کد خبر 1305829
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

به گزارش مشرق، محسن مهدیان فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: یکم. سال 98 را خاطرتان هست؟ در همان سالی که اعتراض را تبدیل به اغتشاش کردند فکر می کنید چند تجمع اعتراضی پراکنده برگزار شده بود؟

به گزارش رسمی وزیر کشور 330 تجمع قانونی. بدون ورود ناجا. در اصل ورود ناجا برای برقراری امنیت تجمع کنندگان بوده است. در همان سال تنها در 16 آذر، 1600 تجمع برگزار شده است.

دوم. رهبر انقلاب به تجمع مال باختگان موسسات مالی و اعتباری اشاره کرد و فرمودند تجمع حق مردم است. جای دیگر از دانشجویان به خاطر تجمعات هفت تپه و ماشین سازی تبریز تقدیر کردند. درباره حضور مردم عادی در پی گیری موضوع آب خوزستان نیز حمایت کردند.

سوم. هر روز دهها تجمع در سراسر کشور برگزار می شود. تجمع معلمان، تجمع کارگران ، تجمع پرستارها، تجمع سهامدارن، تجمع مال باختگان و خریداران خودرو، تجمع بورسی هاو ...مجلس تقریبا هر روز شاهد تجمع است. چرا ناجا وارد نمی شود و برخورد کند؟

چهارم. دو هفته کشاورزها تجمع کردند. چرا ناجا ورود نکرد؟

پنجم. آبان 98 مردم مشهد شعار می دادند مرگ بر دیکتاتور. چرا ناجا ورود نکرد؟ از چه زمان ورود کرد؟

ششم. دی ماه 96 شروع اعتراضات به گرانی ها در مشهد بود و سپس به 160 شهر توسعه پیدا کرد. اولین بار شعار اصولگرا اصلاح طلب دیگه تموم ماجرا اینجا بود. چرا ناجا ورود نکرد؟ و کجا وارد شد؟

پاسخ خیلی ساده است. بین اوباش و معترضین باید فرق گذاشت. رهبرانقلاب درباره اغتشاشات آبان فرمودند اشرار. اوباش اجیر شده اند تا تخریب کنند و آدم بکشند. البته در میان مردم عادی نیز برخی هستند که از سر هیجان و عصبانیت و لجاجت ممکن است متوجه نباشند که با دشمن همراهی می کنند. چه بسا از هرکدام شان بعدا بپرسید چرا قانون شکستید، پشیمان شوند. اما حساب شان جداست.

خلاصه اینکه اعتراضات حق مردم است. این حق نیز پذیرفته و به رسمیت شناخته شده است. هم قانونی است و هم مدنی. اما تاجائی که تبدیل به خرابکاری و آشوب نشود. ناجا دقیقا از همین نقطه ورود می کند.

راه حل اینست که هر گروه و صنفی که تجمع برگزار می کند، مدیریت تجمع را تضمین کند و با درایت مسیر اعتراضات را صیانت کند تا اداره اعتراضات دست غیر نیافتد واگر از دستش خارج شد به سرعت اعلام برائت کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • NL ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    4 11
    خودتان را گول می زنید. در خاورمیانه اعتراض معنایی جز آشوب ندارد.
    • ... IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      0 5
      الحمدلله اینترنت و فضای مجازی اختراع شد، وگرنه انسان های متکبّر و خودپسند نظرات کارشناسه و مفید و زیبای (= حرف مفت) خودشان رو نمیتونستند به گوش دیگران برسونن.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 0
    ممنون
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    چطور ؟ خب معلومه از اصلاح طلبا یاد بگبربم ! البته برای سوالات و رفع اشکال میتونیم از کلاسهای آموزشی م.س. تو شبکه های ماهواره ای هم استفاده بهینه کنیم !
  • DE ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    2 0
    راه حل اینست که هر گروه و صنفی که تجمع برگزار می کند، مدیریت تجمع را تضمین کند و با درایت مسیر اعتراضات را صیانت کند تا اداره اعتراضات دست غیر نیافتد واگر از دستش خارج شد به سرعت اعلام برائت کند. پس شکستن شیشه و آتش زدن اموال مردم و هرج و مرج که سفارت های خا جی براش پول دا ند چی میشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس