کد خبر 1284885
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
دادستان کل کشور با دادستان کل ارمنستان دیدار کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور که برای سفری سه روزه در ارمنستان به سر می‌برد، عصر روز سه‌شنبه بیستم مهرماه با آقای آرتور داوتیان دادستان کل ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور که برای سفری سه روزه در ارمنستان به سر می‌برد، عصر روز سه‌شنبه بیستم مهرماه با آقای آرتور داوتیان دادستان کل ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، آقای داوتیان با قدردانی از انجام این سفر در شرایط کرونا، ایران را همسایه قابل اعتماد و دوست همیشگی ارمنستان دانست و سفر دادستان کل کشورمان به ایروان را نشانه‌ای از روابط دوستانه دو کشور توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

دادستان کل کشور: ارمنستان همواره‌ همسایه‌ای خوب برای ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با قدردانی از استقبال گرم همتای ارمنی، سفرهای متقابل مسئولان قضایی دو کشور را فرصت مناسبی برای گسترش و تعمیق روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف دانست.

دادستان کل کشورمان با تقدیر از نقش هموطنان ارمنی در حیات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایران، به اعتماد متقابل میان دو کشور به عنوان مبنایی محکم برای گسترش روابط دوجانبه اشاره کرد.

در این دیدار، طرفین درباره برنامه‌های همکاری بین دادستانی‌های کل دو کشور، همکاری در زمینه توافقات قضایی، معاضدت قضایی، مبارزه با جرایم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غیرقانونی گفتگو کردند.

فرصت‌های گسترش روابط، تسریع در فرآیندهای قانونی مربوط به هموطنان ایرانی، به‌روزرسانی امکانات در مرزها برای پیشگیری از جرم از دیگر موضوعات مورد گفتگوی طرفین بود.

دادستان‌های کل ایران و ارمنستان، موضوع وضعیت رود ارس، حقوق مردم حوضه آبریز رودخانه و ادامه تلاش‌ها برای نهایی کردن راه حل‌های رفع آلودگی رود در داخل خاک ارمنستان را به طور ویژه مورد بررسی قرار دادند.

دادستان کل ارمنستان در خصوص موضوع مبارز با جرایم فراملی به حضور تروریست‌های خارجی در منطقه پس از دوره جنگ سال گذشته اشاره کرد و خواستار همکاری کشورهای منطقه در این باره شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس