ویژه ها

حامیان FATF در پی آن هستند تا ایران را به سمت و سویی در این پرونده بکشانند که پیش از آن کره شمالی آن را طی کرده و هیچ دستاوردی عایدش نشده بود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

********

** مهاجری: دولت رئیسی گمان می کند امریکایی‌ها از فراق برجام له‌له می‌زنند

«محمد مهاجری» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «سیاست بنشین و تماشا کن» نوشت:«مسوولان دیپلماسی کشور، گویی در فراغت کامل قلیان چاق کرده‌اند و با پک زدن به آن و فرستادن حلقه‌های دود به آسمان، منتظر چرخ گردون‌اند تا گوشه‌ای از آسمان سوراخ شود و از غیب، تحفه‌ای برسد... همین رفتاری که این روزها و هفته‌ها شاهدش هستیم، در دوره دولت دهم نیز وجود داشت... دیپلماسی خفته و بی‌رمق وزارت خارجه، فقط قلیان چاق می‌کرد».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت:«متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشور گمان می‌کند که الان امریکایی‌ها از فراق برجام له‌له می‌زنند و هر روز که ما آنها را سر کار می‌گذاریم، میلیاردها دلار زیان می‌بینند. ازسوی ‌دیگر، آقای رییس‌جمهور می‌گوید، ما مذاکره‌ای را می‌خواهیم که به نتیجه منجر شود. گویی مثلا همه دنیا از روی بیکاری و برای تنوع با همدیگر مذاکره می‌کنند و دنبال نتیجه نیستند! خب، اگر با طرف‌های غربی روبه‌روی هم ننشینیم و حرف نزنیم، می‌فهمیم آنها از ما چه می‌خواهند؟ و ما چه خواسته‌ای داریم؟».

در ادامه این یادداشت آمده است:«گره‌ای که به کار معیشت و صنعت خورده قطعا از رهگذر تحریم‌ها است حتی اگر ما بخواهیم اقتصاد را به برجام گره نزنیم، باید مذاکره کنیم تا دست حریف را بخوانیم. قطعا ما دوست نداریم برجام به معیشت مردم گره بخورد اما طرف مقابل چه؟ آنها با گسترش تحریم‌ها فشار را نه به دولت که بر مردم و سفره‌شان وارد می‌کنند. اتفاقا آنها سوراخ دعا را پیدا کرده‌اند و اگر ما هوشمند نباشیم، در زمین آنها بازی می‌کنیم. اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان  قلیان را خاموش کند و از صدای قلقل آن به خواب نرود، شاید بتواند راه به جایی ببرد وگرنه با سیاست «بنشین و تماشا کن» راه را بر محمود افغان باز می‌کند».

مهاجری: دولت رئیسی گمان می‌کند امریکایی‌ها از فراق برجام له‌له می‌زنند/ تعریف و تمجید مواجب‌بگیر ملکه انگلیس از خاتمی

«پررویی نجومی» بخش جدانشدنی رفتار فعالین و رسانه های اصلاح طلب است. نویسنده یادداشت مذکور مدعی شده است که رویکرد دولت رئیسی در حوزه سیاست خارجی، سیاست «بنشین و تماشا کن» است.

برخلاف این ادعا، اتفاقا سیاست «بنشین و تماشا کن» در دولت روحانی- دولتِ اصلاح طلبان- تمام و کمال اجرا شد. برای نمونه، وقتی برجام امضا شد، دولت روحانی علیرغم کارنامه سیاه آمریکا در اجرای توافقات بین المللی، به صورت پیش دستانه، فوری و شتابزده تعهدات خود را اجرا کرد و سپس با اجرای سیاست «بنشین و تماشا کن» به انتظار نشست تا طرفی که به «قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی» مشهور است، اجرای تعهدات خود را آغاز کند.

اما برجام هم در دولت اوبامای مودب! و باهوش! و هم در دولت ترامپِ دیوانه و احمق و هم در دولت بایدنِ تنبل و حواس پرت به صورت فاحش نقض شد.

سیاست بنشین و تماشا کن، آنجا بود که معاون وزیر خارجه گفت «امضای وزیر خارجه آمریکا برای ما تضمین است» و وزیر خارجه گفت «امضای هر توافقی با آمریکا، برای ما بهتر از عدم توافق است» و رئیس جمهور گفت «آمریکا قول داده که به تعهدات خود عمل کند».

سیاست بنشین و تماشا کن، آنجا بود که همه امور کشور و حتی آب خوردن مردم هم به زلف برجام گره زده شد و وعده داده شد که آنچنان رونقی در کشور ایجاد می شود که نگو و نپرس.

جریان اصلاح طلب به هیچ عنوان به «اصالت دستاورد و نتیجه» در مذاکره توجه ندارد، که اگر داشت یکروز نمی گفت که «هدف از برجام فتح الفتوح اقتصادی» است و روز دیگر نمی گفت «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود».

طیف اصلاح طلب به عنوان بانیان اصلی خسارت محض برجام و عاملان گرانی 10 برابری دلار در هشت سال، صرفا به دنبال عکس یادگاری با طرف غربی است. همان جماعتی که پیش از این برای گفت و گوی روسای جمهور ایران و آمریکا و پیاده روی وزرای خارجه دو کشور سوت و کف و هورا کشید و اصلا پیگیر اجرای تعهدات طرف غربی در برجام نبود.

** تعریف و تمجید مواجب بگیر ملکه انگلیس از خاتمی

«محمود دعایی» فعال اصلاح طلب و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:« من نسبت به آقای خاتمی اعتقاد ویژه‌ای دارم؛ مثل عاشق یا شیفته. در ایشان ویژگی‌هایی را سراغ دارم که جزء آرمان‌های ما هستند و جزء آرزوهایم است که همه‌ کس داشته باشند. پایبندی به مبانی اصلی و آرمانی را در او قوی می‌بینم».

دعایی در ادامه گفت:«(مسعود) بهنود به مناسبت سالگرد آیت‌الله طالقانی در سایتش نوشته بود اگر بخواهیم بعد از آیت‌الله طالقانی کسانی را یاد کنیم، یکی آقای خاتمی است».

مهاجری: دولت رئیسی گمان می‌کند امریکایی‌ها از فراق برجام له‌له می‌زنند/ تعریف و تمجید مواجب‌بگیر ملکه انگلیس از خاتمی

دعایی در این مصاحبه با تمجید از یکی از لیدرهای فتنه 88، به اظهارات یکی از مواجب بگیران ملکه انگلیس اشاره کرده است. «مسعود بهنود» ضدانقلاب خارج نشین و از نیروهای شاخص طیف برانداز در لندن است.

بهنود از عناصر بدسابقه سیاسی و رسانه ای است که سالهای گذشته علیرغم صدور حکم زندان، از ایران گریخت. از وی در دوران رژیم پهلوی با عنوان «خبرچین ساواک» نام می برند. با پیروزی انقلاب اسلامی، مسعود بهنود در رویکردی منافقانه شروع به افشاگری علیه حامیان خود در رژیم پهلوی کردوی چندی بعد برای اینکه وانمود کند از گذشته خود پشیمان است، فیلمنامه  «خانه عنکبوت» را نوشت و خودش نیز در آن فیلم بازی کرد. بهنود در یکی از سکانس های فیلم خانه عنکبوت گفت: «عروسک خیمه‌شب بازی فرح پهلوی شده بودم».

مسعود بهنود نقش بسیار مهمی در شبکه‌سازی برای اپوزیسیون داردبهنود روزنامه‌نگاران متمایل به غرب در داخل کشور را شناسایی و آنان را مطرح می کند  و تلاش می کند که این دسته از خبرنگاران و روزنامه نگاران را به ترک کشور ترغیب کرده و در ادامه این افراد را به عنوان نیرو در اختیار شبکه‌هایی معاند قرار می دهد.

در حقیقت یکی از کارویژه های بهنود، اغفال جوانان و فعالین رسانه ای و سربازگیری از این افراد و تشویق آنها به خراب کردن پل های پشت سرشان و سپس انداختن این افراد به چاه رسانه های ضدانقلاب است.

مسعود بهنود چندی پیش با توهین به انقلاب اسلامی در توئیتی نوشته بود: «۴۱ سال از انقلاب می گذرد، تمام شد، دنیا عوض شد، انقلابیون ۵۷ هم هر کار میخواستند کردند، تاریخ بودند، تاریخ ساختند، خوب یا بد. یک مثل قدیمی: گیوه پاره را تا عید نمی شود پوشید. به کسی که می گوید من انقلابیم اعتماد نکنید، دروغگوست، هزار محافظ دارد، در قصر نشسته، کدام انقلاب».

حالا دعایی برای بیان ویژگی های شخصیتی خاتمی به اظهارات شخصی همچون بهنود استناد کرده است.

خاتمی که جزو سران و لیدرهای خیانت نابخشودنی فتنه 88 است، در مقطعی که دولت روحانی روی کار بود هیچگاه بابت گرانی دلار و صف های عریض و طویل خرید مرغ و نایاب شدن روغن خوراکی و متوقف شدن حرکت چرخ کارخانه ها و حقوق معوقه کارگران و ماجرای هفت تپه و حقوق های نجومی و...از مردم حمایت نکرد.

وی تنها در یک مورد سریع به میدان آمد و چندین میلیارد تومان پول مهیا کرد؛ آن هم برای چه؟! برای نجات «قاتلِ یک زن»؛ برای نجات فردی که همسر دوم خود را که 30 سال از وی جوانتر بود با سلاح غیرمجاز و به طرز وحشیانه ای به قتل رسانده بود.

خاتمی و همقطاران وی برای نجات یک قاتل، ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردند. اما در مقطعی که مردم به واسطه سوءمدیریت با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه بودند، صدایی از این افراد جهت مطالبه گری از دولت بلند نشد. این در حالی است که خاتمی در سالهای ۹۲ و ۹۶ با «تَکرار می کنم» ، مردم را به رای دادن به روحانی تشویق کرد و تاکید کرد که با روحانی در میانه راه هستیم و باید «تا ۱۴۰۰ با روحانی» پیش برویم و اگر اینکار را انجام دهیم، هیچوقت «به عقب برنمی گردیم».

** دیروز واکسن را به  FATF ربط دادند، امروز معیشت مردم را

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«تکلیف لوایح FATF  هنوز مشخص نشده و ایران بار دیگر در لیست سیاه FATF قرار گرفت. تا به امروز دو لایحه به صورت کامل در ایران پذیرفته شدند و دو لایحه دیگر نیز مورد تایید مجلس قرار گرفت اما همچنان در مجمع تشخیص مصلحت نظام بلاتکلیف است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«این لوایح یک موضوع مجزا از تحریم‌هاست اما تاثیرات متقابل بر هم دارند. اگر به‌زودی مذاکرات احیای برجام به نتیجه برسد و تحریم ها لغو شود عدم تصویب لوایح باز هم یک مانع است و به همین علت مشخصا FATF بر مسائل اقتصادی کشور تاثیرگذار است».

مهاجری: دولت رئیسی گمان می‌کند امریکایی‌ها از فراق برجام له‌له می‌زنند/ تعریف و تمجید مواجب‌بگیر ملکه انگلیس از خاتمی

رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب در حالی به فضاسازی کاذب درباره FATF اقدام می کنند که در جدیدترین نمونه در دولت روحانی، برخی دولتمردان همصدا با فعالین و رسانه های اصلاح طلب مدعی بودند که تا مسئله FATF  حل نشده و تا برجام احیا نشود، هیچ خبری از واردات انبوه واکسن کرونا نخواهد بود.

اما برخلاف این ادعا، علیرغم اینکه دولت سیزدهم هنوز بهFATF  نپیوسته بود و در شرایطی که هنوز برجام احیا نشده بود، شاهد شتاب روزافزون در واردات واکسن و در ادامه شتاب در واکسیناسیون سراسری بودیم. این اقدام موجب کاهش شدید مبتلایان شده و همچنین تعداد فوتی ها را نیز به مقدار قابل توجهی کاهش داد.

حالا این طیف همچنان با دروغ پردازی، معیشت مردم را به FATF گره زده است.

در دولت روحانی 95 درصد دستورات FATF اجرا شد اما این اقدامات نقد نه تنها به گشایش در امور بانکی منجر نشد بلکه به التهاب بازار ارز دامن زد. جریان اصلاح طلب اصرار دارد که ایران در FATF مسیر کره شمالی را بپیماید.

ایران از 41 دستور این سازمان، 2 دستور را اجرا نکرده است. پالرمو و سی اف تی. مدیران FATF صراحتا اعلام کرده اند که اگر ایران این 2 دستور را هم اجرا کند، هیچ تضمینی برای گشایش در امور بانکی وجود ندارد.

پیش از این کره شمالی این دو دستور را اجرا کرد و اف ای تی اف اعلام کرد که این کشور باید در مرحله بعد سراغ مسائل موشکی و نظامی برود.

در حقیقت حامیان FATF در پی آن هستند تا ایران را به سمت و سویی در این پرونده بکشانند که پیش از آن کره شمالی آن را طی کرده و هیچ دستاوردی عایدش نشده بود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمدایوب IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    16 2
    مهاجری 8سال دیپلمات زبان دان آتو کشیده وبا رییس حقوقدانش بدون وقفه ویدون اینکه قلیان دود کنند به دنبال غربیان موگرینی. واشتون وکری دم تکان دادند. چهر آنچه آنان میخواستند خوش رقصی کردند یک تکه استخوان جلویشان نینداختند
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      1 0
      - به استعدادهاى لايق، فرصت شكوفايى و بروز بدهيد. «انبئهم باسمائهم» - در آزمون علمى كه خداوند برگزار نمود، آدم بر فرشتگان برترى يافت. «فلمّا انبئهم باسمائهم» - ملائكه علاوه بر آنچه گفتند، مسائلى را هم كتمان مى داشتند. «كنتم تكتمون»
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      4 0
      - از دانستنى هاى تاريخ، عبرت بگيريد. «ولقد علمتم»
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      5 4
      من نه اصلاح طلبم و نه اصولگرا. یه شهروند عادی هستم که دغدغه مملکتم را دارم. ولی واقعا این سوال برام هست که با امدن این مجلس و این دولت چه تغییر مثبتی ایجاد شده؟ اگر صحبت اینه که خرابی ها بجا مانده از دولت قبله مگر آقای رییسی نمیدوستن که مملکتی را به دست می گیرن که دولت قبلی ضعیف و ویرانش کرده؟ مردم منتظر تقییر مثبت در زندگی خودشون هستندنه شعار و تفسیر و تحلیل
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      5 1
      روحانی 8 سال مملکت را شخم زده و زمین سوخته تحویل داده از رئیسی انتظار معجزه نداریم.
    • کارشناس علوم اقتصادی IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      0 0
      با سلام برادران در علم اقتصاد تحریم ها حرکت سینوسی دارند و الان با ورود ایران به قرارداد شانگهای و بریکس اثر تحریم ها به شدت نرخ منفی به خود گرفته و مانند سال 1394 شده که امریکا دنبال آن است که بجای اینکه یک تا یک و نیم میلیارد دلار هزینه بالا بردن تحریم ها کند می خواهد با برجام بدون هیچ هزینه ای ایران خود را مانند سال 1394 طی برجام بدون هزینه برای امریکا تحریم کند ولی دولت فعلی هوشیار تر از آن است که مانند روحانی کشور را دچار خود تحریمی کند چرا که هم اکنون قیمت نفت بالا می رود و راحت نفتمان را می فروشیم و منابعمان عاید ملت ما می شود و امریکای شکست خورده این پول را ندارد تا به کشورهای اروپایی برای تحریم ملت ایران باج دهد و ...............
    • کارشناس علوم اقتصادی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      0 0
      باسلام مجدد پیرو پیامک ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵ مبلغ یک هزار تا یک هزار پانصد میلیارد دلار را بجای یک تا یک ونیم میلیارد دلار اصلاح می کنم چون کسر بودجه امسال امریکا حدود 3200 میلیارد دلار می شود و به همین دلیل امریکا بودجه کشور داری در افغانستان را که حدود 100 میلیارد دلار در سال است را تحمل نکرده و ترجیح داد با روش تروریستی و جنگ داخلی در افغانستان منابع این کشور مظلوم را غارت نماید و در کل دوران پاشیدگی اقتصادی امریکا آغاز شده
  • SE ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    3 1
    ماهیت شماها مانور روی دیگران و تخریب شون هست تا گل کاری های خودتون ( عطف به طرز تفکری که حمایت میکنید) رو لاپوشانی کنید، نه اینکه اونا خوب باشند ها نه !
  • سید IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    5 2
    اولاً که دعائی را از اعضای انجمن محققین و مدرسین اخراج شده از حوزه های علمیه به شمار آورید و بنابراین بر وی حرجی نیست که بین این همه عالم در کسوت روحانیت، عاشق و شیفته کسی چون خاتمی باشد! ثانیاً جناب مهاجری درست می گویند همه دنیا این گونه نیست که از روی بیکاری و تنع به دنبال مذاکره باشند اما هستند کسانی که از روی نادانی و بی عاری به دنبال مذاکره برای پیشبرد مذاکره بودند! مانند دولت های برآمده از اصلاح طلبان تهوع آور در ایران ما!!!
  • عطاءالله IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    7 2
    جالبه امثال مهاجری تا الان کر و لال بودند حالا شدند دلسوز مردم و نظام. روی منافقین رو سفید کردند این جماعت
  • علی IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    3 2
    اصلاحات ایرانی بی ریشه نیست ، اتفاقا ریشه عمیق و گسترده ای هم دارد، اما این ریشه نه در خاک ایران و نه در دل و دین این مردم رشد نکرده ،غربی شدن در غرب بودن و از غرب تمنا داشتن موضوع امروزی این جریان تفکری نیست.تا دودمان ایران وایرانی رو به باد ندهند دست از سر این ملت بر نمیدارند. طی دویست سال گذشته هر چه باخت چه تمدنی چه سرزمینی وچه فرهنگی برای این مردم حاصل شده از مشتاقان غرب یا شرق مسیحی به وجود آمد.
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    5 2
    جناب آقای مهاجری همه دنیا له له زدن آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای را می بینند بجز شما و همفکرانتان نمی بینند . آقای مهاجری چرا آمریکا له له نزند وقتی فشارهای حداکثری آنها به شکست انجامید و تهدیدهای نظامی آنها بی اثر است و ایران به گشایش هایی فراتر از شبه گشایش های برجام دست پیدا کرده است و سیاست مذاکره برای رفع تحریم ها را به سیاست خنثی سازی تحریم ها تبدیل کرده است .چرا آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای له له نزند وقتی که غنی سازی 3.5%توافق هسته ای به 60% بدون توافق هسته ای تبدیل شده است این نوع ادبیات جنابعالی و همفکرانتان در مورد نحوه برخورد مقامات ایران با احیای توافق هسته ای شبیه ناراحتی و عصبانیت آمریکایی ها و اسرائیلی در سرسنگینی ایران نسبت به احیای توافق هسته ای است توافقی که تنها امید آمربکا و اروپا و اسرائیل و ارتجاع متطقه در مهار ایران است
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    8 2
    ولی افساد طلبان در فراق مذاکره بد جور له له می زنند
  • سید فروزان CH ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    کمیته هم...... باز بین المللی ه حمایت کامل خود را از خاتمی اعلام کردهاند ، او بخاطر رنگ کردن سبیل خود ،مدل جرج مایکلی شدیدا مورد علاقه این گروه است ،مسیح مهاجر هم دقیقا از رنگ بور استفاده و مدل جرج مایکلی مهاجری رنگ نمیکند
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    5 1
    اقاي مسيح مهاجري چقدر ماشاالله نطق گويايي پيدا كردند!! مرد مومن ! اگر حمايت هاي بي منطق شما و امثال شما نبود وضعيت معيشت مردم اينگونه نميشد، شما بايد غير از معذرت خواهي از مردم از حمايت هاي يكسويه خودتان از شخص روحاني ، از درگاه باريتعالي هم استغفار كنيد، حالا تازه طلبكار هم شديد؟؟!
  • DE ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 2
    اصلاح گرا ..گره‌ای که به کار معیشت و صنعت خورده قطعا از رهگذر تحریم‌ها است حتی اگر ما بخواهیم اقتصاد را به برجام گره نزنیم، باید مذاکره کنیم تا دست حریف را بخوانیم. ما خودمون 8 سال با حریف مذاکره میکردیم و همیشه کف دستش را میخارانیدیم منظور دستش را میخواندیم این طوری ...حالا دست دست دست ...بعد نتیجه برجام شد که تمام تحریمها حتی تحریمهای ساسانیان و سامانیان و مامانیان هم همچین قلمبه ای و در یک روز و بلمره لق! شد رفت پی کارش و ما یک دولت با صندوق شسته رُفته بدون کرونا تحویل دادیم . حالا هی بشین بگو مذاکره خوب نی
  • علی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    3 1
    مهاجری متوهم
  • الماسی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    اگر به اقای خاتمی فوش میداد .....
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    4 1
    آقای مسیح مهاجری لباس پیامبر را از تنت در بیار روحانی نمایی بیش نیستی راستی پوند های انگلیس خوش طعم هستند
    • SE ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      6 1
      اقاي مسيح مهاجري با مذاکره به وصال ارباب نخواهی رسید بهتر است شما نزد ارباب مهاجرت کنی!
  • سامان IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    3 1
    وقتی امریکا و اروپا برای مذاکره التماس می کنند یعنی تعویق مذاکره به ضرر آنها و به نفع ایران است و فهم این مطلب خیلی سخت نیست !
  • مسعود IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    4 1
    افساد طلبان برجامو پله کردند و مردمو ذله کردند بازهم دم از مذاکره می زنند!
  • سعید IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    4 0
    روحانی منت غربی ها را می کشید اما رئیسی بر سر غرب منت گذاشت که ما داعش را از همسایگی اروپا دور کردیم.
  • داریوش IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    3 0
    مقاله نویس روزنامه آرمان پاسخگو باشد در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی و لیست سیاه FATF نبود چرا قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و شاخص فلاکت و تورم رکورد زد ؟!
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    3 0
    FATF هم کلاه گشادی دیگری همانند برجام است و سبب تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن خواهد شد.
  • آقا بزرگه IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    3 0
    واقعاً مهاجری از اصلاح طلبان فعال است؟ با خواندن نوشته هایش بیشتر به کودن بودنش پی می برید. این آقا در دوران شاهنشاهی روحانی هم کور بوده هم لال!
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 0
    رئیسی اقتصاد کشور را معطل مذاکره و برجام نخواهد کرد و خطای فاحش روحانی در اعتماد بیجا به امریکا را تکرار نمی کند.
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    4 0
    به این آقای محمد مهاجری باید گفت تو چرا برای برقراری مذاکره با امریکا له له می زنی خبری است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    3 0
    ممد خاتمیو باید آویزون کرد
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    آقای مهاجری اتفاقی آنچه در دل داشتی ومشکلت بوده بر زبان آوردی ماهم معتقدیم آمریکا منزوی وقطار ایران را برزیلی دیگر دیده وسرخورده وله له زنان دنبال کشاندن ایران به مذاکره بی فایده دارد نامشان دهد هنوز ایران در مدار او میچرخد نزدیکی دوستی با شرق اوضاع روحی اورانابسامان کرده اگر ایران دوماه دیگر ادامه داده اورا لنگه پا در هوا نگه دارد به التماس وهذیان گویی خواهد انداخت
  • مسعود IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    خوب اگر اف ای تی اف باعث مشکل اقتصادی باشد،باید مذاکره کنندگان برجام مراقب باشند در صورت بازگشت طرف مقابل به برجام حتما رفع تحریم ها را چک کنند و مانعی مانند اف ای تی اف جلوی مبادلات را نگیرد
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    مهاجری شرافت داشته باش
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    مواجب بگیر ملکه الان خیلی خیلی زیادن
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    محمود دعایی عامل موسی که اخبار امام خمبنی را منتقل میکرد ،اولین سفیر جمهوری اسلامی در عراق!
  • معلم IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    مسیح مهاجری شفایافته...چون بلبل سخن. پراکنی میکند....به برکت ابراهیم رئیسی
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    - به استعدادهاى لايق، فرصت شكوفايى و بروز بدهيد. «انبئهم باسمائهم» - در آزمون علمى كه خداوند برگزار نمود، آدم بر فرشتگان برترى يافت. «فلمّا انبئهم باسمائهم» - ملائكه علاوه بر آنچه گفتند، مسائلى را هم كتمان مى داشتند. «كنتم تكتمون»
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 1
    مشرق نیوز خیلی با احترام میگویم چاپ کن حضرت عباسی خدا وکیلی حرف حق را دارد میزندشب داراست و قلندر بیدار مشهوران مبارزه با فساد ابراهیم رییسی را داریم میبینیم استاندار آذربایجان را دیدیم و داریم میبینیم زاکانی هم رادیدیمو داریم میبینیم پولی که ژاپن اعانه داده به ایران را داریم میبینیم همش رفت خراسان اصلاح طلبها خصلت منافقین را نداشتند ولی اصولگرا ها این خصلت رادارند
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      1 0
      رکورد اختلاس در دولت یازدهم با رقم بی سابقه 15 هزار میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان شکسته شد اصلاح طلبان بیش از 20 میلیارد دلار 4200 تومانی و 62 تن ذخائر طلای بانک مرکزی را حراج کردند و سیف و عراقچی محکوم شدند و مفاسد حسین فریدون و مهدی هاشمی و مهدی جهانگیری و مهدی آخوندی و شبنم نعمت زاده و دختر مظلوم وزیر را فراموش نکن.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    - از دانستنى هاى تاريخ، عبرت بگيريد. «ولقد علمتم» - كسى كه حكم خدا را نسخ كند، خود را مسخ كرده است
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    #تائبین لَكَ الْعُتْبَى حَتَّى تَرْضَى خدايا! عتاب کردن حق تو است تا اين که خشنود شوي اظهار استحقاق مواخذه از سوي مولي براي تحقق حالت توبه، انسان لازم است پس از توجه به رابطه‌ي نامطلوبي که با مولا پيدا کرده، تنبه پيدا نمايد که استحقاق مواخذه و عقوبت مولا را دارد؛
  • NH IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 0
    مردم خوب معنى مذاكره را از دولت روحانى فهميدند. هنوز اصلاح طلبان از FATF نا اميد نيستند. ياد ان جمله مشهور روحانى افتادم كه ٨ سال دار و ندار ايران به باد داد صنايع بشمك حاج عبدالله. على بركت الله
  • DE ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    3 0
    دولت رئیسی گمان می‌کند امریکایی‌ها از فراق برجام له‌له می‌زنند نه بابا امریکایی ها دارن از فراق ما نوکرها و غربگداها و سلفی حقارت بگیرها و هرهرو ترتر کن ها و در یک کلام در فراغ ما اصلاحطمعکاران له له میزنند. چی فک کردید ما امید صهیونیستها هستیم و با ما رفیق هستند و از فراق ما می سوزن نخ
  • حسین IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 0
    آقای مهاجری یادش رفته با برجام چه طور رونق به اقتصاد دادند فکر کرده رئیسی هم این کارو ادامه می ده به قول یه بنده خدایی لولو برد
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 0
    مشرق لطفا ما را نسبت به اینکه روزنامه اطلاعات چرا دست خاتمی دو ببخشید دعایی وروزنامه جمهوری دست ان ضد جمهور افتاد لطفا بیان کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس