«برهم صالح» نامزد ما برای ریاست جمهوری است/ انتقاد از حزب دموکرات

یکی از نمایندگان اتحادیه میهنی کردستان عراق، با اعلام حمایت این حزب از «برهم صالح» درباره بسته شدن راه‌های گفت‌وگو بین احزاب کُرد خبر داد.

به گزارش مشرق، اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز ضمن اشاره به بسته شدن راه گفت‌وگو با حزب دموکرات کردستان، اعلام کرد که «برهم صالح» بهترین گزینه برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری است.

بیشتر بخوانید:

قانون اساسی عراق باید اصلاح شود

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق (واع)، «سوزان منصور» نماینده حزب اتحادیه میهنی گفته است: «تاکنون حضور برهم صالح در بین اسامی کاندیدای ریاست جمهوری، نسبت به سایر نامزدها بهتر بوده است. این همان چیزی است که ما در سخنرانی روز گذشته‌اش و توصیف «مرد واقعی دولت» از او دیدیم».

نماینده حزب اتحادیه میهنی ضمن این ادعا که شرایط عراق ایجاب می‌کند صالح باری دیگر رئیس جمهور عراق شود، گفت: «راه‌های گفت‌وگو با حزب دموکرات کردستان تا روز شنبه گذشته باز بوده است؛ اما هم‌اکنون همه مسیرهای رسیدن به اجماع بسته‌ شده‌اند».

وی ادامه داد: گفت‌وگوها با بسیاری از احزاب و جریانات سیاسی ادامه دارد و نتایج مثبت بوده است؛ حزب دموکرات نیز هر زمان که بخواهد می‌تواند با اتحادیه میهنی گفت‌وگو کند.

قبل از حمایت حزب اتحادیه میهنی از ریاست‌جمهوری مجدد برهم صالح، وی روز گذشته اشتیاقش را برای تصدی دوباره این جایگاه اعلام کرده بود. این در حالی است که حزب دموکرات کردستان سال‌هاست به دنبال انتخاب رئیس‌جمهور از بین اعضای خود است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس