لاوروف و بلینکن هفته آتی گفتگو می‌کنند

معاون وزیر خارجه آمریکا امروز از گفتگو میان لاوروف و بلینکن در هفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اِس در سخنانی از رایزنی های جدید میان وزرای خارجه روسیه و آمریکا خبر داد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت: لاوروف و بلینکن احتمالا هفته آینده با یکدیگر تماس های جدیدی خواهند داشت. ایالات متحده شاهد علاقه روسیه به گفتگو در مورد پاسخ واشنگتن به پیشنهادات امنیتی مسکو است.

«ویکتوریا نولاند» در ادامه سیاست روسیه هراسی کشورش به بهانه تنش های ادعایی در مرز میان مسکو و کی‌یف اضافه کرد: «پوتین» (رییس جمهور روسیه) حتی پس از اینکه ما خواستار کاهش تنش شدیم، نیروهای بیشتری را منتقل کرد!

این در حالیست که روسیه پیشتر از پاسخ آمریکا به تضمین های امنیتی مورد درخواست این کشور به ویژه پیرامون گسترش ناتو به شرق اعلام ناراضایتی کرده بود.

مقام‌ های آمریکا چهارشنبه هفته گذشته اعلام کردند که پاسخ مکتوب این کشور به درخواست‌های امنیتی روسیه برای مسکو ارسال شده است. «جان سالیوان» سفیر آمریکا در روسیه با حضور در وزارت خارجه در مسکو پاسخ مکتوب آمریکا به پیشنهادات مرتبط با تضمین امنیتی (ارائه شده از سوی مسکو) را تحویل داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هفتم دسامبر در دیدار مجازی با جو بایدن همتای آمریکایی خود، خواستار ارائه تضمین نسبت به عدم گسترش ناتو به شرق و استقرار سیستم های دفاعی در کشورهای همسایه مسکو شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس