turkishtankstoIDLIB-730x438.jpg

عملیات ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی در شمال سوریه در حالی به لحظه شروع نزدیک می شود که آمریکایی ها بار دیگر پشت شبه نظامیان کُرد را خالی و به آنکارا چراغ سبز نشان داده اند.

سرویس جهان مشرق؛ تحرکات ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی در مناطق اشغالی شمال غرب سوریه از چند روز قبل شروع و حالا خبر رسیده عملیات آنان علیه نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا) در آستانه آغاز شدن است.

شمارش معکوس آغاز حملات مشترک ارتش ترکیه و تروریست ها در شمال سوریه برای اشغال مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کرد در حالی به صدا درآمده که برخی منابع میدانی از انجام عملیات در دو منطقه خبر داده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، آنکارا و گروهک های تروریستی (جبهه السوریه للتحریر) در تلاش هستند عملیات نخست را در منطقه «تل رفعت» و روستاهای حومه و عملیات دوم را در حومه شهر عین العرب (کوبانی) آغاز کنند.

گفته شده عملیات دوم در محور کوبانی گسترده و وسیع خواهد بود و با هدف رسیدن عناصر تروریستی مورد حمایت آنکارا به پل «قره قوزاق» انجام می شود و افسران اطلاعاتی ترکیه نقش ویژه ای را ایفا خواهند کرد.

به گزارش مشرق، افسران اطلاعاتی ترکیه به گروهک های تروریستی «عزم، جبهه السوریه للتحریر و ...» اعلام کرده اند عملیات از محورهای «تل تمر، تل رفعت، عین عیسی و منبج» علیه شبه نظامیان کُرد ترتیب داده می شود.

عملیات مشترک ارتش ترکیه و گروهک‌های تروریستی در آستانه شروع/ چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای حمله علیه شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه + نقشه میدانی

به گفته منابع میدانی حاضر در منطقه، پهپادهای ارتش ترکیه در گام نخست که مقدمه شروع عملیات محسوب می شود، ایستگاه نیروهای شبه نظامی کُرد را در منطقه «تل تمر» در استان حسکه هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، آنکارا همزمان پهپادهای مونتاژی «بیرقدار» را به مناطق مرزی انتقال داده و به مواضع شبه نظامیان کُرد در «منبج» حمله کرده و یکی از اولویت های اصلی ترکیه در این عملیات اشغال این شهر مهم و راهبردی در استان حلب است.

نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه سه سال قبل در آستانه از دست دادن منبج بودند اما با ورود نیروهای ارتش سوریه به حومه این شهر در امان ماندند اما هیچ گاه به وعده خود برای واگذار کردن کنترل کامل این منطقه به دمشق عمل نکردند و حالا در معرض تهدید جدی و خطرناک هستند.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، رایزنی گسترده رئیس جمهور ترکیه با آمریکایی ها جواب داده و به نظر می رسد واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات چراغ سبز داده و بار دیگر  شبه نظامیان کُرد را رها کرده است.  

عناصر شبه نظامی کُرد هم با جمع بندی آنچه که در روزهای اخیر اتفاق افتاده به این نتیجه رسیده اند که آمریکایی ها طرف ترکیه را گرفته اند و به همین دلیل شماری از خانواده های خود را از «عین عیسی» در شمال استان الرقه به شهر الرقه انتقال داده اند.

عملیات مشترک ارتش ترکیه و گروهک‌های تروریستی در آستانه شروع/ چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای حمله علیه شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه + نقشه میدانی

نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه با خارج کردن خانواده های خود تایید کرده اند که شهر عین عیسی را تخلیه خواهند کرد اما هنوز مشخص نیست که این منطقه را به ارتش سوریه تحویل می دهند یا راه را برای ورود ترکیه باز می کنند.

به گزارش مشرق، برخی منابع اعلام کرده اند مذاکراتی میان دمشق و سران شبه نظامیان کُرد با هدف تسهیل ورود نیروهای سوری و روسی به شرق فرات (مناطق تحت تصرف نیروهای دموکراتیک سوریه) صورت گرفته و حالا باید منتظر ماند و دید در ساعات و روزهای آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • AT ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    13 24
    بعد از پررویی آذربادمجان شمالی حالا اردوغان و تروریستاش برامون شاخ شدن باید هرچه زودتر عملیات آزادسازی ادلب و مناطق اشغالی سوریه رو آغاز کنیم وگرنه با رسیدن اردوغان و تروریستهای آتاترور به هدفشون تو سوریه باید تو تبریز و ارومیه باهاشون بجنگیم
    • US ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      3 3
      (16:33) لطف کنید به اران توهین نکنید، حرمت ایرانیان اران باید حفظ بشه. آذربایجان یه دونست، اونم جنوب ارس تو کشورمونه.
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      7 20
      آذربایجان شمالی نه بلکه استان باکو
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    44 12
    اردوغان هم مثل صدام پادوي آمريكاست
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    19 10
    اردوغان هم مثل صدام پادوي آمريكاست
  • داود IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    18 27
    فعلا که ترکیه میتازد و کسی جلودارش نیست
    • محمد IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      6 4
      ترکیه کجا میتازد منظورت درگیر شدن با مردم بدبخت بیچاره سوریه و بی پناه رو میگی هنوز ترکیه با کسی درگیر نشده تا بفهمید در حد یه ارتش دست چندم جهان هم نیست هنوز یادمون نرفته چطور التماس روسیه رو کرد و معذرت خواهی و چندین بار سران ترکیه به روسیه رفتن تا التماسش رو بکنن کاری بهشون نداشته باشه ، ولی اینجا ایران ما التماس کسی رو نمیکنیم و شیر مردان این خاک و بوم کاری کردن که ابرقدرت جهان التماس ما رو میکنه به تمام مسئولین دنیا التماس میکنه با ایران صحبت کنن
  • سید روح اله IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    28 14
    منافق از کافر بدتر است. ترکیه ادعای اسلام و قرآن میکند ولی از هر فردی به این دو دورتر است با مسیحیان ستیزه جو و یهودیان پیمان بسته و به مسلمانان حمله میکند. خداوندا کور کن چشمانی که این حقایق را انکار میکنند و خدایا لال کن زبانی را که به این حقایق اقرار نمیکند.
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      6 9
      آخه الهی جوانمرگ بشید شما باارمنی یکی شدید یا اردوغان که از شیعه مسلمان دفاع میکند؟
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    7 10
    الان سوالی که پیش میاد اینه روسیه به راحتی میتونه حتی با سطح متوسط ارتشش کل ارتش ترکیه رو نابود کنه و حتی تا استانبول رو تحت کنترل خودش در بیاره.. هممونم می دونیم آمریکا و اروپا به خاطر ترکیه هیچ وقت وارد درگیری نمیشن ولی اینکار رو نمی کنه ...چرا؟!
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      5 0
      روسیه. معامله گره .. شهامت و شجاعت هم قوی نیست
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      5 7
      برای اینکه نمیتونه. پوتین برای بقیه دنیا هیچی نیست.
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      0 0
      چون اقتصادش درب و داغونه مثل امریکا قوی نیست و ترکیه یکی از مراکز وارداتی سوخت و کالای روسیه هست
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    8 6
    اگر از جمله عین عیسی. با ممانعت کردها در اختیار سوریه قرار نگیره . شاید نقشه با مشارکت خودشان انجام پذیرذ . و صورتش اینگونه جلوه داده میشه که آمریکا پشتشان را خالی کرده . در حقیقت آمریکا قصد خروج از سوریه را داره و میخواد ترکیه جای آنها را بگیرد . در هر صورت ارتش سوریه . باید اکنون ورود کند . میاززد .
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 3
    - بعد از دعوت به ايمان، دعوت به عمل صالح است. «آمنوا... اقيموا» - نماز و زكات، در آئين يهود نيز بوده است. «اقيموا الصلوة و اتوا الزكوة» - رابطه با خدا، از طريق نماز و كمك به خلق خدا، از طريق زكات و همراهى با ديگران، يك مثلّث مقدّس است. «اقيموا، اتوا، اركعوا» - اصل فرمان نماز، با جماعت است. اساس دين بر حضور در اجتماع و دورى از انزوا و گوشه نشينى است. «واركعوا مع الراكعين»
  • علی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    5 3
    به زودی مرغان آسملن و وحوش زمین به فرمان خدا از گوشت کافران سیراب خواهند شد.
    • الهه IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 1
      میبخشید میخوام بدونم این اخبار حمله ترکیه و آذربایجان برای چه تاریخی هست ؟ برای چند سال گذشته هست یا الان در حال حاضر اونجا هستن ؟
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    12 17
    خدا ترکیه را لعنت کند امیدوارم همه شان به درک واصل شوند ترکیه دیگه بی غیرتی و حماقت را از سر گذرانده به زودی نابود خواهد شد خیلی دور نیست
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    خداوند شما را تا اینجای راه نیاورده که رهایتان کند
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    11 14
    یک روز‌ی یک ترکه و کرده و فارسه و عربه اومدن یک نهالی کاشتند و گاهی تک تک و گاهی مثل جنگ هشت ساله همه باهم این نهال را با خون خودشان آبیاری کردند حالا آن نهال، درختی باشکوه بنام ایران شده است.
  • BE ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    5 8
    آنچه به نظر می رسد رژیم اسد و ترکیه و با بازیگری روسیه در حال فشار بر نیروهای دموکراتیک سوریه هستند تا دولت اسد و روسیه نفوذ خود را در شرق فرات گسترش دهند. در واقع عملیاتی انجام نخواهد گرفت اما تحرکات ترکیه و تمارض حمله به کردها، زمینه را برای گسترش حضور دولت دمشق و روسیه در شرق فرات فراهم خواهد نمود. کاری که در شرایط عادی آمریکا اجازه ی آن را نخواهد داد. در واقع بهترین راه مقابله با نیروهای افراطی و همچنین کشور ترکیه اتحاد کردها با نیروهای سوریه است. برای رسیدن به تفاهم نیز هر دو طرف باید از خود نرمش نشان دهند.
    • هژیر IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 0
      قسد سوریه بزور و مزدوری منافع وطنشون و بقیه کردها رو میفروشن باسم کرد ولی درباطن دشمن کرد هستن مطمعنا سران قسد مزدورای هستن که عفرین رو دودستی به اردوغان متوهم بخشیدن بعد گردن اینو اون انداختن مگه پارسال سرمنبج زیر قولشون نزدن اینکه شهر رو به ارتش کشور خودشون واگذار کنن نه نمیکنن چون سرانشون اهمیتی برا وطن و مردم کرد قائل نیستن تاحالا هم با مزدوری امریکا سرپاهستن لیاقتشون اینه که هرچه امریکا بهشون خیانت کنه باز دم تکون بدهند
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    11 12
    بیان ما آمدیم درب ها جهنم برای تروریست ها و ترکیه باز کنیم
  • US ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 13
    اختصاص یک جزیره کامل واسه زندانی کردن اوجالان، به خودی خود نشان دهنده ترس طرکیه از ایرانیان آناتولی هست.
  • mojtaba SE ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 6
    خود مردم آگاه ترکیه میدونن که اردوغان آبروی ترکیه رو برده با این جنگهای نقطه ای با کون گوئی ها. این بازی موش(کردها) و تله موش (ترکیه)رو امریکا اداره میکنه و ترکیه رول یک دله دزد رو داره ,و عثمان بازی یک تفهم است .اردوغان از 50 درصد جمایت داخلی به 30 درصد متزلزل رسیده و با این هوچیگری داره صورتش رو با سیلی نگه میداره .که البته در آینده بجرم کشتار سربازان ترکیه محاکمه میشه..مردم ترکیه واقعا مردم خوبی هستند و با شرف اما تازه دو زاریشون افتاده که اردوغان نه میتونه از عهده 147 میلیارد دلار بدهی بر بیاد و نه فعلا از عهده سالی 12 میلیارد دلار بهره قرض.و آینده مثل تایلند برای این کشور واقع در جنوب غربی آسیا که دنبال اروپائی ها موس موس کرد از زمان اتا ترک..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    5 3
    لعنت خدا برهرچی ظلم و ستمگره..
  • صمد IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    5 6
    ترکیه روی خو‌ش نخواهد دید خواهید دید
  • بهروز GB ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 3
    هر کس فریب آمریکا را خورد سرنوشت شومی داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس