ویژه ها

هر وقت که با مفسدان گردن کلفت اقتصادی برخورد شده و مدیران نجومی بگیر و دلالان و جماعتی که خون مردم را در شیشه می کنند، نقره داغ می شوند،صدای اعتراض اصلاح طلبان بلند می شود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**اعتراض اصلاح طلبان به دستگیری دلالان بازار ارز

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «جو بازار را امنیتی نکنید» نوشت:«بدون ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، با اقدامات امنیتی و بگیر و ببند نمی توان ثبات را به بازار ارز برگرداند... امنیتی‌کردن بازار و بستن 700 حساب و دستگیری چند نفر که مثلا اعتراف کنند از خارج خط گرفته‌اند که شاید هم بگیرند درد بازار نیست. درد بازار بحث عرضه و تقاضاست. وقتی عرضه کم می‌شود و مشکل ورود ارز به کشور داریم این اتفاقات هم رخ می‌دهد. فاصله نرخ هم به‌دلیل همین عدم عرضه مناسب است. وقتی عرضه به‌واسطه تحریم و دیپلماسی و مذاکرات و... مشکل دارد این مسائل هم ایجاد می‌شوند».

در ادامه این مطلب آمده است:«بازار ارز امروز دچار نوسان ناشی از آینده ابهام‌آمیز مذاکرات و تحریم‌ها است هر چند که دولت و طرفداران آن سعی دارند این واقعیت را کمرنگ کنند. تا وقتی صادرات ایران شتاب نگیرد و از انزوای اقتصادی خارج نشود قطعا این وضعیت ادامه دارد و برخلاف تلاش همه ارکان دولت در آرام نشان‌دادن اوضاع؛ وضعیت وخیم‌تر شده و نارضایتی‌ها شدت بیشتری خواهد گرفت».

شیرزاد: دولتمردان علیه غرب شعار ندهند، مردم نگران می‌شوند/ اعتراض اصلاح‌طلبان به دستگیری دلالان بازار ارز

هر وقت که با مفسدان گردن کلفت اقتصادی برخورد شده و مدیران نجومی بگیر و دلالان و جماعتی که خون مردم را در شیشه می کنند، توسط نهادهای مسئول نقره داغ می شوند، صدای اعتراض اصلاح طلبان به هوا برخاسته و از مفسدان و دلالان و نجومی بگیران دفاع می کنند.

در روزهای گذشته وزارت اطلاعات اعلام کرد که  در ادامه طرح برخورد با فعالان غیرمجاز ارزی، سربازان گمنام امام زمان (عج) در معاونت اقتصادی، ضمن اشراف بر روی شبکه گسترده فعالان غیرمجاز ارزی کشور و فضای غیررسمی معاملات ارز، ۵ اخلالگر شاخص و تأثیرگذار بازار ارز تهران را شناسایی و دستگیر کردند.

براساس این گزارش، پیش از این نیز، به دنبال اجرای طرح برخورد با فعالان غیرمجاز ارزی اطلاع‌رسانی شد؛ همه حساب‌های بانکی بیش از ۷۰۰ نفر از فعالان غیر مجاز ارزی در سطح کشور شناسایی و مسدود شد که ادامه این روند در چند روز اخیر، مسدود کردن حساب‌های بانکی فعالان غیر مجاز ارزی به ۸۴۱ نفر افزایش پیدا کرده است.

در روزهای گذشته مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات اعلام کرد: برخی از حساب‌های مسدود شده در ۹ ماهه سال جاری بالغ بر ۲۰ هزارمیلیارد تومان می‌باشد. وی افزود:اسامی این دلالان ارزی جهت تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد  .

لازم به ذکر است که فعالین و رسانه های اصلاح طلب تاکنون به دفعات به تریبون مفسدان دانه درشت اقتصادی بدل شده و این افراد را تطهیر و بزک کرده اند«ذخیره نظام»، «امانتدار بزرگ کشور»، «کارآفرینی در سطح استیوجابز»، «نابغه اقتصادی» و...از جمله القاب و عناوینی است که این طیف برای مدیران نجومی بگیر و مفسدان دانه درشت اقتصادی به کار برده اند.

واقعیت این است که مفسدان دانه درشت اقتصادی همواره از حمایت جریان اصلاح طلب برخوردار بوده اند. این تکرار و استمرار، سوالی در ذهن ایجاد می کند و آن اینکه، آیا بده بستانی میان رسانه های اصلاح طلب و مفسدان اقتصادی در کار است؟!

** شیرزاد: دولتمردان علیه غرب شعار ندهند، مردم نگران می شوند

«احمد شیرزاد» از اعضای طیف تندرو اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم که به دلیل اظهارات مغایر با منافع ملی، رئیس وقت مجلس لقب «صدای رادیو اسرائیل» را به او داده بود در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«نگرانی اصلی در شرایط کنونی این است که هر رفتار غیرمتعارفی نتیجه معکوس می‌دهد و باعث می‌شود افکار عمومی سیگنال غلط بگیرد. در چنین شرایطی مذاکره‌کنندگان و دستگاه سیاست خارجی باید از حرف‌های غیرمتعارف و هیجانی اجتناب کنند. به عنوان یک ناظر سیاسی معتقدم که این دولت باید از برخی اقدامات اجتناب کند. اگر در داخل کشور خیلی علیه غربی‌ها شعار بدهند فضای منفی ایجاد می‌کند و بلافاصله افکار عمومی داخل کشور دچار نگرانی می‌شود».

شیرزاد در ادامه نوشت:«نخستین اثر این نگرانی‌ها را می‌توان در بازار ارز و دلار مشاهده کرد...معتقدم که انحراف‌های ناگهانی و اقدامات و اظهارنظرهای هیجانی، می‌تواند آثار بسیار بدی را بر افکار عمومی داشته ‌باشد».

شیرزاد: دولتمردان علیه غرب شعار ندهند، مردم نگران می‌شوند/ اعتراض اصلاح‌طلبان به دستگیری دلالان بازار ارز

دیدگاه جریان اصلاح طلب در سیاست خارجی این است که ایران را «رعیت» و آمریکا و اروپا را «ارباب» می بیند. این طیف معتقد است که ایران باید در مقابل آمریکا همانند برده ای در مسلخ و بره ای در مذبح باشد.

در سیاست خارجی، هیچ کشوری صد در صد قابل اعتماد نیست اما تجربه ثابت کرده است که آمریکا صد در صد غیرقابل اعتماد است. با اینحال افراطیون اصلاح طلب با تحریف ماجرا، دیپلماسی مقتدرانه و عزتمند را ماجراجویی و غیرمتعارف و هیجانی قلمداد کرده و دیپلماسی منفعلانه را نیز تعامل با جامعه جهانی و برد-برد و تنش زا جا می زنند.

واقعیت این است که بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب صرفا به دنبال «عکس یادگاری» با مقامات آمریکایی هستند. برای این طیف «اصالت دستاورد و نتیجه» به هیچ عنوان اهمیت ندارد. به همین خاطر بود که در جریان مذاکرات ایران و 1+5 در دولت روحانی، جریان اصلاحات از رویکرد «امضای توافق به هر قیمت» و «امضای هر توافقی، بهتر از عدم توافق است» حمایت می کرد.

جالب اینجاست که افراطیون اصلاح طلب، دولت سیزدهم را متهم می کنند که چرا از آمریکا انتظار دارید که همه تحریم ها را لغو کند!؛ گویا این جماعت اصلا موافق لغو تحریم های ضدایرانی نیست. جالب تر اینکه همین طیف جریان مقابل را به کاسبی از تحریم متهم می کند. این در حالی است که لقب «کاسبان تحریم» الحق برازنده همین جریان است.

در شهریور 99 تصاویر و ویدئوی دیدار حقارت آمیز الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در کاخ سفید بازتاب وسیعی در فضای مجازی داشت. اما نکته قابل توجه اینجاست که رسانه های اصلاح طلب و از جمله نشریه «صدا»-متعلق به حزب اتحاد ملت- از اقدام تحقیرآمیز رئیس جمهور صربستان استقبال کرده و از رفتار عجیب وی تمجید کردند.

رئیس جمهور صربستان با آن خفت و خواری در مقابل ترامپ نشست؛ با اینحال اصلاح طلبان این رفتار را نشانه عقلانیت سیاسی دانسته و رئیس جمهور صربستان را انسانی سرافراز و متعهد به منافع ملی نامیدند!

** پروژه شرکای دولت روحانی برای ایجاد «دولت سایه»

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «دولت در سایه اصلاح‌طلبان؛ از ادعا تا واقعیت» نوشت:«شائبه تشکیل دولت در سایه حالا به اصلاح‌طلبان رسیده است. ماجرا از آنجا آغاز شد که گویا در شورای مرکزی حزب کارگزاران در هفته اخیر پیشنهاد تشکیل دولت در سایه مطرح شد و گفته شد که این طرح براساس مصوبه کمیته سیاسی برای نقد عملکرد قوا در دستور کار این حزب قرار گرفته است».

در ادامه این مطلب آمده است:«آیا اصلاح‌طلبان در شرایطی که دیگر قدرت سیاسی را در هر سطحی از دست داده‌اند، می‌توانند دولتی در سایه تشکیل دهند؟ پاسخ به این پرسش البته با تردیدهایی همراه است؛ اینکه اصلاح‌طلبان که در مقطع کنونی هنوز بر سر رسیدن به وحدت تشکیلاتی مشکل دارند، چگونه قادر خواهند بود دولتی در سایه به معنای واقعی‌اش...تشکیل دهند؟».

شیرزاد: دولتمردان علیه غرب شعار ندهند، مردم نگران می‌شوند/ اعتراض اصلاح‌طلبان به دستگیری دلالان بازار ارز

چندی پیش روزنامه اعتماد در مطلبی نوشته بود:«اصلاح‌طلبان که در چندین دوره در مدیریت نهادهای حکومت و دولت سابقه کار دارند، می‌توانند رسما اقدام به تشکیل دولت سایه کنند و نظارت بر عملکردها را افزایش بدهند. آنان باید تمامی وزرا و معاونان چند دولت همسو و نمایندگان سابق را در قالب ساختاری موازی با دولت، متشکل کرده و رصد عملکردهای دولت را به شکل رسمی و علنی در دستور کار قرار دهند و گزارش آن را در اختیار مردم قرار دهند».

در ادامه این مطلب تاکید شده بود: «کارکرد نظارت بر قدرت یکی از بهترین کارکردهای احزاب سیاسی است که هم جلوی انحراف قدرت را می‌گیرد و هم بر شفافیت عملکردها می‌افزاید و هم مسوولان را وادار به پاسخگویی می‌کند».

جریان اصلاح طلب با فرافکنی در پی آن است تا به هر طریقی شده ردپای بانیان وضع موجود را پاک کند. اصلاح طلبان بجای پیشنهادهای محیرالعقول همچون تشکیل دولت سایه، بهتر است درباره عملکرد خود در دولت روحانی- دولتِ اصلاح طلبان- به افکارعمومی پاسخگو باشند.

جریانی که مدعی است خودکفایی در کشاورزی مزخرف است و باید به نساختن خانه برای مردم افتخار کرد و مدیر از خارج وارد کرد، چطور می تواند بر عملکرد دولت نظارت داشته باشد.

طیفی که حسین فریدون ها و مهدی جهانگیری ها و شبنم نعمت زاده ها و مهدی آخوندی ها و هادی رضوی ها و فساد صندوق ذخیره فرهنگیان را بجا گذاشت و مدیران نجومی بگیر را ذخایر نظام نامید، چگونه می تواند جلوی انحراف را بگیرد!؟

طیف اصلاح طلب بجای تشکیل دولت سایه باید از دوران حضور خود در قوه مجریه جزوه ای تحت عنوان «درس عبرت» تهیه کرده و آن را در اختیار دولت جدید قرار دهد.

بزرگترین دروغ اصلاح طلبان این است که خود را «اصلاح طلب» می نامند. کارنامه جریان اصلاح طلب آنقدر سیاه است که با هیچ شعبده بازی و ترفندی پاک نمی شود. راه پیشرفت کشور و خروج از وضع موجود اقتصادی، دقیقا عکس مسیری است که جریان به اصطلاح اصلاح طلب نشان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    38 3
    واقعا برایم سوال است چرا در هرجایی از کشور برخوردی با فساد یا مفسدین یا حتی قاتلین رخ می دهد صدای ناله افسادطلبان بلند می شود
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      1 2
      سلام - - گرچه افراد نيازمند، نظرى به اموال ما ندارند، «يبتغون فضلاً من اللّه» ولى ما بايد آنان را بهره مند سازيم. «للفقراء» - علاقه به وطن، يك حق طبيعى و الهى است كه قابل پيگيرى است. «اخرجوا من ديارهم» - كسانى در ادّعاى دين دارى صادقند كه در عين فقر و آوارگى، حامى خدا و رسول باشند. «للفقراء... اخرجوا... ينصرون اللّه... هم الصّادقون» - كمالاتى قابل ستايش است كه دائمى باشد. «يبتغون... ينصرون» (فعل مضارع نشان استمرار است.) - دنيا همراه با آخرت ارزش دارد. «فضلا... و رضواناً» - افراد مخلص، الطاف الهى را فضل او مى دانند، نه حق خود. «فضلاً من اللّه» - صداقت با عملكرد روشن مى شود نه با شعار. «ينصرون... الصّادقون»
    • رضا IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      3 8
      چی ناله اصلاح طلبان؟
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      5 1
      فرمود مطبوعاتی که پایگاه دشمن شده اند بعید است با نصیحت درست شوند سالهاست گذشته اما جامعه هنوز پذیرای آن نشده تا مرد دانا این قصه غم انگیز را بازگو کنند..
    • محمودسلمانی mahmoudsalmani110 IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      16 2
      جنگ تحمیلی اقتصادی در اوج است و‌رنجها تحمیل می‌کند . زمان مهار ستونهای ارتش فرهنگی دشمن در میان کشور مظلومم نرسیده؟!
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      9 3
      به درک که غربگدایان داخلی از شعار مرگ بر امریکا نگران می شوند.
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      10 2
      اخلال گران بازار ارز جزو باند ثروت و قدرت وابسته به افساد طلبان هستن .
    • حیدر صالح DE ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      9 2
      چون امورات اصلاحچی ها با فساد مگذره
    • سعید MD ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      1 0
      اصلاحطلبها می دانند دمکراسی و انتخابات چیست و چه اثار دارد انها الف بای انچه فریاد می کنند هم بلد نیست مگر نه این است که پیروز انتخابات با روش خود حکومت می کند مرگ بر امریکا می گوید و .... و شما باید ساکت باشد
    • سعید MD ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 0
      اصلاحطلبها می دانند دمکراسی و انتخابات چیست و چه اثار دارد انها الف بای انچه فریاد می کنند هم بلد نیست مگر نه این است که پیروز انتخابات با روش خود حکومت می کند مرگ بر امریکا می گوید و .... و شما باید ساکت باشد
    • سعید MD ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 0
      اصلاحطلبها می دانند دمکراسی و انتخابات چیست و چه اثار دارد انها الف بای انچه فریاد می کنند هم بلد نیست مگر نه این است که پیروز انتخابات با روش خود حکومت می کند مرگ بر امریکا می گوید و .... و شما باید ساکت باشد
    • سعید MD ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 0
      اصلاحطلبها می دانند دمکراسی و انتخابات چیست و چه اثار دارد انها الف بای انچه فریاد می کنند هم بلد نیست مگر نه این است که پیروز انتخابات با روش خود حکومت می کند مرگ بر امریکا می گوید و .... و شما باید ساکت باشد
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    24 1
    خوب معلومه برای چی این حضرات امثال شهرام جزایری را به عنوان کار آفرین برتر می شناسند بر چی اینجور مواقع جیغ بنفش آنها روزنامه هایشان را پر می کنند.
  • سید IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    32 1
    نگرانی اصلاح طلبان این ضربالمثل است که چوب را که برداری گربه دزده حساب کار خودش را می کند!
  • علی هستم IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    20 1
    راه پیشرفت کشور و خروج از وضع موجود اقتصادی، دقیقا عکس مسیری است که جریان به اصطلاح اصلاح طلب نشان می دهد
  • کامران IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    22 1
    حتما خودشون در افزایش نرخ ارز نقش دارند و دلالها از اونها دستور میگیرند.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    15 1
    مفسدان گردن کلفت اقتصادی و مدیران نجومی بگیر و دلالان و جماعتی که خون مردم را در شیشه می کنندخود اصلاح طلبان هستند.
  • جواد IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    11 1
    اطلاعات و بازرسی که صالحترین افراد هستید لازمه فکری به حال مفسد اقتصادی و نحوه تشکیل و فعالیت و دامنه امن این افراد کنند
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    8 1
    اگر اطلاعات و بازرسی میدانند اصلاحطلب و زن و بچه و اقوامش دزد و شیاد است و در خارج سرمایه گذاری میکنند چرا به اسم خلافکار چرا دستگیر نمیکند
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    15 1
    آدم هاشون دستگیر شده اعتراض کردن خخخ
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 13
    تیتر احمقانه ای زدی
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      1 0
      از جلو آینه کنار برو !!!
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 15
    این که ایشان فرموده اند علیه غرب شعار داده نشود حرف معقول و منطقی ای زده اند. تا حالا که این همه شعار داده شد چه نتیجه ی مثبتی گرفته شد جز این که کشور و مردم برای آن هزینه های بسیار سنگینی را پرداختند. چرا مغلطه می شود، کجا راه منطقی رفتن به معنای خفت هست؟! چرا سخن درست و صادقانه نمی گویید.
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      6 2
      امریکایی که تحریم و تهدید و ترور می کند مستحق شعار است.
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      6 2
      از نظر شما استعمارزده مظلوم حتی حق ندارد در حد شعار هم به استعمارگر اعتراض کند و باید مظلومانه دریوزگی در مقابل استعمارگر کند تا شاید لقمه نانی دریافت کند. در رگهای شما آب جاری است نه خون.
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      3 2
      تو خودت ته مغلطه ای با این فکرت
    • عمار RO ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      2 2
      شعارملت ایران علیه غرب نیست عزیزجان علیه استکبارجهانی که نمادآن شیطان بزرگ آمریکاست داده میشودواین یک تکلیف است که قرآن کریم برای مسلمین تعیین نموده است
  • ارش IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    10 1
    مشکل مردم ایران اینه که حافظه ی تاریخی خوبی ندارن،، خیانت هایی که اصلاحات در مجلس ششم ودولت خاتمی و دولت روحانی کرد، فقط از یاد رفته میشوند، و در آخر یک عده میگویند درود بر پهلوی
  • عطاءالله IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    10 1
    به قول شیمون پرز: اصلاح طلبان و حامیان فاسد آنها سرمایه های ما در ایران هستند.
  • كريم IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    12 2
    مرگ بر آمريكايي كه شما افساد طلبان بازارهاي ارز را هم حمايت و از آنان دفاع مي كنيد. مرگ بر سران فتنه 88 و حاميان آنها.
  • شریف زاده IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    9 1
    ** شیرزاد: دولتمردان علیه غرب شعار ندهند، مردم نگران می شوند. آقای شیرزاد: مردم نگران نمی شوند بلکه خودفروختگانی مثل شما چون تمام هست و نیست تان با غرب گره خورده نگران می شوند. لطفا از جانب مردم چیزی را بیان نکنید. حنای شما دیگر رنگی ندارد.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    4 1
    اکبر رف.. با تقسیم اموال بیت المال بین اعضای مافیای خودش که اکثرا یهودی و بهایی هستند،در حقیقت از بیتالمال تیغی ساخته در دست زنگیان مست! اعضای این فرقه با چنبره زدن بر صادرات و و اردات و قاچاق و رانتخواری به دزدیدن اموال شخصی مردم نیز مبادرت میکند.
  • رشاش FI ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    14 5
    خالی می بندید یا شوخی میکنید؟آخر وقتی چاقو دسته خودش را نمیبرد چگونه میخواهید دزدان کلفت را دستگیر کنند!!؟
    • ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      6 1
      اصلاح طلب ...سربالاست از اول انقلاب مخالف حمایت از محرومین بوده و هست
    • تک سوار DE ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      1 0
      راست می گی. اینها می ترسن موج بازداشت ها از دلال های کف خیابون به عامران پشت میز بانکها خصوصی بکشه. اقا این همه پول برای خرید و فروش رو که طرف از جیب باباش بر نداشته. یک بانکی بهش وام داده و اون بانک هم که مشخصه پشتش کی بوده. چرا با شعور مردم بازی می کنید؟ مگه در زمان روحانی سلطان ارز رو نکشتید پس چرا دوباره همون اش و همون کاسه هست؟
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 0
    سلام - - گرچه افراد نيازمند، نظرى به اموال ما ندارند، «يبتغون فضلاً من اللّه» ولى ما بايد آنان را بهره مند سازيم. «للفقراء» - علاقه به وطن، يك حق طبيعى و الهى است كه قابل پيگيرى است. «اخرجوا من ديارهم» - كسانى در ادّعاى دين دارى صادقند كه در عين فقر و آوارگى، حامى خدا و رسول باشند. «للفقراء... اخرجوا... ينصرون اللّه... هم الصّادقون» - كمالاتى قابل ستايش است كه دائمى باشد. «يبتغون... ينصرون» (فعل مضارع نشان استمرار است.) - دنيا همراه با آخرت ارزش دارد. «فضلا... و رضواناً»
  • DE ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    7 1
    هر وقت که با مفسدان گردن کلفت اقتصادی برخورد شده و مدیران نجومی بگیر و دلالان و جماعتی که خون مردم را در شیشه می کنند، نقره داغ می شوند،صدای اعتراض اصلاح طلبان بلند می شود/ خب اینها اسپانسر و قوت قلب اصلاح طلبکاران هستند .کلا آرای اصلاح تبه کاران از غربگداها و وطنفروشان گرفته تا اراذل و اوباش سیاسی و اقتصادی و خیابانی و منافقین و بهایی ها و دلالهاو شیتیلبگریان و مختخواران و لاتچریها و سلیبریدیا و متاسفانه تعدادی از مردم که گول سایه جنگ و قحطی و خالی بندی های اصلاحاتچی ها را میخورند.خب مبارزه با فساد دقیقا مبارزه با اصلاح طلبهاست .میخوای اعتراض نکنند؟؟
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    8 2
    شیر زاد دولت مردان عليه غرب شعار ندهند مردم ناراحت می شوند:::بهتر بگی ما نوکران غرب ناراحت می شویم از مردم مايه نگذار مزدور کدخدا
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    7 0
    با سلام در چهل سال گذشته همواره عده ای در سطح کلان اقتصاد کشور تحت عناوین معادلات اقتصادی از درجه ای از آزادی عمل برخوردار بوده و می توانستند بصورت یک متغیر مستقل در دوران جنگ اقتصادی و جنگ های روانی و رسانه ای با افزایش نرخ های بازاری ارز پیام های مورد نظر جبهه دشمن را انتشار داده و بدین ترتیب نظام تصمیم سازی را دچار تردید نمایند. در همین حال عموم مردم ایران تحت ضوابط عمومی از اراده سیاست های دولتی پیروی و همه فشارها را تحمل و زندگی را با نداشته هایشان اداره کنند. عموم مردم موضوعاتی نظیر درمان، تفریح، مسافرت، مسکن، ازدواج، تحصیل، اشتغال را از دیوان زندگی خود خط زده اند و در نگاه به آینده با پدیده دلالان ارزی صیانت شده مواجه هستند. بنظر می رسد برای مواجه با این پدیده قبل از دستگیری ماهیت آن را از طریق رسانه افشا و ابعاد کارمزدی این عده در اقتصاد کشور را تبیین نمایید. بنظر می رسد منافع پیچیده و چند لایه امکان افشای این جریان را نمی دهد.
  • محمدایوب IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    4 1
    جناب .... زاد دولتی که شما حامی آن بودید 8سال به آمریکا تعظیم کرد ووزیر امور خارجه اش با کری وموگرینی سلفی گرفت وهم خواب شد چه غلطی کرد که تو حرف میزنی
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    5 1
    موندم که چرا جیره خاران بیگانه محاکمه واعدام نمیکنن .مگه حکم جاسوس وخائن اعدام نباید باشه.چرا مجلس در مورد امثال این آقایون قوانین پرو پاقرص تصویب نمیکنه. چرا نظام دائما درحال باج دادن بوطنفروسان ماسونی.چرا.چرا چرا
  • حاج محمد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    5 1
    هرجا ردی از دزدی ووطن فروشی وجاسوسی پیدا میشود نام اصلاح طلبان میدرخشد گاندو ها رابگیرید
  • FR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    7 1
    اصلاح طلبان براندازان داخلی انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و با تمام جریانات ضد انقلاب و ضد مردمی ارتباط نزدیک و منافع مشترک دارند از دلالان و مفسدان اقتصادی گرفته تا جاسوسان و گاندوها و رسانه های معاند و زم ها و غیره ... فقط باید با قدرت و بدون ملاحظه آنها را رسوا کرد و به ملت شناساند
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    5 1
    اینا خودشون از اسراییل پول میگیرند حرف می زنند
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    5 1
    بزرگترین نگرانی بازار و اقتصاد بازگشت احتمالی اصلاحتچی ها به قدرت و همچنین جمع نشدن بساط وطن فروشی و فتنه انگیزی آنان است. در صورتیکه این جماعت خائن بالفطره نتوانند در اقتصاد نقش مخرب و ویرانگر خود را ادامه دهند اقتصاد ایران خیلی زود سر و سامان می گیرد. نگرانی عمده و در واقع کابوس کارگزارانی ها و اصلاحاتچی ها دقیقأ سر و سامان گرفتن اقتصاد و روشن شدن موتور پیشرفت و تولید و کاهش تورم و گرانی است و در این راه به هرچه که به پیشرفت اقتصادی کشور کمک کند حمله ور می شوند به این امید که با شانتاژ و ایجاد سردرگمی اقتصاد را در همان مسیر انحطاط و نابودی نگاه دارند .
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    3 1
    آنها اگر به فکر نگرانی مردوم هستن چرا درزمانی که قدرت داشتن این گرانی‌ها را به وجود آوردن مگر اون موقع مردم نگران نبودن این نامردان اصلاح طلب فقط بفکر منفعت خودشون هستند هرچه میگن چرته
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    4 1
    مشرق نوشته آیا بده بستانی میان دانه درشت های مفسد و اصلاح طلبان وجود دارد؟؟ این سوال مشرق نابجا هست زیرا دانه درشت های مفسد خودشان اصلاح طلب هستند و جدایی بین این دو امکان‌پذیر نیست. اساسا اصلاح طلبان باند ثروت و قدرت را از طریق کسب اموال غیر مشروع تشکیل دادند.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    . اگر تسليم شويم همه چيز درست ميشود عراق روانه بيش از برابرما نفت ميفروشد پاى تختش برق ندارد
  • غلامحسین عالی US ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    3 1
    من نمی فهمم چرا این باقی مانده های اصلاح طلبان مملکت را رها نمی کنند وبه هم پالکی های خودشان در غرب نمی پیوندند ؟ !!
  • آسید محسن IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 1
    جناب شیزاد ، ما مردم از شعار و حتی اقدام علیه غرب نه تنها نگران نمیشیم بلکه بسیار هم خوشحال میشیم . اما بنظر میاد جنابعالی و الباقی به اصطلاح "اصلاح طلبان "از این امر دست و پاتون میلرزه . که ریشه در وابستگی فکری تون داره و یا اینکه ........
  • !! IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    4 1
    اصلاحاتی های ذلیل !!
  • حسن IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    3 1
    خدالعنت کنداین اصلاح طلبان که شریانهای افتصادی تودستشان است وهرموقع خواستندبه انقلاب ضربه میزنند.البته بادستگیری سردسته هاشن توسط اطلاعات بایدصداشون دربیاد.
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 1
    بنظر افساذ طلبان نمی‌دانند که در کشور انقلاب شده، و بدستور همین اربابانشان 8 سال جنگ با کمک حدود 60 کشور به ایران تحمیل شده. و نمی دانند ایران بعد از انقلاب مورد تحریم و ترور آنها بوده. این افساد طلبان در کما و مرگ مغزی ی بسر می برند. آنها را درمان و یا ترخیص نمایید.
  • رشیدی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    3 1
    حضرت آرمان اگر تا ابد بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار نشد آیا باید نورچشمی های شما مثل دلالان خون مردم را بمکند کما اینکه شما چند دهه است نتوانستید بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار نمایید به جز وعده در وغ ما چند دهه است که در حالت جنگ وتحریم هستیم ودنیا به کام مافیاست
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 1
    اقتصاد بی درو پیکر ایران از این حرف ها گذشته انشااله امیدواریم برای نوه نتیجه هامون یک کشور قابل زیستن باشه ما که عمرمون تو تحریم و جنگ گذشت حالا اصولگرا و اصلاح طلب همشون سر و ته یک کرباسند
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 1
    تقصیر قوه قضاییه است ، به مرده رو بدی...
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 1
    آقای شیرزاد خواهشا شما هم همنوا با غری و اسراییل کودک کش بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم مسلمان ایران شعار ندهید
  • کیان IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 1
    اعتراض اصلاح طلبان و غربگرایان به دستگیری مخلان بازار ارز نشان میدهد که این دستگیریها به هدف زده است، الان وضعیت اقتصاد واقعا امنیتی است و به امنیت مردم وابسته است، پس باید امنیتی برخورد شود. در حال حاضر وضعیت تقاضا واقعی نیست و نیاز به ارز برای استفاده نیست و افراد یا مخلان بازار ارز قصد پس انداز و کسب سود دارند نه واردات یا مسافرت. این مضر است.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 1
    پدرجان اینها باهم همکارن،صدها میلیارددلار چگونه ازمملکت خارج شده؟توسط همین هم کارها و همکاریها،اصلاح طلبان میدزدند،دلال ها براشون ارز خارج میکنند.
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    3 1
    شیرزاد انرژی هسته ای راهم غیر ضروری برای ایران می دانست!!!!!!!!!!!!مثل حاکمان قاجار که به انگلیسی ها گفتند:این ماده بد بو(نفت)مال شما!!!!!!!
  • یاور انقلاب IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    2 1
    اقای شیرزاد افراد قبلی این همه در مذاکرات دل دادند و قلوه گرفتند چی عاید این ملت شد ؟ شما را که رئیس مجلس ششم صدای رایو اسرائیل نامید یادتان هست ؟ لطفا مدتی ساکت شوید ای غرب گدایان بی مزد و مواجب .
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    احمدشیرزاد یکی از بانیان وضع موجود است که تحریمها را علیه ملت شریف ایران رقم زدند . خدا ریشه این قبیل افراد رو خشک کنه‌. لعنت بر شیرزاد و تفکراتش
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    صادرات نسنجیده و هزینه های نجومی و پیشبینی نشده دولت و تلاش برای محدودساختن واردات کالاهای ضروری و غیرضروری و اختلاسهای بدون پیگیری از عوامل معضلات اقتصادی میباشند و تحریمها کمترین نقش را در بحرانهای کنونی ندارند. با دروغ نمیتوان مردم را قانع کرد.
  • سام IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    جناب شیرزاد شما ودارودستتان ناراحت میشین مردم ما همیشه جانفدای کشوروانقلاب ورهبراشان بوده وخواهندبود
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    در توضیح یا کارشناسی کردن در این گونه مسائل باید دانش و تجربه ان را داشته باشیم ایران نه رعیت است و نه آنها ارباب این به رفتار برمیگردد واین که شما می‌فرماید مغرضانه و غیر منطقی است برای عبور از مشکلات باید پند از گذشته ونگاه به آینده وکمک وقت دادن به حال باشیم و بدانیم همه کسانی که بودن امدن به اندازه خودشان زحمت کشیده و جای تقدیر داره نه بهانه ای برای توجع خودمان باشد که دیروز چه گفتم الان چی
  • حقیقت IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    مشرق سلام امنیتی نکنید چون دلال‌ها زیر نظر خات+می و‌جیره خورهای خائنش اداره میشن امید وارم منتشر بشه تا به گوش افساد طلب ها برسه
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    کبوتر باکبوتر باز باباز کند اصلاح طلب باکدخدا پرواز همان طور که گربه را هرجور بندازی بالا باپا میاد پایین این سرمایه های اسراییل تمام موضع گیریشان با شیطان هماهنگ است.گیر تو شیطان ونوکراش نیست توفریب خوردن ماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس