زکات فطره

افزایش ۹۰ درصدی پرداخت زکات در یک استان نشانه چیست!؟ خبری که مدعیان شُل‌دینی مردم و بی‌اعتمادی به حاکمیت باید بخوانند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

طلبه‌ای که رفیق فتنه‌گران است و شریک دلسوزان انقلاب!

اسم رمز امام(ره) برای شکست آمریکا/ طلبه‌ای که رفیق فتنه‌گران است و شریک دلسوزان انقلاب!

مجید انصاری، فعال اصلاح‌طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت، اخیرا در اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد، با اشاره‌ای تلویحی به انتخابات ۱۴۰۰ گفته است: به نظر من نهاد انتخابات می تواند تجمیع کننده همه مردم در یک مسابقه دوستانه إلی الخیر باشد. عین مسابقه چند تیم ورزشی که نهایتا در لیگ برتر یک تیم برنده می شود و قرار نیست همه برنده شوند. ولی نهاد انتخابات دچار آسیبی شده و از ابتدا دارد یک مسیر اختلافی پیش می‌رود.

وی می‌افزاید: من به عنوان یک طلبه خیلی احساس خطر می‌کنم که هرچه جلو می‌رویم اثربخشی و وحدت آفرینی این نهاد (انتخابات) کم می شود و حتی اختلاف افکنی ایجاد می شود. همین مسأله در دیگر موضوعات هم هست. باید برای این قضیه فکری کرد که چرا این جور شده است. اگر آسیب ها را شناسایی کنیم، ممکن است بعضی ها به قوانین و مقررات، شیوه ها و رفتارها برگردد. احزاب، گروه ها و نهادهایی هستند که اساسا فلسفه وجودشان جمع کردن تکثرها و سازمان دهی اجتماعی است، اینها همه عوامل تفرقه شده‌اند.

انصاری که عضو مجمع روحانیون مبارز با محوریت موسوی خوئینی‌ها نیز هست، در ادامه گفته است: متأسفانه هیچ وقت بعد از انتخابات هم دنبال جمع کردن آنچه در انتخابات اتفاق افتاده نبودیم و بلکه دامن زدن به همان چیزهایی که دستاورد نادرست بوده است. با این روند واقعا من برای آینده کشور نگران هستم. به خصوص نسل ما مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت مبارز که قبل از انقلاب همه زیر یک سقف به حول محور اندیشه امام کار می کردند.[۱]

*اصلی ساده در سیاست وجود دارد و آن اینکه نمی‌توان رفیق دزد و شریک قافله بود!

به این معنی که آقای انصاری نمی‌توانند همزمان در مجمع روحانیون مبارز نقشی راهبری را در فتنه‌گری علیه نظام، سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و مقصّرنشان دادن رهبری نظام در تصمیمات دولتی ایفا کنند و از سوی دیگر اما از دلسوزی برای کشور بگویند و خود را همان نسل انقلابی معرفی کنند که با جامعه روحانیت کار می‌کرد.

از این تناقض آشکار که بگذریم؛ حقیقت بزرگی درباره انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد که مجید انصاری از گفتن آن اِبا کرده است.

و آن اینکه در انتخابات ۱۴۰۰ نه اختلافی وجود داشت و نه رویه‌ای در قانون تغییر کرد بلکه این اصلاح‌طلبان ستادی و دوستان آقای انصاری بودند که رسما و علنا دست به "تحریم انتخابات" زدند و اعلام کردند که در حرکتی اعتراضی؛ نامزدی به انتخابات معرفی نمی‌کنیم!

یعنی همین آقایان، یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی امام روح‌ا... یعنی "مردمسالاری و انتخابات" را هدف تیر کینه قرار دادند و با خروج از دموکراسی به سمت برداشتن سلاح حرکت کردند. (کما اینکه سعید حجاریان نیز اعلام کرده است که اصلاحات صندوق‌محور مُرد!)

انصاری خجالت می‌کشد از اینکه بگوید منظورش از شرایط مسابقه برابر و آسیب انتخابات اینست که چرا شورای نگهبان حاضر به تأیید صلاحیت "مصطفی تاجزاده" از متهمان فتنه ۷۸ و ۸۸ نشد!

رجلی که البته اصلاح‌طلبان او را بعنوان یکی از نامزدان اصلی خود به شورا معرفی کرده بودند. و بعد هم در اعتراض به رد صلاحیت او و امثال او دست به تحریم انتخابات زدند.

جالب است که آقای انصاری با اینکه مویی در سیاست سپید کرده اما نمی‌داند که حضور در یک مسابقه به معنی پذیرش شرایط داوری است و کسی که داور را قبول ندارد یا می‌خواهد با اسلحه در مسابقه شرکت کند؛ ‌ اساساً یک عنصر خاطی و نامطلوب است نه یک ورزشکار و یک انسان معتقد به رقابت سالم!

***

اسم رمز امام(ره) برای شکست آمریکا

اسم رمز امام(ره) برای شکست آمریکا/ طلبه‌ای که رفیق فتنه‌گران است و شریک دلسوزان انقلاب!

آیت ا... سیداحمد حسینی خراسانی، عضو فقهای شورای نگهبان، اخیرا در بخشی از یک گفت‌وگو با خبرگزاری رسا با بیان اینکه امام خمینی(ره) بارها فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسأله تأکید داشتند، گفته است:

"ملت‌های دنیا و منطقه باید بدانند که دیگر آمریکا قدرت سابق و گذشته خود را از دست داده، از این رو ادعاهای پوشالی آن بی اساس و بی‌بنیان بوده و به راحتی می‌توان نقشه‌ها و توطئه‌های آن را خنثی کرد."[۲]

*تأکید آیت‌ا... حسینی خراسانی بر این نکته که "به راحتی می‌توان نقشه‌های آمریکا را خنثی" کرد یک تأکید راهبردی و میراث خمینی کبیر است که ترویج و باورپذیرسازی آن در سطح افکار عمومی ضروری می‌نماید.

صد البته این نکته ملحقاتی عقلانی دارد.

از جمله اینکه مردم عزیز ایران باید بدانند ما ابزارهایی خاصّه در سیاست داریم که امکان توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی را از آمریکا و جهان سلطه علیه ایران می‌ستاند. همانطور که ابزارهای دفاعی ما توانست امکان توطئه‌های نظامی و امنیتی را از سلطه‌گران بستاند.

مثلا این نکته باید در صحن عمومی جامعه فهم شود که راه حل مشکلات همواره و همیشه از "صندوق رأی" می‌گذرد نه از خیابان! و ایضا اینکه هیچ منتخبی آخرین منتخب نیست و کسی که ضعیف عمل کند یا منحرف شود؛ می‌توان در انتخابات بعدی به کسی بهتر از او رأی داد نه اینکه به پایان کار اندیشید!

همچنین است که پیرامون راه حل مشکلات کشور به لحاظ راهبردی و استراتژی؛ تقریبا همه کارشناسان و نخبگان متفق‌اند که مسیر از دالان "مدیریت جهادی" می‌گذرد و لاغیر.

یعنی اگر مردم در انتخابات‌ها به کسانی با کارنامه جهادی رأی دهند؛ آنگاه رأی آنها را باید یک "رأی خوب" ارزیابی کرد که می‌تواند موجب سیطره روح مدیریت جهادی بر تمام ارکان اجرائیات کشور شود و به سمت حل مشکلات گام بردارد.

و یا در بحث اقتصاد علیرغم شعوب مختلفی که پیرامون این علم وجود دارد و با وجود هزاران نکته‌ای که درباره اقتصاد ایران گفته می‌شود اما کارشناسان تأکید دارند که مشکل امروز اقتصاد ایران نه کسری بودجه و کمبود و فقر بلکه "مشکل قیمت‌ها" است و مادام که دولت و قوه قضائیه اهل نظارت کارا بر بازار نباشند؛ صورت کلی مشکل نیز همچنان پابرجاست...

ملاحظه می‌شود که به زعم راهکارهای نخبگانی؛ همه مشکلات امروز ایران (که البته مشکلاتی عادی هم ارزیابی می‌شوند) به سادگی و البته با ایفای نقش معقول و مسئولانه مردم حل می‌شوند و آمریکا هم در این میان هیچ غلطی نمی‌تواند، بکند! همانطور که امام راحل نیز فرمود: "از این آمریکا هیچ نترسید، از این توطئه‌هایش بترسید. اینها را هم باید خنثی کنید. "

در پیوستاری که نسبت به نکته راهبردی آیت‌ا... حسینی خراسانی بیان شد؛ لازم به اشاره است که جمهوری اسلامی ایران در آستانه ۵۰ سالگی خود نه تنها توانسته اثر تحریم‌های آمریکا را به کمتر از میانگین ۳۰ درصد برساند بلکه توانسته اثر این تحریم‌ها را از معیشت روزانه مردم نیز کاملا قطع کند (به این معنی که دشمن دیگر توان تأثیر بر قطع مایحتاج مردم و یا گران‌سازی آنها را ندارد و مشکلات هم ریشه داخلی دارد نه خارجی!)، بسیاری از شاخص‌های اقتصادی خود مثل ضریب جینی، فقر مطلق و بیکاری را بهبود چشمگیر دهد و همینطور توطئه‌های دشمن در زمینه‌های امنیتی و نظامی را نیز خنثی‌سازی کند.

ادامه این مسیر نیز با حضور هرچه بیشتر مردم قطعا و یقینا میسّر خواهد بود.

***

افزایش ۹۰ درصدی پرداخت زکات در یک استان نشانه چیست!؟

اسم رمز امام(ره) برای شکست آمریکا/ طلبه‌ای که رفیق فتنه‌گران است و شریک دلسوزان انقلاب!

یحیی صادقی، مدیر کل اداره کمیته امداد امام خمینی استان کرمان طی سخنانی با بیان اینکه ۴۳ میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه طی ۶ ماهه امسال در استان کرمان جمع‌آوری‌شده است، گفت: ۹۵ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در حوزه فقرا و محرومان و ۵ درصد نیز برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه (مرمت و بازسازی مسجد و حسینیه) طبق نیت زکات دهندگان هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: زکات جمع‌آوری‌شده طی ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۹ درصد رشد داشته است.

صادقی تصریح می‌کند:‌ شهرستان انار با جمع‌آوری بیش‌ترین زکات واجب و مستحبی رتبه برتر زکات استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان بیان داشت: از ۴۳ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری‌شده در شش‌ماهه نخست امسال در استان کرمان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برای تأمین جهیزیه زوج‌های نیازمند، چهار میلیارد و ۴۰۵ میلیون تومان برای درمان بیماران نیازمند، ۱۷ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان در حوزه معیشت مددجویان و نیازمندان، یک میلیارد تومان در حوزه مسکن مددجویان و نیازمندان و ۱۱ میلیارد تومان نیز در سایر موارد کمک به مددجویان و محرومان هزینه شده است.[۳]

*افزایش ۸۹_۹۰ درصدی پرداخت زکات در یک استان که در ادامه اخبار پیاپی مربوط به افزایش پرداخت وجوهات شرعی و صدقات مردم در عمده استان‌های کشور منتشر می‌شود [۴] خبری است که بیش از همه باید مدعیان بی‌اعتمادی مردم به نهادهای حکومتی بخوانند.

زیرا مردم این وجوهات شرعی را به نهادهای حکومتی پرداخت کرده‌اند و این مسئله عمق اعتماد مردم را هویدا می‌کند.

قشر دیگری که حتما بایستی چنین خبرهایی را با تأمل بخوانند؛ مروّجان وضعیت بد و فاجعه اقتصادی در ایران هستند. زیرا افزایش پرداخت وجوهات خیریه مردم به نهادهای حکومتی هرگز با داعیه آنها منطبق نیست. (بماند که ادعای آنها با آمارهای اقتصادی جهانی از وضعیت ایران هم سازگار نیست!)

کسان بعدی هم که خوانش این خبرها برایشان ضروریست، افرادی هستند که همواره مدعی شُل دینی مردم و رواج بی‌اعتقادی در جامعه هستند. کسانی که اما هنگام انتشار این قبیل اخبار بعنوان معیارهای سنجش اعتقادات مذهبی مردم؛ صمٌ‌بکم به سایه می‌خزند و لام تا کام سخنی یا استدلالی در این زمینه ندارند.

فهم میزان اعتقاد و دیانت مردم نشانه‌های بارز عقلانی و ریاضی فراوانی دارد که اگر بصیرتی وجود داشته باشد می‌توان تحلیل‌های صحیحی را بر مبنای آنها ارائه داد.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1530219

2_ rasanews.ir/002udv

3_ www.irna.ir/news/84531435/

4_ mshrgh.ir/1003020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    7 16
    «اهدنا الصراط المستقيم»
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      3 0
      خدا عاقبت هممون رو ختم بخیر کنه.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    7 6
    - ايمان، از عمل جدا نيست. «آمنوا وعملوا» - گرچه مؤمن هدايت يافته است، ولى همواره نيازمند هدايت الهى است. [222] «يهديهم ربّهم»
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    15 20
    - ربوبيّت خداوند، سبب دستگيرى دائمى او از مؤمنان است. «يهديهم ربّهم»
  • سید IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    6 18
    دو دوزه بازی خصلت همه اصلاح طلبان است و مجید انصاری و برادرش هم از این موضوع مستثنا نیستند!
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    3 12
    سخنان مجید انصاری را یکبار دیگر مرور کنید . در دامن این گونه طلاب دگر اندیش که باطل را در لباس حق به نمایش می گذارند ، ایمان به حق و حقیقت چه رنگی خواهد داشت ؟
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      3 3
      مکر وفریب
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 1
      مجید انصاری دگراندیش نیست. دقت کنیم از چه اصطلاحی استفاده می‌کنیم و معنی آن را بدانیم! ضمنا همه افراد در جناح اصلاح‌طلبان مثل هم نیستند.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    4 8
    اين گروه بايد در جهان آخرت پاسخگو خيانت به مردم باشند
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 1
    اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
  • الف س. SE ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 3
    افزایش ۹۰ درصدی پرداخت زکات در یک استان نشانه چیست!؟ والسابقون السابقون اولئك المقربون
  • علی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 4
    نفاق از سر و روی صحبت های انصاری میبارد.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    از زمانی که آقازاده های شما دزد شدند باید احساس خطر می کردی
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    3 1
    خوشا به سعادت کسانی که نان حلال کسب می کنند و از همین روزی حلالشان انفاق هم می کنند.
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 1
    افزایش زکات نشانه چیست؟ افزایش فقر و گرونی
  • US ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس