اصلاحات نمایه اصلاح طلبان نمایه

جبهه اصلاحات ایران در آستانه مذاکرات دوباره ایران با ۱+۵ بیانیه‌ای منتشر و تاکید کرده «هرگونه درنگ در بازگشت (ایران) به برجام، جز خسارت برای کشور و ملّت به بار نخواهد آورد».

به گزارش مشرق، اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ را شاید بتوان پایان یک رویای چند ده ساله غرب‌گرایان داخلی نامید. زمانی که یک سخنرانی ۱۱ دقیقه‌ای رئیس جمهور وقت آمریکا، همه رشته‌هایی که آن‌ها در این چند ده سال ریسیده بودند را پنبه کرد و بار دیگر نشان داد پی آب به دنبال سراب رفته‌اند.

آمریکا همانطور که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید فرموده بودند بدون استدلال منطقی، بدعهدی و دشمنی خود را نشان داد و اعلام کرد که از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ خارج می‌شود و تحریم‌هایی که در چارچوب این توافق لغو شده بود را بار دیگر علیه ایران به اجرا می‌گذارد. 

این حرکت آمریکا با این واکنش از سوی ایران مواجه شد: تهران در برجام می‌ماند و با چهار عضو دیگر ۱+۵ برجام را ادامه می‌دهد.

 ایران از درون برجام به برجام برگردد!

جریان غرب‌گرا و اصلاح‌طلب کشور، درست یک ماه بعد از خروج رسمی آمریکا از برجام بیانیه‌ای صادر و خواستار مذاکره مستقیم ایران با ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شدند. ذیل این بیانیه را غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران، حسین کروبی پسر یکی از سران فتنه سال ۸۸، جلال جلالی‌زاده فعال اصلاح‌طلب و برخی از اصلاح‌طلبان اپوزیسیون و خارج نشین امضا کرده بودند که با واکنش دولت روحانی مواجه شد و سخنگوی دولت امضا کنندگان این نامه را فاقد عقل سیاسی عنوان کرد.

اصلاح‌طلبان و دیگر طرفداران دولت حسن روحانی که برجام را یک دستاورد برای دولت تدبیر و امید عنوان می‌کردند تلاش کردند تا ایران را در برجامی که الان به قول خود آنها کدخدایی در آن وجود نداشت حفظ کنند. نشست و برخاست‌های گسترده دولت روحانی با اروپایی‌ها برای مجاب کردن آن‌ها در عمل به‌تعهدات برجامی‌شان در دستور قرار گرفت و در نهایت، اروپایی‌ها کانال تبادل مالی اینستکس را پیش روی دولت روحانی قرار دادند. کانالی که هیچ آبی از آن گرم نشد، به نحوی که صدای حسن روحانی را نیز درآورد و آن را کانالی توخالی توصیف کرد والبته هیچگاه هم به خروج ایران از برجام منجر نشد.

 ایران از درون برجام به برجام برگردد!

با تغییر هرم قدرت در ایالات متحده آمریکا و روی کار آمدن جو بایدن دموکرات‌ در کاخ سفید، امید دوباره‌ای در اصلاح‌طلبان و دولت حسن روحانی روشن شد اما آنها به دلیل همین رویکرد بی‌فرجام خود از سوی مردم در دولت، مجلس و حتی شوراهای اسلامی شهر و روستا کنار گذاشته شدند.

۲ ماه پیش از شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، آنان در قالب جبهه اصلاحات ایران نامه‌ای ملتمستانه به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نوشتند و از او خواستند که به برجام بازگردد. هرچند که به عقیده تحلیلگران سیاسی، این نامه در جهت بهره‌برداری سیاسی و انتخاباتی نوشته شده بود تا در خرداد ۱۴۰۰ موثر باشد که موفقیت‌آمیز نبود.

حالا جبهه اصلاحات ایران که ریاست آن بر عهده بهزاد نبوی معروف به چریک در آستانه مذاکرات دوباره ایران با ۱+۵ بیانیه ای را منتشر کرده و طی آن از مسئولان جمهوری اسلامی ایران خواسته است به برجام برگردند!

آنها در این نامه تصریح کرده‌اند: در شرایطی که ملّت ایران با مشکلات طاقت‌فرسای اقتصادی و معیشتی دست به گریبان است، هرگونه درنگ در بازگشت به برجام، جز خسارت برای کشور و ملّت به بار نخواهد آورد.

ظاهرا اصلاح‌طلبان پس از آنکه از بازگشت آمریکا به تعهدات سال ۲۰۱۵ خود در برجام ناامید شده‌اند، تصور کرده‌اند که چون ایران از برجام خارج شده، اندک منافع برجام به ایران نمی‌رسد، این در حالی است که در دولت اصولگرای سید ابراهیم رئیسی هم هیچوقت صحبتی از خروج برجام نشد، فقط مسئولان سیاست خارجی این دولت، تأکید کرده‌اند که تداوم اجرای تعهدات ایران منوط به اجرای تعهدات متقابل از سوی آمریکاست که از سال ۱۹۹۷ اجرا نشده است.

 ایران از درون برجام به برجام برگردد!

اکنون جریان غرب‌گرا و اصلاح‌طلب نشان داده که نه تنها از عدم داشتن عقل سیاسی در رنج است بلکه گرفتار نوعی خودزنی سیاسی شده است و به‌جای محکوم کردن آمریکا که حتی حاضر به جبران عهدشکنی چند سال گذشته خود در توافق هسته‌ای نیست، از جمهوری اسلامی ایران که با وجود عدم لغو تحریم‌ها در توافق باقی مانده است، می‌خواهند که از درون برجام به برجام بازگردد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    15 0
    اصلاح طلبان به خوبی می دانند که برجام یک قرارداد ننگین یک طرفه ای است که هر دولتی در ایران زیر بار اجرایش برود با سر به زمین خواهد خورد و چون این قشر نسبت به آقای رئیسی و دولتش حسد و کینه و عداوت دارند، سعی دارند با جوسازی آقای رئیسی را تشویق به تبعیت از این قرارداد کنند تا به آرزوی شان که همانا ناکامی و بدنام شدن دولت آقای رئیسی است، دست یابند! اما هیهات از برآورده شدن این آرزوی شان! بدانند که آن را با خود به گور خواهند برد!
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    7 0
    و متأسفانه هنوز هستند افراد جاهلی که فریب این بازیهای فریبکارانه افسادطلبان را بخورند
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    7 0
    غربگداها همیشه و همه جا تهوع آورند از تقی زاده گرفته تا ... .
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    18 0
    "بهزاد نبوی معروف به چریک"- این بابا چروک هم نیست تا چه برسد به چریک.
  • یاور انقلاب IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 0
    الان موقعی است که پرونده ترور های هفتم تیر وانفجار دفتر نخست وزیری و ... بازخوانی شود و افرادی را که مقصر بودند محاکمه گردند و از شر غرب گدایان مملکت راحت شود .
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 0
    اصلاح طلبان واقعا دارن حال مردم رو به هم میزنن با این حرفا و کاراشون. یه جو عقل سیایی ندارین خب باشه زورتون که نکردن هی حرفای بیربط میزنین. اینا نمیگن طیف میانهو عوام اصلاح طلب با این تحلیلها و حرفها هر روز دارن سرخورده‌تر میشن. دیگه بسه بابا حرفای بیربط آدم واقعا شک میکنه مزدور دشمن باشن به خدا.
  • مختار IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 0
    اصلاح طلبان فکر نکنم این حرفها که می زنند از روی ندانم کاری باشد چون بلانسبت درازگوش هم وقتی تو یه مسیر پاش تو یه گودال افتاد دفعه دوم که از اون مسیر میره حواسش هست که دوباره پاش تو همون گودال نره!یعنی اینها بلانسبت از درازگوش هم کمتر هستن؟! آدم معمولی هم می دونی مرض آمریکا مسئله هسته ای ایران نیست!اصلا خود آمریکایی بارها گفتن که ایران دنبال سلاح هسته ای نیست! بلکه آمریکا دنبال تغییر حکومت ایران هست و هر امتیازی غیر از این راضی نمی شود!اما شیوه اش اینه که فعلا گیر به هسته ای داده و تحریمهاش متوجه این بهانه کرده تا کشور را ضعیف و فاصله حکومت با مردم را بدلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از تحریم زیاد کند همه مردم می دانند که وقتی مسئله هسته ای را از ما گرفت بعدش مسئله موشکی را میکشه میان و به خاطر موشکی و پهبادی تحریمها را افزایش میده!اصلاح طلب نادان یا مغرض و دشمن بعد از آنکه موشکی و پهبادی را گرفت مسئله نفوذ منطقه ای را علم می کنه و تحریمها را افزایش میده و نمیزاره ملت آب خوش از گلوش بره پایین بعد از آنکه نفوذ منطقه ای را هم گرفت اون وقت بهانه بعدیش حجاب و حقوق بشری خواهد بود و در این زمان که موشکی و پهبادی و نفوذ منطقه ای را گرفته اگر بخواد می تونه با حمله نظامی و بکارگیری نیروهای نظامی وابسته عین طالبان و داعش و غیره به کشور حمله و کار را تمام کند و اگر نخواد حمله کنه به بهانه حجاب و حقوق بشری تحریمهایش را ادامه و افزایش میده اگر این را هم طبق نظر آنها بپذیریم بهانه بعدی پیدا خواهد کرد مثلا .....و..... ها و غیره باید آزاد بشود و انقلاب و آرمانهای انقلاب را باید کلا کنار گذاشت تا آمریکا دست از دشمنی و تحریم ملت بردارد یعنی بعد از چهل سال و این همه شهید و جانباز و ایثارگری دو باره نقطه سر خط برگردیم به دوران محمد رضا شاهی و همه کاره مملکت بشود آمریکا و اسرائیل و انگلیس! و اون وقت این سوال از اصلاح طلبهای خائن دارم شما که در اوایل انقلاب کاسه داغتر از آش بود تا جایی که می خواستین در کلاسهای درس هم بین دانشجویان پسر و دختر پرده بکشید بگویید چرا انقلاب کردیم و این همه شهید و ایثارگر و این همه مقاومت هزینه کردیم!؟ تا دوباره برگردیم به دوران ستم شاهی ۴۲ سال قبل؟ ننگ بر همه شما اصلاح طلبان خائن باد ان شاءالله که خون شهدا شما را رسوا و ذلیل خواهد کرد
  • احمد IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    2 0
    اصلاح طلبان به مثابه نفس اماره این نظام است وهمسو باشیطان (محور غربی عبری سعودی )نظام را دعوت به تسلیم در برابر ابلیس می نماید
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس