.

از ابتدای هفته گذشته تا کنون و بر اساس اعلام سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن و انتشار فیلم‌های مربوطه توسط اعلام الحربی یمن، یگان پدافندی انصارالله موفق به سرنگونی ۵ فروند پهپاد سعودی شده است.

سرویس جهان مشرق _ پس از حدود یک سال نبرد سنگین میان ارتش و نیروهای مردمی یمن با مزدوران منصور هادی و ائتلاف سعودی در استان مارب، به نظر می‌رسد رفته رفته به روزهای پایانی این نبرد نزدیک می‌شویم. در هفته گذشته حوادثی عجیب و البته پیروزی‌های شیرینی برای انصارالله در جبهه جنوبی شهر مارب رقم خورد که دولت صنعا را به هدف بزرگ خود یعنی اخراج دولت مستعفی منصور هادی، رئیس جمهور سابق یمن از استان مارب نزدیک کرد.

ورود بالگرد رزمی انصارالله و وحشت مزدوران سعودی

در حالی که نبردهای جنوب مارب حالتی فرسایشی به خود گرفته بود و چندین دور حملات نیروهای یمنی برای تسلط بر ارتفاعات جبل البلق الشرقی که آخرین سنگر دفاعی شهر مارب است بی‌نتیجه مانده بود، چند روز قبل انتشار فیلمی از سوی رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی موجب بهت و شگفتی همگان شد.

یک فروند بالگرد رزمی میل۲۴ ساخت شوروی سابق که در ارتش سابق یمن خدمت می‌کرد در حال پرواز بر فراز آسمان منطقه نبرد و راکت باران نیروهای وابسته به منصور هادی در فیلم منتشر شده دیده می‌شد.

ارتش یمن پیش از آغاز جنگ داخلی، کاربر این مدل از بالگردهای رزمی دوران جنگ سرد بوده و ۲۴ فروند Mi_۲۴ را تحت خدمت خود داشت، اما با آغاز حملات هوایی ائتلاف متجاوز عربی از سال ۲۰۱۵ بخشی از این بالگردها احتمالا در بمباران نابود شده و بقیه ناوگان نیز به دلیل عدم پشتیبانی، نبود خلبان و خدمه تعمیر و البته برتری هوایی رقیب قابلیت پرواز نداشتند.

یمن سرزمین عجایب؛ از فرار جنگنده F۱۵ سعودی تا استفاده انصارالله از بالگردهای تهاجمی/ نیمی از آخرین سنگر دفاعی مارب تسخیر شد/ آزادی رشته کوه بلق پایان کار نبرد مارب خواهد بود +نقشه و تصاویر

اینکه چگونه انصارالله موفق شده بالگردی را که حدود ۷ سال از آخرین پرواز آن گذشته و سالها در آشیانه زیرزمینی قرار داشت عملیاتی کند و در حضور ده‌ها جنگنده نیروی هوایی عربستان و هواپیماهای آواکس این کشور که مرتب در آسمان جنوب عربستان و شمال یمن مشغول گشت زنی هستند، بالگرد فوق مسافت ۱۴۰ کیلومتری فرودگاه صنعا تا جنوب مارب را بپیماید؛ نیروهای رقیب را بمباران کند و به سلامت به مبدا بازگردد، از جمله عجایبی است که تنها در خاک سرزمین یمن دیده می‌شود!

هفته درخشان پدافند هوایی یمن؛ استرایک ایگل سعودی از مهلکه گریخت!

طبیعتا هر گاه که نیروهای انصارالله بر روی زمین قصد عملیات تهاجمی و تصرف مناطق جدید را دارند، فشار نیروی هوایی ائتلاف و بمباران سنگین آنها مضاعف می‌شود و بدین منظور تعداد سورتی پروازهای پهپادهای شناسایی و جنگنده‌ها در یک منطقه محدود بالا می‌رود. اگر دشمن احساس کند که در آسمان منطقه نبرد امنیت کامل دارد به سادگی می‌تواند هر موج حمله زمینی را از سوی رقیب دفع کند، اما یگان پدافندی انصارالله یمن چنین اجازه‌ای به دشمن سعودی نمی‌دهد.

از ابتدای هفته گذشته تا کنون و بر اساس اعلام سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن و انتشار فیلم‌های مربوطه توسط اعلام الحربی یمن، یگان پدافندی انصارالله موفق به سرنگونی ۳ فروند پهپاد شناسایی مدل Scan Eagle و ۲ فروند پهپاد رزمی مدل CH_۴ نیروی هوایی عربستان شد.


بقایای پهپاد اسکن ایگل سرنگون شده در جنوب مارب

بدین ترتیب آمار سرنگونی این دو مدل پهپاد در سال‌های جنگ یمن به ترتیب به ۹ فروند اسکن ایگل و ۱۲ فروند CH_۴ رسید.

یمن سرزمین عجایب؛ از فرار جنگنده F۱۵ سعودی تا استفاده انصارالله از بالگردهای تهاجمی/ نیمی از آخرین سنگر دفاعی مارب تسخیر شد/ آزادی رشته کوه بلق پایان کار نبرد مارب خواهد بود +نقشه و تصاویر
بقایای پهپاد CH_۴ سرنگون شده سعودی در استان عمران یمن

اما مهمترین حادثه رخ داده در این بازه زمانی، شلیک سامانه پدافندی فاطر۱ ارتش یمن به سوی جنگنده F۱۵ استرایک ایگل سعودی بود. یگان پدافندی انصارالله مستقر در منطقه الجوبه در جنوب مارب، پس از شناسایی جنگنده اف۱۵ عربستانی که برای بمباران نیروهای یمنی وارد منطقه شده بود، یک تیر موشک فاطر۱ (مدل تغییر یافته موشک سام۶) را به سوی این جنگنده شلیک کرد؛ موشک در نزدیکی اف۱۵ سعودی منفجر شده و به آن آسیب وارد کرد اما منجر به سرنگونی جنگنده فوق نشد.

در واقع اگر به جای ۱ موشک، ۲ موشک به سوی F۱۵ سعودی شلیک می‌شد به احتمال بسیار زیاد منجر به سرنگونی جنگنده و اسارت خلبان عربستانی نیز می‌شد، اما دست بر قضا برای دومین بار در سالهای اخیر این جنگنده سخت جان امریکایی با خوش شانسی موفق به فرار از چنگ موشک‌های پدافندی ارتش یمن شد.

یمن سرزمین عجایب؛ از فرار جنگنده F۱۵ سعودی تا استفاده انصارالله از بالگردهای تهاجمی/ نیمی از آخرین سنگر دفاعی مارب تسخیر شد/ آزادی رشته کوه بلق پایان کار نبرد مارب خواهد بود +نقشه و تصاویر

شوک شدید به نیروهای منصور هادی و فرار دسته جمعی

پس از وقوع حوادث ذکر شده در بالا، نیروهای منصور هادی که هم پوشش نیروی هوایی عربستان را از دست داده بودند (به دلیل ترس از سرنگونی جنگنده‌ها) و هم توسط بالگرد رزمی و یگان موشکی ارتش یمن شدیدا تحت فشار بودند بخش زیادی از مواضع خود را در رشته کوه بلق الشرقی تخلیه کردند.

یمن سرزمین عجایب؛ از فرار جنگنده F۱۵ سعودی تا استفاده انصارالله از بالگردهای تهاجمی/ نیمی از آخرین سنگر دفاعی مارب تسخیر شد/ آزادی رشته کوه بلق پایان کار نبرد مارب خواهد بود +نقشه و تصاویر
رزمنده یمنی بر روی ارتفاعات بلق الشرقی

با ورود نیروهای انصارالله به این منطقه، در حال حاضر نیمی از کوه‌های البلق الشرقی در جنوب مارب تحت کنترل آنهاست؛ با توجه به اینکه این رشته کوه کاملا بر روی شهر مارب اشراف داشته و آخرین سنگر دفاعی شهر محسوب می‌شود در صورت آزادسازی نیمه دیگر آن در روزهای آینده به احتمال فراوان بایستی نبرد مارب را با آزادسازی این شهر پایان یافته قلمداد کرد.

یمن سرزمین عجایب؛ از فرار جنگنده F۱۵ سعودی تا استفاده انصارالله از بالگردهای تهاجمی/ نیمی از آخرین سنگر دفاعی مارب تسخیر شد/ آزادی رشته کوه بلق پایان کار نبرد مارب خواهد بود +نقشه و تصاویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سید روح اله IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    70 3
    هر فردی اهل یمن را دوست بدارد بدون شک من را دوست دارد و هر فردی با اهل یمن دوشمنی کند با من دشمنی کرده است این سخن پیامبر اعظم اسلام است. اهل یمن یاریگر امام مهدی هستند و یمانی نیز از سرزمین یمن خروج میکند. مردان شجاعی که خداوند کار بزرگ و اجری بزرگ برایشان در نظر گرفته است.
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    41 4
    اگر ایران پهپاد یه یمن داده بود شاید تا الان کل یمن آزاد شده بود
    • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      2 2
      اگر اینکار رو کرده بودیم همه گرفتاری های اقتصادی دوران روحانی رو به پای این کمک های مالی میذاشتند و یه عده جاهل داد و هوار می کردن که ای داد و ای هوار مال این ملت رو دادن به یمن! البته ایران کمک کرده ولی با سیاست به طوری که رد پای ما پیدا نباشه مثل دمی که از عربستان بردیم در ماجرای حمله به آرامکو
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      5 0
      واقعا فک میکنی این پهبادهایی که هر روز میفرستند تو خاک عربستان میترکونند خودشون ساختند؟؟؟ نیروهای نامرئی سپاه در یمن حضور دارند. ما حاج قاسم های زیادی داریم که یکیش رسانه ای شد و غوغا کرد...
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      2 0
      پس این پهبادهایی که کل عربستان سعودی و امارات عربی متحده و فلسطین اشغالی را تحت پوشش خود دارند از کجا امده اند؟ دوست عزیز برخی ملاحظات اجازه گفتن را نمی دهد، اما محور مقاومت در یمن به شدت فعال است و یاران دولت نجات ملی و انصارالله علاوه بر حضور در اتاق جنگ در صحنه های رزمی هم حاضر هستند.
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    38 0
    از تصاویری که گرفته شده مشخصه که اف 15 بشدت آسیب می بیند اگر خلبانش عربستانی بوده باشد به احتمال بسیار زیاد خلبان روی آسمان عربستان ایجکت کرده روش سرپوش گذاشتن اگر خلبانش پاکستانی , اردنی یا اسرائیلی بوده باشد شاید توانسته باشد که جنگنده را جایی بنشونه و حتی در آن صورت جنگنده آبکش شده رفته برای چندین ماه بازسازی و طی کردن انواع تست های خستگی , ترک احتمالی و ... ولی این ها باز مهم ترین اثر این واقعه نیست مهم ترین اثرش اینه که آسمان یمن از حالت پیک نیک جنگنده هلیکوپترهای متخاصم خارج شده هلیکوپتر که دیگر نمی فرستند با آن همه آپاچی که سرنگون شد جنگنده هم بفرستند با ترس و لرز در ارتفاع زیاد خواهد بود که عملا نمی تواند پشتیبانی محکمی از نیروهای زمینی داشته باشد عربستان طی 2 سال گذشته تمام زورش را برای حفظ مارب گذاشته و کماکان شده باشه با تشکیل دیوار گوشتی در حال دفاع از ماربه مارب انشاله آزاد شود اصلا عربستانی ها کامل بهم می ریزند چیزی فراتر از سطل آب یخه .
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    8 0
    انصارالله یمن کاملا از مسیر و تجربه سپاه استفاده می کنه یعنی اگر سپاه یکجایی را هم به اجبار به آزمون و خطا رفته و زمانی از دست داده یا بعدا راه بهتری پیدا کرده انصارالله دیگر آن زمان را از دست نمی دهد و مستقیما بهترین راه را می رود نتیجه اینکه انصارالله در مدت زمان خیلی کوتاه تری به دستاوردهای خیلی بزرگ خواهد رسید و رسیده اینو گفتم که بگم انصارالله 100 درصد تمام این سال ها بشدت در حال حفاری زیر کوهستان ها بوده و شهرهای موشکی زیرزمینی را در حال ساخت دارد چون این راه بازدارندگی و تسلط همیشگی بر باب المندب , خلیج عدن و دریای سرخه . قابل حدسه که این هلیکوپتر هم از صنعا نیامده یا حداقل از صنعا پرواز نکرده ! خب اگر بگوییم حفاری دستی تا 1 متر در روز امکان پذیر است (روحیه خاص یمنی ها را در نظر نگیریم) 1سالش می شود 365 متر ضربدر 7 سال می شود حفر حداقل 2.5 کیلومتر یعنی حوثی ها همین حالا حداقل 2.5 کیلومتر تونل و شهر موشکی دارند (اگر توانسته باشند کم کم تی بی ام وارد و مونتاژ کنند این رقم ضربدر 15 می شود) اگر این تونل ها ریل داشته باشد راحت می توانند یک هلیکوپتر 8 تنی به ارتفاع کمتر از 6 متر را زیر کوه جابه جا کنند ! تریلی های کمرشکن ها و کفی ها هم می توانند تا 40 تن را ببرند پس این هلیکوپتر می توانسته مثلا از منطقه الوتاده در 50 کیلومتری مارب آمده باشه زده و سریع هم به آشیانه زیرزمینی اش برگشته این ها را در حالتی حساب کردیم که بگوییم سرزمین یمن قبل از این ماجراها صفر تونل نظامی زیرزمینی و زیرکوهستان ها داشته که بعیده در اینصورت حوثی با دانستن اینکه این اطلاعات نظامی قدیمی در دست عربستانه و ورودی خروجی های این تونل ها تحت رصده حداقل می توانسته از دل این تونل ها برای کاهش زمان حفر بهره ببره مثلا بگوید از نقطه A تا نقطه B تونل 8 کیلومتری نیاز است مسیر را جوری مهندسی می کنیم که به 6 کیلومتر تونل قدیمی برخورد و رد بشه اگر چنین چیزی باشد یمنی ها بسیار زود به بازدارندگی خواهند رسید و دخل عربستان آمده یعنی این هلیکوپتر یا فروندهای احتمالی دیگر این بار می تونن روی جبهه تعز بلند بشن بزنن و سریع به نزدیک ترین آشیانه زیرزمینی برگردند همچنین این ها فقط تونل نیست داخل شان زاغه های بزرگ مهمات , ذخیره موشکی , ذخیره سوخت , سیلوهای پرتاب , کارگاه های ساخت و مونتاژ و ... وجود دارد .
  • امیر IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    12 0
    به امید موفقیت های بیشتر پدافند هوایی یمن
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    6 0
    باید ذر محیط باشی و از نزدیک نظاره گر. . تا به اهمیت این بزرگترین و طولانی ترین عملیات باز پس گیری سرزمین با اون وسعت و شرایط جغرافیائی خاص مثل کوه های فراوان که تصرف هر کدام نیاز به امکانات و فرصت جداگانه داشته . آن هم که دشمنان خاصه غربی ها . از هر گزینه در اختیار بفراغ بالی استفاده برده . استفاده از مزدور اجاره ای فلک. و برخی فریب خورده. و تحریم و محاصره . توسط شورای امنیت در خدمت . انواع و اقسام سلاح و هواپیما که هر چه خواستند و توانستند علیه مردم مظلوم و بی پناه . آتش باری کردند و هزاران نفر را بخاک و خون کشیدند و زیر بناها را درب و داغون نمودند . بدون اینکه کسی و یا کشوری معترض آنها شوند و فریاد بر آورد شرم کنید . حتی سوءاستفاده از آوارگان . کاری نبوده و نیست که دشمنان یمن نکرده باشند . بلکه مانع از پیشروی ها شوند . اما همت عالی این مردم . چه آن رزمنده که سلاح سبک در دست دارد و خط شکن است و آن اشخاصی که با کوشش و فراست خود . از امکانات در دست . بهترین استفاده را میبرد . و سعی در ارتقا و کسب تجربه و امکان جدید . و دسترسی به بهترین نتیجه ممکن . اقدام کرده و انواع پهباد و موشک را بثمر رساندند و از جمله بپرواز درآوردن هلیکوپتر و شرکت و بازگشت از رزم . و از همه مهمتر عموم مردم یمن که در اکثر صحنه های حضور چشمگیر در کمک بهم و از جمله ببهانه ها و مناسبات حضور میلیونی در اجتماعات و تظاهرات علیرغم تحمل سختی ها و تلفات ناشی از بمباران و بیماری در اثر کمبود غذا و دارو که پشت جببه را برای حمایت از فرزندان و رزمندگان خود گرم و محکم نگه داشته اند . همه سبب ساز شده تا علی الدوام به پیشروی و باز پس گیری سرزمین خود ادامه دهند و دشمنان را دچار خسارات هنگفت نمایند . باید در اینچنین میادین حضور داشته باشی و به جز دست خدا بالاترین است که بر دل دشمن خوف میافریند . و به مثل مال و اموال و سلاح و هیمنه تبلیغی دشمن اعتقادی نداشته باشی. . این پیروزی ها واقعا ارزشمند است .
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    3 0
    سلام.بسیار عالی و روحیه بخش،بخصوص کار عالی پدافند و برای اولین بار حمله بالگردی تهاجمی mi 24 ! وقتی نیروهای دشمن و (غربی ها) این رو دیدن حتما شوکه شدن! چون اعتیاد پیدا کرده بودن،که همیشه بالگرد و جنگندها خودشون بیاد! سیلی محکمی از سمت خدا خوردن! ..! یک نکته دیگه،در منابع قید شده یمن 24 فروند mi 24 تهاجمی داره(که در مقاله گفته شده بود 12) یمنی ذخایر خوبی از جنگندها mig 21 و s-22 و mig 23و f-5 (خودمون!) و 36 فروند هم mig 29 داره! که اگر بشه همین mig 29 رو عملیات کنند(در کنار جهش پدافند) اسمان یمن رو به طور کل تحت پوشش قرار بدن!
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    11 1
    شجاعت وطن‌پرستی واعتقاد به‌ امداد های الهی را باید از انصارالله آموخت پیروزی وفتح شهر مارب نزدیک است
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    5 0
    من یک یمنی هستم
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    2 0
    سردارمراقب باشید،(نفتالین وازلین بنت)میخواهد به کشورهای عربی گاوهای شیرده سفر کند که(بهش اجازه بدهند که ازحریم هواییشون برای حمله به تاسیسات ایران بدهند)!ایران باید دوتا کارکتد-۱-به کشورهای عربی به خوبی وتندی هشداز بدهد-۲-حزب الله،انصازلله،فاطمیون و...را آماده حمله به اسرائیل کند تا به محض حمله هوایی به تاسیسات ایران،آسمان وزمین اسراییل را با موشک و...‌به آتش بکشند که نیآمده برگردنند
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    2 0
    متاسفانه موشک های دوش پرتاب در یمن می توانست ورق را به نفع یمنی ها خیلی پیشتر از این برگرداند اما متاسفانه هزینه این موشک ها بجای محاسبه ارزش جان رزمندگان یمنی ملاک واقع شد
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    2 1
    صد موشک ده کیلویی استرلا و یا ایگلا و گروز و گیملت یک تن نمی شود و قیمتشان ده میلیون دلار نیست اما یمنی ها بدون حمایت سپاه ایران جنگیدند اما دریغ از یک حمایت کوچک از یمنی ها این محموله را با پهباد هم می شد به یمنی ها رسانید
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    3 0
    تعز و مارب دو بال پیروزی انصارالله است بدون آزاید این دو محال است سعودی پای میز مذاکره بیاید سریع با آزاید این دو شهر جنگ را در یمن پایان دهید
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    مرزهای یمن شمالی و جنوبی باید کمی مشخص تر شود و از این رو باید انصارالله باید بخشهایی از جنوب یمن را جهت مذاکره نهایی با عربستان و به رسمیت شناخته شدن یمن شمالی در دست باید داشته باشد
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 1
    مردم یمن جنگاورند وخوب میدانند که با دشمن چطوری باید بجنگند بابا شما چرا اجازه نمیدهید ازخودشان دفاع کنند همین کشور امارات اگر اجازه بدید یمن فقط دو موشک ضعیف به دبی بزند امارات نابود خواهد شد شما جزیره بحرین که زیر یک میلیون جمعیت دارد را برای ما ازلندن وپاریس بزرگترش کردید شما عربستان را برای ما شیر ش کدید چرا اینکار را میکنید درسالهای اخیر مالیاتی که ایرانی پرداخت میکند هرسالمالیات بودجه ده سال کشور است وقتی ملت زیر بار تورم تنگی نفس پیدا کرده وهرروز هم شدید تر میشه این سد سازیه -پلهای داخل شهرها -فرهنگستانه و و و و.... برای چیه که میسازید یکسری از اینا را تعطیل کنید وبه خانواده ها تزریق کنید بعد از رفع بحران شروع به کارهای عمرانی میکنید به شهر هایی فرود ساخته اید که حتی یک هواپیما هم در ننشسته به فرعی ها ریل گذاری کرده اید که چی یک تجدید نظر بکنید ایران کشور غنی وثروتمندی است می توانیم موفق بشیم این همه دشمن تراشی برای چیست نیتی داریم نباید بیان کنیم فکر میکنید مردم نمی دانند بابا مسافرتهای استانی میدانند چه هزینه ای دارد رفتن همانا بیش از یکصد مصوبه بی جهت همانا بشینید پایتخت وخدمت کنید نه هزینه تراشی .بجای خدمت 24 ساعت روز و365 روز سال رقیب سیاسی خودتان را تخریب میکنید نمی دوانیم این تخریبها چه وقت تمام خواهد شد بخدا دولتهای غربی برای بد عادت کردن ملتهای جهان بصورت صوری ازرقبای سیاسی خویش انتقاد میکنند در واقع مارا بیچاره میکنند که بجای کار وقت مان را برای هیچی سپری کنیم
  • اسمعیل IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    2 1
    خدایا تو که شریک ظالمان نیستی!!! این چه قانونیست که بر دنیای تو حاکم شده؟!! چرا مظلوم و فقیر طرفدار ندارد؟!!
  • Ali archi IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 0
    پر واضح هست که جنگ یمن نشان داد که پیروز جنگ رو سلاح و تجهیزات جنگی مشخص نمیکنند بلکه پیروز جنگ رو ایمان جنگاوران ودلاوران معلوم میکند به نظر بنده یمن از این به بعد عجایب دیگری را هم در جنگ رو خواهد کرد و حتی اگر اعتلاف عربی همچنان خواهان ادامه جنگ باشد ، یمن حتما حمله ای گسترده و برق آسا به تاسیسات نفتی و زیر ساختی عربستان خواهد کرد و عربستان را غرق در مشکلات اقتصادی میکند به امید نصرت کامل دلاوران یمنی و باز پس گیری کامال سرزمینشان از متجاوزان سعودی اماراتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس