کد خبر 1274048
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
نیروی دریایی آمریکا دو موشک بالستیک اتمی شلیک کرد

نیروی دریایی آمریکا از آزمایش موفق دو موشک اتمی در سواحل فلوریدا با هدف نمایش قدرت به متحدان و رقبا خبر داد.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها یکشنبه اعلام کردند که نیروی دریایی آمریکا در روزهای اخیر با موفقیت دو موشک اتمی را از زیر دریا شلیک کرده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نیروی دریایی آمریکا روز جمعه دو موشک اتمی بالستیک از نوع «تریدینت- ۲» را از سواحل «کیپ کارناوال» در فلوریدا  از زیر دریایی اتمی کلاس اوهایو شلیک کرد.   این موشک‌ها آخرین مدل موشک تریدنت -۲ هستند و قرار است تا سال ۲۰۲۴  در خدمت نیروهای مسلح آمریکا باشند.

 دریادار «جانی والف» از مقام‌های ارشد نیروی دریایی آمریکا در این باره گفت که این عملیات به منظور نشان دادن قابلیت اطمینان بی نظیر به قابلیت بازدارنده اتمی دریایی ما، به آمریکایی‌ها، متحدان و رقبا بود.

نیروی دریایی آمریکا ۲ موشک بالستیک اتمی شلیک کرد

تریدنت-۲ یک موشک بالستیک زیر دریایی است که توسط «لاکهید مارتین» ساخته و در نیروی دریایی آمریکا و انگلیس مستقر شده است. این  موشک عنصر کلیدی سه گانه اتمی راهبردی ایالات متحده است و بازدارندگی راهبردی ایالات متحده را تقویت می‌کند. موشک تریدنت-۲ یک سیستم مبتنی بر دریاست که می‌تواند با اهداف زیادی درگیر شود.

این موشک توسط ۱۴ فروند زیردریایی کلاس اوهایوی ایالات متحده و چهار زیردریایی کلاس ونگارد انگلیس حمل می‌شود.

این در حالی است که تحقیقات یک موسسه دفاعی نشان می‌دهد نیروی دریایی چین با تجهیز هرچه بیشتر در حال به چالش کشیدن ارتش آمریکاست.

» موسسه تحقیقات دفاع ملی و امنیت در گزارشی اشاره کرده  که ناوهای جنگی جدید نیروی دریایی چین قصد این کشور برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ دریایی و به چالش کشیدن ایالات متحده را نشان می‌دهد.

«سو زویان»تحلیلگر نظامی موسسه تحقیقات دفاع ملی و امنیت معتقد است که موشکهای بالستیک از زیردریایی اتمی این امکان را به چین می‌دهد از دریای چین جنوبی به سواحل غربی ایالات متحده حمله کند. این تحلیلگر نظامی همچنین به قابلیت‌های پرتاب موشک ناوهای جدید چین اشاره کرد.

چندی قبل نیز یک مقام نظامی ارشد سابق چین از آمادگی بالای یگان‌های مختلف ارتش این کشور برای مقابله با حملات اتمی آمریکا و به‌کارگیری انواع موشک‌ها خبر داد.

وانگ ژیانگسویی» مقام ارشد نظامی سابق چین در این زمینه گفت چین دو دهه برای ساختن استحکامات دفاعی لازم برای زرادخانه  اتمی خود در دریا و زمین  وقت گذاشته تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند یک حمله اتمی و موارد دیگر را دفع کند.

 این مقام نظامی چین با اشاره به گزینه حملات اتمی به کشورش ا ز سوی آمریکا گفت، به خاطر تغییراتی که در ۲۰ سال گذشته انجام دادیم آنها نسبت به موفقیت این گزینه اطمینان نخواهند داشت. وی با رد ادعای آمریکایی‌ها درباره سالم ماندن بخش محدودی از کلاهک‌های اتمی چین در صورت حمله گفت که چین برای ایجاد قابلیت حمله دوم و پاسخگویی به حمله اتمی، یک سری اقداماتی انجام داده است.

 در حالی  که چین متعهد شده از سلاح اتمی به عنوان گزینه نخست حمله  استفاده نکند، گمان می‌رود که این کشور ۲۰۰ یا ۳۰۰ کلاهک اتمی داشته باشد. رسانه های دولتی  چین سال ۲۰۱۸ گزارش دادند که ارتش این کشور برای مخفی کردن، جابجایی و راه اندازی نیروهای ضد حمله اتمی خود تونل زیر زمینی از ۵۰۰۰ کیلومتر در سراسر کشور ساخته است.

چین همچنین در سال ۲۰۱۵ با تجهیز زیردریایی‌های خود به موشک‌های اتمی، توانایی اتمی مستحکمی در دریا ایجاد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 26
    ایران نترس
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      14 4
      چخه البانی نشین اونی که میترسه خوده امریکاس عین الاسد رو فراموش کردید امریکا اگر جرات داشت میزد پس دو تا قمپوز در کردن این همه ادا نداره ، البانی نشین ایزی لایف بستی به خودت یا نه
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      10 3
      فعلا که اونا(آمریکایی ها وصهیونیست ها)ترسیدن وزمان حضورنیروی دریایی مقتدرایران گفتن ندیدیم و....! نفتکشهامون به ونزوئلا ولبنان هم رفت ! آروغ در کوچه خلوته!!!
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      5 2
      ساخت بمب اتم کار یه روز یمن سوریه ایران اراده کنیم رو ماشین سوار کردیم اماده شلیک گوگولی هر چند احتیجای نداریم امرکا از دمپایی و کلاش زنگ زده هم خودش خیس میکنه سریع در میره
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      8 7
      10:01 ابگوشت بزباش هم نمیتونید تو یه روز درست کنید.
    • ایرانی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      1 2
      بدون تبلیغ اگه ایران بود نقطه زن و دقیق و فلان
    • رامین IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      0 6
      به ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ صورتت بخندد خنداندی مارو.... ولی خداییش بزباش رو خوب اومدی.... و زدی تو خالشون
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    12 6
    آخی ! الان زشت کلام و رفقا از خوشحالی اشک شوق میریزن !
  • DE ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    13 8
    به امید روزی که خبر آزمایش موشک های بازدارنده ی اتمی ایران و ببینیم و بشنویم
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    8 1
    حالا سازمانهای کثیف بینالمللی برن یقه امریکا رو بگیرن یا اژانس اتمی هرگز نمیگیرن‌چون این سازمانها ساخته غربن برای کنترل ملتها
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 12
    همیییییینه با امریکا نمیشه درافتاد . دم امریکا گرم شدیدا لذت بردم تا باشه از این ازمایشا
    • سیامک IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      1 2
      وطن فروشی از خودفروشی هم بدتر است شما خودفروشها همیشه در حال چرت هستید چرت بزن هنوز کسی انتخابت نکرده
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      1 4
      اِ وا، خدا مرگت بده!!!!!!
    • ناشناس IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      3 5
      یادتون رفته ما بار ها آمریکایی ها رو تو خلیج فارس گرفتیم و اومدن گریه کردن جلو دوربین و گفتن ببخشید؟
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    4 9
    یکیش واسه ایران بسه. تنها راه نابودی شرارت = شخم زدن محور شرارت با یک موشک بالستیک اتمی
    • ناشناس IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      2 1
      کسی حرات نداره به این سرزمین کهن چپ نگاه کنه . من یه گرسنه ام اما هنوز پاهام جون داره و تا آخر ایستاده ام .
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    5 2
    جنگ وقتی شروع بشه، کدوم کشور حاضر میشه کنار کشوری که در حال سغوط هستش بجنگه؟ اروپایی که به زور کلش از ایران یکم بزرگتره؟ ناتو رو خدا رحمت کنه؛ اولین بمت اتمی هم که آمریکا بزنه هر جایی ( تازه اگه رهگیری نشه! )، از چندین جهت هدف بمب اتمی قرار میگیره، دیگه زمان جنگ جهانی نی که بمب اتم بزنی به کشورهای شکست خورده و تسلیم شده و جوابی نگیری؛ هر چند به زودی آمریکا هم همانند شوروی از درون فرو میپاشه.
  • حسين DE ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 1
    حال كدام ارگان و سازمان بين المللى بايد به آزمايش موشكى يانكى ها اعتراض كند؟ به اميد روزى كه موشكهاى ما قادر باشند سراسر خاك آمريكا را مورد هدف قرار دهند.
  • عرفان IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 3
    لذت بردم قدرت یعنی این.... زیردریایی های اتمی اوهایو حاوی 24 تا موشک هسته ای ترایدنت هستن که فقط قدرت یدونه از اونا 1000 برابر قویتر از بمبی هست که روی هیروشیما و ناکازاکی ریخته شد و موجب قتل هفتصد هزار نفر فقط در چند ساعت شد...... خودتون دیگه حساب کنید!!!!
  • عرفان IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 3
    اونوقت 13 تا از موشک های بالستیک ایرانی که زدن مقر حزب الاحواز کلا 20 تا کشته هم نداد میفهمید 13 تا هر چقدر هم موشک های ایرانی رو بزرگ کنید قدرتشون در برابر موشک های اتمی امریکا و اسراییل شبیه ترقه هست بخدا ...... فقط یدونه از این موشک های اتمی امریکا قدرتش 1000 برابر بیشتر از بمبی هست که امریکا روی هیروشیما ریخت وتوی چند ساعت چند صد هزار ادم بدبخت رو به خاکستر تبدیل کرد :))
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 4
    چه جوریه که کفار حق داشتن هر نوع سلاحی رو دارند اما بر مسلمانان ایران داشتن این جور سلاح های بازدارنده و موثر حرام است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس