وزیر کشور: مانعی برای توسعه روابط ایران با ترکمنستان وجود ندارد

وزیر کشور با اشاره به هم مرزی این استان با جمهوری ترکمنستان اظهار کرد: اکنون مانعی برای توسعه روابط با این کشور همسایه وجود ندارد و باید تبادلات فرهنگی و اقتصادی با این کشور را توسعه بخشیم.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی در آیین تکریم و معارفه استاندار گلستان که با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و مدیران ارشد دستگاه های اجرایی استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴ هزار شهید استان، تصریح کرد: وحدت، به فرموده مقام معظم رهبری یک تاکتیک نیست بلکه یک اصل است و معیار برای ما فلسطین و مقابله با غاصبان آن محسوب می شود.

وی افزود: گلستان تنوع اقلیمی، قومی، مذهبی و سرزمینی ارزشمندی دارد که وحدت در این تنوع خودنمایی می کند.

وزیر کشور گفت: گوناگونی تولید محصولات کشاورزی و البته حجم آن در گلستان قابل توجه است و خوشبختانه در برخی محصولات، استان از رتبه های تک رقمی و حتی اول و دوم برخوردار است.

دکتر وحیدی یادآور شد: آب و هوای متنوع و قدمت ۷ هزار ساله گلستان ظرفتی برای ارتقا گردشگری در این استان است.

وحیدی خاطر نشان کرد: خوشبختانه گلستان از مرز امنی با کشور ترکمنستان برخوردار است و البته افق های فرهنگی و قومی نزدیکی با این کشور دوست و برادر داریم و باید تلاش کنیم تبادلات فرهنگی و گردشگری که البته در حال حاضر مطلوب نیست را به شدت توسعه دهیم.

وی ادامه داد: وجود اقوام هم دل و هم سو در گلستان به عنوان الگویی در وحدت محسوب می شود و علیرغم تلاش دشمنان در راستای اختلاف افکنی، همگرایی کم نظیری در این استان وجود دارد.

وزیر کشور تاکید کرد: به برکت توکل بر خدا، اقدامات دانش بنیان و شناخت ظرفیت ها باید نرخ بیکاری استان، زمینه افزایش اشتغال، رفع مشکلات موجود از جمله در خلیج گرگان و در مجموع توسعه استان را فراهم کنیم.

وحیدی گفت: اقتصاد باید بر پایه مردم سامان یابد و زمینه جلب سرمایه های بزرگ مردمی فراهم آید و دولت نقش هدایتی و حمایتی داشته باشد.

وی اظهار کرد: شناساندن ظرفیت ها و قابلیت های استان به دیگر استان ها زمینه ارتقا صنعت گردشگری را فراهم می کند و امیدواریم استاندار جدید گلستان که از رزمندگان و خانواده شهداست بتواند در توسعه استان نقش موثری داشته باشد.

لازم به ذکر است در این مراسم وزیر کشور ضمن تقدیر از خدمات و زحمات هادی حق‌شناس، حکم انتصاب علی محمد زنگانه را به عنوان دهمین استاندار گلستان به وی اهدا کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس