خسارت ۱۶۶۰ میلیارد ریالی «توفان شاهین» به بنادر صیادی

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: بر اثر توفان شاهین تاکنون دو ملوان کشته، سه نفر مفقود و بالغ بر یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های بندری وارد شده است.

به گزارش مشرق، «سید پرویز محبی نوذر» افزود: بر اثر توفان حاره‌ای شاهین پنج ملوان با برخورد دو شناور صیادی مفقود شدند و از این تعداد تاکنون پیکر دو نفر پیدا شده و از سه نفر دیگر خبری در دست نیست.

 معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: جستجوها برای یافتن افراد مفقود شده در آب های این استان ادامه دارد.

محبی تصربح کرد: براساس ارزیابی ها و بررسی های اولیه، برآورد خسارات ناشی از توفان شاهین در استان سیستان و بلوچستان به طور عمده مربوط به زیرساخت های و تاسیسات بندری از جمله سوله ها و سایبان های بندری، مراکز تخلیه صید، موج شکن ها، بخشی از تاسیسات شناور و سازه هایی که شناورها در بنادر به آن وصل می شوند، چراغ های دریایی، راه های دسترسی به مراکز صیادی و شبکه های برق می شود.

وی اضافه کرد: برآورد خسارت یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریالی در زمینه تاسیسات صید و صیادی و زیرساخت های بنادر ماهیگیری است و در بخش شناورها در حال بررسی خسارات به لنج ها و قایق های ماهیگیری هستیم که به زودی نتیجه آن را  اعلام خواهیم کرد.

معاون سازمان شیلات ایران گفت: برای جبران خسارات ناشی از طوفان شاهین، میزان خسارات وارده را به ستاد حوادث غیر مترقبه استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده ایم و سازمان شیلات ایران نیز برای تخصیص اعتبار از محل ستاد حوادث غیر مترقبه کشور اقدام خواهد کرد.

وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان هفت بندر صیادی و سه موج شکن مردمی داریم که در اختیار صیادی قرار گرفته اند که بر اثر توفان شاهین خسارت دیده اند.

محبی اظهارداشت: این توفان خسارت مالی و قابل ذکری در استان هرمزگان نداشته است.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته چرخنده حاره ای تحت عنوان توفان شاهین به سواحل جنوبی ایران ورود پیدا کرد که خساراتی را به استان سیستان و بلوچستان وارد شده است.

ناوگان صیادی با داشتن حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی شامل سه‌هزارو ۴۰۰ فروند لنج، هشت‌هزار فروند قایق و ۱۲۵ فروند کشتی با مالکیت بخش خصوصی و تعاونی، تحت برنامه ریزی، نظارت و مدیریت سازمان شیلات ایران قرار دارد.

سال گذشته نزدیک به ۱۴۰ هزار صیاد با استفاده از ناوگان ماهیگیری انواع آبزیان را با روش های مختلف از جمله گوشگیر، گرگور، قلاب، لانگ لاین، مشتا، پرس ساین، تور قیفی و ترال میان آبی صید کردند.

نزدیک به ۸۰۰ فروند از شناورهای ماهیگیری در آب های فراساحلی خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند فعالیت می کنند.

صید سالیانه میگوی دریایی بین هشت تا ۱۲ هزار تن و صید بیش از  ۷۰۰ هزار تن انواع آبزیان در آب های جنوب و شمال کشور در برنامه ششم توسعه برای سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس