کد خبر 1291531
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷
هشتمین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد

هشتمین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال جاری با حضور اکثر اعضا مجمع که رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه نیز حضور داشتند، تشکیل شد.

به گزارش مشرق از مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه رئیس مجمع حضرت آیت الله آملی لاریجانی با تبریک اعیاد میلاد  النبی (ص) و امام صادق (ع) با استناد به آیه دهم و یازدهم سوره طلاق که میفرماید:  فَاتَّقُوا اللَّهَ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ الَّذِینَ آمَنُوا  قَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَیْکُمْ ذِکْرًا / رَسُولًا یَتْلُو عَلَیْکُمْ آیَاتِ اللَّهِ مُبَیِّنَاتٍ لِیُخْرِجَ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ. گفتند از ظاهر این آیات برداشت میشود که رسول بدل از ذکر است و مقصود از رسول هم پیامبر اکرم (ص) است ، ذکر با رسول متحد است و پیامبر اکرم (ص) ذکر است. بنابراین باید در این موضوع تامل کرد و این باب معارف عظیمی را بر ما می گشاید .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرانی ها و وضعیت نامطلوب معیشت مردم بر تدبیر درست و اقدام عاجل مسئولان برای کاهش آلام مردم تاکید کرد .

در این جلسه با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع اقتصاد کشور و تنگناهای معیشتی مردم برخی از اعضا مجمع به بیان دغدغه ها و دیدگاههای خود پرداختند و سپس رئیس جمهوری رئوس تصمیم ها و برنامه های دولت را در رفع مشکلات اقتصادی بیان و از دریافت نظرات دلسوزانه و کارشناسانه اعضا مجمع استقبال کرد.

در پایان مقرر شد مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست آتی خود با دعوت از وزرا و مسولان اقتصادی دولت، ضمن اطلاع از کم و کیف برنامه های دولت برای رفع مشکلات اقتصادی نظرات و دیدگاه های پیشنهادی خود را جمع بندی و به دولت ارائه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سلحشور IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    4 0
    مجمع تشخیصی که مخالف طرح شفافیت اموال مسئولان است ، چگونه می تواند برای مملکت تصمیم بگیرد؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    شفافیت اموال به اینصورت که مثلا بدونی فلان مسئول چقدر اموال داره و همه مردم بدونن نه تصویب نشده اما اینکه مسئولان ذیر ربط مثل رئیس قوه قضائیه اموال مسئولین رو بدونن وجود داره در ثانی وقتی شما مخالف یک نظریه هستید و بر فرض هم واقعا یک تصمیم اکثریت اعضا در فلان دوره اشتباه بوده باشه یعنی مجمع تشخیص مصلحت خوب نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس