رهبر انقلاب

رهبر انقلاب با اشاره به هجمه تبلیغاتی دشمنان علیه ملت ایران برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی با روشها و ابزارهای مختلف، حرکت تبیینی را خنثی‌کننده هجمه‌های تبلیغاتی دانستند.

به گزارش مشرق، مراسم عزاداری اربعین سید و سالا شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب با وفای ایشان از طریق ارتباط تصویری از دانشگاه تهران (محل تجمع هیئت‌های دانشجویی) با حسینیه امام خمینی(ره) در حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.

دراین مراسم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان کوتاهی، مقطع عاشورا تا اربعین را از مقاطع بسیار مهم تاریخ اسلام خواندند و گفتند: اگر روز عاشورا اوج مجاهدت و فداکاری جانهای عزیز و بزرگوار بود، دوره‌ی ۴۰ روزه‌ی پس از آن نیز اوج مجاهدت برای تبیین و افشای حقایق بود و این تبیین مجاهدانه امام سجاد، حضرت زینب و جناب ام‌کلثوم و صبر فوق‌العاده خاندان پیامبر، مکمل آن فداکاری و موجب ماندگاری قیام کربلا شد.

رهبر انقلاب با اشاره به هجمه تبلیغاتی دشمنان علیه ملت ایران برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی با روشها و ابزارهای مختلف، حرکت تبیینی را خنثی‌کننده هجمه‌های تبلیغاتی دانستند و افزودند: شما دانشجویان عزیز که میوه دل ملت و امید واقعی کشور هستید با اهمیت دادن به مسئله تبیین حقایق، هر کدام مانند چراغی اطراف خود را روشن و ابهام‌زدایی کنید.

ایشان امکانات ناشی از فضای مجازی و رسانه‌ای برای روشنگری و پاسخ به ابهامات را مغتنم  خواندند و گفتند: البته اصل قطعی در قضیه جهاد تبیین و بازگویی حقایق، استفاده از شیوه‌های اخلاقی و بیان مسائل همراه با منطق، متانت، عقلانیت کامل و استفاده از عواطف انسانی، و پرهیز از دشنام، تهمت، دروغ و فریبکاری در مواجهه با افکار عمومی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از مجهز بودن جوانان به فکر، عقلانیت و آگاهی‌های فراوان، بر لزوم تقویت روزافزون این ویژگی‌ها تأکید و خاطرنشان کردند: راه حضرت سیدالشهداء، راه مبارک و شیرینی است که به نتیجه و توفیق قطعی می‌رسد و شما جوانان ان‌شاءالله خواهید توانست با الهام از این راه و معارف نورانی، کشور را به قله‌های سعادت مادی و معنوی برسانید.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی نیز در سخنانی، نهضت عاشورا را عامل حفظ و بقای اسلام خواند و گفت: بر اساس متن زیارت اربعین، دو اقدام بزرگ امام حسین علیه‌السلام، نصیحت و خیرخواهی حتی در روز عاشورا و بذل جان برای نجات جامعه از گمراهی است و شیعیان اهل‌بیت نیز باید همواره آماده فداکاری در راه خداوند باشند.

همچنین در این مراسم، آقای مطیعی به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت پرداخت.

منبع: khamenei.ir

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • DE ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    4 10
    امرت نصب العین است آقای ما
    • وطن پرست DE ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      درسته ولی اخه تمام دستگاه های تبیینی دست نفوذی ها و یا ساده لوح هاست.
  • محمدایوب IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 2
    دانشجویان انقلابی وعدالت خواه مدتی است خاموش شده اند. چرا چرا.
    • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      0 2
      خاموش نیستن اتفاقا عده ای اینجا اومدن درباره اهمیت دادن به راهنمایی ها و فرمایشات حضرت آقا در دیدارهای دوره ای با نخبگان و دانشجویان نظرات بسیاری گذاشتن از بحث اهمیت هویت تاریخی ملی مذهبی ایرانیان و اهمیت وحدت کلمه امت اسلامی حرف زدن و به خیلی تحریفات و جعلیات تاریخی عده ای معلوم الحال پاسخ دادن،هرکس در هر سنگر و حوزه و تخصص که میتونه به فرموده حضرت آقا باید روشنگری کنه،هرچه مطالعه بیشتر و عمیق تر در این خصوص،نتیجه مطلوب تر،اتفاقا این عده اشاره به قصد دشمنان ما جهت از بین بردن روحیه و امید مردم و دور شدن از اصل انقلاب و جدایی میان باورها و اعتقادات مذهبی و ملی و تجزیه طلبی و قومیت ستیزی و نادیده گرفتن دستاوردهای بیشمار ایران پس از انقلاب اسلامی تا کنون و القا حس خودکم بینی و خود تحقیری ،توسط دشمنان و ایادیشون در منطقه پرداختند و موارد دیگر.حضرت آقا هم از جوانان و دانشجویان همین مطالبات رو درخواست کردن بیان حقایق و رفع ابهام و تحریفات در تمام زمینه ها با عقلانیت کامل،پرهیز از تهمت و دشنام و دروغ و فریبکاری،در واقع خلاف آنچه دشمنان ما عمل میکنند ما باید رفتار و روشنگری کنیم با استفاده از ابزار فضای مجازی.هرکس قدر توان خود در هر جایگاه که هست.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    8 15
    جانم فدای رهبر
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    13 8
    دانشجویان بدبخت بی کار بی آینده
    • مهدی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 0
      توکل برخدا.
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      3 6
      من یه دانشجوی بیکارم اوضاع خوبی هم ندارم اما دلیل بر آن نیست که انسانیت کنار بزارم، آدم اگه خونش واسه کشور و رهبرش که خودشو فدای اسلام و کشور کرده نده واسه چی بده، جانم فدای رهبرم سیدعلی
    • متین IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 4
      توکل برخدا همه چی درست میشه.
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 5
      بدبخت همه را به کیش خود پندارد
  • DE ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    7 15
    روح منی خامنه ای
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 6
    چرا دانشجویان بدبخت؟؟!!! مطمئن باش هرکس به فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی درست عمل کند در هر دو عالم خوشبخت خواهد شد. یکی از مصداق بارز و نمونه عالی آن شهید قاسم سلیمانی عزیز بود. اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای مدظله العالی اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم والعن اعدائهم واهلک عدوهم اجمعین
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    قبل ازدیپلم استعدادهردانش آموزباید کشف شودواورابه آن جهت راهنمایی کنندتاموفق شود نه بعدازدانشگاه تازه طرف میفهمدبرای آن رشته تحصیلی ساخته نشده
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 12
    دعای قنوت نمازم:‌ اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای
  • فدایی رهبر IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 13
    جانم فدای رهبر عزیزمان امام خامنه ای.
  • ایرانی IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 0
    با سلام بزرگترین هجمه تبلیغاتی بر علیه نظام از سوی انگلیس خبیث طراحی و اجرا می شود و متاسفانه در این زمینه توان مقابله با آنها را نداریم چراکه لازمه روشنگری وجود تریبون های آزاد، جسور و خالی از نفوذی هاست که متاسفانه در ایران یافت می نشود، اینجانب در راستای روشنگری افکار بارها نظراتی علیه انگلیس و رسانه های فاسدش به برخی خبرگزاری ها ارسال کردم که متاسفانه سانسور شد، امثال ما سربازان بی سلاح در میدان جنگ سرگردانیم. این هم یا منتشر نمی شود یا آخرش ... می شود.
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      2 0
      درود بر ایرانی باغیرت
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 1
    رهبر انقلاب دستور فرمودند که دارندگان نظر و فکر. در مورد هر مسئله ای نظر خود را بیان نمایند و روی ان بحث بشود تا تفکر بهم نزدیک تر گردد.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    دانشجو ساعت مطالعه تخصصی ایش دو ساعتم نیست چه برسه به غیر تخصصی که بخواد رفع شبه کنه ! خودش شبه و دردسر درست نکنه نمیخواد رفع شبه کنه !
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      0 0
      البته اون دانشجویی که مد نظر رهبر عزیز هست با دانشجوی مد نظر شما زمین تا آسمون فرق میکنه،درباره کسانی حرف میزنیم که واقعا دانشجو هستند و منفعل و اهل نخوت و بی عاری نیستند و طبعا کتابخانه دانشگاه رو با اتاق خواب اشتباه نمیگیرند وبه قول معروف دانشگاه براشون مثل کویت نیست!!!
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 0
    والا گند عدالتخواهی هم در اومد والا. معلوم شد که عدالت خوار و پروژه بگیر بودن نه عدالت خواه واقعی
    • علی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      0 0
      بیشتر توضیح میدادی متوجه منظورت بشویم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس