تدابیر وزارت نفت برای جلوگیری از چالش گازی در فصل زمستان

وزیر نفت گفت: وزارت نفت در هماهنگی با وزارت نیرو تمام تلاش خود را می‌کند تا سوخت زمستانه در بخش خانگی تامین شود تا با چالش گاز مواجه نشویم.

به گزارش مشرق، جواد اوجی وزیر نفت در تشریح نشست امروز ( یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه) با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز گزارشی از وضعیت فروش نفت، میعانات گازی و صادرات محصولات پتروشیمی ارائه شد که خوشبختانه در تمامی این بخش‌ها در مقایسه با سال گذشته رشد و توفیق خوبی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

وزارت نیرو چطور می‌تواند از خاموشی در زمستان جلوگیری کند؟

وزیر نفت با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز صنایع نفت و گاز خصوصاً صنعت گاز کشور برای ۸ سال آینده به منظور مشاهده افزایش تولید، حفظ و نگهداشت آن گزارشی ارائه شد، ادامه داد: نمایندگان سوالاتی در زمینه تامین قیر به منظور آسفالت جاده‌ها و راه‌های روستایی مطرح کردند که با توجه به نشست‌های هفته گذشته با آقای نیکزاد و سایر دستگاه‌ها توفیقات خوبی حاصل شده است.

وی افزود: وزارت نفت با مشخص کردن قیمت VB تمامی حواله‌ها را بین متقاضیان قیر توزیع کرده و این وزارتخانه به وظیفه خود در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ عمل کرده است.

وزیر نفت در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات وزارتخانه متبوعش در راستای جلوگیری از قطعی برق و گاز در زمستان، گفت: وزارت نفت با انجام تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌ها، خطوط انتقال، ایستگاه‎‌های تقویت فشار و تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها و اتخاذ تدابیر مناسب و هماهنگی با وزارت نیرو تمام تلاش خود را می‌کند تا سوخت زمستانه در بخش خانگی تامین شود تا با چالش گاز مواجه نشویم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس