مخالفت وزیر صمت با واردات خودرو/ نرخ ارز افزایش می یابد

وزیر صمت گفت: حداقل تا پایان سال جاری و تا زمانی که ما به یک توازن در تراز خارجی برسیم واردات خودرو اشتباه است زیرا حجم زیادی از منابع ارزی را درگیر میکند و قیمت ارز افزایش می یابد.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت صمت، سید رضا فاطمی امین طی مراسمی با حضور رئیس بنیاد شهید اظهار کرد: متوجه شدم مشکلاتی در حوزه صنعت وجود دارد به عبارتی مشکلاتی در تامین و قیمت تجهیزات توانبخشی است که در اسرع وقت با پیگیری خواهیم کرد.

وزیر صمت ادامه داد: بخش هایی که امکان ساخت داخل دارد در اسرع وقت تسهیل می‌شود و آن قسمتی که باید وارد شود در ادامه که این افراد بتوانند از بهترین امکانات استفاده کنند.

فاطمی امین بیان کرد: درباره انواع ویلچر و تشک ها صحبت شد و قرار شد اوایل هفته آینده جلسه مشترکی بین معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن، تجارت و معاونین بنیاد شهید برگزار شود تا اقلامی که مورد نیاز جانبازان است را ما احصاء کنیم و مواردی که امکان ساخت را داریم تسریع کنیم و سازندگان را تشویق کنیم تا نیاز ها را با کیفیتی که مورد نیاز این افراد است تولید کنند.

وی ادامه داد: اگر امکان تولید وجود نداشت نیز به سرعت برای تأمین اقدام ویژه ای انجام شود.

فاطمی امین در پاسخ به اینکه تحویل خودروی جانبازان چه زمانی خواهد بود گفت: ما ضوابط تدوین شده را قطعا اجرا خواهیم کرد و برنامه زمان بندی را با بنیاد شهید هماهنگ میکنیم و حتما الویت را به این بخش می‌دهیم.

وزیر صنعت درباره اینکه برای ساماندهی فولاد چه اقداماتی انجام شده تصریح کرد: من در روز رای اعتماد در مجلس قولی دادم نباید به قیمت قبل از قطعی برق بازگردد و خوشبختانه این اتفاق افتاد و اکنون سه هفته است که همان قیمت وجود دارد.

وزیر صمت گفت: موضوع پتروشیمی و فولاد را از دو هفته پیش آغاز کرده ایم و یک برنامه زمانبندی داشتیم ابتدا با سیمان آغاز کردیم به تثبیت خوبی رسید از دو هفته گذشته بازار مواد اولیه پتروشیمی از پلی اتیلن و پت و فولاد متمرکز شدیم که این ها زمان برتر هستند یک دوره سه ماهه را تا آخر پاییز برنامه ریزی کردیم انشالله این دو بازار که سهم بسیار بالایی در بخش های مختلف تولید دارند مدیریت خواهد شد و مشاهده ثبات در بازار با قیمت های معقول خواهیم بود.

فاطمی امین درباره دیدگاه تخصصی این دستگاه در رابطه با ورود خودروهای خارجی گفت: من قبلا هم اشاره کرده‌ام در شرایط معمولی زمانی که تراز تجاری و ارزی کشور متعادل است واردات خودروی خارجی می تواند مفید باشد به نوعی فضای رقابتی ایجاد می کند اما در حال حاضر و حداقل تا پایان سال جاری و تا زمانی که ما به یک توازن در تراز خارجی برسیم فکر می کنم اشتباه است زیرا حجم زیادی از منابع ارزی را درگیر میکند و قیمت ارز افزایش پیدا میکند و تورم ایجاد می‌کند که این به ضرر همه جامعه است.

وی مطرح کرد: برنامه ویژه ای را در بحث صادرات شروع کرده‌ایم شنبه خبر آن منتشر خواهد شد.

فاطمی امین ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که به یک توازن ارزی برسیم و به نظر من پس از آن واردات خودرو می‌تواند انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    19 1
    مگه قرار نبود واردات بدون خروج ارز باشه؟ ملت مسلمان شیعه رو اینجوری بازی ندین
    • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      سنی های ایران رو نیشه بازی داد
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      3 0
      خودرو باید در انحصار یه سریا باشه تا خوب بهتر بشه خورد
  • US ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    20 1
    تو این سه سال که واردات ممنوعه دلار گرون نشده؟تورم ۵۰ درصد نداشتیم؟با واردات ۳۰ تا ۴۰۰۰۰خودرو قراره تورم ایجاد بشه؟!چه توجیه منطقی!
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      1 1
      دقیقا
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      8 2
      حرف مفت .چهل سال است مردم بدبخت ایران باید به اجبار خودروهای بنجل ایران خودرو و سایپا را استفاده کنند واز تکنولوژی پیشرفته دنیا محروم شوند
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      3 6
      مردم ایران کار شاخص میکنن که ماشین شاخص دنیا میخوان؟ ادم اندازه جیبش خرج میکنه
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      2 2
      دقيقأ ، جالبه همه فکر میکنن باید بنز مدل سال سوار شن برن شمال جوج بزنن کارم نکنن قیمت بنز هم حقوق یک ماه کارشون باشه!!!!
  • FR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    3 6
    موفق باشید تا دارایی های ایران آزاد نشود محدودیت ها باید حفظ شود
  • .. IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    11 2
    اره مخالفین که خودروهای زباله رو زیر پای مردم بزارین و کشته زیاد بدیم خودت که سوار این ماشین ها نمیشی
  • مردم طجر کشیده ایران IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    4 1
    نرخ ارز افزایش می یابد مردم بدبخت ایران فردا بدبختر وروزهای اینده بدبخت تر از فرداروز گرانی دلار فقط به ضرر مردوبنفع دلال های همه کاره و دم کلفت است
  • حشمت اله بیات IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    6 2
    حرف بی ربط میزند واردات بدون انتقال ارز است نهکه الان ارز نرفته‌بالا‌
  • رضا IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    جدا بر شما مگر خروج ارز و گرانی مهم است ؟ اگر مهم است چرا با نک مرکزی قیمت مسکن را دستوری بالا می برد که از ان طرف ارز ها خارج شود در ترکیه و اطراف و که خودتان می دانید و گفتن ندارد تبدیل به ملک شود ایا این نبدیل به بالا رفتن ارز و خروج ان نمی انجامد ؟ ایا در مقابل واردات خود کدام بخش ارز را گران و فراری می دهد ؟ حکایت فیل و فنجان است این بازی های بیسوادانه را تمام کنید و دوران بزن خراب کن بیخال در اقتصاد گذشته
  • رضا IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    اگر فکر ارز و بالا رفتنش و خروخش بودین قیمت مسکن تان این نبود که ارز های کشور بره برا خرید ملک کشور های همسایه و شما با واردات خود رو ته دیگ ارز و جمع کنید برو ببین چقدر ارز خارج شده و عامل گرونی مسکن پشتش چیه ؟
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    چرا انقدر شل کنم سفت کنم در آوردید مرگ یکبار شیون هم یکبار.
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    4 0
    مردم دیگه تحمل خودرو های به شدت گران و به شدت بی کیفیت خودروسازهای داخلی را ندارن. صادرکننده ها و تجار دارن هر جا میتونن خارج کشور ملک و اموال میخرن. با واردات خودرو هم پاسخی به نیاز داخلی داده میشه و هم پولهای کشور میاد داخل کشور. از طرفی خودرو از اساسی ترین مواردی هست که مردم به خاطرش پولاشون رو دلار میکنن و نگه میدارن. پس تورمی هم صورت نمیگیره..
  • علی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    6 0
    اینا مثل دولت قبل با اظهارنظرها بد موقع به نفع دلالها کار میکنن دوباره قیمت خودروهای افزایشی میشه شریک ....
  • حسین IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    3 1
    روز اول این خبر حقیر اعلام کردم که خودرو سازان اجازه ورود یک حلقه از خودروهای خارجی را نمیدهند جانبازان که هیچ ... هم باشه همینطوره
  • من IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 0
    جناب نیومده طبل منفی نزن اتفاقا بالاترازحضرتعالی هستند وتصمیم به واردات خودرو نموده اند چراکه اگر به قبل مراجعه کنيد. این همه واردات خودرو بود چرا درقیمت دلار هیچ اتفاقی نمی افتاد پس هيچ ربطی ندارد واردات خودرویعنی پلمپ ایران خودرو وبازایران خودرووالسلام
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    2 0
    واردات خودرو که غلط است خودروسازان هم که با انحصارگری مطلق، احتکار ارابه‌های مرگ بی‌کیفیت و گرون و غیر ایمن، خون ملت رو تو شیشه کرده‌اند، میشه بگید الان تکلیف چیه؟؟؟ بخاطر مسائل مالی یا حمایت‌های بی‌مورد از خودروسازان فاسد یا اشتغال چند نفر میشه بگید چند صد هزار نفر دیگه باید جان و مال‌شون نابود بشه؟؟؟
  • ناشناس IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    2 0
    خدا از برات نسازه خدا بدرد مردم مبتلات کنه که بفهمی چه دردی میکشن که اینجور مخالفت نکنی تو خودت مافیای خودرویی وبا خودروساز داخلی شریکی دزد خون مردم خور
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 0
    مافیای خودرو اگر نتواند این یکی را با خود همراه کند بعدی را همراه می کند. تنها صنعتی که از رانت مالیات و تعرفه کمک می گیرد و خودرو بی کیفیت را ۳ برابر قیمت خودرو روز به دست مصرف کننده می رساند.من فکر نمی کنم تا پایان عمرم ایران از دست اینها رها شود.
  • دلسوز IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 0
    پراید ۱۴۰میلیونی در آینده ای نزدیک باعث خیزش سرتاسری در کشور خواهدشد. کاملا معلومه یک مشت بیسواد متملق رانت خوار دارن مملکت را اداره میکنن و چون بیسواد هستن متوجه اوضاع ملتهب داخلی نیستن و اینکه اکثریت جامعه چنان ناراضی و ناامیده که هر آن ممکنه اعتراضات میلیونی وسرتاسری شکل بگیره.!!!! خودرو درایران تبدیل شده به کالای سرمایه ای و معیار که وقتی یک میلیون گرانتر میشه روی قیمت تمام کالاها تاثیر میذاره و ازطرفی تنها تفریح ایرانیها فقط سوار شدن در خودرو و دور زدنه. هرچند صدها شرکت اقماری قطعه ساز درکشور هست که متعلق به گدا زاده هاست و مافیایی ایجاد کردن و قطعا اجازه پایین آمدن قیمت خودرو نخواهند داد اما همونطوریکه امثال من خیلی عمیقتر از سیاست بازان کشور متوجه سمت و سوی تحولات منطقه ای هستیم که نمونه بارزش خطر پانترکیسم بود الان هم در تحلیل اوضاع داخل واقع گراترهستیم و هشدار میدیم که پراید ۱۴۰میلیونی ب تنهایی باعث انقلابی دیگر در ایران خواهد شد.‌اگر با این قیمتها تا دو سال دیگر دوام آوردین دیگه هرگز دم از سیاست نخواهیم زد....!!
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    راستی با این تورم افسار گسیخته چرا دولت رییسی کاری نمیکنه مگه قرار نبود تورم بیاد پایین مرغ و تخم مرغ و رب گوجه و...همه چی گران شده
  • کامران IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    (تا زمانی که ما به یک توازن در تراز خارجی برسیم) وقتی هم که به توازن مورد نظر رسیدید بهانه جدیدی درست میکنید.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 0
    خدالعنت کنه
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    ماشین داخلی که هرچه ثبت نام میکنیم اسممان درنمیاد تو بازار آزاد هم که قدرت خریدش نداریم ماشین ارزان قیمت هم که وارد نمی کنید پس میخواد چکار کنید
  • محمد IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    هرکی جلو واردات را میگیره قطعا از این اشغال ساز های داخلی دنا بلاس گرفته. وزیر مرد باشه جلو افزایش قیمت هم بگیره وگرنه برا چی تیبا یا ساینا باید بالای 100 قیمت بشه
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    وزیر صمت اگر عرضه داره بره خودش خودرو بسازه واردات به ایشون ربطی نداره.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    اقا اینها ترسیدن کهدواردات انجام بدن خودروسازها نیروهاشون رو تعدیل کنند و به امار بیکاران اضافه بشه اصلا حربه خودروسازها و تولید کنندگان برای ترساندن دولت همینه / خودروسازی رو بدین به زیرمجموعه هتی نظامی که خودرو زرهی طوفان رو ساختند هر کدوم از کارکنان خودروسازی هم تعدیل شدند تو همین زیر مجموعه ها مجددا استخدامشون کنید / تنها راه مقابله با این حربه خودروسازهای داخلی گردن کلفت همینه / واردات خودرو رو خود دولت انحام بده و دست خودروساز نسپره قیمت ها فوق العاده میاد پایین و الا واردات خودرو دست خودروساز و مدیران خودروسازی و زیر مجموعه هاش بیفته اش همینه و کاسه همینه و قیمت ها اونقدر پایین نمیاد
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 0
    با همین اظهار نظر آقای وزیر خودرو گرون میشه
  • Behnam IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    جناب وزیر خودشون در بدو ورود به وزارت خانه مگه یکی از حامیان واردات خودرو بدلیل رقابتی شدن صنایع خودرو سازی نبودن!پس چی شد به یکباره نظرشون تغییر کرد!خوب کاملا مشخصه مافیای ایران خودرو و سایپا ایشون رو هم خریدن البته با دلار!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس