ناسا فسیل‌های فضایی منظومه‌ شمسی را کاوش می‌کند

ناسا هفته آینده کاوشگری که برای نخستین‌بار سیارک‌های تروجان سیاره مشتری را بررسی می‌کند، برای یک ماموریت ۱۲ ساله به فضا می‌فرستد.

به گزارش مشرق به نقل از نقل از ناسا، مهندسان ناسا فرآیند یکپارچه‌سازی فضاپیمای تازه‌ این آژانس با نام لوسی را که طبق برنامه‌ریزی به بررسی سیارک‌های تروجان یا فسیل‌های فضایی می‌پردازد، به پایان رساندند و این مأموریت برای پرتاب در هفته آینده آماده می‌شود. 

کاوشگر لوسی قرار است، ساعت ۵:۳۴ به وقت منطقه‌ زمانی شرقی (۱۳:۰۴ به وقت تهران) بامداد شنبه ۱۶ اکتبر با موشک اطلس V ۴۰۱ متحد پرتاب متحد (ULA) از مجتمع پرتاب فضایی ۴۱ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شود.

پوشش مستقیم پرتاب لوسی از ساعت ۵ صبح به وقت منطقه‌ زمانی شرقی در وبسایت سازمان فضایی آمریکا آغاز می‌شود. ناسا چهارشنبه، ۱۳ اکتبر، جلسه توجیهی پیش از پرتاب و ۱۴ اکتبر  اطلاعات علمی و مهندسی ماموریت را برگزار و منتشر می‌کند. 

کاوشگر لوسی در ماموریت اولیه ۱۲ ساله خود، شمار زیادی از سیارک‌ها را کشف خواهد کرد؛ فضاپیمای لوسی به دنبال گروهی از سیارک‌های تروجان است. این نوع سیارک‌ها قطعاتی فسیل-مانند هستند که از دوران شکل‌گیری سیاره‌ی مشتری باقی مانده‌اند و این غول گازی آن‌ها را در دو منطقه تحت حفاظت گرانشی خود جای داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 0
    ناسا دیر جنبید، البته هنوز هم دیر نشده، کاش می توانست فسیل های مدیریتی در سیستم مفتخور دولتی را کاوش می کرد، مثلاً کمپانی ارز خور خارجه، مثلاً دوران مشعشع سفارت داماد شیخ شاذگو در مسکو و معاون فسیل او/ علیرغم نداشتن رابطه با آمریکا، پیشنهاد می شود از ناسا برای کشف فسیل های بجا مانده از دوران باند سرخه، کمک طلبیده شود، آنگاه چه شود؟ فسیل در فسیل با دریافتی های نجومی
  • جهودشناس IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    هیچ فسیل فضایی وجود نداره و دروغ بزرگ است. این دروغ با هدف توجیه پکس پلنتری هستش و قصد دارند تا سال 2094 پکس پلنت ایجاد کنند و ماه و مریخ را هم به امپراتوری جهودی خودشان اضافه کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس