کد خبر 1280679
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
راه پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری تهران چیست؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران چگونگی پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری تهران را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، درباره بدهی‌های دولت به شهرداری تهران، اظهار کرد: زاکانی شهردار تهران روز گذشته در جلسه مشترکی که با اعضای شورای شهر داشت اعلام کرد آقای رئیسی به صورت جدی به یکی از معاونان شهردار تهران تأکید کرده حتما از مدیریت شهری حمایت خواهد کرد بر این اساس امیدواریم موضوع مطالبات شهرداری از دولت نیز مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

انتصابات شهرداری تهران تا پایان مهر ماه به اتمام می‌رسد

وی ادامه داد: حناچی شهردار سابق تهران در آخرین جلسه‌ای که با زاکانی داشت، مطلبات شهرداری از دولت را ۵۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که ظاهرا ۳۰ هزار میلیارد تومان آن قطعی و ثبت شده است؛ اگر همین مبلغ مبنا قرار گیرد هم رقم قابل توجهی است و می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات مدیریت شهری مانند پروژه‌های نیمه تمام و مترو و اتوبوسرانی که در وضعیت خوبی نیستند را حل کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: ظاهراً راه‌اندازی کارگروه‌های مشترکی بین دولت و شهرداری در برنامه شهردار تهران قرار دارد تا تعاملات لازم بین آنها صورت پذیرد و به موضوعات مختلفی مانند بدهی‌های دولت به شهرداری پرداخته شود.

وی با اشاره به چگونگی پرداخت مطالبات شهرداری از سوی دولت، گفت: از راه‌های مختلفی می‌توان بدهی به شهرداری را پرداخت کرد؛ طبیعتاً اگر پرداخت بدهی به صورت نقد باشد برای شهرداری بهتر است اما دولت این توان را ندارد بنابراین می‌تواند از راه‌هایی مثل فاینانس و تهاتر این بدهی را بپردازد.

امانی خاطرنشان کرد: همانطور که شهرداری مدعی مطالباتی از دولت است، برخی دستگاه‌ها مانند سازمان تأمین اجتماعی نیز مدعی مطالباتی از شهرداری است، علاوه بر این شهرداری به بانک‌های دولتی بدهی‌هایی دارد که جریمه دیرکرد آنها رقم قابل توجهی است. دولت می‌تواند در این زمینه نیز به شهرداری تهران کمک کند و از بار مالی شهرداری بکاهد.

وی گفت: بنابراین دولت می‌تواند با تسویه بدهی به بانک‌ها، تهاتر، اوراق قرضه و وغیره در پرداخت بدهی‌های خود به شهرداری کمک کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس