ویژه ها

در دولت روحانی و در دوران وزارت ظریف و به واسطه امضای برجام، قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران ملغی نشد، بلکه همگی در قطعنامه ۲۲۳۱ تجمیع شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** تیم مذاکره کننده، مسیری را که ظریف رفته خراب نکند

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «تبعات ورود دوباره شورای امنیت» به قلم «رضا نصری» فعال اصلاح طلب نوشت: «تبعات ورود شورای امنیت را - مانند قبل - دست‌کم نگیرید. احتمال ورود مجدد شورای امنیت بالاست. این بار برقِ شورای امنیت ایران را بگیرد، دست‌بردار نخواهد بود. ‌ دیگر هم توان این را نداریم تا بدون اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت آن‌ها را لغو کنیم. یعنی دیگر مجال نخواهند داد آنچه دکتر ظریف انجام داد، تکرار شود. تردید نکنید رژیم بازرسی تأسیسات را از «آژانس» به «شورای امنیت» منتقل خواهند کرد  - با اختیاراتی بس وسیع‌تر و پیامدهایی سنگین‌تر».

در ادامه این مطلب آمده است: «جلوی یک آسیب جدی امنیتی - و یک بی‌ثباتی بلندمدت اقتصادی و روانی - را اگر شده با زیان‌های قابل جبران فعلی بگیرید؛ اما نگذارید سندی دست طرف مقابل قرار بگیرد که دست‌اش برای زمینه‌چینی‌های خطرناک و اِعمال انواع آسیب‌های دائمی باز شود. ‌تصمیم‌تان را به تحریف‌ها، روایت‌های مغرضانه جناحی‌از برجام و تیم ظریف، سوءبرداشت‌ها و ایرادات غیرواقع‌بینانه از برجام و تیم گذشته متکی نکنید».

تیم مذاکره‌کننده مسیری که ظریف رفته را خراب نکند/ مشکلات اقتصادی تقصیر توانمندی ایران در صنعت هسته‌ای است!

این روزنامه اصلاح طلب طوری وانمود کرده که گویا قطعنامه های ضدایرانی محصول عملکرد جریان انقلابی بوده است و دولت روحانی در نقش منجی، ایران را از این قطعنامه ها رها کرده است.

این در حالی است که برای نمونه، قطعنامه ۱۹۲۹ در سالگرد فتنه ۸۸- خرداد ۱۳۸۹(ژوئن ۲۰۱۰)- با هدف ترغیب و تشویق جریان فتنه صادر شد. جریان فتنه در سال ۸۹ رو به افول بود و آمریکا و شرکای واشنگتن برای کمک‌رسانی به فتنه گران و تحت فشارقراردان مردم و به خیال خام اینکه نظام جمهوری اسلامی ضعیف و دچار بی‌ثباتی داخلی شده است، این قطعنامه را صادر کردند.

در همان مقطع «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار واشنگتن پست که پرسیده بود قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه ایران چه اثر قابل توجهی دارد؟ گفته بود: «این قطعنامه در حمایت از جنبش سبز صادر شده است».

همچنین اولین قطعنامه شورای حکام علیه ایران در دولت خاتمی صادر شد. بعد هم که روحانی مسئول مذاکرات شد، شش قطعنامه دیگر علیه ایران صادر شد. اولین قطعنامه شورای امنیت هم  زمانی صادر شد که لاریجانی مسئول مذاکرات هسته ای بود. حتی قطعنامه دوم و سوم شورای امنیت نیز در زمان مذاکرات لاریجانی صادر شد. بعد از برجام هم قطعنامه ۲۲۳۱ صادر شد که طبق آن تحریم های متعددی در حوزه های مختلف علیه ایران باقی ماند

در دولت روحانی و در دوران وزارت ظریف و به واسطه امضای برجام، قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران ملغی نشد، بلکه همگی در قطعنامه ۲۲۳۱ تجمیع شد. با این تفاوت که پیش از آن ایران به قطعنامه ها رسمیت نداده بود، اما این بار با امضا پای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ به آن ها اعتبار بخشید!

این روزنامه اصلاح طلب با قهرمان سازی از تیم مذاکره کننده دولت روحانی تاکید کرده که آمریکا و اروپا «دیگر مجال نخواهند داد آنچه دکتر ظریف انجام داد، تکرار شود»؛ این ادعا در حالی است که در دوران وزارت ظریف، علیرغم بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای در ایران، تحریم ها ۲ برابر شده و قیمت دلار نیز تا حدود ۱۰ برابر افزایش یافت.

در دوران وزارت ظریف ما شاهد صدور قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس با پیشنهاد کشورهای اروپایی عضو برجام بوده ایم.

جریان اصلاح طلب بجای هراس افکنی و اصرار برای امتیازدهی یکطرفه ایران، بهتر است کمی هم به فکر منافع ملی و عزت مردم کشورمان باشد.

** اگر حامی زنان بودید، از «قاتلِ یک زن» حمایت نمی کردید

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «زنان، اولویت آخر اصولگرایان» نوشت: «حال که اصولگرایان در تمامی نهادهای قدرت حاکم شده‌اند، ضرورت حمایت از زنان در حال رنگ‌باختن است، وقتی مجلس انقلابی یازدهم درگیر ممنوع‌کردن نگهداری حیوانان خانگی و مسدودسازی اینترنت است، چگونه می‌خواهد فرصت کند بر حمایت زنان و کودکان تمرکز کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در مجلس دهم که رکورددار بیشترین تعداد نماینده ‌زن در بین مجالس مختلف بود، تلاش‌هایی صورت گرفت اما همه به در بسته خورد. یکی از همین دست تلاش‌ها، که سال‌هاست پشت در مجلس بلاتکلیف مانده، لایحه منع خشونت علیه زنان است...این لایحه هر رفتار عمدی را که باعث آسیب یا ضرر به جسم، روان، شخصیت، حیثیت یا حقوق و آزادی‌های قانونی زن شود، جرم خوانده است».

تیم مذاکره‌کننده مسیری که ظریف رفته را خراب نکند/ مشکلات اقتصادی تقصیر توانمندی ایران در صنعت هسته‌ای است!

جریان اصلاح طلب در بزنگاه ها ثابت کرده است که نه تنها حامی و مدافع حقوق زنان نیست، بلکه تضییع کننده حقوق بانوان کشورمان است.

ماجرای قتل همسر دوم نجفی تنها یک نمونه در این خصوص است. سیاستمدار مشهور اصلاح طلب که کاندیدای این طیف برای انتخابات ریاست جمهوری نیز بوده است، در اقدامی جنایتکارانه، همسر دوم خود را که زنی جوان بود با سلاح غیرمجاز به شکل فجیعی به قتل رساند.

در این میان، اصلاح طلبان بجای دفاع از مقتول و محکوم کردن اقدام قاتل، از «قاتلِ یک زن» قهرمان ساخته و مقتول را آماج توهین و تهمت قرار دادند. خاتمی و همقطاران وی برای نجات قاتلِ یک زن،  ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردند. اما در مقطعی که مردم به واسطه سوءمدیریت دولت روحانی با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه بودند، صدایی از این افراد جهت مطالبه گری از دولت بلند نشد.

اصلاح طلبان در سال ۹۶ شورای شهر تهران را دربست در اختیار گرفتند. این طیف تا سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران را در اختیار داشت و ۳ شهردار عوض کرد اما به هیچ عنوان اجازه نداد که یک زن به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شود. در همان مقطع یکی از فعالین زن اصلاح طلب اعلام کرد که اسامی زنان در لیست شهرداران احتمالی، صرفا دکوری و نمایشی بوده است.

 طیف اصلاح طلب در ماجرای حضور زنان به عنوان تماشاچی در ورزش مردان نیز با این استدلال که «اگر زنان به عنوان تماشاچیِ بازی مردان به ورزشگاه نروند دچار بیماری روحی و روانی می‌شوند»! و «زنان باید به عنوان تماشاچی بازی مردان به استادیوم بروند تا هم فحش بدهند و هم فحش بشنوند»! و... از این مسئله دفاع کردند.

این روزنامه اصلاح طلب از لایحه منع خشونت علیه زنان دفاع کرده است. این در حالی است که به عقیده کارشناسان،  این لایحه در جهت اطاعت از بند ۲ هدف ۵ سند ۲۰۳۰ تهیه شده است. براساس مستندات متعدد، سند ۲۰۳۰ سندی ضدزن و ضدخانواده و در راستای فروپاشی نهاد خانواده تنظیم شده است.

** مشکلات اقتصادی تقصیر توانمندی ایران در صنعت هسته ای است!

روزنامه اعتماد در مطلبی به نقل از «حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران نوشت: «بدون بازگشت روابط خارجی به یک سطح عادی و رفع‌تحریم‌های بین‌المللی، حرکت به سمت توسعه اقتصادی، کنترل تورم و حل مشکلات اساسی کشور توسط مسوولان و مدیران امکان‌پذیر نیست... امسال هفدهمین سالی است که کشور و ملت ایران درگیر بحران بین‌المللی هسته‌ای هستند و طولانی شدن این بحران، اقتصاد ایران را ضعیف می‌کند و اقتصاد ضعیف موجب نارضایتی مردم می‌شود».

در ادامه این مطلب آمده است: «ایجاد محدودیت برای فعالان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و محدودیت برای احزاب سیاسی در شرایط فعلی مطلوب نیست و دولت باید پیام روشنی در این زمینه به جامعه بدهد و آنها را برای حضور گسترده در عرصه‌های مختلف فرا بخواند. حرکت به سمت رشد و توسعه اقتصادی تنها با یک بسیج ملی و بلندنظری دولتمردان و فعالیت آحاد مردم، شدنی است».

تیم مذاکره‌کننده مسیری که ظریف رفته را خراب نکند/ مشکلات اقتصادی تقصیر توانمندی ایران در صنعت هسته‌ای است!

این فعال اصلاح طلب، مشکلات اقتصادی در کشور را به توانمندی ایران در صنعت هسته ای ربط داده و مدعی شده است که این توانمندی، اقتصاد کشور را ضعیف کرده است!

در روزهای گذشته «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: «سالانه یک میلیون بیمار از خدماتی که سازمان انرژی اتمی در بخش پزشکی و جامعه سلامت کشور ارائه می‌کند، بهره‌مند می‌شوند».

رهبر معظم انقلاب- ۲۰ فروردین ۱۳۹۴- فرمودند: «مسئولین بدانند دستاورد کنونی هسته‌ای ما چیز باارزشی است؛ این را بدانند؛ به چشم کم‌ارزش و چیز سبک به آن نگاه نکنند. صنعت هسته‌ای برای یک کشور، یک ضرورت است. اینکه بعضی از روشنفکرنماها قلم بردارند و قلم بزنند که «آقا ما صنعت هسته‌ای را میخواهیم چه‌کار کنیم» این فریب است؛  این شبیه همان حرفی است که زمان قاجارها وقتی نفت کشف شده بود و انگلیسها آمده بودند میخواستند نفت را ببرند، اینجا دولتمرد قاجاری میگفت ما این مادّه‌ی بدبوی عَفِن را میخواهیم چه‌کار کنیم، بگذارید بردارند ببرند! این شبیه آن است. صنعت هسته‌ای برای یک کشور یک ضرورت است؛ هم برای انرژی، هم برای داروهای هسته‌ای که بسیار مهم است،  هم برای تبدیل آب دریا به آب شیرین، و هم برای بسیاری از نیازهای دیگر در زمینه‌ی کشاورزی و غیر کشاورزیصنعت هسته‌ای در دنیا، یک صنعت پیشرفته است، یک صنعت مهم است».

ایشان همچنین - ۱۳ دی ۸۶- فرمودند: «ما برای بیست سال دیگر حداقل بایستی بیست هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای به دست بیاوریم. برآوردی که برای مصرف انرژی در کشور و تولید برقِ مورد نیاز کرده‌اند، حداقل بیست هزار مگاوات باید از طریق انرژی هسته‌ای باشد؛ والّا ما باید برق را از دیگران گدائی کنیم؛ یا اگر نتوانستیم گدائی کنیم، یا ننگمان آمد، یا به ما ندادند، از خیر چیزهائی که با نیروی برق میچرخد، باید بگذریم؛ از کارخانه، از تولید، از بسیاری از ابزارهای پیشرفت. خب، ما کِی شروع کنیم تا بتوانیم بیست هزار مگاوات را بیست سال دیگر به دست بیاوریم؟ الان اگر دیر هم نشده باشد، قطعاً زود نیست».

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه چندی پیش گفته بود  «صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است»؛ با اینحال جریان غربگرا در داخل با هجمه به این صنعت بسیار مهم، آن را هزینه زا و بی فایده جلوه می دهد.

بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب که شریک اصلی دولت روحانی در ۸ سال گذشته بوده است، با عوامل پیشرفت ایران مخالف است، ساخت پالایشگاه، ارتقای نیروگاه های برق، بهره مندی از صنعت هسته ای در شیرین سازی آب، خودکفایی در تولید بنزین، پیشرفت در حوزه کشاورزی، تأمین داروی بیماران خاص و...از جمله مواردی است که جریان اصلاحات پیش از این بارها مخالفت خود را با اجرای آن اعلام کرده است.

این طیف همزمان با مخالفت با این توانمندی ها، حامی اصلی مدیران نجومی بگیر، مفسدان گردن کلفت اقتصادی، آقازاده های شاغل در هلدینگ های اقتصادی و ژنرال های پیر و خسته است.

اگر نسخه جریان اصلاحات در سیاست خارجی و اقتصاد جواب می داد، باید در دولت روحانی شاهد تحول اقتصادی و پیشرفت چشمگیر در سیاست خارجی بودیم. آیا چنین اتفاقی رخ داد!؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مجید IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    برادران نیاز به اتحاد و همدلی همه ملت داریم این اراجیف را ول کنید راه حلی برای ایجاد اشتغال و. رفع گرانی و ......پیدا کنید ا
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      7 2
      اتحاد و همدلی با افسادطلبان فتنه‌گر و ستون پنجم دشمن نتیجه اش میشه خسارت محض
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      8 2
      اگر توبره بهاییان لیبرال را از اموال بیت المال و اموال شخصی مردم که توسط بانکها روانه توبره آنها شده خالی کنند و انحصارهای خاص آنها برچیده شود،مشکل اقتصادی وجود نخواهد داشت.
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      4 2
      راه برجام پر خطر و مملو از چاله و چوله ، دست انداز و... است.
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      6 52
      مرعشی پاسخگو باشد در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که برنامه ای هسته ای و تحریم بانکی و نفتی نبود چرا قیمت ارز و طلا و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد زد ؟
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      5 1
      قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه و آشوب اصلاح طلبان در سال 88 بود.
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      3 0
      همه میدانند که اختلافات ایران و امریکا بسیار فراتر از مسئله هسته ای است دشمنان با پیشرفت ایران مشکل دارند و حتی چشم دیدن موشک ها و پهپادها و ماهواره ها و فناوری نانو و بیوتکنولوژی و سلول های بنیادی را هم ندارند.
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      4 0
      مرعشی خود بهتر می داند که مشکلات اقتصادی از وقتی شروع شد که در دولت هاشمی رفسنجانی نرخ ارز دولتی از 7 تومان 144 تومان شد یعنی 21 برابر گران شد.
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      3 17
      مشکلات اقتصادی کشور نتیجه 34 سال سوء مدیریت و رانتخواری کارگزاران و اصلاح طلبان بی کفایت است و به خارج مربوط نیست.
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      5 27
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند مرعشی بهتره سکوت کند.
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      3 39
      افساد طلبان برجامو پله کردند و مردمو ذله کردند بازهم خجالت نمی کشند و از رو نمی روند.
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      3 38
      مشکلات اقتصادی مملکت تقصیر لیبرال های غربگدای دست پرورده هاشمی است و به توانمندی های هسته ای مربوط نیست.
    • محمد US ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      4 43
      آقا مجید، منظورت اینه که اصلاح طلبان که باعث و بانی وضع موجود هستند، هر اراجیفی که دلشان خواست بگویند و کسی هم پاسخی به آنها ندهد؟!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      4 0
      جهت جلوگیری از فراموشی، باید اشتباهات دولت روحانی بیان شود تا مجدد از فراموشی ذهن ها سوء استفاده نشود...
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      0 0
      دقیقا راست میگی اینا جزاینجوری گفتن چیزی بلد نیستن
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      0 0
      ۲۰:۱۵ جناب چیز نگو از مشرق هم میخوام حقیقت را که میگم بیان کنه وگرنه تو بدبختی ملت شریکه خوب جناب شما که روی هوا کامنت میزنی ایا در دوره رفسنجانی وخاتمی فشاراقتصادی برمردم بود یا نه ؟؟
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    9 3
    کدوم مسیر رو رفته بود دادا!!؟
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      3 0
      مسیر دست دادن مثلا اتفاقی با رییس جمهور آمریکا در راهروی دستشویی های سازمان ملل
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      4 0
      مسیری که ظریف رفته بود غلط بود زیرا باعث زیاده خواهی دشمنان در مباحث موشکی و منطقه ای و تشدید تحریم ها شد.
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      3 0
      قطعنامه ها ورق پاره ای بیش نیستن و هیچ نقشی در تحریم ها ندارند زیرا وقتی که قطعنامه ها با برجام تعلیق شدند تحریم ها 10 برابر بیشتر شدند.
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      4 0
      مسیر ذلت، خفت، کولی مفت به غرب وحشی و درماندگی در عین قدرت برازنده اصلاحات است نه ملت ایران
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      0 0
      قدم زدن
  • آرش IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    14 1
    روزنامه به اصطلاح ((اعتماد)) , اگر دولت روحانی دلش به تصویب رتبه بندی معلمان بود هفته آخر دولتش آن را برای مجلس نمی فرستاد.
  • سید IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    12 5
    اصلاح طلبان خود به خوبی می دانند که در برجام شان چه آشی برای کشور پخته اند که اگر ایران در قبال عدم انجام تعهدات طرف های مقابل بخواهد مقابله به مثل کند، دستش خالی است و غربی ها مثلاً می توانند به قول نصری اصلاح طلب خائن در شورای امنیت بر سر ایران چه و چه درآورند!
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      5 0
      و جالب است که تمام این فقدان ها و عدم ضمانتها هم پیشنهاد تیم ظریف بوده است به نحوی که روزنامه های نزدیک به کاخ سفید بارها گزارش دادند که تیم آمریکا و اروپا در مذاکرات برجام از پیشنهادهای ظریف مبنی بر واگذاری حقوقی که ایران تا آنروز بر آن پافشاری می کرد شگفت زده شده اند و در خواب هم نمی دیده اند که نماینده ایران خود دهها قدم جلوتر از آمریکا برای نابودی صنعت هسته ای ایران آنهم در ازای هیچ بردارد.
  • رضا IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 2
    حمایت از زنان بیشتر از این ، زن اموال را بالا کشیده ، شوهرش را هم از خونه بیرون کرده ، یکی دیگه طلاق گرفته ، تمام اموال را برداشته و رفته ، پدر مردها را درآوردند ،دیگه حمایت بیشتر از این . کدوم مرد جرات میکنه چپ به زنش نگاه کنه
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 4
    بله آقای ظریف یک سیاستمدار بزرگ و برجسته هستند ویک ایرانی وانقلابی ما تا حالا نفوزی یاادم آنها بودن را ندیدیم ماسلسله مراطب وامنیت ملی با سربازان گمنام امام زمان و رهبری مقتدر داریم پس ایقدر مغرضانه قضاوت نکنید
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 0
      پس یا کر و کوری یا نادانی یا خودت را به خواب زده ای!
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    4 0
    اصلاح طلبان اگر دهان خود را ببندند وگرا به دشمن ندهند انشاالله جلو باج دادن به دشمن در مذاکرات گرفته خواهد شد و فساد های دوره .... گرفته میشود
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    یعنی همان مسیر ظریف نادان شیفه استکبارکه باعث(ترور دانشمندان وفرماندهان وخرابی تاسیسات وبتن وپلمپ تعلیق گام به گام ومحدود کردن ۶درصد توقف نابود کردن پیشرفتهای هسته ای...تله برحان وچمدانهای دلار برای حقوقهای نجومی وفساد وعارتشون)شد
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    بتبا ابن کشورهای غربی چقدر غلامان وفاداری در داخل ایران دارند اگر ابن آقایان این همه حمایت که از غرب کرده اند از ایران مط کردند یقینا الان ایران در قله پیشرفت بود
  • ترابیان IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 0
    ظریف و روحانی مگر دستاوردی جز وطن فروشی ،جاسوس پروری ،لجام گسیختگی اجتماعی و ایجاد هرج و مرج و ب جام کذایی بدون هیچ گونه دستاوردی برای ملت داشته اند
  • ترابیان IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    4 0
    برجام کذایی که.... طلبان به سرکروگی ظریف و روحانی بر ملت تحمیل کردند مثل اره دو سر میمونه بهتر توسط این دولت جمع بشه
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 2
    چرا نظرات شما بر عکس خواست ملت است ... بیدار شید
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    جناح اصلاحات که انتخابات را تحریم کرد هیچ حقی برای صحبت در مورد دولت ندارد
  • DE ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    5 0
    تیم مذاکره‌کننده مسیری که ظریف رفته را خراب نکند/ ما کلی بابت این راه رفته کاسب شدیم و از شرطی شدن اقتصاد وئ تولید ایران و امید به کدخدا و معطلی بازگشایی درهای جهان به ایران میلیارد میلیارد به جیب زدیم و کارخانه ها را به بهانه تحریمها تعطیل و واردات را تکمیل تا توانستیم تولید داخلی را از بین ببریم حالا راه افتادید رفتید وین که چی ؟؟ میخواین کار و کاسبی ما را بهم بزنید مگه میگذاریم.
  • سیف الله IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 3
    فعلا بچسبین به جنازه برجام غرق نشین
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 0
    سلام - - گردش زمين به دور خود و پيدايش روز و شب و تغييرات آن، طبق اراده ى حكيمانه ى الهى است
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 0
    باید حق به حقدار برسه-
  • ایران دخت IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    نمی دونم اونایی که شیفته امریکا و اروپا هستن چرا دست از سر ایران برنمی دارن و برن همون جا نوچگیشونو بکنن و ایرانو بزارن برلی اونایی که دلشون باهاشه.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    4 0
    حسین مرعشی تا حالا از راه رانت و نفوذ هزار فامیلی چند میلیارد دلار از اموال بیت المال را به جیب زده است؟
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 0
      اکبر رفسنجانی با برادر زنش (مرعشی ...)
  • lpln IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 0
    مواظب باشید در برجامتان دستانتان گره به معیشت مردم نزند
  • دلسوز IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    بدون تردید از عوامل جدی ناکامی برجام تندروهای ب اصطلاح بودن. برجام بعنوان یک معاهده یا‌‌‌‌‌‌‌‌‌...صرفا فنی ،حقوقی قابل دوام نیست‌ ‌.بدون منافع اقتصادی براي آمریکا یقینا باز دستاوردی برای ایران نخواهد داشت‌
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 0
    ظریف ساعتهای آخر گفت امریکا بدعهد هست یعنی راه اشتباه بوده -=== تیم مذاکره‌کننده مسیری که ظریف رفته را خراب نکند/ مشکلات اقتصادی تقصیر امریکا
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    4 0
    روزنامه ارمان ضدانقلاب وغرب پرست است ظریف جزخیانت کاری نکرد قاتل حاج قاسم
  • htn IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    ظریف دقیقا کجا رفته؟؟ جز خیانت و حماقت کار دیگه ای هم کرده؟؟
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    4 0
    فقط روسبه وچین را قبول داریم ازطرف آژانس بیایند دوربین را نصب کنند وبروند
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 4
    درود بر شرف ظریف
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 0
      مگر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • DE ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 0
      درود بر ظَرَفِ شریف . او امیر ظریف بود . تا چند سال دیگه خودکار پرانی هم میره جزو بازیهای المپیک . قهرمان جهانی انتخاب میشه .در چندین دیسیپلیم 1/ پرتاب خودکار با سری 2/ پرتاب خودکار بدون سری 3/ پرتاب خودکار الکی و سرسری و پرتاب باسری و بامغزی ...بدون سری از روی بی مغزی منظور بدون سر و مغز ...ول کن بابا خود المپیک اعلام میکنه
  • . IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 2
    ؟
  • عماد IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 0
    یعنی مجددا کشور رو دو دستی تقدیم غربیها کنیم؟!!!!!!
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 0
    راه ظریف؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 0
    ظریف و عراقچی نفری 500تا سکه هم گرفتند که باید فورا از انان پس گرفته شود . علی برکت الله .
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 0
    حسن روحانی باید محاکمه شود . این خواست همه مردم ایران است . ضمنا خدا نگذرد از اکبر رفسنجانی و مرعشی
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      1 0
      خدا عذاب رفس...ی - برادر زن ش (مرعشی) و حس... رو/// روز به روز بیشتر بکند .
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    ظریف فقط دنبال رو موگرینی - اشتون - وندی شرمن بود .
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      0 0
      علی برکت الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس