کد خبر 1274658
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
روحانی نمایه

سایت کارچاق‌کن دولت روحانی و برجام در طول ۸ سال گذشته، به گوشه‌ای از میراث ناکارآمدی‌های دولت مدعی تدبیر و امید اذعان کرد.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

عصر ایران که قصد داشته دولت سیزدهم را از ایده‌های بزرگ منصرف کند، می‌نویسد: رئیس‌جمهور رئیسی و تیم اقتصادی او برای حل مشکلات کشور وعده‌های بسیاری دادند که یکی از مهم‌ترین آنها ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است. اتفاقی که اگر بیفتد یک امر بسیار پسندیده است.

این سایت در عین حال می‌افزاید: «بهتر است دولت سیزدهم برای آغاز کار، سنگ بزرگ بر ندارد که سنگ ریزه‌های بسیاری جلوی پای مردم افتاده است که برداشتن آنها صد دعای خیر به همراه دارد.

بسیاری از مردم امروز مشکلات روزمره دارند و در تامین معیشت خود مانده‌اند. قیمت‌ها اگر در مسابقات صخره‌نوردی جهانی شرکت می‌کردند، قطعا رکوردی عجیب را به نام خود می‌زدند. چشمت را که بر می‌گردانی قیمت یک کالا بالا رفته است. نکته جالب این است که ما فقط بالا رفتن قیمت‌ها را می‌بینیم و خبری از پایین آمدن آنها نیست. گویی که آن بالا خوش آب و هواتر است.

خودمانیم، اغیار که این یادداشت را نمی‌خوانند؛ بخشی از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند و فعلا آرزوی‌شان داشتن رساندن یک ماه مالی به آخر است. خیلی‌ها به واسطه گرانی، دیگر توان خرید گوشت و مرغ را ندارند. بماند که بخشی حتی دیگر نمی‌توانند از پس خرید تخم مرغ و سیب زمینی هم برآیند.

مثلا چقدر بهتر بود یکی از اولین دستورات رئیس‌جمهور به بانک‌ها که در عصر کرونا، مثل بختک به خاطر یکی، دو قسط عقب افتاده به روی زندگی مردم نیفتند و زنگ پشت زنگ نزنند.

وقتی کسی دچار خونریزی است، ابتدا سعی می‌کنند جلوی خونریزی را بگیرند و بعد به سراغ درمان و به ثبات رساندن وضعیت او بروند. زندگی ما هم همین است. بهتر است ابتدا جلوی خونریزی که همان گرانی و تورم است را بگیرند و بعد به سراغ کارهای دیگر بروند.

طبقه متوسط در ایران در حال نابودی است. کم کم جامعه به دو دسته داراها و ندارها تقسیم می‌شود. البته همین دسته ندارها هم خود به چندین دسته دیگر تقسیم می‌شود که مجال آن در این نوشتار نیست.

کارهای بزرگ و فیل هوا کردن را بگذارید برای زمانی که مشکلات معیشتی مردم حل شده است. فعلا غم نان داریم».

اعتراف پایان این سایت بزک‌کننده سوءمدیریت دولت روحانی در گذشته، در حالی است که مدعیان تدبیر و امید وعده داده بودند، چنان رونقی به اقتصاد بدهند و مردم را از درآمد سرشار سازند که نیازی به پول ناچیز یارانه نداشته باشند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    17 0
    آقای رو...سوال جواب آخرتی در پیشه ...
    • شاکی IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      26 0
      چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که ............ در نهایت اخرش شد گسترده شدن فقر و کوچک شدن هر روزه سفره ها و سخت شدن و کمبود مایتحاج عمومی و مشک تامین مواد اولیه و گسترش بیشتر بیکاری و ..... برای مردم و غارت و چپاول بیت المال و غارت دخایر دلار و طلای بانک مرکزی و ایجاد رانت های ریالی و ارزی برای دور و بری های خودشون و .............
  • علی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    21 0
    چرا محاکمه و مجازات نمیشه؟؟؟؟؟!!! چرا محاکمه و مجازات نمیشه؟؟؟؟!!!! چرا محاکمه و مجازات نمیشه؟؟؟؟!!!!
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 0
      چرا محاکمه و مجازات نمیشه؟؟؟؟؟!!! چرا محاکمه و مجازات نمیشه؟؟؟؟!!!! چرا محاکمه و مجازات نمیشه؟؟؟؟!!!! چرا محاکمه و مجازات نمیشه؟؟؟؟؟!!! چرا محاکمه و مجازات نمیشه؟؟؟؟!!!! چرا محاکمه و مجازات نمیشه؟؟؟؟!!!! چرا محاکمه و مجازات نمیشه؟؟؟؟؟!!! چرا محاکمه و مجازات نمیشه؟؟؟؟!!!! چرا محاکمه و مجازات نمیشه؟؟؟؟!!!!
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    22 0
    سکانداری قوه مجریه در طول 8 سال سیاه توسط جریان آمریکاپرست و گاندویی اقتصاد کشور رو شخم زد و مردم رو اسیر و بیچاره . خدا لعنتشون کنه
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      0 0
      لطفا اضافه كنيد١٦سال دوران سياه هاشمي و خاتمي را
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    17 0
    تنها هنرش بزک بود
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    21 0
    وقتی بخاطر برجام دچار غم نان شده ایم . نباید از روحانی حتی سوال شود.چرا چنین بلائی بر سر این ملت اوردی؟
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      1 0
      زیرا به خاطرکنسرت و بی حجابی و تلگرام و فساد بهش رای دادن. امضا فریدون
  • DE ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    28 0
    نتیجه ۸ سال بزک دولت برجام: «فعلا غم‌ نان داریم»!// دستکاری در شعر بزرگان : گفتم غم نان دارم گفتا جانت درآید - گفتم که نان من شو گفت گر خمیربرآید/ گفتم ز مهرورزان رسم وفا بیاموز- گفتا ز زورگویان این کار کمتر آید / گفتم که دست اورا از رانت و مانت ببندم - گفتا که شب رو است او از راه دیگر آید / گفتم که فکر غربیش گمراه عالمش کرد - گفتا اگر بیا یی غرب هم به نزدت آید / گفتم خوشا هوایی کز باد صبح خیزد - گفتا خنک نسیمی کز امریکا بر آید / گفتم که لغو تحریم ما را به آرزو کشت - گفتا تو بندگی کن تحریم هم سرآید / گفتم دل لعینش کی عزم صلح دارد - گفتا مگوی با کس تا جان کری درآید / گفتم زمان عشرت دیدی که چون سر آمد - گفتا چه زود دیرشد اسنادش هم درآید
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      3 0
      احسنت عالی بود،
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      4 0
      احسنت! این شعر رو باید با آب طلا نوشت!
    • DE ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      1 0
      برگ سبزیست تحفه درویش .تشکر از شما عزیزان و همچنین خسته نباشید هم به برو بچ خوب و ساعی مشرق
  • SG ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    9 0
    نقش دولت 11 12 چیزی جز جاسوسی وجاسوس پروری و توسعه نفوذی ها در همه دستگاه های دولتی چیز دیگری نبود بقیه نتایج بماند . علی برکت الله
  • مهدی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    16 0
    خدواند لیبرال های غربگدا را نیامرزد
  • حسن NL ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    خوب رو... خیلی بد، خیلی راحت صدمه زد و رفت، نه جوابدهی نه محاکمه و غیره. الان هم در دانشگاه مشغول تربیت نسل بعدی. چهارتا کامنت اینجا پشیزی ارزش نداره.
  • همه دانی IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    اول دوستان تغدیرنامه ای ازعامل انهدام طبقه متوسط(روحانی)بنمایند؟!بعدبه ملت شریف ایران پاسخ دهند؟چطورازکسی که۶۴تن طلای ملت رابه دوستان ثروتخوارش بخشید!پس ازاین خیانت بزرگ علی رغم درخواست کارشنا سان ودلسوزان مبنی براخذمالیات ازاین سکه های شانس روحانی که معدل۱۰میلیون سوددر یک ونیم میلیون سرمایه گذاری بردندآقای کذا ب هم شدیدا ازشرکای دزدش براعدم پرداخت مالیات دفاع کرد؟
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 0
    هفته قبل یه خبری در اخبار صبحگاهی رادیو جوان پخش شد که آقای روحانی با 350 میلیون تومان حقوق در ماه بازنشست شده است. چرا هیچ رسانه ای به این خبر نپرداخته است ؟ اگر حالا مثلا این خبر در مورد احمدی نژاد بود همه کانالهای فضای مجازی پر شده بود ! ولی در مورد روحانی همه این کانالها سکوت کرده اند ! ابته گفته میشود که این خبر نادرست است ! یعنی احتمالا 350 میلیون حقوق ماهیانه درست نبوده و رقم واقعی 349 میلیون توکان است !!
  • کارمند ساده IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 0
    ای کاش کسانی که وضعیت بیکاری و اقتصادی مملکت که بنظر من اولین نفرش نه روحانی و امثالهم بلکه آخوندی وزیر بی کفایت سابق اوست را باید بازخواست کنند یعنی اینکه این فرد 1- قانون مجلس را اجرا نکرد 2- مسکن مهر را مزخرف می دانستندو اعتقاد داشت 3- توهین به رسانه مخصوصا خبرنگار زن بود 4- بیکاری حداقل میلیون ها نفر از کارگر ساده ساختمانی گرفته تا صنایع متصل به آن و مهندسان و دکترهای متخصص مسکن با خوابانیدن مسکن مهر 5- از بین بردن پیشران اقتصاد مملکت و تعطیلی 300 صنعت وابسته به مسکن مهر و حالا دیگر نوبت قوه قضاییه است که مدعی العموم او را بخواهد و در برابر وزارت و مدیریتش که حقوق و مزایای آن را گرفته باز خواست کند و بخواهد چرا وزارت علوم به او کرسی درس آموزی می دهد....
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 0
    سلام چرامحاکمه نمی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس