کد خبر 1274425
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
معصومه ابتکار

رئیس سازمان محیط زیست دولت روحانی با بیان اینکه تلاش دولت‌های یازدهم و دوازدهم این بود که فشارها از روی مردم برداشته شود گفت: صداوسیما نمی‌خواست مردم دستاوردهای شیرین دولت را احساس کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه آرمان ملی گفت‌وگویی با معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست دولت روحانی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

تلاش کردیم در این هشت سال با مردم صادق باشیم

- خدمت کردن در دولتی که با رأی بالای مردم سر کارآمده بود باعث افتخار است.

- ما تلاش کردیم در طول این هشت سال با مردم صادق باشیم و در راستای مطالبات و وعده‌هایی که دولت به مردم داده بود حرکت کنیم.

تلاش دولت‌های یازدهم و دوازدهم این بود که فشارها از روی مردم برداشته شود

- کمبودها و نقصان ها بخشی از کار اجرائی است و هیچ دولتی نمی‌تواند مدعی شود به همه وعده‌هایی که به مردم داده عمل کرده است.

- کار اجرائی همواره با عیب و نقص همراه بوده و این وضعیت درباره ما نیز وجود داشته است. تلاش دولت‌های یازدهم و دوازدهم این بود که فشارها از روی مردم برداشته شود.

در دولت یازدهم کشور به سمت یک تحول اقتصادی مثبت حرکت کرد

- در دولت یازدهم ما شاهد این بودیم به‌رغم فشارها و هجمه‌هایی که به دولت وارد می‌شد کشور به سمت یک تحول اقتصادی مثبت و یک تحرک اجتماعی وسیاسی حرکت کرد.

- در این مقطع زمانی تنش‌های بین المللی بین ایران و کشورهای دیگر کاهش پیدا کرد و پرونده هسته‌ای پس از سال‌ها به نتیجه رسید که موفقیت مهمی‌برای کشور به شمار می‌رود.

- این روند تا انتخابات سال۱۳۹۶ ادامه پیدا کرد و به همین دلیل مردم با مشارکت بالا در انتخابات مشارکت کردند و با رأی بالایی که به آقای روحانی دادند خواستار تدوام این وضعیت شدند.

شاهد عملکرد قابل قبولی از دولت روحانی در زمینه‌های مختلف در یک دوران سخت بودیم

-با این وجود پس ازانتخابات۹۶ شرایط بین المللی به یکباره تغییر پیدا کرد. خروج ترامپ از برجام و مسائلی که با تشدید تحریم ها و جنگ اقتصادی به وجود آمد و از همه مهم تر اوج گرفتن جنگ روانی شرایط را بدتر از گذشته کرد.

- در چنین شرایطی شیوع ویروس کرونا نیز مزید برعلت شد و شرایط را بسیار سخت کرد. این در حالی بود که حوادث طبیعی زیادی مانند سیل و زلزله نیز رخ داد. از سوی دیگر ظهور و افول داعش نیز به عنوان یک چالش منطقه‌ای در همین مقطع زمانی رخ داد.

- به همین دلیل باید عنوان کنم دوران خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم و هجمه‌های سنگین و زیادی علیه دولت به راه افتاد. با این وجود و به‌رغم همه سختی‌ها و هجمه‌هایی که علیه دولت صورت گرفت ما شاهد عملکرد قابل قبولی از سوی دولت آقای روحانی در زمینه‌های مختلف بودیم.

برخی مجموعه دولت را به جاسوسی و فساد متهم می‌کردند

- اختلاف سیاسی طبیعی است و در همه کشورها نیز وجود دارد. با این وجود هنگامی‌که این اختلاف نظر به اتهام زنی و هجمه تبدیل می‌شود شرایط متفاوت می‌شود.

- به عنوان مثال برخی مجموعه دولت را به جاسوسی و فساد متهم می‌کردند. روند اتهام زنی‌ها نیز دارای پشتوانه نبود و بیشتر ساختگی بود....

برآیند تخریب‌ دولت روحانی ناامیدی مردم و مهاجرت است

- صداوسیما نیز گاه در این زمینه از ظرفیت‌های خود استفاده می‌کرد تا مردم دستاوردهای شیرین دولت را چندان احساس نکنند...

- رفتارهایی که در طول هشت سال گذشته در کمال تعجب اتفاق می‌افتاد. برآیند این تخریب‌ها و هجمه‌ها نیز ناامیدی مردم و جوانان و مهاجرت است.

نباید رسانه ملی دستاوردهای دولت را نادیده بگیرد

- هنگامی‌که یک دولت با رأی مردم روی کار آمده و مستقر است نباید رسانه ملی دستاوردهای دولت را نادیده بگیرد و یا کمرنگ کند.

- برآیند چنین وضعیتی خود را در انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ نشان داد و ما شاهد بودیم که اکثریت مردم تصمیم گرفتند در انتخابات شرکت نکنند. اتفاقی که برای کشور خوشایند نبود.

دولت باید در مقابل مسئولیتی که برعهده می‌گیرد پاسخگو باشد/ بخشی از واقعیت‌ها را باید برای مردم گفت

- دولت باید در مقابل مسئولیتی که برعهده می‌گیرد پاسخگو باشد. اینکه هر روز مشکلات را برای مردم بازگو کند روش صحیحی نیست.

- معتقدم آقای روحانی در بسیاری از مواقع دلایل مشکلات را برای مردم تشریح کردند.

- بخشی از واقعیت‌ها را باید برای مردم گفت. با این وجود مردم از دولت انتظار کار و تغییر دارند. مردم می‌دانند رئیس جمهوری که روی کارآمده با درک  شرایط و مشکلات آمده و در آینده با چه هجمه‌ها و مشکلاتی مواجه خواهد شد.

- آقای روحانی در خیلی از مسائل در مقابل موانع ایستادگی کرد تا کار جلو برود و متوقف نشود. هشت سال دولت آقای خاتمی‌در دولت حضور داشتم اما شرایط دولت آقای روحانی را سخت‌تر و دشوارتر دیدم.

دولت روحانی میدان را خالی نکرد

- دولت روحانی میدان را خالی نکرد و تلاش کرد از همه توانمندی خود برای حل مشکلات مردم استفاده کند.

- این در حالی است که این احتمال وجود داشت که اعضای دولت با هجمه‌ها و اتهاماتی که متوجه آنها می‌شد در کار خود متوقف شوند و روبه جلو حرکت نکنند. با این وجود چنین اتفاقی رخ نداد و دولت آقای‌روحانی از همه ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده کرد.

نظر شما درباره علمکرد دولت روحانی چیست؟!

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 0
    افتضاحححح
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      4 0
      خانم ابتکار لطفا در مورد واردات بنزین و هاپولی کرد پورسانت آن توضیح دهید.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 1
    تحریم ها هیچ ربطی ندارند مگه تحریم ها زمان احمدی نبود ؟؟ چرا اونموقع لال شده بودند این طرفداران روحانی
    • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      4 1
      درود بر دكتر محمود احمدي نژاد
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    اینا دنبال دفاع از دولت روحانی نیستن. دنبال اینن که با روحانی جمله بسازن هرچند جملشون بار معنایی نداشته باشه بعد شما هم یبار دیگه در جواب اونها کلمه روحانی را ذکر کنید. این میشه که کلمه بی مفهوم روحانی روزی چندمرتبه در جراید و فضای سیاسی تکرار میشه. خلاصه اینکه میخوان روحانی از صفحه سیاست حذف نشه. در واقع دارن به یک مرده سیاسی شوک وارد میکنن. شما جوابشون را ندید بهتره.اینجوری مثل بازرگان و...خودبخود حذف میشن
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    پررويي نجومي و ديگر هيچ...
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 0
    جنس فعالیتهای لیبرالهای جهود مسلک در ایران ،از نوع کارهای فرقه های شیطانپرستی و کابالاییست،از منظر دنیوی کاملا هماهنگ با سایر جبهه شر و کابالیسهاست،در کار آنها هیچ خیری ولو اتفاقی وجود ندارد،همیشه منافع خود و صهیونیستها را که از هم جدا نیستند،خواهانند.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 0
    اره اگه خودتون از هم تعریف نکنید هیچکس اینکارو نمیکنه . دقیقا تو چه زمینه هایی عملکردتون قبول بوده شما فقط یدونه شو بگی ما ازتون قبول میکنیم .همه چیو دولت روحانی به مسخره گرفت از بنزین و مسکن و اشتغال و این اخری هم واکسن کرونا
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 0
    اینقدراین دروغهاروگفتن خودشونم باورشون شده کاراشون مفید بوده.ولی بایدبدونن خدارونمیشه گول زدبالاخره این دنیاتموم میشه میتونن مدعی بشن درانقلاب امام هیچ خیانتی نکردن؟
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 0
    باقی جفنگیات حتی ارزش خواندن ندارد چه رسد به تحلیل!!!اما خانم ابتکار باید بداند داعش از سال ٨٧ ظهور کرده !!!اما به مدد تلاشهای بی وقفه دولت محبوب شما بالاخره در خرداد ٩٦ به تهران حمله کرد!!
  • سرباز IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    معاهده پاریس را دریابید
  • کیارش خان IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    ...بابا خجالت بکش ولکن پست ومقام رو بکش کنار ،اینهمه دروغ وچاپلوس نباف
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 0
    برو استراحت کن پیره زن
  • فانی IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    2 0
    تعریف خانم ابتکار از دولت روحانی این ضرب المثل را تداعی می کند. خود گویی و خود خنــــدی عجب مرد هنر منــــــدی بله دولت روحانی با مردم خیلی صداقطع داشت و حقایق را نمی شنید.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    1 0
    خانم ابتکار بی انصافی نکنید!!!عملکرد دولت روحانی برای شخص شما و امثال شما درخشان و ممتاز بود!٨سال اعطا پست حساس با حقوق و مزایای عالی بدون انتظار جهت خدمات رسانی از شما عالی است نه خوب!!!!
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    این ... ادم قدر شناسی است کهاینگونه از یکی مثل خودش حمایت میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس