توقف پروازها بین مراکش و رژیم صهیونیستی و تعلیق خدمات کنسولی خبر از سردی روابط می‌دهند

یک رسانه عرب زبان از توقف یکباره پروازها میان مراکش و رژیم صهیونیستی و تعلیق خدمات کنسولی میان آنها خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت، به نظر می‌رسد روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی در حال سرد شدن است تا جایی که پروازها میان آنها متوقف شده و خدمات کنسولی آغاز نشده است.

القدس العربی نوشت که روزنامه دیجیتال ۳۶۰ مراکش نخستین رسانه‌ای بود که به متوقف شدن پروازها میان اسرائیل و رباط اشاره کرد؛ روزنامه‌ای که به نزدیک بودن به تصمیم گیرندگان در مراکش مشهور است.

القدس العربی همچنین به نقل از منابع آگاه گزارش داد که پروازها از ۲۶ ژوئیه آغاز و در ششم سپتامبر متوقف شدند.

این منابع گفتند: طرف اسرائیلی از آغاز پروازها طی ماه آتی میلادی خبر داده است؛ اما هیچ نشانه واقعی در این باره وجود ندارد و روزنامه مراکشی مذکور عدم امکان رزرو آنلاین پروازها از اسرائیل به مقصد مراکش و بالعکس را تأیید می‌کند.

طبق گفته این منابع؛ دفتر دیپلماتیک مراکش در تل‌آویو در اعطای روادید به اسرائیلی‌ها، از جمله یهودیان مغربی سختگیری می‌کند.

القدس العربی همچنین با اشاره به سردی در روابط میان دو طرف نوشت که گفته شد ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد؛ اما این اتفاق رخ نداد. همچنین اعلام شد که بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مراکش سفر می‌کند؛ اما این سفر هم انجام نشد.

این رسانه همچنین اعلام کرد که علی‌رغم این تحولات ناگهانی اما مقامات دو طرف هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نداده‌اند و همین مساله نشان از سردی روابط میان آنها دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    4 0
    بشنوید و باور نکنید، بیش از پنجاه سال روابط بسیار صمیمی مراکش و رژیم صهیونیستی در خفا و کمک فراوان مراکش به رژیم کودک کش برای ترور رهبران فلسطینی در کشورهای مسلمان شمال آفریقا، ملک حسن مراکشی ملعون و مقبور، قبح شکن اصلی در ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس