محاکمه نخبه شیمی

نخبه دانشگاهی که متهم است دوستش را با محلول شیمیایی کشته در دادگاه منکر قتل عمدی شد. او مدعی شد، دوستش به اشتباه محلول شیمیایی ساخت او را خورده بود.

به گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از سال گذشته با گزارش فوت مشکوک مرد جوانی در بیمارستانی در تهران آغاز شد.

بررسی‌ها نشان داد، پسر جوان در خانه دوستش به نام سامان بدحال‌ و توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شده و در آنجا فوت کرده بود. با آزمایش‌های تخصصی مشخص شد، پسر جوان به دلیل مسمومیت با یک ماده شیمیایی فوت کرده است.

ماموران به تحقیق از پسر صاحبخانه که از نخبه‌های دانشگاهی است پرداختند که او اظهار کرد: من و دوستم که فوت شد، در مدرسه تیزهوشان درس می‌خواندیم و هر دو در دانشگاه‌شریف قبول شدیم. بعد از لیسانس در دو دانشگاه جداگانه مشغول به تحصیل‌شده و کمتر همدیگر را می‌دیدیم. چندی قبل متوجه شدم او از دانشگاهی در آمریکا بورسیه گرفته و قرار است به آنجا برود. با او تماس گرفتم و وقتی فهمید عقدکرده‌ام و به او خبر نداده‌ام از من دلخور شد. من هم برای این‌که به این دلخوری پایان دهم او را به خانه دعوت کردم. من به دلیل این‌که شیمی خوانده بودم، ترکیبی از کلروفوم درست کرده و مصرف می‌کردم. آن را داخل آبمیوه ریخته و در یخچال گذاشته بودم که دوستم اشتباهی آن را خورد و مسموم شد.

با تکمیل تحقیقات در دادسرا برای سامان به اتهام قتل کیفرخواست صادر شد و پرونده‌اش به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

متهم در شعبه۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفت و ابتدای این جلسه وکیل اولیای‌دم برای او درخواست قصاص کرد و گفت: متهم به دلیل حسادت، دوستش را با محلول شیمیایی به‌ عمد کشته است.

سپس سامان در جایگاه قرار گرفت و گفت: از دوران دبیرستان به آزمایشگاه علاقه داشته و محلول‌ های شیمیایی را با هم ترکیب می‌کردم و با همین ترکیب‌ها به این محلول اعتیادآور دست پیداکرده و آن را در خانه تهیه و با آبمیوه می‌خوردم. روز حادثه هم این محلول را درست‌کرده و در یخچال گذاشته بودم که دوستم آن را خورد. خواستم او را به بیمارستان برسانم اما کار از کار گذشته بود.

متهم در آخرین دفاعش گفت: وقتی دوستم سر یخچال رفت متوجه نشدم. اگر متوجه می‌شدم، اجازه نمی‌دادم آن محلول را بخورد. ما رابطه خوبی با هم داشتیم و هیچ خصومتی بین ما نبود. پس از دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 0
    مواد آزمایشگاهی را در دسترس حرامیان نذارید
  • DE ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 0
    نخبه ی شیمی ولی اطلاعاتش مثل خیلی ها از جرم شناسی صفر هست و خیال کرده با یک دروغ ساده از قتل رها میشه. خوب از همون محلول بهش بدیم بخوره ببینیم چطوری مصرف میکرده.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 1
    بندازیدش تو اسید سولفوریک غلیظ تا پی هاچ شو حساب کنه.
  • سعید IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 0
    از اون ماده شیمیایی به خوردش بدهند اگر حالش بد شد دروغ گفته،اگر بیمار نشد راست گفته!
  • رضا IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    7 1
    ایشان کجا نخبه شیمی است. لطفا به نخبگان توهین نفرمایید. ایشان یک احمق تمام عیار هستند و دیگران را احمق فرض کرده اند و دروغ میگویند. کلروفرم اولا تهیه اش به این سادگی نیست که هر کسی بتونه در خانه اش بسازه. ثانیا بسیار سمی، بر خلاف الکل غیر قابل مصرف بوده و برای مصارف بیهوشی در بیمارستانها بکار میرود. حسادت عقلش را گرفته بود بنده خدا را با هزاران آرزو به گور سپرد. شرم و ننگش باد.
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 3
    نمیشه بطور قطع گفت قتل عمدی صورت گرفته. از روی حدسیات که نمیشه نتیجه گرفت. شواهد انچنانی در دست نیست. ارتباط تنگاتنگی هم نداشته بودند که در صدد انتقام جویی باشند. رقابت از راه دور چندان قوی و محکم نیست که منجر ب دوست کشی شود.
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      6 0
      هنوز خودخواه ، متکبر ، گند دماغ ندیدی که در بین تحصیلکرده ها زیاد هست
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 0
    الگوش هایزنبرگ بوده
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    4 1
    بورسیه آمریکا بشی خانواده خوشحال فامیل خوشحال بعد رفیق حسودت بیاد از روي حسادت بکشه اوج نفرت و عبور از انسانیت محض بنظرم نهایت مجازات باید همون قصاص براش در نظر بگیرن تا جوان مردم از روی حماقت ب نیستی نکشونه
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 1
    چطور خودش میخورده هیچی نشده دوستش خورد و مرد قتل بخاطر حسادت برای بورسیه
  • GB ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    بورسیه دانشگاه های آمریکا شدن اگر رزومه قوی داشته باشی و نخبه هم باشی ، کار سختی نیست ، بنابراین حسادت در این قضیه جایی ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس