اسماعیلی: آمار دقیقی از تعداد کودکان کار و خیابانی با وجود 13 سازمان متولی وجود ندارد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آمار دقیقی از تعداد کودکان کار و خیابانی در کشور وجود ندارد در حالیکه ۱۳ سازمان متولی آن هستند.

به گزارش مشرق، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۲۵ آبان) با اشاره به حضور وزیر دادگستری در نشست این کمیسیون و در تشریح جزئیات آن اظهار داشت: کمیسیون اجتماعی در حال بررسی آسیب‌های اجتماعی کشور است و در نشست امروز کودکان کار و خیابانی و زباله‌گرد را بررسی کردیم.

وی افزود: متأسفانه آمار دقیقی از تعداد این کودکان وجود ندارد و خلاء این آمار در دستگاه‌های مرتبط وجود دارد این در حالی است که وزارت دادگستری نقش مهمی در این باره برعهده دارد چرا که مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری است. به همین دلیل مقرر شد با تشکیل کارگروهی این موضوع از سوی مجلس و دولت دنبال شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: خروجی این کارگروه مشترک در کمیسیون اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و تلاش داریم با جمع‌بندی نهایی آمار دقیقی از تعداد کودکان کار و خیابانی داشته باشیم. این در حالی است که ۱۳ سازمان متولی این موضوع هستند و عملاً گزارش خاصی را به مجلس نداده‌اند و در این زمینه فرافکنی وجود دارد.

اسماعیلی گفت: متأسفانه ساماندهی اطفال وجود ندارد و اگر این کار صورت نگیرد نمی‌توانیم به نتیجه مدنظر برسیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس