۶ و شکستن چهار رکورد جالب +عکس

علاوه بر این، پیشرانهٔ Z۰۶ باید رکورد بیشترین گشتاور تولیدی توسط یک موتور V۸ تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت را هم بشکند. این رکورد نیز هم‌اکنون در اختیار پیشرانهٔ GT۳۵۰ با ۵۸۰ نیوتن متر است و هرچند هنوز گشتاور دقیق موتور کوروت Z۰۶ را نمی‌دانیم اما این موتور در C۸.R که محدود به قوانین مسابقه‌ای است، ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه همچنین رکورد بالاترین ردلاین در بین همهٔ موتورهای آمریکایی را هم خواهد شکست زیرا گفته شده ردلاین آن به ۹ هزار rpm می‌رسد که بازهم از موتور وودوی فورد با ۸,۲۵۰ rpm بیشتر است.

پیشرانهٔ V۸ کوروت C۸ Z۰۶ و شکستن چهار رکورد جالب +عکس

و در آخر به‌احتمال‌زیاد پیشرانهٔ Z۰۶ رکورد قوی‌ترین موتور V۸ تنفس طبیعی تولیدی دنیا را هم خواهد شکست. این رکورد هم‌اکنون در اختیار پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری M۱۵۹ مرسدس بنز SLS AMG سری سیاه با ۶۲۲ اسب بخار (۶۳۱ به واحد PS متریک) است و هرچند برخی گزارش‌ها به قدرت ۶۱۷ اسب بخار برای C۸ Z۰۶ اشاره کرده‌اند اما اگر شورلت به دنبال رکوردشکنی باشد به‌راحتی می‌تواند این رقم را به بیش از ۶۲۲ اسب بخار برساند.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 4
    خدا کمکشون کنه بیشتر که برای تکامل علم و دانش و امنیت و اسایش بشر چنین محصولاتی تولید میکنن.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 0
      هههههههه چه قدر تو نایسی
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    7 5
    البته این نکته رو یاداوری کنم که پراید و در کل تولیدات داخلی هیچ چی از کوروت و اجناس خارجی کم ندارن یه سری غربگدا و خودتحقیر فکر میکنن شورلت از پراید بهتره
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 2
      در پاسخ شما عرض كنم كه اين خودرو و امثال اون جز سوپر اسپورتهايي هستند كه فقط طبقه مرفه كشورهايي مثل آمريكا و اروپايي ها ميتونن اون رو خريداري كنند! شما هم طوري حرف ميزني كه انگار اين خودروها ميراثي هست كه پدران شما به يادگار گذاشتن!!؟؟معمولا افراد شبيه شما اين گونه انتقاد ميكنند، تا الان حتي يك امضا هم براي پيشرفت كشور نزدن؛ چ برسد به توليد و اختراع و علم آموزي و توليد علم و ...
    • رضا IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 0
      الان شوخی گفتی یا جدی؟
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      1 1
      یه سری غربگدا چششون به صدقه ی کدخدا و غرب بود تا شاید پژو و رنو یه چیزی بذارن تو کاسشون و نذاشتن جوونا از خلاقیتشون استفاده کنن.نتیجشم شده اینکه هنوز باید پراید سوار بشید
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 0
      1سری ازخودمتشکر؟!به جای کدخدا رفتن دست بوس خدم،حشم وآبدارچی کدخدا که کارشون راه بیفته بازیرمیزی ازجیب وعابروی ملت! زهی خیال باطل که کدخداخبرداره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس