کد خبر 1499291
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
طوفان

دولت‌های پاکستان و هند هزاران نفر را از شهرهای در مسیر طوفان حاره‌ای تخلیه کردند.

به گزارش مشرق، هزاران تن از شهروندان پاکستانی و هندی که در مسیر یک طوفان حاره‌ای مهیب هستند، از محل‌های زندگی خود تخلیه شدند. مورد انتظار است که طوفان در چند روز آینده وارد این دو کشور بشود و مسئولان هر دو کشور تلاش‌های خود را برای مواجهه با طوفان تشدید کرده اند.

کراچی بعنوان بزرگ‌ترین شهر پاکستان که حدود ۲۰ میلیون سکنه دارد در مسیر طوفان قرار دارد و ساکنان آن با توجه به ناکافی بودن اقدامات مسئولان برای مواجهه با آن نگران هستند. محمد ماجد از اهالی کراچی در این خصوص گفت: اکثر درختانی که در نقاط مختلف این کشور وجود دارند درختان کهنسال هستند حتی برخی از آن‌ها بیش از ۲۰۰ سال عمر دارند.

دولت پاکستان از چند روز قبل و پیش از ورود طوفان موسوم به بی پارجور به این کشور وضع اضطراری اعلام کرده است. نیروهای شبه نظامی و مسئولان محلی همچنان به تخلیه ساکنان مناطقی که در مسیر طوفان هستند ادامه می‌دهند. همزمان نیروهای بخش مدیریت بحران و فاجعه هم در این مناطق مستقر شده اند. پاکستان هنوز از عواقب سیل ویرانگر سال گذشته خلاص نشده است. طوفان مرگبار سال گذشته بیش از ۱۷۰۰ قربانی در پاکستان برجای گذاشت و حدود ۳۰ میلیادر دلار خسارت به این کشور وارد کرد.

اینام مالدر مالک از مسئولان دولت پاکستان اعلام کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم و همچنین اطلاعاتی که ارتش از منطقه تهیه کرده است حدود ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان این منطقه باید تخلیه بشوند. روند تخلیه ساکنان مناطقی که در مسیر طوفان هستند با سرعت بالا شروع شده است.

طوفان همچنین بخش‌هایی از کشور هند را هم بعنوان همسایه پاکستان در برخواهد گرفت که از مدت قبل با موجی از گرمای شدید مواجه است. تخلیه ساکنان ایالت ساحلی گجرات هم از چند روز قبل شروع شده است. دولت هند تدابیر دیگری را هم برای مواجهه با طوفان اتخاذ کرده است.

عملیات ماهیگیری در سواحل هند به طور موقت متوقف شده است. همچنین مدارس مناطقی که در مسیر طوفان قرار دارند تعطیل شده اند. همچنین هر نوع تجمعی در مناطق ساحلی این کشور هم ممنوع اعلام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس